F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 377 reacties
  • 62508 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido
Reputatie 7
Badge +9

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


377 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Dat gaan we in orde maken, geen enkel probleem! Vanaf mei zal jouw incassodatum verplaatst zijn naar rond de 30. Stay safe and strong! 💪

Hi T-mobile,

Voor zover ik kan vinden is een reactie hierop een van de (enige?) manieren om de incasso datum te doen wijzigen. Ik zou deze graag verplaatst zien naar rond de 25e!? Is dit voldoende of moet ik telefonisch contact openemen?

Bij voorbaat dank! Mvg

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Yezse 

Staat je klantnummer in je profiel vermeld? Dan is het voldoende, morgen zullen de moderators het voor je regelen.

Reputatie 7

Hi @Yezse, we kunnen zeker de incassodatum voor je aanpassen! Je zit nu in het T-Mobile Thuis gedeelte maar ik zie geen T-Mobile Thuis abonnement op jouw adres, alleen een mobiel abonnement, klopt dat? Als het inderdaad gaat om je mobiele abonnement laat het dan even weten, dan passen we dit voor je aan.

Beste T-Mobilers, een vraag van een trouwe gebruiker:

 

Jullie brengen me op mijn laatste factuur 15 euro in rekening voor “buitengerechtelijke incassokosten”.

Nu vind ik dat een wat agressief beleid, maar goed, dat is aan jullie. Sympathiek is anders.

Belangrijker: jullie probeerden -zag ik nu- de betaling nog steeds van mijn oude rekening af te schrijven. Ik al een tijd geleden geswitcht naar een andere bank en heb daarbij gebruik gemaakt van de overstapservice. Deze service is inmiddels afgelopen, vandaar dat het nu pas opvalt dat jullie nooit mijn nieuwe rekeningnummer in jullie systeem hebben doorgevoerd (wat wel gebeurd had moeten zijn).

Ik heb het inmiddels zelf aangepast in my-t-mobile thuis. Kleine moeite (breng ik geen kosten voor in rekening :)

 

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie de 15,- willen crediteren, zou dat lukken?

 

Hartelijke groet,

Arie

 

Reputatie 7

Hey @Ajee35,

Fijn dat je je rekeningnummer nu zelf hebt aangepast en de betalingen wederom probleemloos verlopen. Ik heb vandaag mijn sympathieke pet op en ga daarom ook de € 15,- incassokosten voor je vergoeden. :wink: Dit bedrag wordt aankomende maand in mindering gebracht op je factuur. Mocht je in de toekomst van rekeningnummer wijzigen, vergeet dit dan niet aan te passen binnen je My T-Mobile Thuis omgeving. 

Dag Piotr,

 

dank voor je reactie en de oplossing, heel fijn! 

 

Reputatie 2

Mijn automatische incasso komt vaak rond de 20e, en dat komt soms slecht uit. daarom wil ik vragen of ik dan naar de 25e of 30e mag, dan is mijn salaris altijd wel binnen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MaartenZeeland!

Jouw wens breng ik heel graag tot vervulling! Ik heb de incassodatum verzet zodat deze voortaan rond de 30e plaats zal vinden. Houd er graag wel rekening mee dat ons systeem hier pas volgende maand rekening mee houdt. De incasso van deze maand zal dus nog rond de gebruikelijke datum plaatsvinden (of heeft in jouw geval al plaatsgevonden). :wink: Super zondag nog gewenst!
 

Goede avond,

Kan iemand inzien wanneer mijn eerste rekening komt? 24 april is alles aangesloten en 2 weken terug kreeg ik een mail dat het rond de 24e afgeschreven zou worden , maar ik heb nog niks ontvangen.

Reputatie 7
Badge +15

@Kimberlyg92 

Klopt het rekeningnummer in je T-Mobile thuis account? Indien er een openstaande bedrag in je account staat betaal deze dan zodat er geen verdere maatregelen worden genomen.

Rekeningnummer zie je onder het kopje mijn gegevens > betaalgegevens & factuurinstellingen.

Controleer ook meteen of de factuur automatisch geïncasseerd wordt.

