F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

 

Welkom thuis op de Community!

 

Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen! 

 

ACTUEEL

 

 

INTERNET EN MODEM

 

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

 

TELEVISIE

 

ADMINISTRATIEF



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!

Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: 
Wiki Homepage

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!


259 reacties

Reputatie 1

Hallo,

 

inmiddels heb ik een werkende code gekregen. 
bedankt voor je hulp en tijd. 
 

max 

Reputatie 1

Hi Tommie,

Top dankjewel voor de check. Vreemd maar vandaag lijkt alles wel goed te werken. Mocht het nog nodig zijn dan zal ik zeker naar de versterker kijken.

Groet 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de heads-up @CrisTien! 😃

 

Hoi @MaxxxMaxxx, ik stuur je snel een privébericht toe met een vervangende vouchercode, zo ben je snel weer helemaal online en in de lucht! 😁

Reputatie 7

@henkiekoopman @mjschw 

We zijn op de hoogte van deze problemen en in dit topic houden we je op de hoogte. Daar kun je ook reacties plaatsen.

 

Reputatie 1

Super bedankt!!

Reputatie 1

Hi @Jacq1310, ik had ontzettend gehoopt dat het inmiddels weer perfect zou werken! Fijn dat @soepkip67 je onlangs verder heeft geprobeerd te helpen. Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic: 

Kun je aangeven of dit jou verder heeft geholpen? Check daarnaast ook voor de zekerheid de supportpagina van Thunderbird voor meer tips and tricks: Thunderbird E-mail Support. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaring met Thunderbird, dus ik wil je dolgraag helpen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aan mijn kant dan ook enigszins zoekende ben. Ik wil het zo snel mogelijk weer werkend krijgen bij jou. Hebben jullie misschien nog een extra tip in petto @soepkip67 of @TechRacing93? 💪

 

Beste allemaal,  allereerst excuus dat ik een nieuw topic had geopend.  nog onbekend met de regels en een wanhopig mens. ;-)

Ik lijk het ondertussen opgelost te hebben.   Dankzij een topic dat ik ook hier las. Hopelijk blijft het nu goed.  

Het blijkt nl.  dat ik dus wel mijn versatel smtp server moet blijven instellen.   Want die hoort bij mijn email adres (versatel.nl).  Het lag aan de poort.  de standaard poort bij versatel (Tele2) is 25.  Maar T-mobile heeft dus per 4 oktober de volgens hun verouderde poort 25 afgesloten. [Info] SMTP poort 25 | T-Mobile Community

ik gebruik nu dus weer de versatel smtp server, met poort 465, SSL. 

vriendelijke groeten,  

 

Reputatie 1

Waarom belt tmobile nooit eens terug volgens afspraak ?? 

Gisteren is mij wederom toegezegd en beloofd dat ik gebeld zou worden maar tot op heden weer niet gebeurd !! 

Ik begin er moedeloos van te worden en heb spijt dat ik over ben gestapt.. Had ik nooit moeten doen want sinds dag 1 alleen maar problemen met tmobile thuis.. 

Ik raad het een ieder af om klant te worden bij tmobile !! 

Tot op heden word er zelfs hier toezeggingen gedaan om mij te bellen en hetgeen op te lossen maar wederom tot op heden ben ik niet gebeld en is er nog steeds niks opgelost !!! 

Is dit de normale gang van zaken hoe tmobile met zijn klanten omgaat want zo ja is dit wel heel erg slecht en hele slechte reclame voor tmobile !! Ik zal dit ook wel melden bij de consumentenbond en andere instanties !! 

@Appienl We zijn geen livechat en kunnen niet direct reageren, sorry. Ik stuur je per privébericht een geldige, geteste code. 

Top! En inderdaad geen live chat. Maar wel snel genoeg met de oplossing. Bedankt voor de service!

 

Code werkt nu meteen, in tegenstelling tot de oude voucher code. *⁠\⁠0⁠/⁠*

Hallo @Jason,

IPTV is via een andere aanbieder.

heel apart maar na de aanpassingen en 1 dag wachten werkt het nu wel.

bedankt voor je reactie.

Hallo @MTTNL888 

De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.

Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.

Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.

 

Ok, tot de installatiedag blijft mijn huidige Internet abonnement nog doorlopen neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +15

@MTTNL888 

Met de overstapservice blijft je huidige internet werken tot de datum waarop de monteur komt 🙂

Reputatie 1

Hoi @Benni90, goed dat je een seintje geeft! Geen zorgen, hier ga ik absoluut niet moeilijk over doen. Stuur ‘m gerust op rond de 13e en dan zorg ik ervoor dat het administratief helemaal goed komt. Ik wens je nog een veilige terugreis!

