F.A.Q.

Alles over Betalen en je T-Mobile voor thuis Rekening

  • 22 November 2017
  • 331 reacties
  • 59452 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
  • T-Mobile Moderator
  • 2492 reacties

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken.

 

Je kunt jouw rekeningen inzien via je My T-Mobile Thuis account. Inloggen doe je met je @t-mobilethuis.nl e-mailadres. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand.



Op zoek naar je T-Mobile Mobiel factuur? Deze vind je op My T-Mobile of de My T-Mobile app.
 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken.

Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je rekening is opgebouwd.


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen: "rekening anders dan verwacht".


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op My T-Mobile Thuis kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen.


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste.
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste.

Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor T-Mobile voor thuis kan je dit eenvoudig regelen via jouw My T-Mobile Thuis account, namelijk op de volgende pagina: incassomoment aanpassen.


Ervaar je een foutmelding bij het aanpassen of wil je ook het incassomoment van jouw mobiele abonnement laten aanpassen?​​​​​​ ​​​​​​Laat dan even een berichtje achter in dit topic! Je kan dan kiezen uit één van bovenstaande opties. Let op: er is géén vaste incassodatum, de daadwerkelijke afschrijving kan dus een aantal dagen afwijken van de hierboven genoemde datums (bijvoorbeeld door feestdagen of weekenden).


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of Twitter, dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen.


Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


331 reacties

Reputatie 3
Badge

Hi @Tdevo, het bedrag is op 01/02/2023 uitgestuurd. De verwerking hiervan per bank is verschillend, dit zou binnen 5 werkdagen op de rekening moeten staan. Ik hoop je hier mee voldoene op de hoogte te hebben gebracht. Voor nu alvast een fijne dag!

Reputatie 1

Onder de streep staat in de factuur en hier houden jullie je niet aan. Was ook al met de vorige factuur aan de hand. Uit goede vertrouwen had ik betaal wat ik beter niet had kunnen doen. Nu ben ik maanden bezig met schrijven mailen bellen om mijn geld terug te krijgen. Echt belachelijk dit en vind dat dit gemeld moet worden. Als ik niet had betaald hadden jullie een boete in rekening gebracht voor incasso kosten en krijg het waardeloze advies om te betalen om zo`n situatie te voorkomen. 

___________________________________________________________________________________

Wat er in de factuur staat = Goed nieuws, je krijgt wat terug van ons! Als je geen openstaande factuur hebt, storten wij dit bedrag op (bank rekening nummer weg gehaald) 0 36. Dat doen we rond 25-01-2023. Uiterlijk een week later staat het op je bankrekening. Kijk op de volgende pagina's voor de specificaties. T-Mobile brengt elke kalendermaand vooraf de abonnementskosten in rekening en achteraf de gebruikskosten (zoals gesprekskosten vast Bellen).

Reputatie 1

@Tommie dit doen jullie dus iedere keer het staat NIET op mijn rekening. Dat is dus heel slecht niewus. Graag hoor ik of jullie hem hebben overgeboekt op de rekening eindigt met 036 als eind cijfers. De facturen staat inderdaad dat er is betaald maar word ook gewijzigd door t-mobile. Dus ik heb hier geen vertrouwen in. Ik verwacht dat die 90 euro 3 februari erop staat. Dat is de tijd die ik jullie heb gegeven.

Reputatie 3
Badge

Hey @Tdevo, ik heb goed nieuws! Ik zie dat het bedrag is overgemaakt. Dit kan je terug zien in de facturen. Zoals mijn collega al uitlegde, het kan soms wat langer duren. Excuses voor de wachttijd. 

Reputatie 1

@Cal we zijn verder in de dagen en tot heden niks ontvangen. Mijn bankrekening word ook beheerd door een groot zakelijk bedrijf. Geld overmaken is daar ook binnen paar dagen gedaan. Ik zit op niks te wachten en heb niet echt een toegevoegde waarde aan je antwoord helaas. Jullie kunnen geen datum opgeven wanneer mijn geld bedrag word terug geboekt en voelt alsof mijn klacht niet serieus word genomen. Ik ben sinds 1 november over bij Ziggo we gaan nu februari in. Betekend dat ik 3 maanden op mijn geld zit te wachten. Nogmaals jullie rekenen een incasso boete als hier niet op tijd word betaald richting je klanten. Dit is geen schone zaak en ben van plan om de media op te zoeken hier in. Het bedrag was in november niet goed en heb hier netjes over gebeld en heb spijt dat ik het geld bedrag heb overgemaakt. Ik verwacht dat mijn geld bedrag voor  3 februari op mijn rekening staat. 

 

Ben er nu klaar mee.

