Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

  • 30 September 2021
  • 88 reacties
  • 6466 Bekeken
Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Dit is de nieuwe wensenlijst voor Internet +TV van Odido. Hier kun je al jouw wensen en suggesties plaatsen. Houd er alsjeblieft rekening mee dat we wensen die onmogelijk zijn niet zullen plaatsen. 

 

Je hebt je tv aangezet en denkt: “Hmm, er ontbreekt eigenlijk nog iets aan mijn kijkervaring!” Mooi zo! Schrijf ‘em op en plaats je reactie in dit topic. We verzamelen hier namelijk alle wensen en suggesties voor Internet + TV. Dat betekent dat jij jouw eigen ideeën kunt loslaten op Internet, TV en Vast Bellen, maar bijvoorbeeld ook op de Community (Overig). 

 

Ideation is live sinds 21 november 2023! Check alle ideeën en de nieuwe categorieën in ons gloednieuwe platform: Wensen en suggesties, hoe werkt het? | Odido community

 

 

Zodra het zover is, kondigen we het groots aan en komen we met een concrete update waarin alles uitgelegd wordt. Tot die tijd zet ik dit topic (TIJDELIJK) dicht. Bedankt voor alle ideeën en tot snel! 😄

[13-11-2023] UPDATE: vanaf volgende week maandag lanceren we Ideation en worden al jullie wensen en suggesties onder gebracht in een nieuw platform. We hebben daarin 4 groepen: Nieuw, In Onderzoek, Afgewezen en Afgerond. Een topic met uitleg volgt nog. We zijn nu bezig om alle ideeën te bundelen en te her-categoriseren. Tot dan! 

[16-11-2023] UPDATE: Alle wensen en suggesties zijn geconverteerd naar losse ideeën. Vanaf morgen wordt alles in de juiste categorie geplaatst. Als een idee afgewezen is, dan zal dit zichtbaar zijn onderaan de hoofdpagina bij “Niet mogelijk”. Er wordt verder niet specifiek ingegaan op het hoe en waarom, tenzij het technisch niet mogelijk is. Maandag 20 november 2023 gaat Ideation live.

 


This topic has been closed for comments

88 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Statisch IP-adres → onuitvoerbaar voor nu.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: twee nieuwe wensen toegevoegd aan de TV-sectie hierboven:

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @iloo, dat is een prachtige wens: ik voeg deze toe aan het lijstje. Bedankt voor jouw suggestie, ik hoop dat we ooit deze mogelijkheid kunnen aanbieden!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: één nieuwe wens toegevoegd aan de TV-sectie.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Judith1962, dat is een prima wens/suggestie inderdaad, thanks voor het delen! Ik plaats ‘em direct in de tabel hierboven.

Reputatie 7
Badge +16

Wens toegevoegd aan TV-sectie naar aanleiding van bovenstaande wens:

 

Hallo, ik heb een aantal wensen/suggesties voor tv waarvan ik hoop dat dit toegepast kan worden:

(sorry voor het hoge aantal/lange post, maar dit zijn dingen die ik in het afgelopen half jaar (als ex ziggo klant) gemist heb, of die mij oogevallen zijn) 

 

1. nu doen zowel de spoelknoppen als de pijlknoppen hetzelfde (namelijk gewoon spoelen), maar wat ik graag zou zien is:

spoel knop= gewoon spoelen, pijl toetsen = skip "x" tijd (het liefst instelbaar, denk aan 30s, 60s, 120s etc.) 

 

2.1 Werkende instelling voor geluid: zet je het geluid op stereo krijg je surround, en als je het op ac3 zet stereo, tenzij  je eerst naar bbc first gaat, en dan werkt het af en toe wel. 

2.2 aanvullend hierop: voor sommige programma's heeft de live uitzending 5.1 geluid, maar een opname hiervan alleen stereo geluid. Het zou fijn zijn als dit voor beide hetzelfde zou zijn. 

