Beantwoord

Websites blokkeren thuis en telefoon

  • 10 April 2022
  • 3 reacties
  • 776 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties

Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om bepaalde websites te kunnen blokkeren, maar dan ook zonder de blokkade te kunnen opheffen. Ik heb online gelezen dat het misschien mogelijk zou zijn via dns, maar heb hier weinig verstand van. Ik heb t-mobile thuis en voor mijn telefoon ook. Ik heb allerlei manieren geprobeerd zoals apps en google extensions maar deze kun je gemakkelijk weer verwijderen dus is het nutteloos. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want het is heel belangrijk voor mij. 

Dank u allemaal voor het lezen.

icon

Beste antwoord door TechRacing93 10 April 2022, 17:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Ja, het kan via DNS. Het makkelijkste is om DNS server(s) aan te passen in  T-Mobile modem\router. Bijvoorbeeld Cludflare DNS, Adguard DNS, NextDNS, etc. Maar het is wel te omzeilen als men handmatig netwerkgegevens instelt op PC en telefoon.

Als je dat wil voorkomen moet je wel IT kennis hebben om alles dicht te timmeren met eigen modem/router. Standaard ISP modem/routers hebben vaak geen geavanceerd functies om dat te realiseren.

Er zijn ook kant en klaar oplossing zoals firewalla of Fingbox. Maar helaas heb je ook IT kennis nodig om die apparatuur in te stellen om je doel te bereiken.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @AB55,

Je kan websites blokkeren in de Zyxel zelf. 

  • Klik rechtsboven op het "hamburger" menu
  • Ga naar netwerk instellingen → DNS 
  • Klik op  Nieuw DNS-item toevoegen 
  • Voer bij Hostnaam de website naam in bv. google.com
  • Voer bij IPv4-adres bij elk hokje 0 in
  • Klik op Ok

Als je nu website wilt openen, mist de DNS cache van het eind apparaat niet in de weg zit, zal je de melding krijgen dat de website niet te vinden is. Dit werkt voor alle apparaten aangesloten op de Zyxel. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @AB55, van harte welkom op de Community!

Je bent al goed op weg geholpen door de twee toppers hierboven, dat is mooi om te zien! 😄 Voor een volgende keer: het is niet toegestaan om meer dan één topic aan te maken wanneer het over hetzelfde onderwerp gaat. Probeer het bij één topic te houden, zo houden we het overzichtelijk en word jij nóg sneller geholpen. 

Dit topic gaat nu op slot.

Zie je eerdere topic: Websites blokkeren | T-Mobile Community.