Sticky

Wensen & Suggesties voor Thuis

• 30 September 2021
  • 100 reacties
  • 3242 Bekeken
Wensen & Suggesties voor Thuis
Reputatie 7
Badge +15
  • T-Mobile Moderator
  • 9225 reacties

Dit is de nieuwe wensenlijst voor Thuis. Hier kun je al jouw wensen en suggesties plaatsen. Houd er alsjeblieft rekening mee dat we wensen die onmogelijk zijn niet zullen plaatsen. 

Je hebt je tv aangezet en denkt: “Hmm, er ontbreekt eigenlijk nog iets aan mijn kijkervaring!” Mooi zo! Schrijf ‘em op en plaats je reactie in dit topic. We verzamelen hier namelijk alle wensen en suggesties voor Thuis. Dat betekent dat jij jouw eigen ideeën kunt loslaten op Internet, TV en Vast Bellen, maar bijvoorbeeld ook op My T-Mobile Thuis en de Community. 

Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Neem dan een kijkje in het verbeteringentopic: Verbeteringen Thuis.

INTERNET

WENS

Native IPv6

• IPv6 staat er al bij als wens, maar ik zou ook heel graag native IPV6 willen. Er zijn al jarenlang legio artikelen verschenen, maar geen oplossing. Steeds meer wordt je tegenwoordig geblocked als je een tunnel gebruikt (bv Netflix, of andere financiële sites) omdat deze tunnels steeds meer als onveilig worden beschouwd (waar ik ook nog wel begrip voor kan opbrengen).

• Meer adressen beschikbaar, beter beveiligd en meer netwerktransport mogelijk
    ​​​​

NAT loopback

• NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver

VPN Poorten

• VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)

Port forwarding

• Port forwarding op IP adres ipv Mac adres

Verwijderen "delen"

TV/RADIO

WENS

Begin- en eindtijd Favorieten

Wens: Begin en eindtijd tonen in de favorieten lijst TV-App 

Zie screen. Er staat alleen naam programma 

Wensen van Hio

verzoek: sorteer favorieten standaard op zendernummer

verzoek: geschreven zendernaam of groter logo

verzoek: geschreven zendernaam of groter logo

verzoek: menu helderheid klok instellen (dimmen)

verzoek: tijd (gedimd) weergeven

verzoek: aan/uit met 1 druk knop op box, aan/uit met 1 druk op afstandbediening, knop op box / afstandbediening onafhankelijk van elkaar

verzoek: snel schakelen tussen zenders (<0,2sec)

Muziekzenders bij elkaar

• Ik zou graag alle muziekzenders willen hebben, maar nu moet ik er ook de kinder zenders bij nemen, waarom is dit een combi pakket?

Info-knop

• Ik zou graag via de info knop gelijk de programma details willen zien, nu moet ik daar te veel voor klikken.

•  

Ik zou graag de info knop gebruiken in het overzicht van Cloud Opnemen. Nu is de beschrijving beperkt zichtbaar.

Opnames in alle profielen

• Ik heb het opnemen in de cloud pakket aangezet.

Nu viel mij op dat de opname zichtbaar zijn in alle profielen.

Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik wil niet zien in mijn profiel wat andere opgenomen hebben en andersom. Dit was bij kpn ook zo en heb mij er altijd aan gestoord. Bij T-Mobile TV kun je profielen per gezinslid maken. Dan lijkt mij ook dat de opnames in het profiel moeten en niet in alle profielen.

Homescherm-kanaal

• Wat een verademing is de T-Mobile app op onze Philips Android TV’s vergeleken bij die van Ziggo (traag als d...). Een must om überhaupt te overwegen over te stappen naar T-Mobile, maar dat deze dan ook binnen enkele seconden soepel werkt en scherper beeld geeft was toch wel erg fijn.

