Zyxel T54 ondersteunt Vlan met T Moblie firmware?


  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Zyxel T54 ondersteunt Vlan met T Moblie firmware? Is het mogelijk eigene router gebruiken in plaats van de T54? Dus diret aangesloten aan de mediaconverter?


This topic has been closed for comments

11 reacties

Zyxel T54 ondersteunt Vlan met T Moblie firmware?

Welkom!

Voor zover ik weet bied de Zyxel T54 geen VLAN ondersteuning aan de LAN zijde.

Is het mogelijk eigene router gebruiken in plaats van de T54? Dus diret aangesloten aan de mediaconverter?

Je kunt als vervanging van de Zyxel T54 een eigen modem gebruiken, wel dient deze ondersteuning te hebben voor VLAN's. Zie ook:

 

 

Bedankt voor de snelle reactie! Nog wat vragen, dus ik kan direct mijn router aan de mediaconverter van 't mobile aansluiten?  Nog 1 vraag, Media Converter en ONT lijken hetzelfde functie te hebben, maar zijn niet hetzelfde, toch? Informatie op internet zijn niet zo duidelijk! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @QT76 

Een mediaconverter is een apparaat dat het optische signaal omzet in internet, een ONT heeft precies dezelfde functie, bij GPON/XGS-PON wordt het een ONT genoemd en hij dient te worden geregistreerd.

De internetkabel vanaf de mediaconverter/ONT kan direct in de WAN poort van je eigen router, VLAN 300 voor internet en verbindingstype Dynamische IP.

Reputatie 7
Badge +14

Een Optimale netwerk terminal komen in meerdere vormen. Hier is het een media convertor.

Ja, je kunt hier via ethernet direct een eigen router op aansluiten. 

Bedankt voor de informaties. Jammer dat de T54 geen VLAN ondersteunt. Als ik de zyxel niet gebruikt, moet ik terugsturen? Dat is een leen apparaat denk ik, en ik betaal daarvoor misschien. 

Reputatie 7
Badge +3

@QT76

De meeste ‘huis tuin en keuken’ routers welke je in bruikleen krijgt van een provider, ondersteunen niet de mogelijkheid om VLAN’s toe te passen binnen je LAN.

Hiervoor zul je naar de meer ‘geavanceerde’ routers/firewalls moeten overstappen.

Zelf gebruik ik pfsense op de glasvezel van TMT, wat mij alle control geeft over mijn netwerk intern maar ook extern.

Het terugsturen is niet nodig, heb hier op dit moment ook een aantal liggen van TMT. Bij gebruik van een eigen modem kun je de door TMT geleverde modem gewoon in de kast zetten totdat je naar een andere provider overstapt.

Reputatie 7
Badge +14

Bedankt voor de informaties. Jammer dat de T54 geen VLAN ondersteunt. Als ik de zyxel niet gebruikt, moet ik terugsturen? Dat is een leen apparaat denk ik, en ik betaal daarvoor misschien. 

Het is inderdaad een leen apparaat en je betaald hier geen apart bedrag voor. De zyxel heb je altijd nodig. Als er in de toekomst iets met de lijn is kan t-mobile alleen support leveren als de provider appatuur is aangesloten. 

Ok bedankt voor de reacties. Laaste vraag, deze router heeft ook Nas functies met usb hard drive? 

Reputatie 7
Badge +15

@QT76 

De T-54 beschikt over een USB 3.0 poort met een doorvoersnelheid van 5 Gbit/s. Het T-54 modem is daarmee uitermate geschikt voor NAS-netwerken en het gebruik van andere externe opslag zoals harde schijven/SSD's. En in tegenstelling tot onze andere modems is de USB-poort actief en bruikbaar.

Bron

Ik bedoel, een usb hard drive aangesloten an de T54 is bereikbaar binnen de lan, maar is ook bereikbaar vanaf internet?sommige Asus routers hebben deze functie bijvoorbeeld 

Reputatie 7
Badge +14

Nee, het is een usb poort waarop je een harde schijf kunt aansluiten. Voor alle overige NAS functies is een Synology nas, die er in alle soorten en maten zijn, een veel betere keus.