F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

 

Welkom thuis op de Community!

 

Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen! 

 

ACTUEEL

 

 

INTERNET EN MODEM

 

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

 

TELEVISIE

 

ADMINISTRATIEF



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!

Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: 
Wiki Homepage

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!


259 reacties

Hoi, ik heb vandaag een T-mobile glasvezel Internet abonnement aangevraagd met als aansluitdatum 31-1-2023 en met overstapservice erbij. Mijn huidige Internet abonnement is nu per maand opzegbaar, dus ik kan in principe al volgende maand (in december 2022) overstappen naar T-mobile, maar er is een reden dat ik pas volgend jaar (31-01-2023) aangesloten wilt worden (ivm vakantie).

Mag ik aannemen dat T-mobile mijn aansluitdatum (31-1-2023) respecteert en dat het aansluitpakket (modem) niet zo vroeg naar mij opgestuurd wordt? (dus niet in December in ieder geval). Mijn huidige Internet abonnement moet dus ook nog doorlopen tot 31-01-2023 en moet niet eerder stopgezet worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MTTNL888 

De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.

Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.

Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.

Hallo @MTTNL888 

De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.

Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.

Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.

 

Ok, tot de installatiedag blijft mijn huidige Internet abonnement nog doorlopen neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +15

@MTTNL888 

Met de overstapservice blijft je huidige internet werken tot de datum waarop de monteur komt 🙂

Reputatie 2

Hoeveel tv decoders kan je aansluiten op een glasvezel verbinding met een Zyxel T50? Heb nu een Draytek die af en toe uitvalt op zijn lan poort. Poort 4 van de Draytek heb ik op een managed switch met 2 VLAN’s aangesloten (eentje voor internet en eentje voor IPTV) het vervangende modem is dus een Zyxel T50 maar daar krijg ik maar 1 tv decoder werkend. Weet iemand raad?

Reputatie 7

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Reputatie 2

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Dank je voor je antwoord maar het probleem zit hem in het feit dat ik mijn tv en internet gesplist heb op mijn managed switch. Internet op VLAN 1 en TV op VLAN 2. Dit werkt perfect op mijn Draytek maar helaas heeft die wat kuren dus heb ik een andere (Zyxel) ontvangen. Met de zelfde configuratie lukt het mij niet om meer dan 1 tv box werkend te krijgen. werkt het internet en de tv boxen op het zelfde lan netwerk? m.a.w. kan je met 1 aansluiting op de Zyxel zowel internet als tv aansluiten?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel369 

Op de Zyxel kan je inderdaad elke poort voor zowel internet als tv gebruiken 

Reputatie 2

Hallo @Michel369 

Op de Zyxel kan je inderdaad elke poort voor zowel internet als tv gebruiken 

Dank je voor het antwoord, werkt het dan met een VLAN ID? Ik neem aan dat de tvbox en internet nog steeds op verschillende netwerkadressen werken? Ik zoek een reden waarom het niet in mijn configuratie werkt. Ben niet zo bekend met IPTV.

Reputatie 7
Badge +15

@Michel369

Ben je ook overgezet op het nieuwe tv platform T-Mobile TV? In dat geval is het splitsen van internet en IPTV niet nodig want de tv werkt dan ook gewoon via een internetpoort.

Met de default instellingen op de switch dus zonder VLAN's zou dan op elke poort zowel internet als IPTV moeten werken.

Reputatie 2

@Michel369

Ben je ook overgezet op het nieuwe tv platform T-Mobile TV? In dat geval is het splitsen van internet en IPTV niet nodig want de tv werkt dan ook gewoon via een internetpoort.

Met de default instellingen op de switch dus zonder VLAN's zou dan op elke poort zowel internet als IPTV moeten werken.

Dat weet ik niet, hoe kan ik dit zien? Mijn oude Draytek werkt nog steeds dus waarschijnlijk niet?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Michel369 

Je kunt de het tv kastje aansluiten op een internet poort en kijken of het werkt.

Bovenste is het startscherm van het oude platform op tv en onder zie je het startscherm van het nieuwe tv platform.

Reputatie 2

@Michel369

Je kunt de het tv kastje aansluiten op een internet poort en kijken of het werkt.