Echter ontbreekt er een belangrijk dingetje en dat is een kanaal voor het home screen (bijvoorbeeld je laatst bekeken kanalen, of de meest populaire kanalen van dat moment). Althans deze is er wel, maar deze altijd leeg (zie plaatje onder). Ook als je favoriete kanalen definieert blijft deze nog steeds leeg (wat overigens ook nog een mooie derde optie is voor een kanaal), dus dat is het ook niet.

Zou fijn als dat nog kan worden toegevoegd. In ieder geval eentje, maar drie kanalen (laatst bekeken, meest populair, favorieten), zodat je kunt kiezen of zelfs meerdere tegelijk op je home screen kan hebben zou echt top zijn.

Vernieuwen TV-gids

• Het is bijna niet te lezen. Veel te weinig contrast tussen de tekst en de achtergrond. Daarbij is de achtergrond ook nog transparant met het bewegend beeld van de zender er doorheen. Om de gids te lezen moet ik ongeveer 2 meter van het scherm zitten terwijl ik probleemloos tv kijk op 4 meter. Als ik in de gids ben op kanaal 1 kan ik niet rechtstreeks naar tv gids kanaal 392 maar moet door de hele gids scrollen of eerst op de tv naar kanaal 392 en dan naar de gids. Omslachtiger kan bijna niet.

Extra kwaliteitszenders

•  Duitse kwaliteitszenders met zeer hoge kijkcijfers ontbreken (o.a. RTL 2 en VOX) Deze heeft KPN wel bijvoorbeeld.

Stream op pauze TV-app

• Op dit moment wordt de stream gepauzeerd als je het menu opent in de Android TV app (Philips OLED806 TV). Dit zou niet hoeven, het menu wordt immers als sidebar geopend dus de stream kan prima doorlopen.

Maar dit zorgt er ook voor dat het niet mogelijk is om het TV scherm uit te zetten (via de instellingen). Onze vorige TV is stuk gegaan doordat wij de radio (en dus de TV) soms de hele dag aan hebben staan. De monteur heeft ons aangeraden om het scherm uit te zetten tijdens het luisteren naar de radio, maar dit is op dit moment met de app dus niet mogelijk.

4K-HDR op Videoshop en lineair

• Waarom staat 4K-HDR en Dolby Atmos/DTS:X flag er eigenlijk nog niet op? Zowel lineair aanbod als videoshop. Hiermee loopt TM achter op de concurrentie en past in het verlengde van verbeterde basiskwaliteit TV. De penetratie geschikte TV's groeit, maar ook andere diensten bieden steeds meer aan. Denk aan Amazon, YouTube en AppleTV+ hebben steeds meer content dat je kunt huren en kopen. Zou mooi zijn als dit ook bij TM mogelijk is. Een actiefilm als 007 of een visueel spectakel als Lord of the Rings wil je toch in hoge kwalteit kijken.

Cloud Opnemen serie

• Sinds enkele maanden is het opnemen met hindernissen. 

Als ik een serie in de cloud wil opnemen, wordt het wel opgenomen. Maar dan wordt wel gelijk alle vorige seizoenen en afleveringen (herhalingen) opgenomen. Ondanks je die al hebt gezien. 

Zouden jullie het per seizoen kunnen zetten? Want als je bijvoorbeeld seizoen 12 opneemt, heb je niet iets aan seizoen 1 t/m seizoen 11. 

Nu haal ik de herhalingen steeds er tussenuit bij gepland. Maar als je de dag na de opname wilt terugkijken, staat het 9/10 keer, toch weer opgenomen de herhaling.

RTL Duitsland in basispakket

• Ik had een vraag betreffende RTL Duitsland kanaal nr 397,  is er een redelijke kans dat T-Mobile deze zender net als KPN en Ziggo deze ook in het basispakket plaats, naar mijn overtuiging zullen veel klanten dat waarderen.

(De)activatie themapakketten

• Het zou fijn zijn als thema/aanvullende pakketten ook vanuit de TV Box ge(de)activeerd kunnen worden.

