F.A.Q.

Antwoord op veelgestelde vragen over Thuis van T-Mobile!



Toon eerste reactie

170 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Sander van Steensel 

Het mobiele abonnement staat wel op hetzelfde adres? Bij welke stap loopt de aanvraag vast?

Je kan op drie manieren klantvoordeel activeren, via dit online formulier, via het mobiele abonnement > klantvoordeel of via het thuis account > klantvoordeel en dan kies je voor meer abonnementen toevoegen.

Reputatie 1

Klantvoordeel.

 

Hallo. Ik heb ongeveer anderhalf jaar een T-Mobile abonnement voor internet thuis. Sinds kort heb ik op het mobiele telefoonnummer van mijn vrouw een T-Mobile mobiel abonnement erbij. Het lukt maar niet om het klantvoordeel aan te vragen via de website. Ik heb al twee keer met een medewerker aan de lijn gehangen, vele minuten overigens, en nu krijg ik zojuist de factuur met nog steeds het oude bedrag, zonder het klantvoordeel erin verwerkt.

Help!

Reputatie 1

Hi @Michel369, helemaal super dat onze topper @Waqqas jou zo goed geholpen heeft! Ik help je graag bij jouw laatste vraag om je om te zetten naar T-Mobile TV. Voordat ik dit voor je kan aanvragen, deel ik graag nog de voorwaarden met je:

Omdat jij nog in het bezit bent van twee Entone Amulet 515 TV Boxen, dienen deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als je akkoord gaat met de volgende punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou up and running zijn, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Boxen verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Hoi Lisa,

Bedankt dat je reageer op mijn bericht. Ik vind het niet zo’n goeie deal als ik eerlijk ben. Ik kan nu lokaal opnemen op 2 devices zonder dat dit mij geld kost. Als ik over zou gaan naar het nieuwe platform moet ik hier 5 euro per maand voor betalen. Dan blijf ik liever op het oude platform want ik zie dan eigenlijk de meerwaarde hier niet van. Hoe lang blijft het oude platform nog ondersteund?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Michel369, helemaal super dat onze topper @Waqqas jou zo goed geholpen heeft! Ik help je graag bij jouw laatste vraag om je om te zetten naar T-Mobile TV. Voordat ik dit voor je kan aanvragen, deel ik graag nog de voorwaarden met je:

Omdat jij nog in het bezit bent van twee Entone Amulet 515 TV Boxen, dienen deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als je akkoord gaat met de volgende punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou up and running zijn, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Boxen verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Reputatie 7
Badge +20

@Michel369

Om overgezet te worden naar het nieuwe tv platform kan een moderator je helpen. Die kunnen de overzetting voor je regelen.

Op het oude tv platform heb je naast VLAN 300 ook VLAN 640 nodig maar met het nieuwe tv platform vervalt VLAN 640 en werkt tv via internet (VLAN 300).

Alles over T-Mobile TV

Reputatie 1

@Michel369

Bij de Draytek had je een kabel vanaf een IPTV poort en een kabel vanaf een internet poort naar de switch lopen?

Kan je de switch eens een fabrieksreset geven zonder iets opnieuw in te stellen?

Er hoeft nu enkel 1 kabel vanaf een LAN poort naar de switch en je zou alle andere poorten kunnen gebruiken voor zowel internet als IPTV.

Ik heb alle poorten nu untagged en er loopt nog maar 1 kabel van de Zyxel naar de switch en het werkt!

Dank voor alle hulp. Ik heb alleen nog een vraag, je had het over het oude en het nieuwe platform ik zit nu nog op het oude platform, wordt je automatisch omgezet of moet daar nog iets extra’s voor gebeuren?

Reputatie 7
Badge +20

@Michel369

Bij de Draytek had je een kabel vanaf een IPTV poort en een kabel vanaf een internet poort naar de switch lopen?

Kan je de switch eens een fabrieksreset geven zonder iets opnieuw in te stellen?

Er hoeft nu enkel 1 kabel vanaf een LAN poort naar de switch en je zou alle andere poorten kunnen gebruiken voor zowel internet als IPTV.

Reputatie 1

@Michel369

Je kunt de het tv kastje aansluiten op een internet poort en kijken of het werkt.

Bovenste is het startscherm van het oude platform op tv en onder zie je het startscherm van het nieuwe tv platform.

Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik zit nog steeds op het oude platform. Op het moment dat ik de tvbox aansluit op een internet poort dan start de tvbox niet door.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Michel369 

Je kunt de het tv kastje aansluiten op een internet poort en kijken of het werkt.

Bovenste is het startscherm van het oude platform op tv en onder zie je het startscherm van het nieuwe tv platform.

Reputatie 1

@Michel369

Ben je ook overgezet op het nieuwe tv platform T-Mobile TV? In dat geval is het splitsen van internet en IPTV niet nodig want de tv werkt dan ook gewoon via een internetpoort.

Met de default instellingen op de switch dus zonder VLAN's zou dan op elke poort zowel internet als IPTV moeten werken.

Dat weet ik niet, hoe kan ik dit zien? Mijn oude Draytek werkt nog steeds dus waarschijnlijk niet?

 

Reputatie 7
Badge +20

@Michel369

Ben je ook overgezet op het nieuwe tv platform T-Mobile TV? In dat geval is het splitsen van internet en IPTV niet nodig want de tv werkt dan ook gewoon via een internetpoort.

Met de default instellingen op de switch dus zonder VLAN's zou dan op elke poort zowel internet als IPTV moeten werken.

Reputatie 1

Hallo @Michel369 

Op de Zyxel kan je inderdaad elke poort voor zowel internet als tv gebruiken 

Dank je voor het antwoord, werkt het dan met een VLAN ID? Ik neem aan dat de tvbox en internet nog steeds op verschillende netwerkadressen werken? Ik zoek een reden waarom het niet in mijn configuratie werkt. Ben niet zo bekend met IPTV.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Michel369 

Op de Zyxel kan je inderdaad elke poort voor zowel internet als tv gebruiken 

Reputatie 1

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Dank je voor je antwoord maar het probleem zit hem in het feit dat ik mijn tv en internet gesplist heb op mijn managed switch. Internet op VLAN 1 en TV op VLAN 2. Dit werkt perfect op mijn Draytek maar helaas heeft die wat kuren dus heb ik een andere (Zyxel) ontvangen. Met de zelfde configuratie lukt het mij niet om meer dan 1 tv box werkend te krijgen. werkt het internet en de tv boxen op het zelfde lan netwerk? m.a.w. kan je met 1 aansluiting op de Zyxel zowel internet als tv aansluiten?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Reputatie 1

Hoeveel tv decoders kan je aansluiten op een glasvezel verbinding met een Zyxel T50? Heb nu een Draytek die af en toe uitvalt op zijn lan poort. Poort 4 van de Draytek heb ik op een managed switch met 2 VLAN’s aangesloten (eentje voor internet en eentje voor IPTV) het vervangende modem is dus een Zyxel T50 maar daar krijg ik maar 1 tv decoder werkend. Weet iemand raad?

Reputatie 7
Badge +20

@MTTNL888 

Met de overstapservice blijft je huidige internet werken tot de datum waarop de monteur komt 🙂

Hallo @MTTNL888 

De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.

Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.

Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.

 

Ok, tot de installatiedag blijft mijn huidige Internet abonnement nog doorlopen neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @MTTNL888 

De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.

Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.

Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.

Hoi, ik heb vandaag een T-mobile glasvezel Internet abonnement aangevraagd met als aansluitdatum 31-1-2023 en met overstapservice erbij. Mijn huidige Internet abonnement is nu per maand opzegbaar, dus ik kan in principe al volgende maand (in december 2022) overstappen naar T-mobile, maar er is een reden dat ik pas volgend jaar (31-01-2023) aangesloten wilt worden (ivm vakantie).

Mag ik aannemen dat T-mobile mijn aansluitdatum (31-1-2023) respecteert en dat het aansluitpakket (modem) niet zo vroeg naar mij opgestuurd wordt? (dus niet in December in ieder geval). Mijn huidige Internet abonnement moet dus ook nog doorlopen tot 31-01-2023 en moet niet eerder stopgezet worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Ivo_84,

Fijn dat je dit aankaart en opmerkelijk om te zien dat je sommige brieven tweemaal toegestuurd krijgt, ik zou niet alle dubbele brieven direct kunnen verklaren!

