Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120539 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rick l, alles is netjes door ons ontvangen. Als het goed is heb je een e-mail gekregen met de bevestiging hiervan op 12-12. Er is dus geen spraken van een boete!

 

Hey @OpaGod, geen zorgen, je kunt het apparatuur ook zonder QR-code opsturen. Dit staat hier in het topic vermeld, ik citeer: Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.  

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dku2022, geen zorgen, je pakket gaat absoluut binnenkort en op tijd verwerkt worden. Zoals je merkt heeft onze distributiepartner het erg druk in de decembermaand maar ik verwacht dat je pakket zeer binnenkort alsnog verwerkt zal worden. Voor de zekerheid zorg ik ervoor dat je pakket nog extra tijd heeft zodat de deadline geen enkel probleem zal zijn. Ik wil je nog hartelijk bedanken voor het retourneren en ik wens je alvast een hele mooie jaarwisseling toe! 😃

 

Hoi @OpaGod, wat een rit van DHL inderdaad zeg, wellicht is het handiger als je de apparatuur de volgende keer zelf bij ons komt afleveren. 😂😜

 

Hoi @rick l, goed dat je ons hiervoor inschakelt, dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling! Ik heb uitgebreid je abonnement doorgezocht, alleen lukte het mij niet om ergens een hoge rekening of een boete te vinden? Zou je de laatste drie cijfers van de factuur door kunnen geven waar het om gaat? Je volledige facturenoverzicht vind je in je Mijn Odido account: Rekeningen. Ik ben benieuwd, ik help je heel graag om dit helemaal duidelijk te krijgen! 😁

PS: Omdat Tommie momenteel aan het genieten is van een zeer welverdiende vakantie schiet ik je graag te hulp.

Goedenmiddag,

 

Ook ik moet ervaren dat het vervelend is om iets terug te sturen ( nadat er GEEN brief is gekomen waarin daarom wordt gevraagd, alleen een brief dat er nog geen spullen zijn ingeleverd en dat er kosten aan verbonden zijn). Dus keurig 26-8 de boel opgestuurd om vervolgens een brief te krijgen dst er steeds niets binnen is en dat er dus kosten in rekening worden gebracht.

Volgens de barcode zijn de spullen op 28-8 bij jullie in ontvangst genomen ( zie attachment). Hele rare manier an procesverwerking lijkt mij dit. Graag hoor ik van u dat alles gewoon is ontvangen en dat tenlaste brieven veel te vroeg de deur uit zijn gegaan. Bij geen gehoor ga ik ervan uit dat alles goed is.

 

Hey @rick l, oei dat is niet heel fijn! Allereerst heel veel beterschap. Je raad het nooit, ik zit midden in de verbouwing van mijn huis en dit is mijn aannemer ook overkomen!😅 Heb je toevallig het verzendbewijsje nog? Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken, dit is de eerste herinnering die we uitsturen omtrent de boete. Hierna heb je nog 30 dagen de tijd om het apparatuur geretourneerd te hebben. Ik ga er vanuit dat het goed komt, mocht je toch nog een melding ontvangen? Laat het dan gerust weten, dan ga ik kijken waar het misgaat.

 

P.s. Ik denk dat de collega's van logistiek erg blij zijn met de vondst van een chocolade letter!😁

 

Hey @amstelbaco, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je bij je eerste bestelling bij ons een wifipunt (WAP6807) hebt bijbesteld. Deze heb je op 20-08-2022 in ontvangst genomen en zou nog ergens bij je thuis moeten liggen. We hebben namelijk alleen de TV Box ontvangen en deze is goed verwerkt. 

IK kan niets vinden, en mij is over een bestelling ook niets bekend. 

Wat ik niet snap is, waarom moet je apparatuur retour doen als je nog steeds klanr bent, en niet hebt opgezegd ??

