Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120236 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Stek81, bedankt voor het verzendbewijs en voor het retourneren van de apparatuur! 

Omdat de retourzending nog niet verwerkt was in ons distributiesysteem, ontving jij ten onrechte een waarschuwende e-mail, sorry daarvoor. Ik heb het verzendbewijs inclusief Track & Trace code voor alle zekerheid toegevoegd aan jouw klantprofiel zodat geheel inzichtelijk is dat jij de spullen netjes teruggestuurd hebt. Eventueel aankomende waarschuwingen kun je volledig negeren.

Een mooi weekend toegewenst en stay safe!

Hallo!

Wij kregen vandaag een mail dat van de te ontvangen goederen alleen de modem was ontvangen. 

Ik heb alles in 1 doos gestopt. Jullie hebben dus, zonder gekkigheid, alles in 1 doos ontvangen...

Ik vind het raar dat alleen de modem als ontvangen geregistreerd staat. Alles zat dus, zoals je misschien al kunt raden, bij elkaar in 1 doos.

Graag een reactie.

Hartelijke groet,

Berry

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Petroz86, top dat je het aankaart in dit topic. Ik ga er meteen mee aan de slag!

Zou je het verzendlabel in een nieuw bericht in dit topic kunnen plaatsen, alsjeblieft - uiteraard graag met eventuele privacygevoelige persoonsgegevens zwartgemaakt? Er is nog geen retourpakket bij ons aangemeld, dit zal te maken hebben met de langere verwerkingstijden bij onze distributie en PostNL. Dat is niet bedoeld om met het spreekwoordelijke vingertje te wijzen en ons niet de vertraging aan te rekenen, maar meer bedoeld als uitlegverschaffing. Zodra ik een verzendbewijs heb ontvangen, kan ik het meteen op € 0,00 zetten en dan zal de boete niet opgelegd worden. Eventuele aankomende waarschuwingen en e-mails met betrekking tot het retourneren, kun je volledig negeren en zijn geautomatiseerd. Deze e-mails kan ik jammer genoeg niet uitschakelen, sorry voor de overlast!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @volkert12, bedankt voor het verzendbewijs. Ik heb deze toegevoegd aan jouw klantprofiel en heb de Draytek afgemeld zodat je geen onterechte waarschuwingen meer toegestuurd krijgt. Hiermee is dit boeteproces ten einde. Bedankt voor het retourneren van de apparatuur!

Beste T-Mobile,

 

Op 1 juli heb ik een mail ontvangen om binnen 30 dagen de apparatuur terug te sturen. Op 15 juli heb ik de doos met de apparatuur afgeleverd bij het post NL punt. Binnen de 30 dagen dus. Inmiddels op 23 juli en 1 augustus heb ik 2 keer mail gekregen dat ik een boete moet gaan betalen voor het niet terugsturen van de apparatuur. Hieronder vindt u het verzendbewijs en retourzending info van postnl. Ik hoop u zo voldoende te hebben ingelicht.

 

Reputatie 2

Hoi @Shebje, ik heb goed nieuws: na langdurig uitpluizen en alles onderzoeken, heb ik het modem kunnen vinden bij onze distributie. Het heeft een paar telefoontjes gekost, maar dat is wel het minste dat ik kon doen voor je.

Ik ga het bedrag vergoeden en ervoor zorgen dat de factuur met de boete pas eind oktober betaald moet worden. Zo kan de vergoeding het openstaande boetebedrag rechttrekken en op 0 zetten. Hierdoor wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden en hoef jij niets te betalen. Nogmaals, oprechte excuses voor hoe dit gelopen is!

P.s. zorg er alsjeblieft wel voor dat het reguliere maandbedrag van september (€ 41,75) betaald wordt tegen die tijd, anders komen daar weer buitengerechtelijke incassokosten op en dat willen we voorkomen.

Inmiddels heb ik de boete moeten betalen. 1 maand geen abonnement kosten gehad en zouden we nog zo'n 76 euro teruggestort krijgen. Helaas is dit nog niet gebeurd. Zou je me kunnen helpen hiermee?

Alvast bedankt 

Ik heb mijn modem op 7 december vertuurd en heb gister een email ontvangen dat ik een boete moet gaan betalen. Echter zie ik dat jullie hem op 9 december al hebben ontvangen 

 

Reputatie 1

Beste @Tommie ik ben niet degene die voor het retourpakket heeft betaald… Jullie hebben een eigen ingang bij DHL? Ik krijg dit als antwoord via de chat:

 

Ik ga er als klant nu verder geen energie insteken. Ik heb aan mijn verplichting voldaan en ook aan jullie wensen om het via deze DHL methode te versturen. De rest is aan T-Mobile.

