F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

 

Welkom thuis op de Community!

 

Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen! 

 

ACTUEEL

 

 

INTERNET EN MODEM

 

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

 

TELEVISIE

 

ADMINISTRATIEF



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!

Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: 
Wiki Homepage

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!


259 reacties

Reputatie 2

 

moet de dsl-kabel 4 kleuren of 2 hebben? omdat ik heb gemerkt dat er 4 in de kast zijn en mijn DSL heeft er maar twee ??

Reputatie 2

 

Ik heb de kabel vervangen door eentje met 4 pinnen en plotseling begon de router groen te gloeien, ook het internetlampje. het probleem was de kabel, ik wacht nu op verbinding

Reputatie 7

Hi @daroo, goed om te zijn dat het gelukt is! Je krijgt 2 kabels bij je installatiepakket geleverd, de korte kabel met het label ‘DSL’ moet je gebruiken om de modem aan te sluiten op het ISRA-punt. De andere kabel is een netwerk kabel en deze kan je gebruiken om apparaten op je modem aan te sluiten (TV Box, laptop etc).

Reputatie 2

 

zeer goed, alleen de DSL-kabel die ik ontving had twee pinnen, ik gebruikte mijn kabel met vier pinnen en nu werkt het internet. Met vriendelijke groet en bedankt voor de antwoorden

Beste T-Mobile, 

 

Sinds gisterochtend hebben wij geen internet meer in Almere. Het lampje op mijn modem blijft continu op rood staan en ook mijn TV doet het niet. 
 

Vanmiddag kwam er een update op het forum dat de verbindingen zijn hersteld in Almere. Na het resetten van mijn modem hebben wij nog steeds geen internet! 
 

Wat kan ik nu het beste doen? 
 

Verneem graag van jullie. 
 

Groet, Jim

Reputatie 7

Hi @JimStefano

 

Dan kijken we snel even verder! Zou je de zwarte media converter van de stroom willen halen? Daarna ook het modem. Wil je nu de haven tussen beide loshalen een daarna modem en MC weer op laten starten? Na 5 minuten kun je de kabel weer aansluiten tussen MC en modem. 

 

Helpt dat nog niet? Verander dan de schuifjes op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist andersom. 

Helpt ook dat niet? Geef dan aan welke lampjes er branden op het modem en doorloop dit stappenplan: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-bedraad-internet.

Hi Sander, 

 

Dank voor je snelle reactie. MC en modem van het stroom gehaald en jouw instructies opgevolgd. Helaas zonder succes. Wat bedoel je precies met de schuifjes? Ik kan namelijk niks vinden op mijn MC, enkel een paar ingangen! 

Zie hieronder welke lampjes er branden. 
 


Groet, Jim

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JimStefano, op de Media Converter zit aan de zijkant (of onderkant/achterkant afhankelijk van hoe deze bevestigd en opgehangen is) een rood rechthoekje met 6 witte switches. Onderstaand een screenshot van de switches die we bedoelen:

 

 

Verander de swtiches op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist vice versa. Dit moet helpen! 😁 

zelfs hier is geen touw aan vast te knopen. Slechte ervaringen met T mobile thuis. Heel veel spijt. Nu start de router af en toe uit zich zelf op en kan ik daarna alles dat via wifi loopt weer opnieuw installeren/.

 



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Vraag het ons in een nieuw topic!

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen T-Mobile en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!

 

 

Reputatie 7

Hi @MJOH Ik zie dat je een post hebt geprobeerd te plaatsen maar ik zie alleen een quote, geen tekst, mogelijk is er iets misgegaan met het posten. Daarnaast had je je aangemeld met je 06-nummer, die heb ik aangepast vanuit privacy overwegingen. Als ik je ergens mee kan helpen laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar! :slight_smile:

Hoera, een nieuwe TV aangeschaft QLED 3840x2160, maar....

 

Entone Amulet 515b met opname functie

TV signaal output via HDMI: 1280x720 /50p

Hoe krijg ik een beter signaal?

Alle genoemde tests & resets reeds uitgevoerd. Speelt dit probleem met de set-top nog steeds?

Mijn huidige abbo is internet 20. Kan het daar aan liggen? Tests geven een gem. van 18,5 Mb/s.

 

 

Na opeens last te krijgen van een blokkerig signaal (de eerste maand nergens last van), alle tests uitgevoerd en kwam er achter dat ik een veel betere resolutie zou moeten hebben.

 

 

Dear All,


I have received T-mobile home internet equipment 3 days ago then I have noticed all of equipment has existed in home that belong to previous tenant. all of equipment are installed and working but the internet is not connected and the internet sign on the modem is red. I have switched old modem by new one that T- mobile has sent to me but the problem has not solved yet. technician is supposed to come on 19th August but it is so late and I need internet urgently.

who can help me?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Mahsa1187, welcome to the Community! 

When you order a Fiber-connection, the installation is always carried out by a technician. This is because the equipment and the FTU (fiber optic connection point) are extremely fragile. If something goes wrong, the damage can amount to hundreds of euros. In addition, the service guarantee on all loose parts of the connection expires if you decide to install it yourself. Great that you prefer to do it yourself, but that is not recommended. If help is needed later because a part is defective or the connection doesn't work, we can no longer help you. The technician must also register the connection with our technical department and always does this after an installation. If this doesn’t happen, your connection will not be officially registered. May I therefore ask you to wait until the 19th? Thanks in advance for your cooperation and if there's anything else I can do for you, please let me know. I'd be more than happy to help.

Have an amazing weekend! 😊🌞

Hi Team,

I have received a message to pay bill for Decemeber but I am already moving away and bill at new address should be less can I get an explanation for that?