Hoi Cal, voor mijn verjaardag een tv gekregen (woehoe) dus nu wil ik eigenlijk mijn tv abonnement weer terug aanzetten. Willen jullie de apparatuur terug of kan ik deze beter houden en nu het abonnement weer terug aan zetten? Sorry voor alle wijzigingen 😂

 

groetjes 

Reputatie 7
Badge +15

@Paul1962 

Voor 4G voor thuis hoor je een nieuwe simkaart te krijgen en het is niet de bedoeling dat je simkaart voor mobiel geblokkeerd wordt 🤷🏽‍♂️

Reputatie 7
Badge +6

@Benni90 Dat is een mooi cadeau! Wat voor tv heb je gekregen? Hopelijk is hij geschikt voor een van de smart-tv-apps. Zie daarvoor dit topic. Dan heb je geen tv-box meer nodig en dat scheelt ook weer op de maandprijs.

Reputatie 1

Done!

 

Reputatie 1

Hoi @Benni90, goed dat je een seintje geeft! Geen zorgen, hier ga ik absoluut niet moeilijk over doen. Stuur ‘m gerust op rond de 13e en dan zorg ik ervoor dat het administratief helemaal goed komt. Ik wens je nog een veilige terugreis!

Vandaag op de post gedaan dus jullie zien hem tegemoet! Bedankt voor het meedenken. Ik ga nog een nieuw abonnement afsluiten zonder tv box :)

Reputatie 7
Badge +14

@CrisTien helaas al geprobeerd, code ook gekopieerd en geplakt. 

Ik ben hulp aan het zoeken

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel369 

Op de Zyxel kan je inderdaad elke poort voor zowel internet als tv gebruiken 

Reputatie 7
Badge +15

@Michel369

Ben je ook overgezet op het nieuwe tv platform T-Mobile TV? In dat geval is het splitsen van internet en IPTV niet nodig want de tv werkt dan ook gewoon via een internetpoort.

Met de default instellingen op de switch dus zonder VLAN's zou dan op elke poort zowel internet als IPTV moeten werken.

Reputatie 7
Hi @RicardoW90, ik heb het voor je nagekeken en er lijkt iets niet helemaal goed te gaan met de toevoeging van het huisnummer op jouw adres. Is hier inmiddels al meer duidelijkheid over? Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!



@Sathumax Ik ben bang van niet 🙂 Je ontvangt altijd een modem bij je bestelling. Mocht je deze neit gebruiken dan lekker in de doos laten zitten en op een veilige plek neerzetten met een sticker met in grote letters 'T-Mobile Thuis' er op zodat je hem terug kan sturen mocht je ons ooit verlaten maar daar gaan we natuurlijk niet van uit! 😉
Reputatie 7
Badge +15

@Michel369 

Je kunt de het tv kastje aansluiten op een internet poort en kijken of het werkt.

Bovenste is het startscherm van het oude platform op tv en onder zie je het startscherm van het nieuwe tv platform.

Reputatie 7
Badge +15

@Michel369

Bij de Draytek had je een kabel vanaf een IPTV poort en een kabel vanaf een internet poort naar de switch lopen?

Kan je de switch eens een fabrieksreset geven zonder iets opnieuw in te stellen?

Er hoeft nu enkel 1 kabel vanaf een LAN poort naar de switch en je zou alle andere poorten kunnen gebruiken voor zowel internet als IPTV.

Hi Brain leuk dat ik nu antwoord krijg van je, maar ik heb afgelopen maandag 15-07-2019 telefonisch alles opgezegd zij vertelde mij dat dat niet kan omdat het probleem nog niet was opgelost.

Ik heb daarna aangetekent per brief opgezegd. Aangezien dat jullie mij niet de diensten waarvoor ik naar jullie toe ben gegaan kunnen leveren sta ik volkomen in mijn recht. En wat de kosten betreft die hebben ze nooit genoemd omdat ik niet op kon zeggen.
Sinds gister 't mobile thuis, 2 maanden geleden aangevraagd, nu denk je yes kan weer werken op internet.

Niet dus, aansluiting werkt niet.

Monteur krijgt 't zelf ook niet voorelkaar.

Krijg je te horen dat het nog een week kan duren.

Bel je de klant service, die zegt 't zelfde.

Ondertussen wel email gekregen dat 't werkt.

Nou dus niet.

Na 2mnd wachten kun je wel verwachten dat het werkt lijkt mij!
Mijn internet is onlangs aangesloten én heeft maar voor 2 dagen goed gewerkt. Maar sinds gisteren heb ik geen internet meer. Gisteren heb ik gebeld met jullie afdeling maar kreeg te horen dat ik 7 werkdagen moet wachten tot er aan dit probleem gewerkt word. Maar hoe kan het dat de kabel én aansluiting prima heeft gewerkt en het nu niet meer doet? Voordat mijn internet het niet meer deed heb ik niks aan mijn bekabeling gedaan oid.



Het tweede en derde lampje van mijn Zyxel T50 modem staat uit en ik neem aan dat die groen horen te zijn. Ik heb het modem gerest, uitgedaan voor 10s en uiteindelijk de kabels opnieuw verbonden etc.



Kunnen jullie mij misschien uitleggen wat het probleem kan zijn? Vind het namelijk best vervelend dat ik een aantal dagen moest wachten voordat mijn internet werd aangesloten (ik was voorheen een tevreden Tele2 klant), vervolgens heeft het voor 2 dagen gewerkt en nu ligt het er compleet uit.

Reageer