Stereo-geluid en 5.1

• Voor sommige programma's heeft de live uitzending 5.1 geluid, maar een opname hiervan alleen stereo geluid. Het zou fijn zijn als dit voor beide hetzelfde zou zijn. 

Door zenders scrollen

• Wat ik graag op de Apple TV app zou terug zien, is dat je net zoals online en bij de Ziggo app, door alle  zenders kan scrollen zoals in dit topic te zien is. Dat gaat nu niet, mocht het wel kunnen, dan is dit naar mijn inzicht niet duidelijk. 

Opname Cloud

• Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan)

Geluidsinstellingen TVA

• Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak

Hogere kwaliteit

• Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV met een hogere bitrate dan 8 Mbit/s

Gids zendernummer

• In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat

Radiomodus beeld

• Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden

Favorietenlijst radio

• Een favorietenlijst voor de radiozenders

Netflix app

• Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box

Sluimerstand/slaapstand TVA

• Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere

Programma's direct beschikbaar

• Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Terug Kijken. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar

Optie voor brightness

• Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen

Nummers van afleveringen

• Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen

Programma info groter

• Via de knop <INFO> kun je programma informatie bekijken. Dit is echter vrij klein. Zie topic: 

Verzoek om dit blok groter te maken met groter lettertype. 

Verder kijken Terug Kijken

• Ik zou graag willen dat als je een programma terugkijkt, en even pauze neemt en stopt, je daarna weer verder kan kijken waar je gebleven bent. Nu start het programma weer helemaal opnieuw, en moet je opnieuw het gedeelte kijken wat je al gezien hebt.

Programma omschrijving direct in beeld in de TV Anywhere App en eindtijd weergeven

• Wanneer je op de iPad 11 Inc. Pro in de TV Anywhere App in de gids een zender aanklikt, dan komt de zender gelijk vol in beeld. Vervolgens moet je het uitroepteken aanklikken (rechts onderin) om de programma omschrijving te krijgen. Bij de concurrentie staat dat er al onder en dat oogt minder rommelig. Misschien kan de optie zijbalk (uitleg) gelijk mee openen? En aanbevelingen uit of als optie zelf openen.

Sneller fast forward

• Wanneer je wielrennen terugkijkt, dan zijn dat uitzendingen van 3 a 4 uur. Als je dan bijvoorbeeld het laatste uur wilt kijken, moet je nu vrij lang wachten. Je kiest dan pijltje naar rechts, en dan naar 2x, 4x … 64x speed. Op zich werkt dat, alleen moet je dan dus 2 a 3 minuten wachten voordat je bij het gewenste punt bent. Als je bijvoorbeeld de Youtube app bekijkt, dan kan je door pijltje naar rechts vast te houden veel sneller door een opname/video heen “seeken”.

Default taal instelbaar in de Smart TV App.

• Nu kiest de app by default de taal van het OS (chromecast met googletv). Dit kun je instellen op Engels, als de Nederlandse menu's pijn doen aan je ogen. Maar als je een tv zender zoals Eurosport bekijkt, dan zou ik graag per default Nederlands als taal krijgen i.p.v. Engels.

COMMUNITY

WENS

User interface

• Met bijv. veel minder gebruik van ruimte bij het weergeven van een overzicht: waarom moet ik iedere keer de intro van een topic zien?
  • Mogelijkheid om mijn eigen voorkeuren voor de sortering binnen een topic: ik moet nu iedere keer selecteren dat ik Nieuwste eerst wil zien.

Reactie plaatsen

• Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen

OVERIG

WENS

Darkmode modems

• Om de instellingen allemaal goed te kunnen zien heb ik een donkere achtergrond nodig en witte letters, ik zie in sommige modems zoals de T54 wel een kleurenschema, maar geen darkmode. Kunnen jullie de fabrikanten opdracht geven deze in te bouwen, of op zn minst compatible maken met darkreader en de windows high-contrast darkmode?

