F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 377 reacties
  • 62504 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido
Reputatie 7
Badge +9

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


377 reacties

Reputatie 4

Waarom heeft T-Mobile deze maand de incasso niet uitgevoerd bij mij?

Nieuwe snelheid tegen een lager bedrag maar niets betalen lijkt mij niet de bedoeling.

Als ik inlog zie eerst dat alles betaald is maar bij de rekeningen dus niet.

Normaal zie ik in mijn bank app de incasso al een paar dagen van te voren staan, nu niets.

Wat nu?

Reputatie 1

Waarom heeft T-Mobile deze maand de incasso niet uitgevoerd bij mij?

Nieuwe snelheid tegen een lager bedrag maar niets betalen lijkt mij niet de bedoeling.

Als ik inlog zie eerst dat alles betaald is maar bij de rekeningen dus niet.

Normaal zie ik in mijn bank app de incasso al een paar dagen van te voren staan, nu niets.

Wat nu?

Same here. Net gebeld maar konden geen goed antwoord geven. Advies is om geduld te hebben/. Ik vermoed dat er door de vele wijzigingen naar de nieuwe abonnementsvorm wat vertraging is ontstaan...

Reputatie 4

Vanmorgen via Twitter contact gehad, problemen met het systeem wat de incasso’s doet.

Wanneer het wel gaat gebeuren is nog onbekend.

Als het niet lukt krijg je een mail met de gegevens hoe je dan wel kan betalen.

Ik hoop wel dat het goed komt want ik wil graag betalen.

Reputatie 7

Hey @WardN,

Ik zie inderdaad dat je met je Klantvoordeel je snelheid in oktober hebt verhoogd. Voor het bedrag dat teveel in rekening is gebracht ga ik een handmatige vergoeding indienen. Dit bedrag wordt de aankomende maand in mindering gebracht op je factuur. Vanaf volgende maand kun je dit netjes terugzien. :relaxed:

Hoi ​​​​@Boarder72 & @koopmaro,

Bedankt voor jullie toelichting! De incasso's worden alsnog automatisch afgeschreven. Jammer genoeg heb ik geen exacte datum wanneer dat wel gebeurt. Excuses dat het iets langer duurt dan gepland. 

Reputatie 4

@Piotr Ik zie nu in mijn bank app dat de rekening van november op 4 december geïncasseerd gaat worden.

Gaat het, gelukkig, toch goed komen.

Netjes een creditfactuur gekregen na opzegging bedrag a €17 zou rond de 21e nov worden teruggestort....bedoelen ze soms 21 december of 21 januari 😅😉?

Volgens mijn persoonlijke site gegevens heb ik de laaste 6 maanden of zo niet betaald. Gechecked bij mijn bank en ik zie dat het wel allemaal voldaan is. Te vroeg geincasseerd, of geprobeerd te incasseren. Ik wil mijn incasso datum veranderen naar de 30ste.

Reputatie 7

Hey @Dr.Rico,

Ik heb zojuist de incassodatum voor je aangepast! Let wel op dat deze wijziging pas in februari van start gaat. Tot die tijd hanteren we je oude incassodatum. :relaxed:

Ik heb een vraag over mijn rekening van november. De rekening is 6 euro hoger dan andere maanden en er worden verrekeningen gemaakt met september en oktober die ik niet begrijp. 

Mijn rekening voor december wordt dan weer 3 euro minder dan normaal. Waar komen deze verschillen vandaan?

Dear T-mobile, 

I would like to move my collection date to the 30th. 

Thanks

Gordon

Reputatie 7

Hi @Em-v, ik geef je graag meer informatie! Op 03-11-2019 ben je gebruik gaan maken van het nieuwe Uit + Thuis voordeel waarbij je € 5,- korting per maand ontvangt op je internet abonnement. Daarvoor maakte je gebruik van een andere korting, Klantvoordeel. Je betaalt je factuur altijd een maand in het voren en omdat je korting is gewijzigd wordt er daarom een herberekening gemaakt. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust! :slight_smile:

Hi @nodrog352 Can do! If you could send me a private message with your full address, date of birth and the last four digits of your bank account then I will change the collection date for you.