Ik heb mijn tv abonnement opgezegd. De opzegtermijn is 1 maand. Het terugsturen van de apparatuur moet binnen een maand. Dat is toch gek? Ik betaal nog voor een hele maand terwijl de apparatuur eerder terug moet zijn.

Of begrijp ik het verkeerd?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @B. Kool, welkom op onze Community! Ik kijk graag met je mee, alleen kan ik geen abonnement vinden bij ons. Zou je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht kunnen sturen? Dan kijk ik met je mee.

Hi @AlbertG, goed dat je dit laat weten! Ik heb meteen gecontroleerd wat je kunt verwachten. Gelukkig geven we je tot 10-06-2023 om de apparatuur te retourneren. Hou in de gaten of je komende week of begin van volgende week een bevestiging van de ontvangst krijgt. Dan weet je zeker dat alles goed is aangekomen, gezien je niet de QR code hebt gebruikt. Hou tot zover het verzendbewijs bij je. Bedankt! 😄

Hey,

Ik heb geen bevestiging gehad dat de apparatuur ontvangen is. De QR code werkte niet meer voor mij dus ik heb het antwoordnummer gebruikt (3SOPKL26636520). Kunnen jullie kijken wat er aan de hand is?

Groeten,

Albert

Reputatie 1

Dag, ik heb het TV abonnement opgezegd en dit loopt nog t/m 19 augustus. Echter, iemand heeft onze tv boxen al op zwart gezet een paar dagen na opzegging. Klantenservice gebeld, werd prima geholpen en is opgelost/geheractiveerd. Maar nu lijkt een paar dagen later de backoffice fix ook weer eens “stuur maar een nieuwe tv box” te zijn want ik krijg weer eens een mail dat er een nieuwe box onderweg is voor die twee weken die ons nog rest, terwijl ik die niet nodig heb en/of wil (dit is een 2e ongewenste vervanging al).

Ik ben bang dat dit met terugsturen een ramp gaat worden. Ik heb geen zin om dit kastje nog te installeren maar verwacht ook dat jullie systeem het niet aankan als ik een niet geactiveerd kastje terugstuur en/of niet terugstuur wat ik nu heb, hoewel de laatste mail ineens spreekt van naar een inzamelpunt brengen ipv terugsturen. Dus, om het allemaal vast voor te zijn; wat is wijsheid en moet ik gewoon alle Entone en Amino kastjes die wij hebben en krijgen de komende twee weken in de doos terug sturen of zijn er nog extra handelingen nodig om systemen niet in de soep te laten lopen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @AlbertG, geen zorgen! Ik heb het meteen nagekeken en ik heb het in ons systeem als ontvangen gemeld. Mocht je nog herinneringen of emails krijgen dan kun je dit negeren. Fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +4

Hallo!

Wij kregen vandaag een mail dat van de te ontvangen goederen alleen de modem was ontvangen. 

Ik heb alles in 1 doos gestopt. Jullie hebben dus, zonder gekkigheid, alles in 1 doos ontvangen...

Ik vind het raar dat alleen de modem als ontvangen geregistreerd staat. Alles zat dus, zoals je misschien al kunt raden, bij elkaar in 1 doos.

Graag een reactie.

Hartelijke groet,

Berry

Zou je hier de track & trace code kunnen plaatsen?
Dan kan een moderator deze gegevens aan elkaar koppelen. 

Reputatie 1

Beste @Tommie ik ben niet degene die voor het retourpakket heeft betaald… Jullie hebben een eigen ingang bij DHL? Ik krijg dit als antwoord via de chat:

 

Ik ga er als klant nu verder geen energie insteken. Ik heb aan mijn verplichting voldaan en ook aan jullie wensen om het via deze DHL methode te versturen. De rest is aan T-Mobile.

Beste T-Mobile @Tommie , ook aan de telefoon helpen ze mij niet verder, heb een half uur aan de lijn gehangen. Ze verzoeken dit aan jullie te melden zodat er dan via jullie eigen ingang een onderzoek gestart kan worden? Hoe nu verder? Straks krijg ik een rekening van 90 euro...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dku2022, geen zorgen! Ik heb de TV Box handmatig afgemeld in ons systeem. Je zult geen boete ontvangen. 

Reputatie 1

Deze ochtend heb ik via mail een herinnering ontvangen dat ik nog apparatuur moet terugsturen. Ik heb twee mediaboxen opgezegd, deze teruggestuurd en van dhl bevestiging gekregen dat deze op 15 december bezorgd zijn. Ik zie ook op de laatste factuur dat deze boxen nog steeds in rekening gebracht worden :-(

Gelieve aan de odido kant uit te zoeken wat er misgaat. Verzendingsnummer 3STML010185393.

