Beantwoord

Websites blokkeren

  • 10 April 2022
  • 3 reacties
  • 351 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties

Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om bepaalde websites te kunnen blokkeren, maar dan ook zonder de blokkade te kunnen opheffen. Ik heb online gelezen dat het misschien mogelijk zou zijn via dns, maar heb hier weinig verstand van. Ik heb t-mobile thuis en voor mijn telefoon ook. Ik heb allerlei manieren geprobeerd zoals apps en google extensions maar deze kun je gemakkelijk weer verwijderen dus is het nutteloos. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want het is heel belangrijk voor mij. 

Dank u allemaal voor het lezen.

icon

Beste antwoord door TMTV 10 April 2022, 13:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AB55 

Dat kan T-Mobile denk ik niet voor je doen maar kijk hier eens naar, misschien is het wat voor je.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @AB55  Uiteraard kan TM dat niet voor je doen. Dan zouden ze die websites voor iedereen blokkeren.

Misschien heb je Hier iets aan!  Via Google zijn er meer opties te vinden.

DNS opties blokkeren

Susses 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @AB55,

Welkom op de Community!

Als het gaat om een paar specifieke websites kan je router voor je thuisnetwerk uitkomst bieden. Met de aanname dat je de Zyxel gebruikt: je kunt inloggen op de router (192.168.1.1) en dan naar het menu (3 streepjes) gaan en dan naar Beveiliging > Ouderlijk toezicht. Zet de functie aan en klik op Nieuwe OTR toevoegen. Daar kun je de apparaten kiezen waarvoor de blokkade moet gaan gelden. Helemaal onderaan vul je vervolgens de websites in die je wilt blokkeren. Een mogelijkheid om hele categorieën websites in één keer te blokkeren is er helaas niet.

Blokkades op apparaatniveau (met apps en extensions) zijn inderdaad makkelijk uit te zetten en DNS-blokkades omzeilen is ook geen hogere wiskunde. Zo lang je de router goed beveiligt, werkt deze manier al beter, maar 100% zekerheid is een illusie in dezen. Zelfs providers die vanuit bepaalde levensovertuigingen sommige soorten sites voor al hun klanten blokkeren, kunnen die garantie niet bieden. Ik zal ze hier niet noemen, maar er zijn wel wat creatieve manieren waar je je onmogelijk tegen kunt wapenen.