F.A.Q.

Antwoord op veelgestelde vragen over Thuis van T-Mobile!

Toon eerste reactie

170 reacties

Goedemorgen!

Vanwege de storing heb ik een voucher code gekregen per email. Daarmee kan ik onbeperkt internetten, wat nodig is. De code heb ik een half uur geleden gekregen, maar tot nu toe werkt de code niet. Ik krijg nog altijd de melding van 2244, dat de code ongeldig is. 

Hoe kan ik een andere code vragen, zonder meer dan 30 minuten in de wacht te staan?

Ik ga toch maar bellen. Reactie hier duurt ook langer dan 30 minuten logischerwijs!

Reputatie 7
Badge +15

@Appienl We zijn geen livechat en kunnen niet direct reageren, sorry. Ik stuur je per privébericht een geldige, geteste code. 

Reputatie 7
Badge +15

Heel graag gedaan, sterkte nog, we doen ons best dit zo snel mogelijk te herstellen! 😄

Geachte heer mevrouw,

Nu ben ik het echt beu  ik maakt zomaar een contract aan die op mijn naam staat vervolgens bel ik en zegt men dat dit verkeerd is en dat alles weer normaal zou worden mijn telefoon abonnementen zijn ok veranderd duurder geworden zonder mijn mede weten drie keer gebeld en daar heeft men toe gezegd dat alles weer normaal zou worden niet gebeurd ik ga alles stop zetten ben u echt boos en klaar. A.U.B. 

1 Modem
2 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-punt(en)

Lukt het je niet de apparatuur op tijd terug te sturen? Dan moeten we helaas een boete in rekening brengen. Dit kost je € 255,00. Als je de apparatuur al hebt verstuurd, dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen. deze moet u sturen naar een adres in Utrecht want daar is het heen gestuurd kan zelf geen contact krijgen staat op mijn naam met nader adres is bij u bekend STOP HIERMEE  alstublieft anders ga ik maatregelen treffen wegens schade.   

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @jamila 

Heb je het verzendbewijs nog van de zending en kan je die hier uploaden? Zo kunnen de moderators meteen meekijken.

Staat je klantnummer ook in je profiel?

Hoi, ik heb vandaag een T-mobile glasvezel Internet abonnement aangevraagd met als aansluitdatum 31-1-2023 en met overstapservice erbij. Mijn huidige Internet abonnement is nu per maand opzegbaar, dus ik kan in principe al volgende maand (in december 2022) overstappen naar T-mobile, maar er is een reden dat ik pas volgend jaar (31-01-2023) aangesloten wilt worden (ivm vakantie).

Mag ik aannemen dat T-mobile mijn aansluitdatum (31-1-2023) respecteert en dat het aansluitpakket (modem) niet zo vroeg naar mij opgestuurd wordt? (dus niet in December in ieder geval). Mijn huidige Internet abonnement moet dus ook nog doorlopen tot 31-01-2023 en moet niet eerder stopgezet worden.

Ik heb alleen nederland 1 2 en 3

Hoe kan ik nu een verzend bewijs hebben van iets wat niet naar mijn is gestuurd maar wel op mijn naam staat vervolgens naar een adres in Utrecht is gestuurd u  organisatie kan het inzien zij zijn ervan op dehoogte zouden ijn uit het systeem halen maar helaas het zelfde telt voor telefoon abonnement  

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @MTTNL888 

De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.

Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.

Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.

Reputatie 7
Badge +20

Excuus, verkeerd gelezen ik dacht dat jij het apparaat moest terugsturen.

Ik ben geen moderator die je gegevens in kan zien, hopelijk kan een moderator dit rechtzetten en een oplossing hiervoor zoeken.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Roy adolfs, bedankt voor het aankaarten. Dit is bij ons bekend! Updates hierover kun je vinden in dit topic: 

Houd het topic in de gaten voor verdere informatie hierover.

Goedenavond, wij hebben net 4 G voor buitengebieden gehad, komt normaal gesproken een monteur langs om alles te installeren, en die kwam ook , maar wij hadden geen simkaart ontvangen van T-Mobile.

Kan dus alles zelf doen, niet zo erg, maar nu wil ik de simkaart activeren ( in de antenne) , krijg ik de mededeling dat mijn oude simkaart gedeactiveerd word.

Aangezien ik ook een mobiele simkaart heb voor mijn telefoon, ben ik bang dat die gedeactiveerd word. Iemand ervaring mee?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Paul1962 

4G voor thuis en een mobiel abonnement zijn 2 verschillende abonnementen, bij beide abonnementen hoort een simkaart te zitten.

Hallo Waqqas

Dat klopt, mobiel heb ik ook al jaren, maar het klinkt zo vreemd dat je oude simkaart verwijderd word als je nog geen simkaart hebt voor 4G thuis 

Reputatie 1

@Sander van Steensel

Beide abonnementen moeten natuurlijk wel actief zijn.

