weer een probleem internet en TV.

  • 5 February 2023
  • 10 reacties
  • 163 Bekeken

Reputatie 2

Weer een storing . Om de 2 weken heb ik wel een probleem met het t-mobile glasvezel netwerk. Waardoor ik alles in ons huis opnieuw moet instellen. Zoals de draadloze deurbel ,draadloze printers en draadloze versterkers die het netwerk niet meer automatisch kunnen vinden en opnieuw gekoppeld moeten worden . Ik denk dat ik maar  ga over stappen na een betrouwbaarder provider.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pinkypink, ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je internet kan genieten. Ik heb meteen een kijkje genomen, maar alles lijkt te goed te staan op een aantal lease errors na. Zou je voor mij een aantal dingen willen uitvoeren? Dan kan ik precies zien wanneer de verbinding wegvalt.

  • Kan je een Powerflip uitvoeren? Dit doe je zo:
  1. Wil je de stekker van het modem en  mediaconverter uit het stopcontact te halen.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
  3. Sluit eerst je mediaconverter weer aan en wacht minimaal 30 seconden tot dat hij volledig is opgestart. 
  4. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten

Ik wil je modem de aankomende drie dagen gaan monitoren. Als de verbinding met het modem wegvalt, kan je dan het tijdstip en de datum noteren van de momenten dat het wegvalt? Wat belangrijk is, als de verbinding wegvalt, is dat het modem de gedurende drie dagen aan blijft staan. Dus als de verbinding wegvalt, voer dan geen Powerflip uit. Zo kan ik precies zien hoe lang het wegvallen duurt. Wil je, na drie dagen, hier een berichtje plaatsen? Als het modem is weggevallen, graag genoteerde tijdstip en datum er bij vermelden. Alvast bedankt voor de moeite! Hoor graag van je terug over drie dagen. Dan ga ik direct voor je aan de slag.

Reputatie 2

Ik heb alles al diversen keren gereset dan werkt het weer tot de volgende storing .

inplaats van 1000 mb. Krijg ik 80 mb. , op de Tv. Verschijnen blokjes.

doe ik een Speedtest op mijn mobiel wordt het beeld op de Tv weggetrokken en zie je blokjes.

 

Reputatie 2

Even voor de duidelijkheid  wat bij eerder reactie staat gebeurd alleen als er een probleem is..

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @pinkypink, fijn dat je ook de speedtests mee kon posten! Als ik het goed begrijp speelt dit probleem zich dus volledig af op de Wifi en niet via het kabelinternet? In dat geval kan ik je het beste aanraden om je TV bekabeld aan te sluiten. Het lukt mij namelijk ook niet om problemen te vinden op je verbinding en ik vermoed dat het snelheidsverschil het verschil is tussen het 2.4 en 5 ghz netwerk. 

Daarnaast zie ik dat je ook een eigen Wifi netwerk hebt met de Google Nest Hubs? Het beste kan ik je aanraden om deze als eerste onder handen te nemen, vooral ook omdat ik vermoed dat dit je voornaamste manier is waarmee je gebruik maakt van de Wifi.

Ik verwacht dat je hiermee snel de angel hebt gevonden!

Reputatie 2

Weer een storing blokjes op de tv en internet komt niet hoger als 78 mb.

ik ben het zat en ga overstappen .

 

Reputatie 2

Ik ga maar weer alles resetten, alles van  Google Home staat uit ,daar zit alleen de verlichting op in het huis.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pinkypink, ik lost dit graag voor je op, heb alleen wel wat meer informatie nodig. Ervaar je deze snelheden alleen met wifi of ook bekabeld? Heb je het modem ook al naar fabrieksinstellingen gereset? Hoor graag van je terug.

 

 

Reputatie 2

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.Tussen de router zit een TP-Link Access point Omada EAP650 die de WiFi heeft overgenomen van de router. Bij de storing heb ik nu alleen de stroom van de ACCESS POINT 10 seconden eraf gehaald  en het probleem was opgelost dus ik vermoedt dat de Access Point storing geeft en zal deze vervangen. Mocht het toch niet zo zijn  meld ik me wel weer.

bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +4

Heel fijn om te horen dat je de stoorfactor hebt gevonden @pinkypink! 🙂 Geef het gerust aan als je nog advies kunt gebruiken. In ieder geval wens ik je nog veel succes met het knutselen toe.

Reageer