Dashboard MyTMT

• Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de wifi presteert

TM Samen

• T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten

100 reacties

@Jason 

In hoeverre is een vast IPv4 adres (dan wel tegen meerprijs) (on)mogelijk?

En voor telefonie de juiste instructies om een eigen modem (zonder t mobile apparatuur voor een telefonie vlan) te kunnen gebruiken (door uitspraak ACM) voor een RJ11 aansluiting?

Reputatie 7
Badge +15

@FrozenPK Dat is een goede vraag: we leveren dynamische IP-adressen met een standaard leasetijd van 24 uur. Dat betekent echter niet dat je elke dag een nieuw IP krijgt, dat betekent dat de leasetijd op het IP-adres vernieuwd wordt. Dat is een kleine, maar belangrijke kanttekening. T-Mobile werkt niet met statische adressen onder andere omdat dit onveiliger is.

Wat betreft vaste telefonie en een eigen modem kom je er vast uit met de topics die hierin worden benoemd: 

Als het ook daar niet mee lukt, maak dan een eigen topic aan, dan pakt één van onze kundige users het verder op met je! 

Reputatie 7
Badge +15

UPDATE: twee nieuwe wensen toegevoegd aan de TV-sectie hierboven:

Grote wens: de mogelijkheid om één losse F1 race te kopen en kijken!
Bij jullie concurrent KPN is dit wél mogelijk, voor €6 per race.
Dit is echt heel waardevol voor een grote doelgroep die op onregelmatige basis de races live kunnen kijken, waar een abonnement simpelweg niet bij past.
Zeer teleurstellend, ouderwets en onaanvaardbaar dat T-mobile deze flexibiliteit (nog) niet aanbiedt aan klanten! 

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @iloo, dat is een prachtige wens: ik voeg deze toe aan het lijstje. Bedankt voor jouw suggestie, ik hoop dat we ooit deze mogelijkheid kunnen aanbieden!

Reputatie 7
Badge +15

UPDATE: één nieuwe wens toegevoegd aan de TV-sectie.

Reputatie 7
Badge +6

Wens toegevoegd aan TV sectie naar aanleiding van dit topic:

Ik zou graag willen dat als je een programma terug kijkt, en even pauze neemt en stopt, je daarna weer verder kan kijken waar je gebleven bent. Nu start het programma weer helemaal opnieuw, en moet je opnieuw het gedeelte kijken wat je al gezien hebt.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Judith1962, dat is een prima wens/suggestie inderdaad, thanks voor het delen! Ik plaats ‘em direct in de tabel hierboven.

Reputatie 7
Badge +15

Wens toegevoegd aan TV-sectie naar aanleiding van bovenstaande wens:

Hallo, ik heb een aantal wensen/suggesties voor tv waarvan ik hoop dat dit toegepast kan worden:

(sorry voor het hoge aantal/lange post, maar dit zijn dingen die ik in het afgelopen half jaar (als ex ziggo klant) gemist heb, of die mij oogevallen zijn) 

1. nu doen zowel de spoelknoppen als de pijlknoppen hetzelfde (namelijk gewoon spoelen), maar wat ik graag zou zien is:

spoel knop= gewoon spoelen, pijl toetsen = skip "x" tijd (het liefst instelbaar, denk aan 30s, 60s, 120s etc.) 

2.1 Werkende instelling voor geluid: zet je het geluid op stereo krijg je surround, en als je het op ac3 zet stereo, tenzij  je eerst naar bbc first gaat, en dan werkt het af en toe wel. 

2.2 aanvullend hierop: voor sommige programma's heeft de live uitzending 5.1 geluid, maar een opname hiervan alleen stereo geluid. Het zou fijn zijn als dit voor beide hetzelfde zou zijn. 

​3. Bij serie opnames wil het bij sommige programmas voor komen dat herhalingen en andere seizoenen mee opgenomen worden. 

