Wennen aan TV menu en problemen met Wifi

  • 11 November 2022
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Goedemiddag,

 

ik wil even mijn beklag doen over het product T-Mobile thuis. We zijn onlangs overgestapt van KPN glasvezel naar T-mobile, mede doordat de geadverteerde internetsnelheid bij T-mobile hoger lag voor een soortgelijke maandprijs. 

Nou moet ik zeggen dat (nadat ik zelf nog een keer alles nagelopen ben en aangepast heb) de downloadsnelheid ook echt hoger is geworden dan wat we gewend waren bij KPN.

 

Verder is de totale beleving echter zeer bedroevend en ik zal dan ook niemand adviseren deze overstap te maken. Netflix en Youtube zijn niet meer via de box te bedienen, maar hiervoor heb ik een chromecast moeten aansluiten op de TV. 

Opnemen en terugkijken is bij KPN ook veel makkelijker en kan bij meer zenders dan dat het nu bij T-mobile kan. 

 

Internet is dan wel sneller, alleen het bereik van de wifi is beperkt. Waardoor ik niet eens in de hele woonkamer wifi ontvangst heb. Hierdoor heb ik inmiddels 2 wifiversterkers van T-mobile aan het pakket kunnen toevoegen. Eventuele lagere maandkosten t.o.v. KPN zijn hiermee ook grotendeels verdwenen.

Bijkomend is dat de apparaten soms wel verbonden zijn met het signaal (volle sterkte door de versterkers) maar dat er dan geen internet is. Altijd handig tijdens een Teams-vergadering, waarbij dan alles vasthangt en je geen kant meer opkunt. Rebooten van je router is dan je einige redmiddel.

 

De overstap van KPN naar T-mobile is ook niet goed gelopen door een fout bij T-mobile en daardoor is de ingangsdatum (overigens zonder mijn toestemming of weten) verplaatst van 17-8 naar 10-10. Dat wil dus zeggen dat we nog 2 maanden langer aan dit pakket vastzitten, Terwijl als ik dit geweten had ik alsnog binnen 2 weken afscheid had kunnen nemen van dit pruts-pakket.

 

Kortom een negatieve ervaring met T-mobile Thuis. En u aftellen totdat we onder het contract uit kunnen.

Sander 1 jaar geleden

Hoi @RMEHeynen

 

Uiteraard horen we zulke verhalen niet graag en ik baal ervan dat je het op deze manier ervaren hebt. Graag doorloop ik de punten en help waar ik kan. 

 

Ik heb vele klanten gesproken die in het begin moeite hadden met een nieuw abonnement. Iedere provider maakt bepaalde keuzes qua uiterlijk en vormgeving van bijvoorbeeld een TV-menu. Mijn ervaring is dat dit een kwestie van gewenning is. Ik heb vaak gehoord dat na verloop van tijd deze klanten het TV menu juist prettiger vonden en juist niet meer terug wilden naar het oude menu van de vorige provider. Nu zal er altijd een voorkeur bestaan voor een bepaalde lay-out als je er als buitenstaander naar kijkt, maar dat dit snel went door het veelvuldige gebruik. 

 

Het klopt dat Netflix niet in onze TV Box zit. Eerlijk is eerlijk, we communiceren ook nergens dat we dit wel aanbieden. Als je een Smart TV hebt, is het erg gemakkelijk schakelen tussen het ingangskanaal van onze TV Box en de Smart functies. Sterker nog, bij steeds meer Smart TV's kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van onze TV app. Dan wordt het startmenu van je TV het startpunt van je TV avond. Je kiest dan uit je TV menu of je naar Live TV van T-Mobile wilt kijken of liever naar een streamingsdienst kijkt. Want vergis je niet, Netflix is verre van de enige streamingsdienst. Het is ondoenlijk om al deze aanbieders in een TV Box te verwerken en up-to-date te houden. Ik verwacht dat het TV gebruik in de toekomst eerder zónder fysieke TV Box zal zijn, dan mét. Lees in dit topic meer over TV-kijken zonder TV Box:

 

We hebben moderne modems met sterke Wifi. Binnen één woonkamer zou enkel het modem moeten volstaan om goede dekking te hebben. Met twee Wifi-punten kun je de meeste huizen in Nederland ruimschoots van uitstekende Wifi voorzien. Uitgezonderd wellicht grote villa's of aparte constructies met veel water en metaal. Mocht het in een eengezinswoning niet voldoende zijn, dan vermoed ik dat er iets mis is met de op- of instelling. Zie deze topics voor meer informatie en tips over het verbeteren van Wifi en meer uitleg over de Wifi-punten:

 

Wat betreft de oplevering betreur ik het zeer dat de verwachting en realiteit niet overeenkwamen. We zijn druk bezig met de aanleg van nieuwe glasvezelnetwerken. We werken hierbij met wensdata. Er zijn vele zaken die invloed hebben op onze tijdsplanning. Zo kan er een probleem zijn met vergunningen, kabelbreuken of personeelstekort. We doen ons best, maar soms halen we onze doelstellingen niet. Weet dat we het uiteindelijk altijd weten op te lossen en steeds meer delen van Nederland aangesloten worden op het netwerk van de toekomst, juist waar andere providers het laten liggen. 

