F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 377 reacties
  • 62508 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido
Reputatie 7
Badge +9

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


377 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tdevo, goed dat je dit kenbaar maakt en sorry voor de verwarring, dit had absoluut duidelijker gekund! Om je opheldering te geven: wij gaan twee bedragen terug storten op jouw rekening. Het eerste bedrag is rond 4 januari j.l. op je rekening gestort en het tweede bedrag zal uiterlijk volgende week op je rekening staan. 

Het liefst hadden wij beide bedrag meteen voor je samengevoegd, alleen is het tweede bedrag in het systeem gezet toen de creditfactuur voor december al was opgesteld. Hierdoor hadden wij niet meer de mogelijkheid om dit tweede bedrag eraan toe te voegen. 

Omdat we een grote zakelijke rekening hebben duren uitbetalingen geregeld langer dan dat bij particulieren gaat. De opdracht is in ieder geval verstuurd en ik daardoor zal je uiterlijk volgende week ook het tweede bedrag op je rekening zien verschijnen.

Hopelijk heb ik het hiermee helemaal toe kunnen lichten. In ieder geval verwacht ik dat dit heel snel opgelost en rechtgezet is! 🙂

Reputatie 1

@Cal we zijn verder in de dagen en tot heden niks ontvangen. Mijn bankrekening word ook beheerd door een groot zakelijk bedrijf. Geld overmaken is daar ook binnen paar dagen gedaan. Ik zit op niks te wachten en heb niet echt een toegevoegde waarde aan je antwoord helaas. Jullie kunnen geen datum opgeven wanneer mijn geld bedrag word terug geboekt en voelt alsof mijn klacht niet serieus word genomen. Ik ben sinds 1 november over bij Ziggo we gaan nu februari in. Betekend dat ik 3 maanden op mijn geld zit te wachten. Nogmaals jullie rekenen een incasso boete als hier niet op tijd word betaald richting je klanten. Dit is geen schone zaak en ben van plan om de media op te zoeken hier in. Het bedrag was in november niet goed en heb hier netjes over gebeld en heb spijt dat ik het geld bedrag heb overgemaakt. Ik verwacht dat mijn geld bedrag voor  3 februari op mijn rekening staat. 

 

Ben er nu klaar mee.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Tdevo, ik heb goed nieuws! Ik zie dat het bedrag is overgemaakt. Dit kan je terug zien in de facturen. Zoals mijn collega al uitlegde, het kan soms wat langer duren. Excuses voor de wachttijd. 

Reputatie 1

@Tommie dit doen jullie dus iedere keer het staat NIET op mijn rekening. Dat is dus heel slecht niewus. Graag hoor ik of jullie hem hebben overgeboekt op de rekening eindigt met 036 als eind cijfers. De facturen staat inderdaad dat er is betaald maar word ook gewijzigd door t-mobile. Dus ik heb hier geen vertrouwen in. Ik verwacht dat die 90 euro 3 februari erop staat. Dat is de tijd die ik jullie heb gegeven.

Reputatie 1

Onder de streep staat in de factuur en hier houden jullie je niet aan. Was ook al met de vorige factuur aan de hand. Uit goede vertrouwen had ik betaal wat ik beter niet had kunnen doen. Nu ben ik maanden bezig met schrijven mailen bellen om mijn geld terug te krijgen. Echt belachelijk dit en vind dat dit gemeld moet worden. Als ik niet had betaald hadden jullie een boete in rekening gebracht voor incasso kosten en krijg het waardeloze advies om te betalen om zo`n situatie te voorkomen. 

___________________________________________________________________________________

Wat er in de factuur staat = Goed nieuws, je krijgt wat terug van ons! Als je geen openstaande factuur hebt, storten wij dit bedrag op (bank rekening nummer weg gehaald) 0 36. Dat doen we rond 25-01-2023. Uiterlijk een week later staat het op je bankrekening. Kijk op de volgende pagina's voor de specificaties. T-Mobile brengt elke kalendermaand vooraf de abonnementskosten in rekening en achteraf de gebruikskosten (zoals gesprekskosten vast Bellen).

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tdevo, het bedrag is op 01/02/2023 uitgestuurd. De verwerking hiervan per bank is verschillend, dit zou binnen 5 werkdagen op de rekening moeten staan. Ik hoop je hier mee voldoene op de hoogte te hebben gebracht. Voor nu alvast een fijne dag!

Goedendag,

Ik ben een aantal maanden terug overgestapt naar 1gb. Toen was er telefonisch afgesproken dat ik 6 maanden 32.50 zou betalen en daarna 42.50. Echter is dat destijds niet helemaal goed gegaan. Heb een aantal emailtjes, chatberichten, en in de community om hulp gezocht, maar niks meer vernomen. Ik zou graag nog een poging willen doen. Mij is verteld een vergoeding van 60 euro aan te vragen, maar daar ook niks van vernomen. Ik betaal netjes de 42.50 die ik elke maand krijg sindsdien. Kunnen jullie wellicht via de community iemand in schakelen die mij een vergoeding van 60 euro kan verzenden? Dan hoeft er eigenlijk verder niks te gebeuren. Geen rare fratsen met de rekening of kortingen.

Ik hoop op een fijne samenwerking.

Mvg

The MemeMaster

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheMemeMaster, ik ben gelijk voor je gaan kijken. Ik kan alleen niks terug vinden over deze afspraak. Het lijkt mij ook sterk dat deze afspraak gemaakt is. Bij een netwerkmigratie wordt er namelijk geen extra korting gegeven. Alleen bij nieuwe klanten. Je zou eventueel de afdeling kunnen bellen waar je deze afspraak gemaakt hebt. Ik zie namelijk nergens in mijn sysyteem iets staan over de afspraak.

