F.A.Q.

Alles over Betalen en je T-Mobile voor thuis Rekening

  • 22 November 2017
  • 326 reacties
  • 59358 Bekeken


Toon eerste reactie

326 reacties

Hi @8mile Ik geef je graag meer duidelijkheid!

Wat betreft je factuur van T-Mobile Thuis, je hebt netjes de € 30,- korting ontvangen zoals afgesproken en deze vind je terug op je factuur. Je startfactuur valt vaak wat hoger uit omdat je een maand in het voren betaalt. In dit geval een deel van juli en de hele maand augustus. Je vindt je facturen terug op My T-Mobile ThuisIk heb ook meteen je incassodatum nagekeken en deze aangepast naar rond de 25ste. Je factuur voor september zal nog rond de 20ste afgeschreven maar daarna zal het elke maand rond de 25ste zijn.

Je verrekening van Tele 2 kan ik niet voor je inzien, ondanks dat we onder hetzelfde bedrijf vallen zijn de systemen (nog) gescheiden. Hiervoor kan je dus het beste nog even contact overnemen met de collega’s van Tele 2 of dit nakijken op Mijn Tele 2. Als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Ik heb dit al met Tmobile telefonisch geregeld. m.a.w TMoblile heeft telefonisch al aangegeven dat de datum verzet kan worden. Er wordt 5 euro of meer van mij weggescheven zonder dat dit tevoren is vermeld.  Bizar dat dit soort van liegen over kosten  en stelen van geld blijkbaar gewoon kan. Lang leve de bananenrepubliek!  In ieder geval ben ik na afloop van dit contract meteen weg en kom ook nooit meer terug. Ik laat mij in het vervolg beter informeren ook.  

Beste, 

Graag wil ik mijn incassodatum wijzigen naar de 30ste.

Groet, Samantha

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Sam1986,

Komt voor de bakker! Houd er graag rekening mee dat deze verandering pas volgende maand in zal gaan. Daarna regelen wij dit elke keer rond de 30ste van de maand. Hele mooie zondag nog gewenst! :smile:

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

Ik kreeg vandaag een sms’je dat er nog een factuur open staat, maar deze staat gecrediteerd in een volgende factuur. Komt dit vanzelf goed, of moet T-Mobile nog iets in de administratie doen om dit te voorkomen dat de openstaande factuur extra kosten gaat veroorzaken? (Het gaat over de T-Mobile Thuis service)

Groeten,
Jorik

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @JorikC, je kunt in dit geval de SMS negeren. Het te vergoeden bedrag wordt inderdaad verrekend met de factuur van september en daardoor op nul gezet. 

Top dat je ernaar vraagt, maar het loopt in dit geval helemaal picobello! 

Hi T-Mobile, 

Zouden jullie de incasso voor mij kunnen verplaatsen naar de 30ste? 

Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @sebastiaanvgo, het is gelukt: vanaf volgende maand zal jouw nieuwe incassodatum rond de 30e van de maand zijn. Een mooie avond toegewenst!

Hoi @sebastiaanvgo, het is gelukt: vanaf volgende maand zal jouw nieuwe incassodatum rond de 30e van de maand zijn. Een mooie avond toegewenst!

Hi Jason,

Dank voor het snelle regelen. Van hetzelfde! 

Reputatie 2

Beste T-mobile,

Enige tijd geleden zijn wij overgestapt naar de kabelaanbieder en hiervoor ons abonnement bij T-mobile thuis opgezegd. Na het versturen van alle apparatuur naar een antwoordnummer richting Schiphol wordt ik nog steeds lastiggevallen met aanmaningen met betrekking tot het niet ingeleverd hebben van een harddisk tv-recorder. Wel heel vreemd omdat alle 3 de in bruikleen gekregen apparaten in dezelfde grote roze doos teruggestuurd zijn zoals deze 3 jaar geleden naar mij verzonden zijn. Nu beweert T-mobile dat er uit 1 pakket 1 apparaat ontbreekt. Of ik nu even 175 euro wil gaan betalen. Na diverse collega's van de klantenservice te hebben gesproken en deze de wijziging zouden doorvoeren heb ik nog steeds geen bevestiging mogen ontvangen en blijven de aanmaningen mij om de oren vliegen. Dit moet nu echt gaan stoppen. Doe hier iets aan beste T-mobile.