 

Hey @rick l, oei dat is niet heel fijn! Allereerst heel veel beterschap. Je raad het nooit, ik zit midden in de verbouwing van mijn huis en dit is mijn aannemer ook overkomen!😅 Heb je toevallig het verzendbewijsje nog? Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken, dit is de eerste herinnering die we uitsturen omtrent de boete. Hierna heb je nog 30 dagen de tijd om het apparatuur geretourneerd te hebben. Ik ga er vanuit dat het goed komt, mocht je toch nog een melding ontvangen? Laat het dan gerust weten, dan ga ik kijken waar het misgaat.

 

P.s. Ik denk dat de collega's van logistiek erg blij zijn met de vondst van een chocolade letter!😁

 

Hey @amstelbaco, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je bij je eerste bestelling bij ons een wifipunt (WAP6807) hebt bijbesteld. Deze heb je op 20-08-2022 in ontvangst genomen en zou nog ergens bij je thuis moeten liggen. We hebben namelijk alleen de TV Box ontvangen en deze is goed verwerkt. 

 

 

I

Reputatie 1

Hallo TMobile,

Onlangs zijn we overgestapt naar een andere aanbieder. De apparatuur is teruggestuurd maar vandaag kreeg ik een brief dat het niet ontvangen is en dat er een boete aan vast zit. Zouden jullie nog eens kunnen checken? Ik heb het verzendbewijs nog. 

Vriendelijke groet,

Pieter Pas

Reputatie 7
Badge +9

Hi @freekster 

Ik heb het direct voor je gecontroleerd en we hebbend e apparatuur ontvangen dus dat is goed gelukt!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pieter Pas 

De verwerking van het apparatuur kan tot 2 weken duren. Wanneer heb je het apparatuur teruggestuurd? 

Goed dat je het verzendbewijs hebt, wacht het nog even af en indien er toch kosten worden afgeschreven dan worden die na verwerking teruggestort.

Beste,

Ik heb ongeveer twee weken geleden de retourdoos gevuld met alles wat wij van jullie in huis hadden en op de post gedaan. Volgens jullie brief hoefden wij enkel het modem op te sturen. Echter hebben we alles maar teruggestuurd. Modem, tv-box, afstandsbediening, kabels en handleidingen.

We hebben nu al een aantal brieven en mailtjes gekregen met waarschuwingen voor boetes omdat het pakketje nog niet binnen is. Vandaag is het zover: we hebben een mailtje gekregen met het bericht dat we een boete á €75,- krijgen. Helaas is het verzendbewijs met 3S code verloren gegaan.

Wij zijn jaren klant bij jullie geweest. Naast dat ik het vreemd vind dat uitgerekend dit pakketje niet aankomt (of dat jullie administratie dat nog niet heeft opgepikt), vind ik het ook jammer dat er direct een onevenredig hoge boete wordt opgelegd. Met de beste bedoelingen is al het materiaal opgestuurd, niet enkel het modem.

Kunnen jullie bevestigen of het pakketje al is aangekomen, en/of hoe we dit het beste op kunnen lossen?

Vriendelijke groeten.

Reputatie 1

@Waqqas 

ik heb het even nagezocht, 10 juni was er de mail dat ik het terug moest sturen, uiterlijk 8 dagen na die mail. En 16 juni is het verstuurd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bonnyvm 

Apart dat je alleen het modem moest terugsturen, de tv box met afstandsbediening is ook in bruikleen die teruggestuurd moet worden.

Het retourproces neemt ongeveer 2 weken in beslag en herinneringen die je in die tijd ontvangt kan je dan even negeren.

Jammer dat je het verzendbewijs niet meer hebt die zou je nu echt nodig hebben.

Hopelijk kunnen de moderators het nog in orde maken.

OK @Tommie van Odido ,

Ik doe DE apparatuur in een doos samen met een briefje met mijn gegevens en dan breng ik het morgen naar een DHL verzendpunt. Ik hoop wel dat ze daar weten wat ODIDO is.

Ik ga niet moeilijk doen en ik stuur alle apparatuur gewoon retour. Dan mogen jullie het recyclen.