Bovenste is het startscherm van het oude platform op tv en onder zie je het startscherm van het nieuwe tv platform.

Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik zit nog steeds op het oude platform. Op het moment dat ik de tvbox aansluit op een internet poort dan start de tvbox niet door.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Michel369

Bij de Draytek had je een kabel vanaf een IPTV poort en een kabel vanaf een internet poort naar de switch lopen?

Kan je de switch eens een fabrieksreset geven zonder iets opnieuw in te stellen?

Er hoeft nu enkel 1 kabel vanaf een LAN poort naar de switch en je zou alle andere poorten kunnen gebruiken voor zowel internet als IPTV.

Reputatie 2

@Michel369

Bij de Draytek had je een kabel vanaf een IPTV poort en een kabel vanaf een internet poort naar de switch lopen?

Kan je de switch eens een fabrieksreset geven zonder iets opnieuw in te stellen?

Er hoeft nu enkel 1 kabel vanaf een LAN poort naar de switch en je zou alle andere poorten kunnen gebruiken voor zowel internet als IPTV.

Ik heb alle poorten nu untagged en er loopt nog maar 1 kabel van de Zyxel naar de switch en het werkt!

Dank voor alle hulp. Ik heb alleen nog een vraag, je had het over het oude en het nieuwe platform ik zit nu nog op het oude platform, wordt je automatisch omgezet of moet daar nog iets extra’s voor gebeuren?

Reputatie 7
Badge +15

@Michel369

Om overgezet te worden naar het nieuwe tv platform kan een moderator je helpen. Die kunnen de overzetting voor je regelen.

Op het oude tv platform heb je naast VLAN 300 ook VLAN 640 nodig maar met het nieuwe tv platform vervalt VLAN 640 en werkt tv via internet (VLAN 300).

Alles over T-Mobile TV

Reputatie 7

Hi @Michel369, helemaal super dat onze topper @Waqqas jou zo goed geholpen heeft! Ik help je graag bij jouw laatste vraag om je om te zetten naar T-Mobile TV. Voordat ik dit voor je kan aanvragen, deel ik graag nog de voorwaarden met je:

Omdat jij nog in het bezit bent van twee Entone Amulet 515 TV Boxen, dienen deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als je akkoord gaat met de volgende punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou up and running zijn, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Boxen verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Reputatie 2

Hi @Michel369, helemaal super dat onze topper @Waqqas jou zo goed geholpen heeft! Ik help je graag bij jouw laatste vraag om je om te zetten naar T-Mobile TV. Voordat ik dit voor je kan aanvragen, deel ik graag nog de voorwaarden met je:

Omdat jij nog in het bezit bent van twee Entone Amulet 515 TV Boxen, dienen deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als je akkoord gaat met de volgende punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou up and running zijn, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Boxen verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Hoi Lisa,

Bedankt dat je reageer op mijn bericht. Ik vind het niet zo’n goeie deal als ik eerlijk ben. Ik kan nu lokaal opnemen op 2 devices zonder dat dit mij geld kost. Als ik over zou gaan naar het nieuwe platform moet ik hier 5 euro per maand voor betalen. Dan blijf ik liever op het oude platform want ik zie dan eigenlijk de meerwaarde hier niet van. Hoe lang blijft het oude platform nog ondersteund?

Reputatie 1

Klantvoordeel.

 

Hallo. Ik heb ongeveer anderhalf jaar een T-Mobile abonnement voor internet thuis. Sinds kort heb ik op het mobiele telefoonnummer van mijn vrouw een T-Mobile mobiel abonnement erbij. Het lukt maar niet om het klantvoordeel aan te vragen via de website. Ik heb al twee keer met een medewerker aan de lijn gehangen, vele minuten overigens, en nu krijg ik zojuist de factuur met nog steeds het oude bedrag, zonder het klantvoordeel erin verwerkt.

Help!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sander van Steensel 

Het mobiele abonnement staat wel op hetzelfde adres? Bij welke stap loopt de aanvraag vast?