Regards

Ashish Dubey

Goedemorgen,

 

Ik zag dat er tweemaal een bedrag van mijn T-mobile thuis is afgeschreven en dat op de factuur van november is komen te staan. 
Ik ben hiervan niet op de hoogte gebracht? Zou wel fijn en netjes zijn als dit wel gebeurd. Als jullie om een storing niet kunnen afschrijven, prima. Laat het dan wel weten via een e-mail en niet zelf even een bedrag afschrijven. 

Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd of dit juridisch mag? 

Gr.

Reputatie 7

@ashish01july no worries, you're always paying one month in advance so when a change like a move occurs you essentially pay too much for that month. Which is why you will receive a final invoice the month in which any amount you overpaid will be reimbursed!

Hi @Angel0 Excuses, normaal gesproken sturen we inderdaad een e-mail als er echt iets mis gaat in de facturatie. Ik heb meteen even met je meegekekeken en in dit geval is er in oktober niets in rekening gebracht en dit is in november weer rechtgetrokken. Je hebt dus niets “te veel” betaald maar een bericht hierover was inderdaad wel handig geweest.

Hi Brian,

 

Bedankt. Ja klopt dat het is rechtgetrokken maar zonder kennisgeving in in maand 60 euro afhalen, is niet zo fatsoenlijk. 

Mocht er geen geld van mij geïncasseerd worden dan krijg ik vast en zeker een mail dat dit niet is gelukt :)

 

Hopen dat T-Mobile hiermee rekening wil houden volgende keer en ze wat met mijn opmerking doen.

 

Fijn weekend.

Geachte heer mevrouw,

 

Nu ben ik het echt beu  ik maakt zomaar een contract aan die op mijn naam staat vervolgens bel ik en zegt men dat dit verkeerd is en dat alles weer normaal zou worden mijn telefoon abonnementen zijn ok veranderd duurder geworden zonder mijn mede weten drie keer gebeld en daar heeft men toe gezegd dat alles weer normaal zou worden niet gebeurd ik ga alles stop zetten ben u echt boos en klaar. A.U.B. 

1 Modem
2 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-punt(en)

Lukt het je niet de apparatuur op tijd terug te sturen? Dan moeten we helaas een boete in rekening brengen. Dit kost je € 255,00. Als je de apparatuur al hebt verstuurd, dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen. deze moet u sturen naar een adres in Utrecht want daar is het heen gestuurd kan zelf geen contact krijgen staat op mijn naam met nader adres is bij u bekend STOP HIERMEE  alstublieft anders ga ik maatregelen treffen wegens schade.   
 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jamila 

Heb je het verzendbewijs nog van de zending en kan je die hier uploaden? Zo kunnen de moderators meteen meekijken.

Staat je klantnummer ook in je profiel?

Hoe kan ik nu een verzend bewijs hebben van iets wat niet naar mijn is gestuurd maar wel op mijn naam staat vervolgens naar een adres in Utrecht is gestuurd u  organisatie kan het inzien zij zijn ervan op dehoogte zouden ijn uit het systeem halen maar helaas het zelfde telt voor telefoon abonnement  

Reputatie 7
Badge +15

Excuus, verkeerd gelezen ik dacht dat jij het apparaat moest terugsturen.

Ik ben geen moderator die je gegevens in kan zien, hopelijk kan een moderator dit rechtzetten en een oplossing hiervoor zoeken.

Reputatie 7

Hoi @Jamilla 1988 ,

Dank je wel voor je bericht! Als ik het goed begrijp, is er iets misgegaan met het abonnement wat is afgesloten op jouw adres, maar waar je niks van weet. Ik wil je graag wat meer duidelijkheid geven. Wil je mij een privébericht sturen met een korte samenvatting van de situatie samen met de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer. Ik hoop je dan van meer informatie te kunnen voorzien.

Vreemd dat u mijn meer duidelijkheid wilt geven waarover dat u organisatie een fout maakt wat bij jullie bekend is en nog steeds niet is opgelost. Er is een abonnement afgesloten op mijn naam maar het adres waar het heen is gestuurd is in Utrecht staat duidelijk in het contract ik heb u hierover meerde keren gebeld wordt in de wacht gezet en/of van het kasje naar het muurtje gestuurd dan krijg je iemand anders aan  de telefoons die zegt u hoort hier niks meer van staat in het systeem komt het weer terug pff meneer wat bedoelt u met meer duidelijkheid    

Reputatie 7

Hi @Jamilla 1988, merci voor je terugkoppeling! Weet dat we dit graag voor je uit willen zoeken, alleen hebben wij hier wel je gegevens voor nodig. Zou je mij of Boris een privébericht kunnen sturen met de juiste gegevens? Dan kan ik namelijk een kijkje nemen achter de schermen om te zien hoe de vork in de steel zit. Ik kan me helemaal voorstellen dat dit geen fijne situatie is, dus ik wil hier graag voor je induiken om dit recht te trekken. Zou je dit kunnen doorzetten? Dan ga ik aan de slag! 😊

Goedenavond, wij hebben net 4 G voor buitengebieden gehad, komt normaal gesproken een monteur langs om alles te installeren, en die kwam ook , maar wij hadden geen simkaart ontvangen van T-Mobile.

Kan dus alles zelf doen, niet zo erg, maar nu wil ik de simkaart activeren ( in de antenne) , krijg ik de mededeling dat mijn oude simkaart gedeactiveerd word.

Aangezien ik ook een mobiele simkaart heb voor mijn telefoon, ben ik bang dat die gedeactiveerd word. Iemand ervaring mee?

Reageer