F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

 

Welkom thuis op de Community!

 

Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen! 

 

ACTUEEL

 

 

INTERNET EN MODEM

 

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

 

TELEVISIE

 

ADMINISTRATIEF



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!

Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: 
Wiki Homepage

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!


259 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Paul1962 

4G voor thuis en een mobiel abonnement zijn 2 verschillende abonnementen, bij beide abonnementen hoort een simkaart te zitten.

Hallo Waqqas

Dat klopt, mobiel heb ik ook al jaren, maar het klinkt zo vreemd dat je oude simkaart verwijderd word als je nog geen simkaart hebt voor 4G thuis 

Reputatie 7
Badge +15

@Paul1962 

Voor 4G voor thuis hoor je een nieuwe simkaart te krijgen en het is niet de bedoeling dat je simkaart voor mobiel geblokkeerd wordt 🤷🏽‍♂️

Hoi, gister per abuis een adapter met kabel meegezonden met retourzending apparatuur (modem en twee tv kastjes). Is dit naar mij terug te sturen? Zending nummer 3SCFUS4628314

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Retourzending, netjes dat je het aangeeft en dat is natuurlijk helemaal niet erg! Ik kan de retourzending niet her-retourneren zodat de adapter en kabel bij jou terugkomen, maar geen zorgen: ik zend je een nieuwe adapter met kabel toe. Gaat het om de adapter (voeding) van de TV Box tof die van het modem?

Hoi @Retourzending, netjes dat je het aangeeft en dat is natuurlijk helemaal niet erg! Ik kan de retourzending niet her-retourneren zodat de adapter en kabel bij jou terugkomen, maar geen zorgen: ik zend je een nieuwe adapter met kabel toe. Gaat het om de adapter (voeding) van de TV Box tof die van het modem?

Bedankt voor je reactie. Het gaat om een adapter met usb kabel van een niet-TMobile device. Vandaar.. 

Reputatie 7
Badge +16

Aah ja dat is dan wel een gemis natuurlijk, dat kan ik jammer genoeg niet voor je terugsturen, sorry! 😫 Om wat voor niet-T-Mobile device gaat het?

Aah ja dat is dan wel een gemis natuurlijk, dat kan ik jammer genoeg niet voor je terugsturen, sorry! 😫 Om wat voor niet-T-Mobile device gaat het?

Om een Mighty vaper sneloplader. Heeft dat invloed op wel of niet kunnen terugsturen ervan? Iemand pakt die doos toch uit? Bedankt voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +16

@Retourzending Bedankt voor je vlotte terugkoppeling!

Retourpakketten worden naar onze distributiepartner verstuurd en die bergen de apparatuur daarin dan vervolgens op. Ze kijken daarbij niet specifiek naar eigen apparatuur die per abuis erin gestopt is, hoe zuur ook. Dat klinkt erg bot, maar is hoe het te werk gaat. Ik probeer morgen contact op te nemen met deze partner, maar kan daarin geen belofte maken, sorry.

Kan ik me voorstellen. Helder! Bedankt, ben benieuwd 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Retourzending, het is niet mogelijk om de meegezonden kabel en oplader terug te sturen, sorry. 

Mijn interne harde schijf geeft continu aan dat hij vol is er staan geen opnamen gepland en alle bekeken opnamen zijn gewist ik heb de stekker al eruit gehaald dit heeft niets opgelost wat kan ik nu nog doen?

Reputatie 7

Hi @Yoketje, super goed dat je hier om hulp vraagt! Ik help je met alle liefde om dit probleem aan te pakken. Heel fijn dat je aangeeft wat je al hebt geprobeerd om dit op te lossen. Zojuist heb ik jouw verbinding gecheckt en hierin zie ik de TV Boxen niet terug. Kun je aangeven of beide TV Boxen rechtstreeks zijn aangesloten op het modem? Zo niet, dan wil ik dat aan je adviseren. Kun je een zogenoemde powerflip voor mij uitvoeren op de TV Box met de opnames? Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Heeft dit het probleem aangepakt? Zo niet, dan wil ik een factory reset uitvoeren. Hiermee gaan alleen alle opnames verloren die op de TV Box staan. Dus ik hoor heel graag van je of de powerflip de oplossing was. Weet dat ik dit zo snel mogelijk wil fixen! 🍀

Het is verholpen ik heb weer schijfruimte😊

Reputatie 7

Yay, super @Yoketje! 🎈 Thanks voor het aangeven en nog veel kijk-plezier. 

Reputatie 1

Goedemiddag.

Ik ben per 1 november overgegaan op T mobile glasvezel omdat oude KPN aansluiting vervalt.  Internet gaat goed tot dusver,  maar ik heb problemen met versturen email. Ik werk met Mozilla Thunderbird en heb een versatel email adres.    Ik heb smtp server aangepast naar smtp.t-mobilethuis.nl, poort 465, beveiliging ssl/tls,  gebruikersnaam volledig en normaal wachtwoord.   maar het werkt niet.  ik krijg steeds de vraag om een wachtwoord.  welk wachtwoord is dat dan?  het wachtwoord dat ik gebruikte bijv. bij inloggen via webmail?  Dit lukt trouwens ook niet. 

Ik begrijp dat mijn huidige emailadres nog 6 maanden in gebruik blijft, dus het zou goed moeten gaan. 

ik raak ondertussen behoorlijk moedeloos. :-(

groeten,  Jacqueline

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jacq1310 ,

Heb hier een linkje: email adressen beheren in Thunderbird hopelijk lukt het om de juiste instelling te vinden.