​3. Bij serie opnames wil het bij sommige programmas voor komen dat herhalingen en andere seizoenen mee opgenomen worden. 

(bij het blok australie kan ik op sommige dagen van de 3 opnames er 2 verwijderen, dit zijn dan bijvoorbeeld een vorig seizoen en een herhaling) 

 

4. Sommige kanalen worden (bij bijvoorbeeld ziggo) vanaf een bepaalde tijd in het engels uitgezonden (denk aan nickelodeon) maar zelfs als je de voorkeurstaal op engels zet blijft alles in het nederlands.

 

5. Het zou fijn zijn als thema/aanvullende pakketten ook vanuit de tv box ge(de)activeerd kunnen worden.

​​

​​​​​​6.1 de mogelijkheid om (als gebruiker van het nieuwe tv systeem) het kinderslot permanent van alle zenders te verwijderen. 

6.2 om in het 18+ thema te blijven. Er word een abonnementvorm aangeboden waarbij je geen gebruik maakt van het tv-kastje, maar wel van bijvoorbeeld de androidtv app. Helaas is het nu zo, dat als je voor deze optie kiest, je de nodige zenders niet kan zien (waaronder de 18+zenders).

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Duon1992, bedankt voor alle feedback, ik zal op punten 2.1 en 6.1 na alles toevoegen aan de wensenlijst. Hieronder specificeer ik waarom beide punten niet worden toegevoegd aan de wensenlijst:

  1. Punt 2.1: Dit is technisch gezien nog steeds een bug, waar weliswaar een workaround voor is, maar dit is niet “working as intended/designed” en daarom ook niet noodzakelijk om aan de wensen/suggesties toe te voegen! 😉
  2. Punt 6.1: Deze mogelijkheid bestaat in principe wel, behoudens voor Adult-zenders maar dat zal niet veranderen vanwege de aard van de content; je kunt per kijkprofiel de leeftijdsrestricties instellen. Wanneer je dit op 18 zet, kun je alles zonder kinderslot bekijken - behalve dan de Adult-zenders.

 

Reputatie 1

Opname gezien? Check!

Wat wij missen is een indicatie bij opgenomen programma's in de cloud of je de aflevering al hebt gezien. Wij nemen bijvoorbeeld een dagelijkse spelshow op. In de lijst met opgenomen afleveringen is niet zichtbaar welke opgenomen aflevering we al hebben bekeken. 

Een vinkje achter de afleveringen die al bekeken zijn zou erg fijn zijn. (en dan bedoel ik niet of we toevallig al een aflevering live voorbij hebben zien komen, maar echt het actief aanzetten van een opname)

In het kader van de Cloud opruimen: als er dan toch geregistreerd staat welke opnames al bekeken zijn, kan er misschien ook een optie komen als “alle reeds bekeken opnames verwijderen”. Scheelt een hoop klikken.

Daarnaast ook onze support voor deze reeds door anderen benoemde wensen:  

  • Met de pijltoetsen op de afstandsbediening niet doorspoelen, maar 30 seconden verder/terug springen
  • Cloud opnemen vanaf het begin van een programma, ook als je er halverwege in valt
  • LG TV app zodat het kastje weg kan.  

 

Reputatie 7

Hi @H3rmien, top dat je deze nieuwe punten hier doorgeeft en laat weten welke benoemde punten jij graag terug zou willen zien! Ik heb jouw voorstel toegevoegd aan de lijst:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit Marciano: kan deze niet terugvinden in bovenstaande lijst. Daarom laat ik dit bericht + originele klantwens even staan!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @louisL, bedankt voor jouw feedback! Ik zal de Wiki nuanceren zodat duidelijk is waarom we ervoor gekozen hebben om deze artikelen “open” te zetten: 