Wat ik dan WEER vreemd vind is dat je dus eigenlijk door een forum moet zwemmen en dan maar hopen dat je daar ergens wat informatie kan vinden over het terugsturen. Zou het niet makkelijker zijn als jullie deze info ergens op een webpagina neer plempen zodat de gewone man deze info ook kan vinden? Nu is de enige info die je kan vinden dat je een email krijgt met daarin een link naar een QR code die niet werkt. Ik wil niet lullig doen maar een hoop informatie die jullie geven is vaak tegenstrijdig of de linken werken niet. Voor een databedrijf hebben jullie een hele slechte IT afdeling, tenminste zo komt het op mij over.

In ieder geval zijn jullie wel altijd vriendelijk en beleefd en dat is ook wel wat waard. Ik ga nu genieten van 1GB/s over glasvezel. Ik zal met de laptop niet hoger komen dan 54MB/s want ik zit met dat ding op WiFi.

Ik wens een ieder die dit bericht leest alvast een heel fijn kerstfeest en een heel gelukkig en gezond nieuwjaar.

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Bij het DHL-servicepunt konden ze de QR-code niet scannen. Ze hebben toen handmatig T-mobile opgezocht en m’n modem teruggestuurd. Toen ze vroegen naar m’n adres - qua afzender - , heb ik mijn huidige adres opgegeven, en niet het oude adres vanwaaruit ik de spullen terug stuurde. Nu weet ik niet zeker of jullie het modem aan het juiste adres hebben kunnen koppelen. Het trackingnummer is JVGLOTC0041816957. Groet, Hes

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dku2022, logische en scherpe opmerking, ik licht het graag voor je toe! Wat betreft het retourneren zijn wij voor de schermen iets strenger dan achter de schermen met onder andere de deadline omdat wij graag willen dat iedereen de apparatuur retour stuurt. Niet dat het voor jou relevant is natuurlijk omdat je al het pakket hebt ingeleverd maar achter de schermen heb ik meer vrijheid om de deadline voor je naar achter te schuiven. 😉 

Geen zorgen dus, ik ga er helemaal voor zorgen dat je pakket ver vóór enige deadline bij ons wordt geregistreerd. Bedankt voor de goede wensen en een erg gelukkig 2024 alvast! 😃

Reputatie 7
Badge +15

@Pieter Pas 

Je zou het verzendbewijs hier alvast ook kunnen plaatsen zonder privé gegevens uiteraard. Mochten de moderators het nodig hebben kunnen ze er meteen naar kijken. 👍

Reputatie 2

Goedeavond, 

 

Hier helaas ook een rekening ontvangen van niet ferugstuurde apparatuur. Of ja morgen word 't zomaar afgeschreven zag ik.

Na de laatste waarschuwingsmail ook niks meer gehoord hiervan en word 'tmaar gewoon afgeschreven.

Helaas door het verhuizen geen verzendbewijs meer gevonden helaas.

Zou toch willen weten of alles wel ontvangen is en ik gewoon me geld terugkrijg 

Al meerdere berichten gehad dat ik t moet terug sturen, en dat had ik allang gedaan ik heb ook blijkbaar terug gemaild op noreply adressen. Ook zou ik gebeld worden door jullie. Zelf ook naar jullie gebeld en kom niet verder dan de wacht. 

De gevraagde apparatuur is in augustus al verstuurd netjes zoals gevraagd. We vinden het ook heel vervelend dat wij blijkbaar de dupe zijn dat er onderweg iets fout is gegaan. Als het bij binnenkomst bij jullie ergens fout gaat, dan kan het nooit zo zijn dat de klant daar de dupe van kan zijn.

 

Op dit moment hebben wij nog steeds verschillende diensten via jullie lopen en het voelt ondertussen heel vervelend dat er gedreigd wordt met een boete terwijl dit probleem niet bij ons ligt. We hopen dan ook dat dit snel op de correcte manier afgehandeld wordt. Alvast bedankt.