(bij het blok australie kan ik op sommige dagen van de 3 opnames er 2 verwijderen, dit zijn dan bijvoorbeeld een vorig seizoen en een herhaling) 

4. Sommige kanalen worden (bij bijvoorbeeld ziggo) vanaf een bepaalde tijd in het engels uitgezonden (denk aan nickelodeon) maar zelfs als je de voorkeurstaal op engels zet blijft alles in het nederlands.

5. Het zou fijn zijn als thema/aanvullende pakketten ook vanuit de tv box ge(de)activeerd kunnen worden.

​​

​​​​​​6.1 de mogelijkheid om (als gebruiker van het nieuwe tv systeem) het kinderslot permanent van alle zenders te verwijderen. 

6.2 om in het 18+ thema te blijven. Er word een abonnementvorm aangeboden waarbij je geen gebruik maakt van het tv-kastje, maar wel van bijvoorbeeld de androidtv app. Helaas is het nu zo, dat als je voor deze optie kiest, je de nodige zenders niet kan zien (waaronder de 18+zenders).

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Duon1992, bedankt voor alle feedback, ik zal op punten 2.1 en 6.1 na alles toevoegen aan de wensenlijst. Hieronder specificeer ik waarom beide punten niet worden toegevoegd aan de wensenlijst:

1. Punt 2.1: Dit is technisch gezien nog steeds een bug, waar weliswaar een workaround voor is, maar dit is niet “working as intended/designed” en daarom ook niet noodzakelijk om aan de wensen/suggesties toe te voegen! 😉
  2. Punt 6.1: Deze mogelijkheid bestaat in principe wel, behoudens voor Adult-zenders maar dat zal niet veranderen vanwege de aard van de content; je kunt per kijkprofiel de leeftijdsrestricties instellen. Wanneer je dit op 18 zet, kun je alles zonder kinderslot bekijken - behalve dan de Adult-zenders.

Reputatie 7
Badge +15

Wensen toegevoegd bij de TV-sectie naar aanleiding van de post van @Duon1992:

Reputatie 7
Badge +15

Wens toegevoegd aan de TV-sectie naar aanleiding van het topic van @BeMu

Reputatie 7
Badge +15

Wens toegevoegd aan de TV-sectie naar aanleiding van de feedback van @CrisTien en het topic van @Boy1988:

Reputatie 7
Badge +20

Gewoon maar een Wens voor de thuis app van deze Community muts  ☺️

Beeld iPad 11 Inc. Pro.

TM in gids zender Aanklikken dan komt de zender gelijk vol in beeld je moet de uitroepteken aanklikken (rechts onder) om de programma omschrijving te krijgen.

Bij de concurrentie staat dat er al onder minder rommelig en gelijk duidelijk.

Misschien de optie zijbalk (uitleg) gelijk mee openen? En aanbevelingen uit of als optie zelf openen

Reputatie 7
Badge +4

Hi @CrisTien, merci voor het opperen! Ik heb deze wens direct toegevoegd aan het lijstje van TV! 😊

Reputatie 7
Badge +10

Waarom staat 4K-HDR er eigenlijk nog niet op? Zowel lineair aanbod als videoshop. Hiermee loopt TM achter op de concurrentie en past in het verlengde van verbeterde basiskwaliteit TV. De penetratie geschikte TV's groeit, maar ook andere diensten bieden steeds meer aan. Denk aan Amazon, YouTube en AppleTV+ hebben steeds meer content dat je kunt huren en kopen. Zou mooi zijn als dit ook bij TM mogelijk is. Een actiefilm als 007 of een visueel spectakel als Lord of the Rings wil je toch in hoge kwalteit kijken.

Qua geluid in de videotheek Dolby Atmos flag en/of DTS:X flag toevoegen.