Je kan op drie manieren klantvoordeel activeren, via dit online formulier, via het mobiele abonnement > klantvoordeel of via het thuis account > klantvoordeel en dan kies je voor meer abonnementen toevoegen.

Reputatie 7

Hi @Michel369, dankjewel voor de terugkoppeling! Die beslissing respecteer ik uiteraard. Ik durf niet te zeggen hoe lang het oude platform nog ondersteund wordt. Achter de schermen vinden nog steeds de migraties plaats, dus ik vermoed dat dit uiterlijk nog enkele maanden/weken ondersteund wordt. Heb je wellicht een smart tv die geschikt is voor onze Smart TV App?

Zo ja, dan kun je wellicht overgaan op de App en één van de TV Boxen opzeggen, zo blijf je hetzelfde betalen wanneer je Cloud Opnemen toevoegt. Weet dat ik graag met je meedenk, zodat je niet meer gaat betalen. 

Reputatie 2

Hi @Michel369, dankjewel voor de terugkoppeling! Die beslissing respecteer ik uiteraard. Ik durf niet te zeggen hoe lang het oude platform nog ondersteund wordt. Achter de schermen vinden nog steeds de migraties plaats, dus ik vermoed dat dit uiterlijk nog enkele maanden/weken ondersteund wordt. Heb je wellicht een smart tv die geschikt is voor onze Smart TV App?

Zo ja, dan kun je wellicht overgaan op de App en één van de TV Boxen opzeggen, zo blijf je hetzelfde betalen wanneer je Cloud Opnemen toevoegt. Weet dat ik graag met je meedenk, zodat je niet meer gaat betalen. 

Dank je Lisa, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik heb nu 3 tv-boxen in gebruik waarvan 2 met opname mogelijkheid. Daar heb ik nu voor beide 5 euro korting op per maand. Vervalt dit na een wijziging naar het andere platform? 1 tv-box heb ik eigenlijk niet meer nodig dus dat zou dan kunnen vervallen zodat die 5 euro gebruikt kan worden voor cloud opslag. Ik heb nog wel een vraag over die cloud opslag, werkt dat het zelfde als het opnemen nu met de tv-boxen? Kan je de cloud opname overal terug kijken? Ook via de APP?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Michel369, leuk dat je voor het nieuwe platform open staat! Als je overstapt naar het nieuwe platform zal inderdaad die € 5 korting per maand vervallen. Dit betekent dat je momenteel € 10 per maand betaalt voor de opnamemogelijkheid en na de wijziging zou dit ook € 10 worden (namelijk € 5 voor het opnemen zelf en € 5 voor de tweede TV Box door de vervallen korting). De derde TV Box voor € 5 euro per maand kan geheel vervallen.

Daarnaast krijg je bij Cloud Opnemen de mogelijkheid om 200 uur aan opnames te bewaren. De opnames kan je inplannen én terugkijken via de T-Mobile TV App voor Smart TVs, de TV Anywhere App voor mobiele apparaten, én de webversie van TV Anywhere. Daarnaast kan je dit natuurlijk ook doen via de TV Box.

Mocht je hiervoor akkoord geven dan horen wij dat graag. Ik weet zeker dat het je goed zal bevallen! 😃

Reputatie 1

Hallo @Sander van Steensel 

Het mobiele abonnement staat wel op hetzelfde adres? Bij welke stap loopt de aanvraag vast?

Je kan op drie manieren klantvoordeel activeren, via dit online formulier, via het mobiele abonnement > klantvoordeel of via het thuis account > klantvoordeel en dan kies je voor meer abonnementen toevoegen.

Hallo Waqqas, dank voor je reactie.

T-Mobile thuis internet staat op mijn naam. Het mobiele telefoonabonnement op naam van mijn vrouw. Beide wel op het zelfde adres.
Via het online formulier krijg ik de foutmelding: dit telefoonnummer is niet te koppelen. Ditzelfde ook voor het koppelen via het thuis account.
Omdat de telefoon en het abonnement via Belsimpel is besteld, is er (nog) geen mobiele abonnement-account.

Groet,
Sander

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sander van Steensel

Beide abonnementen moeten natuurlijk wel actief zijn.

Reageer