Reputatie 1

dank je wel!  

maar het duizelt me allemaal.  ik zou gewoon graag willen weten wat er nou mis is gegaan.  waarom uitgaande mails ineens niet meer verstuurd kunnen worden.    en dat iemand me stap voor mee helpt.  

Ik ben best wel boos dat door het veranderen van Tele2 naar T-mobile ik ineens met al dit gedoe zit. :-(

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jacq1310 ,

Als je eens begint met bij Thunderbird de gegevens die je bij Versatel ook ingevoerd hebt weer opnieuw invoert.(zoals voor de overstap alles stond). Dus de inkomende en uitgaande server van Versatel en het wachtwoord van Versatel. Dan zou het moeten werken.

 

Voor alle duidelijkheid in de volgende link staat het stap voor stap beschreven.

Thunderbird gebruiken mail van provider

Reputatie 1

OK.    dank je wel voor je reacties.  Ga het een dezer dagen proberen. ik ben gewoon erg moe.   

Reputatie 1

ik ben nog niet verder gekomen met Thunderbird.

maar toch nog weer de vraag mbt dat wachtwoord dat steeds gevraagd wordt bij mijn emailadres op smtp.t-mobilethuis.nl

het oude wachtwoord werkt niet.  lijkt me logisch.  heb ik een nieuw wachtwoord nodig?  en hoe kom ik daaraan?

kan ik daar nog een antwoord op krijgen?

veel dank.  

Reputatie 7

Hi @Jacq1310, ik had ontzettend gehoopt dat het inmiddels weer perfect zou werken! Fijn dat @soepkip67 je onlangs verder heeft geprobeerd te helpen. Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic: 

Kun je aangeven of dit jou verder heeft geholpen? Check daarnaast ook voor de zekerheid de supportpagina van Thunderbird voor meer tips and tricks: Thunderbird E-mail Support. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaring met Thunderbird, dus ik wil je dolgraag helpen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aan mijn kant dan ook enigszins zoekende ben. Ik wil het zo snel mogelijk weer werkend krijgen bij jou. Hebben jullie misschien nog een extra tip in petto @soepkip67 of @TechRacing93? 💪

 

Reputatie 1

Hi @Jacq1310, ik had ontzettend gehoopt dat het inmiddels weer perfect zou werken! Fijn dat @soepkip67 je onlangs verder heeft geprobeerd te helpen. Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic: 

Kun je aangeven of dit jou verder heeft geholpen? Check daarnaast ook voor de zekerheid de supportpagina van Thunderbird voor meer tips and tricks: Thunderbird E-mail Support. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaring met Thunderbird, dus ik wil je dolgraag helpen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aan mijn kant dan ook enigszins zoekende ben. Ik wil het zo snel mogelijk weer werkend krijgen bij jou. Hebben jullie misschien nog een extra tip in petto @soepkip67 of @TechRacing93? 💪

 

Beste allemaal,  allereerst excuus dat ik een nieuw topic had geopend.  nog onbekend met de regels en een wanhopig mens. ;-)

Ik lijk het ondertussen opgelost te hebben.   Dankzij een topic dat ik ook hier las. Hopelijk blijft het nu goed.  

Het blijkt nl.  dat ik dus wel mijn versatel smtp server moet blijven instellen.   Want die hoort bij mijn email adres (versatel.nl).  Het lag aan de poort.  de standaard poort bij versatel (Tele2) is 25.  Maar T-mobile heeft dus per 4 oktober de volgens hun verouderde poort 25 afgesloten. [Info] SMTP poort 25 | T-Mobile Community

ik gebruik nu dus weer de versatel smtp server, met poort 465, SSL. 

vriendelijke groeten,  

 

Hi T-Mobile,

 

Ik krijg op mijn tv abonnement alles dubbel van jullie, 2x dezelfde factuur. 2x updates van de klantenservice etc. Ik heb hierover een keer gebeld maar kreeg te horen dat hier niks aan te doen was. Voor zover prima. 

Nu had ik een nieuwe tv box nodig en raad het al, ik ontving er 2. Op de factuur zie ik nu ook ineens 2 tv boxen. Laten we het zo doen:

  • jullie lossen het technisch mankement op.
  • de kosten voor de 2de tv box wordt van de laatste 2 facturen gehaald
  • ik stuur de 2de tvbox terug die nog in de doos op zolder ligt

laat maar horen als we het zo kunnen oplossen.

 

groet,

ivo

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ivo_84,

Fijn dat je dit aankaart en opmerkelijk om te zien dat je sommige brieven tweemaal toegestuurd krijgt, ik zou niet alle dubbele brieven direct kunnen verklaren!

De extra TV Box kan ik daarentegen wél verklaren. Je had namelijk bij ons aangegeven dat de nieuwe TV Box initieel niet binnen was gekomen. Eén collega heeft het correcte pad gevolgd om de TV Box te vervangen, maar een andere collega niet. Hierdoor zijn er op twee verschillende manieren een nieuwe TV Box naar je toegestuurd én daardoor heb je hier ook tweemaal een email van ons over ontvangen. 

Graag wil ik dit meteen voor je oplossen en daarom heb ik één TV Box uit jouw abonnement gehaald waardoor je er nu nog één overhoudt. Via de email vind je het retourlabel waarmee je de TV Box gratis en makkelijk terug kan sturen.

Daarnaast heb ik de maanden met dubbele TV Box kosten voor je vergoed en je ontvangt hierover snel één email ter bevestiging van mij. 😉 Omdat de factuur van november, achter de schermen, al is opgesteld zal je het bedrag vergoed krijgen op de factuur van december. 

Hiermee verwacht ik alles voor je rechtgezet te hebben! 😃

Reageer