Is toch al vaker op de community voorbij gekomen en verdient dus aandacht. :)

Reputatie 7
Badge +15

Wens toegevoegd aan de TV-sectie naar aanleiding van de bovenstaande reactie van @TAVL

Reputatie 7
Badge +10

Wil je ook de Dolby Atmos/DTS:X flag als wish opnemen. Zou dan vooral gelden voor huur/koop content in de shop. Bij 4K-HDR hoort ook Hi-Def geluid. ;)

Reputatie 7
Badge +4

Hi @TAVL, top dat je dit aanvult! Dit kunnen wij zeker, merci voor het doorgeven. Ik heb het zojuist aangepast:

Reputatie 1

Opname gezien? Check!

Wat wij missen is een indicatie bij opgenomen programma's in de cloud of je de aflevering al hebt gezien. Wij nemen bijvoorbeeld een dagelijkse spelshow op. In de lijst met opgenomen afleveringen is niet zichtbaar welke opgenomen aflevering we al hebben bekeken. 

Een vinkje achter de afleveringen die al bekeken zijn zou erg fijn zijn. (en dan bedoel ik niet of we toevallig al een aflevering live voorbij hebben zien komen, maar echt het actief aanzetten van een opname)

In het kader van de Cloud opruimen: als er dan toch geregistreerd staat welke opnames al bekeken zijn, kan er misschien ook een optie komen als “alle reeds bekeken opnames verwijderen”. Scheelt een hoop klikken.

Daarnaast ook onze support voor deze reeds door anderen benoemde wensen:  

• Met de pijltoetsen op de afstandsbediening niet doorspoelen, maar 30 seconden verder/terug springen
  • Cloud opnemen vanaf het begin van een programma, ook als je er halverwege in valt
  • LG TV app zodat het kastje weg kan.  

Reputatie 7
Badge +4

Hi @H3rmien, top dat je deze nieuwe punten hier doorgeeft en laat weten welke benoemde punten jij graag terug zou willen zien! Ik heb jouw voorstel toegevoegd aan de lijst:

Reputatie 6
Badge +2

Bruikbare forum software en echte WIKi.

Zowel het forum als de wiki hebben nu een slechte user interface. Standaard forum software zou het forum veel bruikbaarder maken

1. (met bijv. veel minder gebruik van ruimte bij het weergeven van een overzicht (waarom moet ik iedere keer de intro van een topic zien?)
  2. Mogelijkheid om mijn eigen voorkeuren voor de sortering binnen een topic (ik moet nu iedere keer selecteren dat ik Nieuwste eerst wil zien.
  3. Vaste verdeling gewone topics en sticky threads

De wiki is nu gewoon een discussie forum waarbij informatie die in de wiki thuishoort en discussies door elkaar lopen. Een wiki zou m.i. alleen informatie moeten bieden en verwijzen naar het forum voor discussies.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @louisL, bedankt voor jouw feedback! Ik zal de Wiki nuanceren zodat duidelijk is waarom we ervoor gekozen hebben om deze artikelen “open” te zetten: 

De Wiki is onze digitale kennisbank waarin artikelen staan die mensen op weg helpen. Bijvoorbeeld wanneer het om verbindingsproblemen gaat of guides; er staan troubleshoots in die zonder al te veel poespas omschreven zijn zodat het voor een ieder helder is wat de benodigde stappen zijn. We hebben voorheen de keuze gemaakt om deze artikelen dicht te zetten, maar merkten dat er dan veel vraag naar verbetering/toevoeging is in andere topics. Nu kunnen users reageren op de artikelen en kunnen we daarin met elkaar bespreken wat ontbreekt of wat nog niet lekker loopt. De Community moet een plek blijven waarin iedereen feedback kan leveren en hun vraagstukken kunnen plaatsen, we maken het moeilijker wanneer iemand bij elke troubleshoot een los topic moet aanmaken indien het issue nog niet opgelost is. 

Ik heb punten 1 en 2 toegevoegd aan het Community kopje! 😊

Reageer