Goedenavond, 

 

ik heb een nieuwe tv recorder ontvangen en moest de oude terug sturen, netjes gedaan alleen nu krijg ik bericht dat deze nog niet is ontvangen maar mijn track & trace geeft aan dat het pakker 12-12 al is afgeleverd. Wat moet ik nu doen?? 
 

ik hoor het graag

 

mvg Bert de Bode

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Pieter Pas, geen zorgen, het gebeurt vaker dat de aanmelddatum en de brief met eventuele boete elkaar kruisen onderweg. Hierdoor krijg je soms ten onrechte een waarschuwend bericht terwijl je het netjes geretourneerd hebt.

Vaak duurt de verwerking ook twee weken of net iets langer, zoals @Waqqas correct aangeeft. Het komt vast goed en mocht het toch misgaan, geef mij een seintje in een privébericht. Dan pak ik het voor je op en zorg ervoor dat het kwijtgescholden wordt. Het verzendbewijs in dit topic posten, kan ook nooit kwaad. Zorg er dan wel voor dat al jouw privégegevens onleesbaar zijn.

Voor nu: geniet van de zon en een prachtige woensdag toegewenst! 😎🌞

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Shebje, we hebben op 5 juli en 14 juli herinneringsmails gestuurd waarbij de laatste waarschuwing ook de boete aankondigt. Ik kan me goed voorstellen dat je met iets anders bezig bent tijdens het verhuizen, maar zonder een verzendbewijs kan ik niet controleren of de retourzending binnengekomen is bij ons. 

Heb je de PostNL app toevallig op je mobiele telefoon staan? Wanneer je het pakketje namelijk aangemeld hebt via de app, kun je jouw Track & Trace code altijd opvragen. Ik wil mijn uiterste best voor je doen zodat de boete vergoed kan worden, maar ik heb wel een bewijsje nodig.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @narayda 

heb je misschien het verzendbewijs nog liggen die je hier kan uploaden zodat de moderators er meteen mee aan de slag kunnen?

Bij deze het bewijs 

Apparatuur al lang teruggestuurd, verzendbewijs in huis en het is ook afgeleverd.

 

Maar ik blijf maar mail ontvangen dat er niks is ontvangen, en inmiddels willen jullie 160euro in rekening brengen .

 

Het gaat eigenlijke precies als dat ik verwacht had.

Reputatie 2

Goedemorgen @Shebje, we hebben op 5 juli en 14 juli herinneringsmails gestuurd waarbij de laatste waarschuwing ook de boete aankondigt. Ik kan me goed voorstellen dat je met iets anders bezig bent tijdens het verhuizen, maar zonder een verzendbewijs kan ik niet controleren of de retourzending binnengekomen is bij ons. 

Heb je de PostNL app toevallig op je mobiele telefoon staan? Wanneer je het pakketje namelijk aangemeld hebt via de app, kun je jouw Track & Trace code altijd opvragen. Ik wil mijn uiterste best voor je doen zodat de boete vergoed kan worden, maar ik heb wel een bewijsje nodig.

 

Ja dat heb ik dus niet gedaan via de app🥺. 

Nu wel spijt van natuurlijk. Als je voor de rest niks kan betekenen zou ik best teleurgesteld zijn aangezien ik nu opeens een flinke rekening zou moeten betalen en dan maar moet hopen dat het goed komt met mijn teruggestuurd apparaat. 

Reputatie 1

Hoi Cal, gaat om 918, dat is die 4g voor thuis die ik direct heb teruggestuurd na een dag. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bonnyvm, goed dat je ermee voor de dag komt op de Community en tegelijkertijd van harte welkom hier! 😊

Ik heb het meteen uitgezocht: jouw retourpakket is netjes retour gemeld bij ons distributiecentrum. Hartstikke bedankt voor je medewerking! Zoals @Waqqas aangeeft, kan het tot twee à drie weken duren eer het retourproces verwerkt is. De e-mails en waarschuwingen met afkoopsom die we je toegestuurd hebben, mag je absoluut als niet verzonden beschouwen. Sorry voor het ongemak!

Hoi @HFvanderSluis, ook voor jou geldt: alles is retour gekomen en in ontvangst genomen. Sorry voor de overdadige berichtgeving, je mag de waarschuwingen negeren!

Reageer