 

Mochten er nog zaken zijn waar je nog niet aan kunt wennen of er nog prangende vragen zijn, laat het mij weten, ik geef graag tekst en uitleg met als doel dat de ervaring verbetert en je zonder problemen kunt genieten van de mogelijkheden van onze snelle internet.

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @RMEHeynen

 

Uiteraard horen we zulke verhalen niet graag en ik baal ervan dat je het op deze manier ervaren hebt. Graag doorloop ik de punten en help waar ik kan. 

 

Ik heb vele klanten gesproken die in het begin moeite hadden met een nieuw abonnement. Iedere provider maakt bepaalde keuzes qua uiterlijk en vormgeving van bijvoorbeeld een TV-menu. Mijn ervaring is dat dit een kwestie van gewenning is. Ik heb vaak gehoord dat na verloop van tijd deze klanten het TV menu juist prettiger vonden en juist niet meer terug wilden naar het oude menu van de vorige provider. Nu zal er altijd een voorkeur bestaan voor een bepaalde lay-out als je er als buitenstaander naar kijkt, maar dat dit snel went door het veelvuldige gebruik. 

 

Het klopt dat Netflix niet in onze TV Box zit. Eerlijk is eerlijk, we communiceren ook nergens dat we dit wel aanbieden. Als je een Smart TV hebt, is het erg gemakkelijk schakelen tussen het ingangskanaal van onze TV Box en de Smart functies. Sterker nog, bij steeds meer Smart TV's kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van onze TV app. Dan wordt het startmenu van je TV het startpunt van je TV avond. Je kiest dan uit je TV menu of je naar Live TV van T-Mobile wilt kijken of liever naar een streamingsdienst kijkt. Want vergis je niet, Netflix is verre van de enige streamingsdienst. Het is ondoenlijk om al deze aanbieders in een TV Box te verwerken en up-to-date te houden. Ik verwacht dat het TV gebruik in de toekomst eerder zónder fysieke TV Box zal zijn, dan mét. Lees in dit topic meer over TV-kijken zonder TV Box:

 

We hebben moderne modems met sterke Wifi. Binnen één woonkamer zou enkel het modem moeten volstaan om goede dekking te hebben. Met twee Wifi-punten kun je de meeste huizen in Nederland ruimschoots van uitstekende Wifi voorzien. Uitgezonderd wellicht grote villa's of aparte constructies met veel water en metaal. Mocht het in een eengezinswoning niet voldoende zijn, dan vermoed ik dat er iets mis is met de op- of instelling. Zie deze topics voor meer informatie en tips over het verbeteren van Wifi en meer uitleg over de Wifi-punten:

 

Wat betreft de oplevering betreur ik het zeer dat de verwachting en realiteit niet overeenkwamen. We zijn druk bezig met de aanleg van nieuwe glasvezelnetwerken. We werken hierbij met wensdata. Er zijn vele zaken die invloed hebben op onze tijdsplanning. Zo kan er een probleem zijn met vergunningen, kabelbreuken of personeelstekort. We doen ons best, maar soms halen we onze doelstellingen niet. Weet dat we het uiteindelijk altijd weten op te lossen en steeds meer delen van Nederland aangesloten worden op het netwerk van de toekomst, juist waar andere providers het laten liggen. 

 

Mochten er nog zaken zijn waar je nog niet aan kunt wennen of er nog prangende vragen zijn, laat het mij weten, ik geef graag tekst en uitleg met als doel dat de ervaring verbetert en je zonder problemen kunt genieten van de mogelijkheden van onze snelle internet.

 

Het is inderdaad even wennen.

Ik zat altijd bij kpn.

T-Mobile is anders kwa. TV.

Maar ik vindt het nu veel fijner.

Ik heb geen losse tv ontvanger meer nodig.

Alles gaat mooi via het tv toestel zelf. (Android tv) En een afstandsbediening van de smart tv 

Bij T-Mobile tv gaat zappen door de zenders snel.

En mooi is dat je profiel aan kan maken per gezins lid.

In ieder geval heb ik geen provider spullen meer aangesloten in mijn netwerk. (Mijn doel)

Maar ja dat is mijn mening. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als ik heel diep in mijn geheugen terug gaat weet ik dat er in het begin van glasvezel uitrol in de Achterhoek men op de tv box zelfs apps als buienradar en Autovisie en nog een aantal kon kijken weliswaar in beperkte vorm, en slechts voor korte tijd.

Het wel of niet  aanwezig zijn van apps zoals Netflix enz. op de tv box is denk ik een persoonlijke ervaring ik mis ze in elk geval niet, wel is het grootste dilemma dat op een smart tv een app na een paar jaar al niet meer word bijgewerkt en dus niet meer bruikbaar is.

Wat ik zelfs nog als enigste app mis is de app voor Web OS op een LG Oled tv, een troost deze zou voor het einde van het jaar? (welk jaar)😀 uitgerold worden.

De vormgeving van T-Mobile tv vind ik zelf voor de zaken die ik gebruik duidelijk genoeg, geen enkel probleem mee

 

Reageer