Reputatie 2

Ik moet ook zeggen dat mijn modem retour ook zeker niet vlekkeloos ging. Ik heb netjes op tijd mijn modem verstuurd. Meerdere e-mails gekregen dat het niet binnen was, ik heb wel 5x gebeld en er ging kennelijk iets mis bij T-Mobile. Toen zag ik toevallig een factuur in m’n account voor de boete van modem niet terugsturen (weer gebeld, ik mocht de incasso weigeren/storneren). En er was een creditfactuur gemaakt, maar toen alsnog weer meldingen dat er extra kosten bovenop zouden komen… nu had ik eerder in deze thread te horen gekregen dat het allemaal toch we in orde is, maar de hoeveelheid acties die ik moest doen, omdat er fouten bij T-Mobile zijn gemaakt, vielen me enorm tegen. Ik ben erg tevreden met T-Mobile voor mobiel, maar deze afhandeling van T-Mobile Thuis bevestigt mijn keuze om een andere aanbieder voor vast internet te kiezen…

Tip: ik heb wel eens gehoord bij een andere partij: de manier hoe je het opzeggen van het abonnement verwerkt is de laatste kans om een goede klantenservice te laten zien. Als de overstapper niet helemaal blij is met de nieuwe aanbieder zal hij dan sneller terug gaan. Dus wellicht nuttig om dit proces nog eens te evalueren. 

Reputatie 7
Badge +2

Goedemiddag @BjOrK1972, goed dat je mij op de hoogte brengt. Ik ben in jouw dossier gedoken, en zo te zien zijn we achter de schermen hard bezig om dit uitgezocht te krijgen. Ik zal het zeker voor je in de gaten houden en ervoor zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, en ik verwacht dat je binnen enkele dagen meer van ons hoort. Daarnaast heb ik ervoor gezorgd dat de aanmaningen tijdelijk zijn stopgezet. Ondertussen doen we er alles aan om een goede oplossing te vinden! :muscle:

Bedankt voor de feedback @JorikC! Ik ben in ieder geval erg blij om te zien dat alles nu is rechtgezet. Daarnaast ben ik het zeker met je eens dat er nog genoeg verbeterruimte op dit gebied is. Daarom ben ik erg blij dat wij recentelijk de mogelijkheid hebben gekregen om betalingen uit te stellen, waardoor herinneringen voorkomen worden, én de mogelijkheid om middels een verzendbewijs hardware af te melden, zodat het hele proces gestopt wordt. Hierdoor is het proces al een heel stuk verbeterd voor al onze huidige klanten. :smile: Hopelijk kunnen we in de toekomst ook voor jou betekenen. 

Beste T-Mobile, 

Graag wil ik mijn incassodatum wijzigen naar de 30ste.

Groeten,

 

Visal

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Visal, van harte welkom op de Community!

Graag wijzig ik jouw incassodatum naar rond de 30e van de maand, ik kan met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel echter geen contract vinden. Mag ik je verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende gegevens, alsjeblieft?

-postcode en huisnummer

-geboortedatum

-laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik deze informatie binnen heb, pas ik het meteen aan. Dan zal de nieuwe incassodatum vanaf de volgende maand gewijzigd zijn naar rond de 30e.

Beste T-Mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 30ste verplaatsen. Dank u wel!

Best,
Karina

Hallo,

Ik wou graag mijn factuurdatum aanpassen naar de 25e, is dit mogelijk?

Groet,

 

David

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Karina Minich, het is gelukt: de nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand ingaan en komt dan te staan op rond de 30e.

Hoi @David26, dit maak ik graag zo snel mogelijk voor je in orde! Mag ik alsjeblieft je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan zorg ik ervoor dat de wijziging vanaf volgende maand ingaat.

Hoi,

 

ik heb sinds augustus een abonnement lopen voor tv en internet. Ik heb tot heden nog geen betaling ontvangen. Klopt dit wel?

 

Ik hoor het graag

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @AmandaONDR, welkom op de Community! Top dat je het navraagt en ook erg netjes van je. Jouw eerste betaling zal omstreeks 27 oktober geïncasseerd worden en is dan gelijk voor de maanden augustus (vanaf 6 augustus), september en oktober. Houd er rekening mee dat de € 37,50 installatiekosten en € 30,00 activatiekosten er ook op staan en dat daarmee je eerste rekening een stuk hoger zal zijn. Hierna zal je maandbedrag op € 30,00 liggen. 

Neem voor alle informatie omtrent je abonnement een kijkje op jouw eigen My T-Mobile Thuis account. Zo ben je 24/7 up-to-date en kun je ook meteen (bijna) alles wijzigen. Handig toch? 😄

Geniet van jouw abonnement en stay safe! 

Reputatie 1

Dag T-mobile, inmiddels staat mijn eerste factuur klaar (thuis glas+tv).

Mijn verwachting was dat er 10 euro verrekend zou worden voor de simkaart die ik aan heb geschaft. Dat is helaas (nog) niet gebeurd. 