@Waqqas  mijn rekeningnummer staat goed, maar er staat nog steeds geen rekening online en ik vraag me af wanneer deze online komt, zodat ik iets kan betalen

Reputatie 7
Badge +15

@Kimberlyg92 

Staat in het overzicht wel alles geactiveerd en kan je bijvoorbeeld de instellingen voor wifi wijzigen?

@Waqqas ja alles is geactiveerd. Instellingen enz. Kan ik ook instellen. Misschien dat het op de 30e staat?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Kimberlyg92, normaal gesproken wordt jouw factuur elke maand rond de 24e afgeschreven inderdaad. Omdat we de eerste factuur echter altijd pas na anderhalve maand (in sommige gevallen nog iets later) in rekening brengen, zal dit wat later zijn. Je kunt jouwe eerste rekening verwachten vanaf 24 juni aanstaande.

Alles staat verder helemaal correct qua instellingen en dergelijke, geen zorgen dus! 😄👍

@Jason  bedankt voor de reactie. Dat houdt dus in dat ik een rekening krijg over een periode van 2 maanden en een paar dagen? :)

Reputatie 7

Hey @Kimberlyg92,

Dat klopt als een bus! Vanaf juli kun je wederom een normale factuur verwachten. :relaxed:

Hallo,

Ik wil graag mn incassodatum veranderen. Graag naar de 25ste van de maand. 

 

Mvg Ellen

Reputatie 7

Hey @Ellen1108,

Dit wil ik graag voor je doen, maar nu zie ik dat je ons op 6 augustus gaat verlaten. :disappointed:  De wijziging van de incassodatum zal dan ook niet meer tijdig verwerkt worden. Ik hoop dat het voor de laatste maand niet voor ongemakken gaat zorgen. 

Goedemorgen,

 

ik zou graag mijn incasso datum van mijn T-Mobile thuis abo willen aanpassen van 20 naar 28 indien mogelijk. 
 

mvg,

 

sanne Trimbos 

Reputatie 7

Hi @sanne002, dat kan zeker! De optie voor de 28ste hebben we niet maar wel voor de 30ste. Ik heb de datum voor je aangepast, je volgende factuur voor september zal nog rond de oude datum verschijnen maar daarna ontvang je hem maandelijks rond de 30ste! 

Ik wil graag mijn incasso datum aanpassen naar 25e 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sannepit, het is geregeld: vanaf september zal jouw incassodatum verplaatst zijn naar rond de 25e. Een prachtig weekend toegewenst! 😄🌞

Reputatie 1

hallo. Ik heb twee problemen na overstap naar T-mobile.  

  • Ik kom van TELE-2 die stelden dat ik 13 euro terug zou krijgen van hun na overgang (te veel betaald). Vervolgens incasseerde T-Mobile €56. Ik kan die bedragen niet plaatsen. Abo is €32,50 Volgens het contract zou ik een korting krijgen van 30 euro op activatiekosten van 30 euro.  Ook zou er sprake zijn van een vloeiende overgang...komt bij dat TELE-2 en T-Mobile hetzelfde bedrijf zijn dus er is geeneens sprake van een overgang!
  • ik ben ook niet happy met incasso datum dat was 24e en is nu 20e. Ik wil dat dit enkele dagen later wordt afgeschreven.
Reputatie 7

Hi @8mile Ik geef je graag meer duidelijkheid!

Wat betreft je factuur van T-Mobile Thuis, je hebt netjes de € 30,- korting ontvangen zoals afgesproken en deze vind je terug op je factuur. Je startfactuur valt vaak wat hoger uit omdat je een maand in het voren betaalt. In dit geval een deel van juli en de hele maand augustus. Je vindt je facturen terug op My T-Mobile ThuisIk heb ook meteen je incassodatum nagekeken en deze aangepast naar rond de 25ste. Je factuur voor september zal nog rond de 20ste afgeschreven maar daarna zal het elke maand rond de 25ste zijn.

Je verrekening van Tele 2 kan ik niet voor je inzien, ondanks dat we onder hetzelfde bedrijf vallen zijn de systemen (nog) gescheiden. Hiervoor kan je dus het beste nog even contact overnemen met de collega’s van Tele 2 of dit nakijken op Mijn Tele 2. Als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Reageer