Dank je wel

Hallo,

 

per 27/11 is mijn Thuis abo aangepast naar alleen internet. Er is voor december het volledige oude bedrag geïncasseerd, lijkt me niet de bedoeling. Ik ontvang graag restitutie en de bevestiging dat dit voor de toekomst ook goed geregeld is. 
 

groet Sarinah

Dat kan kloppen, 27/11 opgezegt, 1 maand opzeg termijn en de factuur word altijd eerder opgemaakt en je betaald altijd vooruit, je wijziging is pas daarna geweest, er zal dan op de volgende factuur een verrekening plaats vinden van het teveel betaalde bedrag.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BertV00,

 

Dat is natuurlijk zeker mogelijk, maar wanneer ik jouw profiel open zie ik dat je al in de 3e betaalcyclus zit. Dit houdt in dat jouw maandbedrag altijd rond de 30e van de maand afgeschreven wordt. Kan ik iets anders voor je doen? IK hoor het graag, we zitten altijd voor je klaar! :smile:

Neem effe pauze @Jason met een bak sterke koffie zodat je het weer scherp ziet en geen oude koeien gaat oprakelen, @BertV00 heeft dit in 2018 al gevraagd, die was dan ondertussen allang overgestapt als dat niet geregeld was vorig jaar.

Beste, 

Vanaf 1 november 2019 overgestapt naar T-Mobile en na erg intensief contact met het forum, klantenservice en klachtencompas, eindelijk werkende internet en tv sinds 12 december 2019.

Tijdens dit contact met jullie werden er steeds oplossingen en compensatie beloofd en er zou contact opgenomen worden. 

Tot op heden niks gehoord en vandaag is gewoon de volledige factuur afgeschreven. Wanneer ik bel met de klantenservice kunnen ze niks doen, want dat is een andere afdeling…

Ik zou graag mijn geld terug willen van 1 november tot en met 12 december.

Met vriendelijke groet, 

Patrick van der Vlist 

Reputatie 7

Hey @Patrick_Vlist,

Ik heb zojuist een vergoeding ingediend voor de genoemde periode. Zodra dit bedrag is goedgekeurd, ontvang je gelijk een bevestiging per e-mail. De vergoeding wordt daarna in mindering gebracht op je aankomende factuur. Mocht je nog problemen ervaren dan kun je bij ons altijd terecht!

  1. Hoi ik wil graag de incassodatum wijzigen naar de 25e voor `thuis`
Reputatie 7
Badge +16

 Hoi @Jan Blom,

 

Dat maak ik graag voor je in orde! Stuur mij jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN toe in een privébericht, dan ga ik vervolgens zo snel mogelijk voor je aan de slag. :smile: 

Reputatie 5
Badge

De laatste rekening voor mij was € -59,51 i.v.m. een compensatie.

Er is niks afgeschreven, maar ook die € 59,51 is niet bijgeschreven?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HereIsTom!

 

Dat klopt helemaal! Wij blijven het bedrag op jouw facturen in mindering brengen totdat het volledige bedrag gecompenseerd is. Een terugboeking op de rekening gebeurt alleen wanneer er niets meer te verrekenen valt, dus bijvoorbeeld wanneer je contract opgezegd is. 

Reputatie 5
Badge

@Jason, ok bedankt, dan is het duidelijk en gaan we daar maar vanuit 😉

 

Goedemiddag, 

Ik heb een vraag over mijn facturen over de periode februari-oktober 2019. In deze maanden is het FOX Sports Eredivisie tv-pakket volledig aan mij gefactureerd, terwijl ik gebruik maak van de Klantenvoordeel. Ik kwam hier in november 2019 achter en zag ook dat het pakket toen was uitgeschakeld. Deze actie was niet gebeurd vanuit mij. Wel ben ik overgestapt in begin 2019 naar een ander T-Mobile Thuis pakket.

Ik had in november 2019 contact gehad met een T-Mobile collega, omdat ik graag de kosten van het FOX Sports Eredivisie tv-pakket verrekend wil zien. Hij gaf aan dat te gaan regelen, maar zie dat dit nog steeds niet is gebeurd. 

Kan ik hier nog een terugboeking van verwachten?

Reputatie 7

Hey @Wiresh-,

Goed dat je dit bij ons aankaart. Zo te zien is de vergoeding die mijn collega heeft ingediend niet op de juiste wijze ingediend en daarom ook niet goedgekeurd en verwerkt. Ik heb zojuist voor de door jouw genoemde periode een vergoeding ingediend. Zodra dit bedrag is goedgekeurd en verwerkt dan ontvang je daar per e-mail een bevestiging van. De e-mail zou je normaliter binnen een week moeten verwachten en de terugbetaling wordt in mindering gebracht op je factuur. Sorry voor het ongemak!

Reageer