 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Tdevo, goed dat je dit kenbaar maakt en sorry voor de verwarring, dit had absoluut duidelijker gekund! Om je opheldering te geven: wij gaan twee bedragen terug storten op jouw rekening. Het eerste bedrag is rond 4 januari j.l. op je rekening gestort en het tweede bedrag zal uiterlijk volgende week op je rekening staan. 

Het liefst hadden wij beide bedrag meteen voor je samengevoegd, alleen is het tweede bedrag in het systeem gezet toen de creditfactuur voor december al was opgesteld. Hierdoor hadden wij niet meer de mogelijkheid om dit tweede bedrag eraan toe te voegen. 

Omdat we een grote zakelijke rekening hebben duren uitbetalingen geregeld langer dan dat bij particulieren gaat. De opdracht is in ieder geval verstuurd en ik daardoor zal je uiterlijk volgende week ook het tweede bedrag op je rekening zien verschijnen.

Hopelijk heb ik het hiermee helemaal toe kunnen lichten. In ieder geval verwacht ik dat dit heel snel opgelost en rechtgezet is! 🙂

Reputatie 1

Het spijt mijn zeer maar moet dit kwijt. Ik heb meer dan 5x gebeld met T-mobile en de chat sessie. Jullie zijn heel slecht bereikbaar. Heb aangegeven dat mijn factuur niet klopt en het advies was om te betalen dan word het verschil terug betaald. Ik zou vandaag 26 januari het bedrag eindelijk om mijn rekening zien. DIT IS NOG STEEDS NIET gedaan. eerst was het eind december toen eind januari 23ste daarna 24ste en nu de 26ste. Jullie hebben gewoon niet je zaken op orde maar mij wel een boete berekenen met de incasso als ik niet zou betalen. Vind het echt boeven praktijken en absurd dat ik zo vaak heb moeten bellen om mijn geld gewoon netjes terug te krijgen. 

Dit is bij deze een klacht.

Met vriendelijke groet,

Ton

@eric Dan moet ik er eens even achterna. Iemand die kan bellen. Dank je wel.

Reputatie 7
Badge +17

De moderators hier hebben geen toegang tot de zakelijke systemen.  Je kunt de zakelijke klantenservice alleen bellen op 0800-0419.

@Lisa@Cheyenne 

Goedendag,

Ik heb reeds nog niks vernomen van T-Mobile betreft de korting. Is het mogelijk dat de contactformulier niet goed is aangekomen?

Mvg,

The MemeMaster

Hi @TheMemeMaster, heel goed dat je hiervoor aanklopt! Ik wil je hier graag bij helpen, dus ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen. De afspraak die jij hebt gemaakt, kan ik vanaf deze kant niet inzien en dienen echt door mijn collega's doorgevoerd te worden. Ik wil je dan ook doorverwijzen naar mijn collega's met wie je dit hebt kortgesloten. Je kunt hen vandaag bereiken via 0800-0419 tot 21:00 uur. Laat je het hier weten of het via die weg is gelukt om deze afspraak door te voeren in het systeem? 😊

Beste @Lisa Ik heb zojuist alle informatie verzonden via de zakelijke contactformulier. Uw aardige collega, die mijn zus sprak, aan de telefoon zei het via deze weg te doen ivm mijn beperking. Ik zal het u laten weten hoe het is verlopen.
 

Mvg,
TheMemeMaster

Reputatie 1

@Tdevo

Heb je misschien opgezegd terwijl je in je contractperiode zat dus een afkoopsom? In de factuur specificatie zou moeten staan hoeveel je voor wat betaald. Heb je verder een mail gehad om het T-Mobile apparatuur terug te sturen?

Hallo @TheMemeMaster 

Heb je misschien iets veranderd aan je abonnement binnen de eerste 6 maanden waardoor je geen welkomstkorting meer hebt?

Ja ik heb wat gewijzigd en dat is dat ik heb gevraagd om op 1 november over te gaan naar Ziggo. Er waren wat problemen en Ziggo heeft dit opgelost per 11 november. Mijn laatste 2 facturen zijn mijn klantvoordeel eraf gehaald. Van de laatste factuur begrijp ik dat maar waarom van de maand oktober. Plus er word een volledige maand gerekend. Ik heb bevestiging gekregen dat T-mobile de randapparaturen heeft ontvangen. Dit bedraagt 2x tv box en 1 x modem. Verklaart nog steeds niet waarom mijn rekening zo hoog is van 137 euro. Kan iemand mij hierover bellen en toelichten? Ik heb al geprobeerd om t-mobile te bereiken. 

Dit is de enige verandering wat ik heb toegepast.

