Beantwoord

Welke aansluitingen ben ik nodig voor tv geluid via radio ontvanger

  • 12 August 2022
  • 8 reacties
  • 357 Bekeken

Dag leden  net overstapt naar t-mobile maar hoe krijg ik vanaf de tv ontvanger geluid via de radio met tulip aansluitingen.

Of hoe kan ik de speakers direct aansluiten.

Heb nu een Polk actieve soundbar aan gesloten op de Sony Brabia tv.

Bij kpn had ik een optische stekker.

Hoor graag wat de oplossing is en hoe dit op welke uitgang van de radio wordt aangesloten.

 

Mvg.

Richard

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 August 2022, 15:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Dag leden  net overstapt naar t-mobile maar hoe krijg ik vanaf de tv ontvanger geluid via de radio met tulip aansluitingen.

Of hoe kan ik de speakers direct aansluiten.

Heb nu een Polk actieve soundbar aan gesloten op de Sony Brabia tv.

Bij kpn had ik een optische stekker.

Hoor graag wat de oplossing is en hoe dit op welke uitgang van de radio wordt aangesloten.

Als je de TV ontvanger op je radio wilt aansluiten zou je gewoon een 3,5mm jack-plug kunnen gebruiken en deze in de ontvanger in de A/V aansluiting kunnen prikken en aan de andere zijde de cinch-aansluiting (tulip) in je stereoinstallatie.

Wil je liever de ontvanger direct aansluiten op de soundbar, dan kan de tip uit dit topic je misschien op weg helpen?;

 

 

Wat bedoelt u met de andere zijde.

Welke ingang moet ik dan gebruiken van de radio?

Wat bedoelt u met de andere zijde.

Cinch is dat tulip?

Klopt, de Tulip aansluiting wordt eigenlijk ook wel cinch genoemd.

Je hebt dan dus een kabel(tje) nodig van 3,5mm (mini-jack stereo) naar een witte en rode Tulip aansluiting als je de ontvanger direct op je radio wilt aansluiten.

Let wel dat je hierbij gebruik maakt van de Aux ingang en niet die van een phono (platenspeler) mocht je nog een oude audioset hebben staan.

Heb alleen line in.

Welke moet in gebruiken.

Instelling van tv geluid ook nog aanpassen ?

 

 

Als je het geluid direct vanuit de ontvanger naar je installatie laat lopen hoef je op je televisie niets aan te passen.

De uitgang van de ontvanger kan je het beste op line-1 of 2 kunnen aansluiten. Als het goed is zou alles dan direct out-of-the-box moeten werken.

 

Klopt helemaal. Heel hartelijk dan boor de snelle en duidelijke info.

Wel moet ik overschakelen in het Sony menu.

Kan ik ook nu de radiozenders gebruiken zonder dat de TV aan blijft.

Ben even niet in staat om het te testen.

Wel moet ik overschakelen in het Sony menu.

 

Op je versterker moet je inderdaad wel de juiste ingang selecteren, daar ontkom je helaas niet aan.

 

Kan ik ook nu de radiozenders gebruiken zonder dat de TV aan blijft.

 

Jazeker, omdat je de versterker direct aansluit op je ontvanger hoef je de televisie niet ingeschakeld te hebben. 

 

Ben even niet in staat om het te testen.

Geen enkel probleem, laat maar weten of het werkt zodra je het getest hebt.

Beste Gerrit,

 

Radio werkt ook.

 

Super bedankt.

 

Mvg.

Richard