@Tommie Goedendag, deze afspraak is zeker telefonisch gemaakt. Had het wellicht beter via de email kunnen doen, dan had ik beter bewijs. Echter viel mij het toen vóór de overzetting op dat de korting niet werd aangegeven dit heb ik dus toentertijd ook gemeld. Er is mij aangegeven dat er een fout in het systeem was geslopen en dat de kortingen tijdelijk niet in te zien waren. Dat had ik dus geaccepteerd, want fouten kunnen gebeuren. Een maand later heb ik het nogmaals gemeld, en vertelde men hetzelfde. Kan gebeuren. Toen ben ik er voor een laatste keer achter aan gegaan. Telefonisch. Er is mij toen verteld om een formulier in te vullen vanwege mijn auditieve beperking dit heb ik dus ook gedaan, maar sinds November/December niks meer van gehoord, dus ik probeer het nog een keer. Tevens heb ik nog een transcript van begin november met één van uw collega’s opgeslagen. Deze heb ik nog steeds.


Mvg,
TheMemeMaster

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheMemeMaster, ik heb het transcript opgezocht en gevonden. Ik heb dit nagevraagd bij de collega waar je mee gesproken hebt. Ik wacht haar antwoord af. Hopelijk kan zij meer duidelijkheid bieden over de gemaakte afspraak.   

@Tommie Top! Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheMemeMaster,  ik heb een terugkoppeling gehad. De collega waar je toen mee gesproken hebt, vertelde mij dat er op dat moment een storing was en geen inzage had in het klantvoordeel. Zij heeft de korting niet toegewezen. Ik kan daarover ook niks vinden. Kan je nog achterhalen wie de korting heeft toegewezen? Anders kan ik niet veel aan de huidige situatie veranderen. Hoor graag van je terug.

Beste @Tommie 

Dank u wel voor de feedback. Ik heb mijn bevestigingsmail nog even bekeken. Enigste wat ik u kan melden is dat de mail is ontvangen op: 8-10-2022 13.55. Wellicht dat u aan de hand daarvan kan zien wie er aan het werk was. Tevens is het wellicht mogelijk in de ‘archieven' op te zoeken op telefoonnummers? Dan kunt u wellicht zien welke werknemer gebeld is door dit telefoonnummer. Er is gebeld met het nummer van mijn ouders, ivm mijn auditieve beperking. Als laatste is het misschien mogelijk om tot een compromis te komen?

Ik hoor het graag weer van u.

Mvg,
TheMemeMaster

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheMemeMaster, ik ben nog eens voor je gaan kijken. Echter kon ik hier alleen de doorverbinding terug zien. Normaliter is deze korting alleen voor nieuwe klanten. Uit coulance door miscommunicatie heb ik de korting als nog vergoed. Deze is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een fijne dag! 

Beste @Tommie Excuses, ik was een aantal dagen niet aanwezig. Ik vind het echt heel tof dat je dit heb kunnen regelen. Stemt mij zeer tevreden! Kortom een dikke pluim voor jou! Miscommunicatie kan zo en dan gebeuren. Dat is het leven. Niet alles kan zo gaan als men denkt. Heel erg bedankt!

The MemeMaster.

Ik heb thuis een internetabonnement gekocht, maar ik krijg de draden niet op het toestel aangesloten

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

Hallo, er zijn vier draden

 

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

 

Reputatie 7
Badge +15

@tareek

Indien dit de kabel is die je woning binnenkomt dan is het misschien beter om een monteur langs te laten komen, is je contract al ingegaan?

Als je het zelf kan zou je misschien rood en blauw aan het einde kunnen aanstrippen en aansluiten in het witte aansluitdoosje dat in het installatiepalket zit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoiiiiiii,,,

Ik hier? Ja, ik hier. Moet misschien weer eens vaker mijn gezicht laten zien. ;)

Dit maal met een vraag, want mijn Thuis betalingen lijken niet goed verwerkt te worden. Uiteraard wil ik dit graag valideren, want het zou vervelend worden als het echt mis gaat. Bij het verwerken van mijn administratie zag ik dat de betalingen van februari en maart volgens de Mijn-omgeving niet gedaan zouden zijn, maarrrrrr… volgens mijn bank is het gewoon afgeschreven. Willen jullie eens kijken wat er mis gaat? Zou erg fijn zijn.

Ren ik ondertussen weer verder. ;)

TAVL

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TAVL, wat leuk om je hier weer te zien!

Ik heb dit meteen voor je nagekeken, alles lijkt in orde te zijn! Ook in de My T-Mobile staan, als ik op jouw My T-Mobile kijk, de maanden februari en maart op voldaan, zie foto.

 

Jouw My T-Mobile.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hopelijk is dit niet de laatste keer dat ik je voorbij zie komen. Nog een hele fijne dan en tot snel!😎

Ik wil een rekening indienen, naar welk emailadres mag dat?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maurits2511, goed dat je aan de bel trekt! Heel graag helpen wij je hier verder, zou je wat meer kunnen vertellen waarmee we je kunnen helpen? Mocht je toch liever op een andere manier contact met ons willen leggen, dan vind je al onze contactopties hier: T-Mobile voor Thuis contact. Ik hoop dat we hier snel samen uit kunnen komen!

Hoi @Maurits2511, goed dat je aan de bel trekt! Heel graag helpen wij je hier verder, zou je wat meer kunnen vertellen waarmee we je kunnen helpen? Mocht je toch liever op een andere manier contact met ons willen leggen, dan vind je al onze contactopties hier: T-Mobile voor Thuis contact. Ik hoop dat we hier snel samen uit kunnen komen!

Is inmiddels gefixt!

Reageer