Met vriendelijke groet,

Ton

Reputatie 7
Badge +4

Hi @TheMemeMaster, heel goed dat je hiervoor aanklopt! Ik wil je hier graag bij helpen, dus ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen. De afspraak die jij hebt gemaakt, kan ik vanaf deze kant niet inzien en dienen echt door mijn collega's doorgevoerd te worden. Ik wil je dan ook doorverwijzen naar mijn collega's met wie je dit hebt kortgesloten. Je kunt hen vandaag bereiken via 0800-0419 tot 21:00 uur. Laat je het hier weten of het via die weg is gelukt om deze afspraak door te voeren in het systeem? 😊

@TheMemeMaster

Ik ben geen nedewerker, ben ook een klant net als jij. Hiervoor moet je dan even de reactie van een moderator afwachten.

Dan wachten we even! Toch bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

@TheMemeMaster 

Ik ben geen nedewerker, ben ook een klant net als jij. Hiervoor moet je dan even de reactie van een moderator afwachten.

@Waqqas 

Goedendag. Heb niks veranderd. Ik denk dat er iets mis is gegaan door de medewerker, die het voor mij heeft omgezet toen we gebeld hebben. Wellicht vergeten de korting in te voeren. Kan jij er naar kijken?

Mvg,
The MemeMaster

Reputatie 7
Badge +20

@Tdevo

Heb je misschien opgezegd terwijl je in je contractperiode zat dus een afkoopsom? In de factuur specificatie zou moeten staan hoeveel je voor wat betaald. Heb je verder een mail gehad om het T-Mobile apparatuur terug te sturen?

Hallo @TheMemeMaster 

Heb je misschien iets veranderd aan je abonnement binnen de eerste 6 maanden waardoor je geen welkomstkorting meer hebt?

Beste Community,

 

Ik ben een aantal weken overgestapt naar een 1 Gb verbinding. Ik had ook afgesproken dat ik 6 maanden 32.50 zou betalen, en daarna 42.50. Ik had al eerder aan de bel getrokken, maar er was me verteld dat er storing was, want de kortingen konden niet goed worden weergeven. Meneer vertelde mij dat het goed zou komen op het factuur. Echter staat er dus nu 42,99. Kunnen jullie mij helpen?

Mvg,
The MemeMaster

Reputatie 1

Hallo @Tdevo 

Hoeveel euro is de factuur hoger en is er misschien iets veranderd in het klantvoordeel?

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt kan je daar misschien in zien waar de extra kosten vandaan komen?

per 1 november ben ik over op Ziggo. Bij Ziggo heb ik ingevuld dat zij dit allemaal regelen met T-mobile. Ik krijg een factuur van 1 november tot en met 30 november terwijl ik niet meer van jullie dienst gebruik. Factuur bedrag is 137,14

Groet,

Ton

vergeten aan te vullen zelf vorige maand oktober hebben jullie de klantkorting eraf gehaald en waren op de hoogte dat ik naar Ziggo ga. 

Reputatie 1

Hallo @Tdevo 

Hoeveel euro is de factuur hoger en is er misschien iets veranderd in het klantvoordeel?

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt kan je daar misschien in zien waar de extra kosten vandaan komen?

per 1 november ben ik over op Ziggo. Bij Ziggo heb ik ingevuld dat zij dit allemaal regelen met T-mobile. Ik krijg een factuur van 1 november tot en met 30 november terwijl ik niet meer van jullie dienst gebruik. Factuur bedrag is 137,14

Groet,

Ton

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Tdevo 

Hoeveel euro is de factuur hoger en is er misschien iets veranderd in het klantvoordeel?

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt kan je daar misschien in zien waar de extra kosten vandaan komen?

Reputatie 1

Hoi,

Jullie zijn telefonisch niet bereikbaar en Lotte de chat bot helpt ook niet echt mee. Ik heb een overstap gemaakt naar Ziggo en voor 2 maanden is mijn factuur bedrag hoger. Wij zitten nog in de maand november en heb wel mooi een factuur tot en met 30 november. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed?

Waarom is mijn factuur hoger? Dit zijn ontrechte kosten

Met vriendelijke groet,

Ton

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jevgenijs Tabolkins 

Als ik het goed begrijp gaat dit om een mobiele vraag. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kan ik controleren of er toch nog een blokkade actief is. Als je geen blokkades hebt, zou je dan het volgende kunnen proberen:

  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'


Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

Hiermee reset je het. Ik hoor graag of het lukt. 

@Jevgenijs Tabolkins

Wat is de foutcode en heb je al eens gezocht op Google wat er aan de hand is wanneer je die foutcode krijgt?

Bij een poging om t mobile toe te voegen aan Google Pay, wordt een fout gegenereerd - verificatiecode kan niet worden verzonden, probeer het opnieuw

Reputatie 7
Badge +20

@Jevgenijs Tabolkins 

Wat is de foutcode en heb je al eens gezocht op Google wat er aan de hand is wanneer je die foutcode krijgt?

Reageer