Vanzelfsprekend zijn beide abonnementen actief. Ik bedoelde een ‘Mijn T-mobile-account”. Deze is nu reeds aangemaakt. Toch lukt het maar niet om beide abonnementen te koppelen. Factuur is inmiddels binnen, is het oude bedrag. De klantenservice medewerkers die ik nu gesproken heb snappen er allebei niets van.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Jamilla 1988 ,

Dank je wel voor je bericht! Als ik het goed begrijp, is er iets misgegaan met het abonnement wat is afgesloten op jouw adres, maar waar je niks van weet. Ik wil je graag wat meer duidelijkheid geven. Wil je mij een privébericht sturen met een korte samenvatting van de situatie samen met de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer. Ik hoop je dan van meer informatie te kunnen voorzien.

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Sander van Steensel, slim dat je hier hulp naar vraagt! Als de abonnementen al actief zijn en op exact hetzelfde adres geregistreerd zijn heb ik een aantal extra gegevens van je nodig om dit voor je te achterhalen. Zou je mij via een privébericht de volgende gegevens door kunnen sturen:

• Het 06-nummer
  • Haar geboortedatum
  • De laatste vier cijfers van het IBAN van het 06-nummer

Hiermee kan ik snel meer voor je betekenen! 

Vreemd dat u mijn meer duidelijkheid wilt geven waarover dat u organisatie een fout maakt wat bij jullie bekend is en nog steeds niet is opgelost. Er is een abonnement afgesloten op mijn naam maar het adres waar het heen is gestuurd is in Utrecht staat duidelijk in het contract ik heb u hierover meerde keren gebeld wordt in de wacht gezet en/of van het kasje naar het muurtje gestuurd dan krijg je iemand anders aan  de telefoons die zegt u hoort hier niks meer van staat in het systeem komt het weer terug pff meneer wat bedoelt u met meer duidelijkheid    

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jamilla 1988, merci voor je terugkoppeling! Weet dat we dit graag voor je uit willen zoeken, alleen hebben wij hier wel je gegevens voor nodig. Zou je mij of Boris een privébericht kunnen sturen met de juiste gegevens? Dan kan ik namelijk een kijkje nemen achter de schermen om te zien hoe de vork in de steel zit. Ik kan me helemaal voorstellen dat dit geen fijne situatie is, dus ik wil hier graag voor je induiken om dit recht te trekken. Zou je dit kunnen doorzetten? Dan ga ik aan de slag! 😊

Reputatie 1

Hoeveel tv decoders kan je aansluiten op een glasvezel verbinding met een Zyxel T50? Heb nu een Draytek die af en toe uitvalt op zijn lan poort. Poort 4 van de Draytek heb ik op een managed switch met 2 VLAN’s aangesloten (eentje voor internet en eentje voor IPTV) het vervangende modem is dus een Zyxel T50 maar daar krijg ik maar 1 tv decoder werkend. Weet iemand raad?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Reputatie 7
Badge +2

Wat gaaf @Benni90, nog van harte gefeliciteerd! 😃 Geen zorgen hoor, dit is absoluut voor je te regelen. Het beste kan ik je aanraden om het TV Abonnement op het door jou gewenste moment te activeren via je My T-Mobile Thuis account: T-Mobile TV bestellen. Vervolgens zal het abonnement binnen enkele uren actief zijn.

Hartelijk bedankt nog voor het retourneren. Geniet van je cadeau en ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😎

Reputatie 1

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Dank je voor je antwoord maar het probleem zit hem in het feit dat ik mijn tv en internet gesplist heb op mijn managed switch. Internet op VLAN 1 en TV op VLAN 2. Dit werkt perfect op mijn Draytek maar helaas heeft die wat kuren dus heb ik een andere (Zyxel) ontvangen. Met de zelfde configuratie lukt het mij niet om meer dan 1 tv box werkend te krijgen. werkt het internet en de tv boxen op het zelfde lan netwerk? m.a.w. kan je met 1 aansluiting op de Zyxel zowel internet als tv aansluiten?

Ik snap niet welke hoofdaansluiting ik heb.

Ik heb dit soort dingen nog nooit eerder gedaan.

Ene kant van de kamer heb ik foto 1

Dan heb ik aan de andere kant

Ik snap niet wat de ene en de ander is.

Kan iemand mij alsjeblieft er mee helpen.

Groet,

Thomas Elzinga
Reputatie 7
Badge +8
Hi @Thomeck94, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis. Ik geef je graag meer informatie! 🙂

De eerste foto ziet er uit als een wandcontactdoos en is waarschijnlijk de juiste aansluiting. De tweede foto is een coax aansluiting en dit is een techniek die wij niet gebruiken. Je kan de modem het beste rechtstreeks aansluiting op je ISRA-punt (de hoofdaansluiting), deze ziet er ongeveer zo uit. Ik vermoed dat de aansluiting op de eerste foto aan is gesloten op je ISRA-punt en dat je hier de modem dus ook op aan kan sluiten.

Reageer