Met vriendelijke groet, 

Iwein

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sahin27, bedankt dat je jouw verzendbewijs meteen erbij plaatst, top! Uiteraard excuses voor de overlast en verwarring vanuit ons - ik heb het modem afgemeld zodat deze te boek staat als retour, hierdoor zal je geen onterechte e-mails met aankondiging van de boete meer ontvangen. Mocht het onverhoopt zo zijn dat je deze toch nog krijgt, dan kun je die communicatie rechtstreeks in de prullenmand deponeren! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HuubH, klasse dat je ernaar vraagt en probeert proactief mee te denken. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk niet heel netjes dat wij jou ongevraagd een extra TV Box toesturen, sorry daarvoor!

Je kunt wat mij betreft de “oude” box(en), oftewel de harddiskrecorder, bij een inzamelpunt inleveren of bij het grofvuil zetten inderdaad. De Aria’s (zwarte, kleine kastje zonder opnamefunctie) zien we wel graag terug. Ik kan de nieuw opgestuurde box jammer genoeg niet meer terughalen, sorry. Wat ik wel kan beloven: stuur jouw trac&trace-code in een bericht in dit topic zodra de boxen onderweg zijn, dan meld ik ze af zodra ze gearriveerd zijn bij ons distributiepunt - dat voorkomt boetes, waarschuwingen en andere onterechte communicatie. Alvast bedankt voor je medewerking!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MuRat_A, bedankt voor je verzendbewijs! Het bewijs is toegevoegd aan jouw klantprofiel, je zult nu geen boete ontvangen. Omdat de verwerkingstijd bij retournering gemiddeld zes werkdagen betreft, geef ik het nog tot woensdag voordat ik de apparatuur afmeld. Mocht het woensdag nog niet officieel retour gemeld zijn, dan zorg ik ervoor dat dit wel gebeurt. Eventuele extra e-mails met waarschuwingen kun je volledig negeren. Sorry voor het ongemak!

Hi T-mobile, 

Zojuist heb ik een mail gekregen met een bericht over een boete, maar ik was nog aan het wachten op de retourdoos om mijn spullen in op te sturen. Is het wellicht mogelijk om nog een retourdoos te ontvangen zodat ik de spullen op kan sturen?

Inmiddels zie ik dat ik over het hoofd heb gezien dat er een retourdoos zou worden gestuurd, hier had ik om gevraagd met terug mailen naar het emailadres waar de oorspronkelijke mail van kwam, maar ik zag dat dat een no-reply adres is.

Is het wellicht mogelijk om bij uitzondering uitstel met een week te krijgen zodat ik zelf een doos kan vinden voor het retour sturen? 

Hoor het graag!
 

Alvast bedankt,

Chantalle

Reputatie 7
Badge +5

Hi @HanL, goed dat je dit laat weten! Ik wilde er direct achteraan gaan maar ik zie gelukkig dat alles in orde is. We hebben de TV Box op 28-12-2023 verwerkt. Dit is dus helemaal in orde. Bedankt voor de retour!

@Iwein Verstandig dat je dit checkt. Ik zie inderdaad dat de zending bezorgd is maar de verwerking kan aan onze kant nog even duren. Ik wil je vriendelijk vragen om het tot het einde van deze week af te wachten. Heb je vrijdag nog geen bevestiging van de retour aan onze kant, trek hier dan aan de bel. We zorgen er dan voor dat deze handmatig uit het systeem worden gehaald en je niks teveel zult betalen. De boete zal pas begin februari komen, dus wat dat betreft komt het sowieso helemaal goed!

Reputatie 1

 

Beste T-Mobile,

 

op 22 april heb ik een mail ontvangen om binnen 8 dagen de apparatuur terug te sturen. Op 28 april heb ik de doos met de apparatuur afgeleverd bij het post NL punt. Binnen de 8 dagen dus. Inmiddels heb ik een mail gekregen dat ik een boete moet gaan betalen voor het niet terugsturen van de apparatuur. Hieronder vindt u het verzendbewijs. Ik hoop u zo voldoende te hebben ingelicht.

 

 

Reputatie 1

Beste klantenservice,

ook ik heb hetzelfde probleem als bijna alle posts hiervoor. 
Het pakket met apparatuur is teruggestuurd met een ander verzend nummer (omdat ik geen  printer heb). Hier heb ik afgelopen week met de klantenservice over gebeld. Maar nu ontving ik vandaag toch een herinnering dat de apparatuur nog niet retour was gezonden. 
 

Hierboven vind je het verzend bewijs. 
Dank voor je hulp. 
Paulien

Reageer