De Wiki is onze digitale kennisbank waarin artikelen staan die mensen op weg helpen. Bijvoorbeeld wanneer het om verbindingsproblemen gaat of guides; er staan troubleshoots in die zonder al te veel poespas omschreven zijn zodat het voor een ieder helder is wat de benodigde stappen zijn. We hebben voorheen de keuze gemaakt om deze artikelen dicht te zetten, maar merkten dat er dan veel vraag naar verbetering/toevoeging is in andere topics. Nu kunnen users reageren op de artikelen en kunnen we daarin met elkaar bespreken wat ontbreekt of wat nog niet lekker loopt. De Community moet een plek blijven waarin iedereen feedback kan leveren en hun vraagstukken kunnen plaatsen, we maken het moeilijker wanneer iemand bij elke troubleshoot een los topic moet aanmaken indien het issue nog niet opgelost is. 

Ik heb punten 1 en 2 toegevoegd aan het Community kopje! 😊

Reputatie 1

Hoi @coenb, duly noted! 😉👍

De wens staat er al een poosje in en we hopen ermee aan de slag te kunnen binnenkort - dat is geen indicatie voor tijd, maar meer dat het weleens tijd wordt wat ons betreft!

Mochten jullie hier in de toekomst beta-testers voor zoeken, dan houdt ik me van harte aanbevolen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Ollie_nl, we zullen je noteren en op de short-list zetten - mocht het via die weg gaan bij een potentiële beta-test, dan zullen we zeker contact met je opnemen - leuk! 😄

Goedemiddag @Ollie_nl, we zullen je noteren en op de short-list zetten - mocht het via die weg gaan bij een potentiële beta-test, dan zullen we zeker contact met je opnemen - leuk! 😄

Zet mij ook maar op de short-list :-)

Reputatie 7
Badge +16

@coenb Doe ik gelijk: wel eventjes het vriendelijke verzoek om er rekening mee te houden dat er niet altijd op basis van short lists gewerkt wordt met beta's, maar duly noted! 😁

Reputatie 7

Hi allemaal, wij zijn altijd onwijs blij met alle goede ideeën die jullie insturen! Er zijn heel veel mooie suggesties waar ook echt wat mee gaat gebeuren. Deze verbeterpunten delen wij uiteraard, zodra deze zijn doorgevoerd. Naar alle input die jullie delen wordt gekeken, maar sommige dingen zijn jammer genoeg niet haalbaar. Graag deel ik hieronder een update met jullie van punten niet haalbaar zijn:

  • Adult zenders beschikbaar voor de Android TV App: Google wil dit niet. Van Samsung mag het bijvoorbeeld wel of het kan via de TV Box, maar anders dan dit kan het niet.
  • De-activatie van themapakketten in de TV Box: dit is waarschijnlijk niet mogelijk. We hebben het meegenomen als idee, maar we kunnen niet zeker zeggen of dit eraan gaat komen.
  • Voorkeurstaal in het Engels: sommige kanalen die zenden de programma’s in het Engels uit en sommige in het Nederlands, hierbij kan je dan een voorkeurstaal aangeven. Maar niet alle programma’s die op die zender afspelen ondersteunen beide talen. Het ligt er maar net aan welk programma dat wel of niet heeft. Wij zijn hierin compleet afhankelijk van de provider.
  • Spoel-knop/pijl-knop andere functie laten krijgen: nu doen zowel de spoel-knoppen als de pijl-knoppen hetzelfde. Het is een bewuste keuze geweest om het op deze manier in te richten. Zo kan een ander dit wel prettig vinden, dus dit laten wij zo.  
  • De mogelijkheid voor Formule 1 losse race: dit is niet mogelijk in verband met Viaplay. Check hier ons Viaplay topic: 

     