Door een paar technische hobbels was ik de eerste dagen aangewezen op mobiel internet via 4G (heb daarvoor een voucher ontvangen). Ik moest echter wel een sim kaartje aanschaffen, maar de 10euro kosten daarvan zouden verrekend worden met de eerste factuur.

Wat moet ik doen om dit alsnog te laten verrekenen?

Beste groet

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Soepvlieg, de € 10,00 vergoeding is blijven hangen omdat deze aangemaakt werd voordat er überhaupt een factuur was. Ik heb hier een spreekwoordelijk zetje aan gegeven zodat dit nu wel goed doorkomt en heb je ook meteen de bevestiging per mail toegestuurd. Er zal op een volgende factuur nu wel correct verrekend worden, sorry voor het ongemak!

Beste T-Mobile, 

Graag wil ik mijn incassodatum wijzigen naar de 30ste.

Groeten,

 

Visal

 

Blijkbaar heb ik mijn vraag in de verkeerde topic gesteld. Mijn situatie gaat namelijk over mobiel. Mij werd verteld dat ik @Evy of @Hajar  moest taggen, maar weet ik niet zeker of ik nu de juiste personen heb getagd.

Hoop snel op een reactie.

Met vriendelijke groet,

 

Visal

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Visal 

Ik heb je verzoek doorgezet naar de afdeling die dit gaat verwerken. Zodra het is verwerkt ontvang je een bevestigingsbericht. 

Reputatie 2

Ik moet ook zeggen dat mijn modem retour ook zeker niet vlekkeloos ging. Ik heb netjes op tijd mijn modem verstuurd. Meerdere e-mails gekregen dat het niet binnen was, ik heb wel 5x gebeld en er ging kennelijk iets mis bij T-Mobile. Toen zag ik toevallig een factuur in m’n account voor de boete van modem niet terugsturen (weer gebeld, ik mocht de incasso weigeren/storneren). En er was een creditfactuur gemaakt, maar toen alsnog weer meldingen dat er extra kosten bovenop zouden komen… nu had ik eerder in deze thread te horen gekregen dat het allemaal toch we in orde is, maar de hoeveelheid acties die ik moest doen, omdat er fouten bij T-Mobile zijn gemaakt, vielen me enorm tegen. Ik ben erg tevreden met T-Mobile voor mobiel, maar deze afhandeling van T-Mobile Thuis bevestigt mijn keuze om een andere aanbieder voor vast internet te kiezen…

Tip: ik heb wel eens gehoord bij een andere partij: de manier hoe je het opzeggen van het abonnement verwerkt is de laatste kans om een goede klantenservice te laten zien. Als de overstapper niet helemaal blij is met de nieuwe aanbieder zal hij dan sneller terug gaan. Dus wellicht nuttig om dit proces nog eens te evalueren. 

 

En mijn probleem met opzeggen krijgt nóg een staartje! :sob:

 

Zojuist zie ik in de app van mijn bank, dat T-Mobile € 15 probeert af te schrijven middels automatisch incasso. Dus ik ga weer naar m’n T-Mobile Thuis account en daar staat inderdaad een factuur d.d. 19-10-2020, die ik dus niet per e-mail of per post ontvangen heb (klacht 1). En waarom zou ik nu € 15 moeten betalen? Nou, voor Buitengerechtelijke incassokosten n.a.v. herinnering van een factuur die ik nooit had hoeven te betalen en die ook allang gecrediteerd is. Schiet mij maar lek, T-Mobile. Nu moet ik dus weer actie ondernemen, anders gaat het vast van kwaad tot erger. Ik probeer het nu weer even direct in deze thread i.p.v. alweer te gaan bellen met de klantenservice. Kan T-Mobile deze factuur ook crediteren, en dan wel op zo’n manier dat ik er geen herinnering voor krijg en dan later weer een factuur met incassokosten en het hele spelletje dan opnieuw begint?

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @JorikC, ik snap niet waarom de buitengerechtelijke incassokosten bij jou doorberekend worden terwijl de vergoeding allang verwerkt is. Het is verder ook niet interessant of ik dat begrijp, maar wel hoe dit precies tot stand komt. Ik ga dit weer doorgeven aan de specialisten bij onze betalingsafdeling van Thuis. 

De buitengerechtelijke incassokosten à € 15,00 heb ik gecompenseerd. Alle eventuele waarschuwingen en aankondigingen kun je verder volledig negeren. Nogmaals excuses voor het ongemak en sorry dat je zelf weer contact moet opnemen met ons. 

Reputatie 2

Hoi Jason, bedankt voor de snelle actie! Gelukkig, dan snappen we allebei niet hoe dit ontstaan is. Ik ga er maar even vanuit dat dit uit een ongelukkige samenloop van omstandigheden voortkwam :wink:.

Reageer