F.A.Q.

Alles over Betalen en je T-Mobile voor thuis Rekening

  • 22 November 2017
  • 359 reacties
  • 60435 Bekeken
Alles over Betalen en je T-Mobile voor thuis Rekening
Reputatie 7
Badge +2
  • T-Mobile moderator
  • 1733 reacties

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken.

 

Je kunt jouw rekeningen inzien via je My T-Mobile Thuis account. Inloggen doe je met je @t-mobilethuis.nl e-mailadres. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand.



Op zoek naar je T-Mobile Mobiel factuur? Deze vind je op My T-Mobile of de My T-Mobile app.
 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken.

Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je rekening is opgebouwd.


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen: "rekening anders dan verwacht".


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op My T-Mobile Thuis kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen.


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste.
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste.

Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor T-Mobile voor thuis kan je dit eenvoudig regelen via jouw My T-Mobile Thuis account, namelijk op de volgende pagina: incassomoment aanpassen.


Ervaar je een foutmelding bij het aanpassen of wil je ook het incassomoment van jouw mobiele abonnement laten aanpassen?​​​​​​ ​​​​​​Laat dan even een berichtje achter in dit topic! Je kan dan kiezen uit één van bovenstaande opties. Let op: er is géén vaste incassodatum, de daadwerkelijke afschrijving kan dus een aantal dagen afwijken van de hierboven genoemde datums (bijvoorbeeld door feestdagen of weekenden).


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of Twitter, dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen.


Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


359 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @HBroekman, in de retourmelding zie ik één afgemelde TV Box en niet twee. Kun je jouw verzendbewijs in dit topic plaatsen, alsjeblieft? Dan kan ik op basis van gewicht aangeven bij onze retour-afdeling dat het er toch echt twee waren en kan ik de boete compenseren.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Christian91, ik zal de inhoud van de factuur in een privébericht met je delen zodat je precies kunt zien waarom deze hoger uitvalt! 😄👍

Hallo @HBroekman 

Kan je zorgen dat je klantnummer in je community profiel staat en kan je het verzendbewijs hier uploaden?

Klantnummer is XXXX

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Hallo, 

er staat een factuur voor t-mobile thuis klaar welke veel hoger uitvalt dan normaal. Voordat ik deze factuur betaal wil ik hem graag eerst inzien. bij het in willen zien van de factuur wordt een foutmelding weergegeven.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @HBroekman 

Kan je zorgen dat je klantnummer in je community profiel staat en kan je het verzendbewijs hier uploaden?

Hallo,

 

Op 5 mei de bevestiging gekregen dat de tv box is terug gestuurd. Deze wordt toch nu in rekening gebracht

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @dantuom 

Mijn je het eens proberen via een andere browser of met een andere apparaat?

Via de app zou je het ook kunnen proberen.

Ik wil de rekening wijzigen waarmee ik mijn factuur betaal. Maar elke keer als ik het probeer krijg ik een foutmelding.

 

 

Ik wil de rekening wijzigen waarmee ik mijn factuur betaal. Maar elke keer als ik het probeer krijg ik een foutmelding.

 

Hoi @Maurits2511, goed dat je aan de bel trekt! Heel graag helpen wij je hier verder, zou je wat meer kunnen vertellen waarmee we je kunnen helpen? Mocht je toch liever op een andere manier contact met ons willen leggen, dan vind je al onze contactopties hier: T-Mobile voor Thuis contact. Ik hoop dat we hier snel samen uit kunnen komen!

Is inmiddels gefixt!

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Maurits2511, goed dat je aan de bel trekt! Heel graag helpen wij je hier verder, zou je wat meer kunnen vertellen waarmee we je kunnen helpen? Mocht je toch liever op een andere manier contact met ons willen leggen, dan vind je al onze contactopties hier: T-Mobile voor Thuis contact. Ik hoop dat we hier snel samen uit kunnen komen!

Ik wil een rekening indienen, naar welk emailadres mag dat?