  • Reminders zetten voor programma's: dit is niet iets wat we gaan doen. Nu tonen we eerst in beeld een pop-up. Het is een bewuste keuze dat dit niet automatisch overspringt. Stel je drukt per ongeluk, dan is zo’n pop-up toch wel prettig.
  • Love Nature: dit is een 4K-zender en die ondersteunen wij (nog) niet.
  • Nieuw afstandsbediening model: dit gaan we niet doen. We zijn een duurzaam bedrijf, dus we willen niet te veel batterijen verbruiken.
  • Picture-in-picture op TV Box: dit is niet haalbaar.  
  • Langer Terug Kijken: dit is niet mogelijk in verband met contentrechten.
  • Betere merge tussen Terug Kijken via de TV-gids en Terug Kijken via menu: we gaan dit niet doen, omdat er bewust voor is gekozen om dit niet op deze manier te doen.
  • USB activeren TV Box: dit gaan we niet openstellen.
  • Reeds bekeken Cloud Opnames verwijderen: dat gaan we niet doen. We zijn bang dat er dan te veel klanten dingen gaan verwijderen dat ze eigenlijk niet willen.

Ook heb ik nog een paar aanvullende vragen voor een enkeling van jullie om zo goed mogelijk te weten wat jullie precies bedoelen met bepaalde suggesties én om eventuele bugs te tackelen. Hiervoor slide ik in jullie privébericht. Blijf vooral al jullie feedback met ons delen! 😊

Reputatie 5
Badge

Heel jammer dat Love Nature niet kan worden toegevoegd!

Kan deze zender ook niet via de TV app?

 

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij als ik de zin goed lees is er de mogelijkheid dat de zender misschien in de toekomst word toegevoegd omdat er staat (nog) niet,  nu is het sowieso al zeer lang stil bij T-Mobile als het gaat om toevoeging nieuwe zenders.

De laatste was Insight en dat is inmiddels alweer een eeuwigheid geleden.

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, dit is ook niet mogelijk jammer genoeg! Hopelijk gaat dit in de toekomst veranderen, zoals @BeMu aangeeft. Je zegt dit inderdaad helemaal goed @BeMu

Reputatie 7
Badge +16

Wens toegevoegd in de TV/RADIO-sectie:

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tun0, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Deze wens stond inderdaad in het oude topic vermeld en heb ik er zelf volgens mij nog ingezet destijds! 😊 De reden dat deze niet meegegaan is/verwijderd is, komt doordat we nu al een tijdje de mogelijkheid bieden om eigen mediaboxen te gebruiken voor onze handige TV-app. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Apple TV's, Firesticks en Androidboxen. Hiermee wordt kijken zonder TV Box ondersteund en is deze wens - in ieder geval grotendeels - ingewilligd. 

Reputatie 2

Concurrentie van jullie verhoogd nog wel eens de internetsnelheden (en voert prijsverhogingen door). Nu gaan jullie de prijzen behoorlijk verhogen per 1 januari, mogen we daar op zn minst een hogere internet snelheid voor terug? Zou mooi zijn als mijn 100/100mbps per 1 januari 200/200mbp. 

En nee, zelf verhogen gaan ik niet doen want ik kom dan als trouwe klant in jullie fijne nieuwe tarief met kpn-boete.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @R84, de aanstaande inflatiecorrectie is geen prijsverhoging in de betekenis dat T-Mobile de prijzen bewust verhoogt om hier extra winst op te boeken of omdat de concurrentie duurder wordt; dit is een correctie op de prijsinflatie van 2022. Concurrenten verhogen echter tijdens lopende contracten nog weleens de abonnementsprijzen, dit doet T-Mobile over het algemeen niet. 

Ik zie dat er bij jou een maximale snelheid mogelijk is van 1000 Mbit/s; we bieden geen pakket aan van 200 Mbit/s, maar wel één van 400 Mbit/s - mocht die stap aantrekkelijker zijn! 😊

Reputatie 2

Natuurlijk doet TMobile dit wel om meer winst te maken. Ik snap dat je je werkgever verdedigd Jason maar als TMobile zich zo druk maakt om inflatie zou ik ook maar een loonsverhoging eisen van 9% bij je werkgever TMobile.

Reputatie 7
Badge +16

Nieuwe wens toegevoegd op basis van topic: Opnames in alle profielen | T-Mobile Community