De extra TV Box kan ik daarentegen wél verklaren. Je had namelijk bij ons aangegeven dat de nieuwe TV Box initieel niet binnen was gekomen. Eén collega heeft het correcte pad gevolgd om de TV Box te vervangen, maar een andere collega niet. Hierdoor zijn er op twee verschillende manieren een nieuwe TV Box naar je toegestuurd én daardoor heb je hier ook tweemaal een email van ons over ontvangen. 

Graag wil ik dit meteen voor je oplossen en daarom heb ik één TV Box uit jouw abonnement gehaald waardoor je er nu nog één overhoudt. Via de email vind je het retourlabel waarmee je de TV Box gratis en makkelijk terug kan sturen.

Daarnaast heb ik de maanden met dubbele TV Box kosten voor je vergoed en je ontvangt hierover snel één email ter bevestiging van mij. 😉 Omdat de factuur van november, achter de schermen, al is opgesteld zal je het bedrag vergoed krijgen op de factuur van december. 

Hiermee verwacht ik alles voor je rechtgezet te hebben! 😃

Hi T-Mobile,

 

Ik krijg op mijn tv abonnement alles dubbel van jullie, 2x dezelfde factuur. 2x updates van de klantenservice etc. Ik heb hierover een keer gebeld maar kreeg te horen dat hier niks aan te doen was. Voor zover prima. 

Nu had ik een nieuwe tv box nodig en raad het al, ik ontving er 2. Op de factuur zie ik nu ook ineens 2 tv boxen. Laten we het zo doen:

  • jullie lossen het technisch mankement op.
  • de kosten voor de 2de tv box wordt van de laatste 2 facturen gehaald
  • ik stuur de 2de tvbox terug die nog in de doos op zolder ligt

laat maar horen als we het zo kunnen oplossen.

 

groet,

ivo

 

 

Reputatie 1

Hi @Jacq1310, ik had ontzettend gehoopt dat het inmiddels weer perfect zou werken! Fijn dat @soepkip67 je onlangs verder heeft geprobeerd te helpen. Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic: 

Kun je aangeven of dit jou verder heeft geholpen? Check daarnaast ook voor de zekerheid de supportpagina van Thunderbird voor meer tips and tricks: Thunderbird E-mail Support. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaring met Thunderbird, dus ik wil je dolgraag helpen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aan mijn kant dan ook enigszins zoekende ben. Ik wil het zo snel mogelijk weer werkend krijgen bij jou. Hebben jullie misschien nog een extra tip in petto @soepkip67 of @TechRacing93? 💪

 

Beste allemaal,  allereerst excuus dat ik een nieuw topic had geopend.  nog onbekend met de regels en een wanhopig mens. ;-)

Ik lijk het ondertussen opgelost te hebben.   Dankzij een topic dat ik ook hier las. Hopelijk blijft het nu goed.  

Het blijkt nl.  dat ik dus wel mijn versatel smtp server moet blijven instellen.   Want die hoort bij mijn email adres (versatel.nl).  Het lag aan de poort.  de standaard poort bij versatel (Tele2) is 25.  Maar T-mobile heeft dus per 4 oktober de volgens hun verouderde poort 25 afgesloten. [Info] SMTP poort 25 | T-Mobile Community

ik gebruik nu dus weer de versatel smtp server, met poort 465, SSL. 

vriendelijke groeten,  

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jacq1310, ik had ontzettend gehoopt dat het inmiddels weer perfect zou werken! Fijn dat @soepkip67 je onlangs verder heeft geprobeerd te helpen. Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic: 

Kun je aangeven of dit jou verder heeft geholpen? Check daarnaast ook voor de zekerheid de supportpagina van Thunderbird voor meer tips and tricks: Thunderbird E-mail Support. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaring met Thunderbird, dus ik wil je dolgraag helpen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aan mijn kant dan ook enigszins zoekende ben. Ik wil het zo snel mogelijk weer werkend krijgen bij jou. Hebben jullie misschien nog een extra tip in petto @soepkip67 of @TechRacing93? 💪

 

Reputatie 1

ik ben nog niet verder gekomen met Thunderbird.

maar toch nog weer de vraag mbt dat wachtwoord dat steeds gevraagd wordt bij mijn emailadres op smtp.t-mobilethuis.nl

het oude wachtwoord werkt niet.  lijkt me logisch.  heb ik een nieuw wachtwoord nodig?  en hoe kom ik daaraan?

kan ik daar nog een antwoord op krijgen?

veel dank.  

Reageer