Reputatie 7
Badge +2

Hey @TAVL, wat leuk om je hier weer te zien!

Ik heb dit meteen voor je nagekeken, alles lijkt in orde te zijn! Ook in de My T-Mobile staan, als ik op jouw My T-Mobile kijk, de maanden februari en maart op voldaan, zie foto.

 

Jouw My T-Mobile.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hopelijk is dit niet de laatste keer dat ik je voorbij zie komen. Nog een hele fijne dan en tot snel!😎

Reputatie 7
Badge +10

Hoiiiiiii,,,

Ik hier? Ja, ik hier. Moet misschien weer eens vaker mijn gezicht laten zien. ;)

Dit maal met een vraag, want mijn Thuis betalingen lijken niet goed verwerkt te worden. Uiteraard wil ik dit graag valideren, want het zou vervelend worden als het echt mis gaat. Bij het verwerken van mijn administratie zag ik dat de betalingen van februari en maart volgens de Mijn-omgeving niet gedaan zouden zijn, maarrrrrr… volgens mijn bank is het gewoon afgeschreven. Willen jullie eens kijken wat er mis gaat? Zou erg fijn zijn.

Ren ik ondertussen weer verder. ;)

TAVL

Reputatie 7
Badge +20

@tareek

Indien dit de kabel is die je woning binnenkomt dan is het misschien beter om een monteur langs te laten komen, is je contract al ingegaan?

Als je het zelf kan zou je misschien rood en blauw aan het einde kunnen aanstrippen en aansluiten in het witte aansluitdoosje dat in het installatiepalket zit.

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

 

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

Hallo, er zijn vier draden

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

Ik heb thuis een internetabonnement gekocht, maar ik krijg de draden niet op het toestel aangesloten

Beste @Tommie Excuses, ik was een aantal dagen niet aanwezig. Ik vind het echt heel tof dat je dit heb kunnen regelen. Stemt mij zeer tevreden! Kortom een dikke pluim voor jou! Miscommunicatie kan zo en dan gebeuren. Dat is het leven. Niet alles kan zo gaan als men denkt. Heel erg bedankt!

The MemeMaster.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @TheMemeMaster, ik ben nog eens voor je gaan kijken. Echter kon ik hier alleen de doorverbinding terug zien. Normaliter is deze korting alleen voor nieuwe klanten. Uit coulance door miscommunicatie heb ik de korting als nog vergoed. Deze is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een fijne dag! 

Beste @Tommie 

Dank u wel voor de feedback. Ik heb mijn bevestigingsmail nog even bekeken. Enigste wat ik u kan melden is dat de mail is ontvangen op: 8-10-2022 13.55. Wellicht dat u aan de hand daarvan kan zien wie er aan het werk was. Tevens is het wellicht mogelijk in de ‘archieven' op te zoeken op telefoonnummers? Dan kunt u wellicht zien welke werknemer gebeld is door dit telefoonnummer. Er is gebeld met het nummer van mijn ouders, ivm mijn auditieve beperking. Als laatste is het misschien mogelijk om tot een compromis te komen?

Ik hoor het graag weer van u.

Mvg,
TheMemeMaster

Reputatie 7
Badge +2

Hi @TheMemeMaster,  ik heb een terugkoppeling gehad. De collega waar je toen mee gesproken hebt, vertelde mij dat er op dat moment een storing was en geen inzage had in het klantvoordeel. Zij heeft de korting niet toegewezen. Ik kan daarover ook niks vinden. Kan je nog achterhalen wie de korting heeft toegewezen? Anders kan ik niet veel aan de huidige situatie veranderen. Hoor graag van je terug.

@Tommie Top! Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @TheMemeMaster, ik heb het transcript opgezocht en gevonden. Ik heb dit nagevraagd bij de collega waar je mee gesproken hebt. Ik wacht haar antwoord af. Hopelijk kan zij meer duidelijkheid bieden over de gemaakte afspraak.   

Reageer