Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119498 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Reputatie 2

@Jason@Piotr@Brian 

Het was te leuk om echt te zijn.

Email ontvangen vanmorgen en een nieuwe kijk op mijn T-Mobile account.

3 afdrukschermen volgen:

Vorige week, een mooie creditnota en een verrekening om blij te zijn.

 

Onmiddellijk bestaat de creditnota niet meer, ook de melding : JE HEBT ALLES BETAALD

 

Incassokosten extra, het wordt nog leuker.

 

Is het een spel dat T-Mobile graag speelt?
Ben je een serieus bedrijf?

 

Reputatie 2

@Jason@Piotr@Brian 

Het was te leuk om echt te zijn.

Email ontvangen vanmorgen en een nieuwe kijk op mijn T-Mobile account.

3 afdrukschermen volgen:

Vorige week, een mooie creditnota en een verrekening om blij te zijn.

Onmiddellijk bestaat de creditnota niet meer, ook de melding : JE HEBT ALLES BETAALD

 

Incassokosten extra, het wordt nog leuker.

 

Is het een spel dat T-Mobile graag speelt?
Ben je een serieus bedrijf?

 

 

Reputatie 7

Hi @dluf, ik heb het meteen voor je nagekeken en de laatste betaling is weer gestorneerd. Dit betekent dat we het bedrag niet af hebben kunnen schrijven en je ontvangt dan inderdaad automatisch bericht hierover. Wat je het beste kan doen is het bedrag nu handmatig overmaken en je ontvangt deze dan eind mei van ons terug zoals ik al aangaf in mijn eerdere berichten. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar! 

Reputatie 2

@Brian 

Hoi Brian,

Nee, ik ga geen factuur betalen die ik niet hoef te betalen omdat hij niet geldig is.
Eerst was mijn modem terug naar T-Mobile op 7 januari, zoals Jason eerder schreef.
Deze factuur is dus niet geldig en ik heb het recht om hem niet te betalen.
Ten tweede, ik zie geen enkele creditnota openstaan op mijn rekening.  En ik kan zeggen dat jij en T-Mobile niet te vertrouwen zijn. Dus als ik de factuur betaal, zal T-Mobile zeggen dat alles is betaald en ik zal nog 6 maanden moeten vechten om mijn €75 terug te krijgen.
Dat kan niet.
Ten derde, als je de e-mail ziet die ik heb ontvangen als ik een creditnota aanvaard krijg, dan staat er dat deze wordt verrekend met mijn openstaande post.


Dus nee, ik zal de factuur niet betalen. En ik zal geen incasso kosten betalen.
T-Mobile kan me een aanmaning sturen, een deurwaarder, van alles wat je wilt, ik ben niet degene die schuldig is.

Tot volgende keer.

Geen groeten.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @dluf, jeetje als het misgaat, gaat het ook goed mis. Gelukkig zijn wij er om je te helpen! We hebben er samen met de verantwoordelijke afdeling voor gezorgd dat je alsnog een factuur krijgt die dit openstaande bedrag rechttrekt (€ 75,-). Duizendmaal sorry voor het ongemak, het begint bijna een sketch te worden zo en dat is nooit de intentie geweest. Brian kon nog niet weten dat er een extra factuur werd aangemaakt omdat deze op de 8e nog niet verzonden was. Wil dat toch nog even benadrukken!

Mochten er onverhoopt toch weer extra incassokosten opdagen, dan zorgen we ervoor dat ook ditmaal alles vergoed wordt. Ondanks alles, hoop ik dat je een prachtig, zonnig weekend tegemoet gaat en wens ik jou en je geliefden alle gezondheid en kracht toe! 💪❤️

Reputatie 2

@Jason 

 

je schreef:

“Goedemiddag @dluf, jeetje als het misgaat, gaat het ook goed mis. Gelukkig zijn wij er om je te helpen! We hebben er samen met de verantwoordelijke afdeling voor gezorgd dat je alsnog een factuur krijgt die dit openstaande bedrag rechttrekt (€ 75,-).”


Maar een extra factuur om een reeds openstaande factuur te vereffenen.
Ik weet niet zeker wat u doet.
Hoe dan ook, ik weet bijna zeker dat dit niet het einde is.
Maar het kan me niet schelen.
Ik wil gewoon zien hoe diep je kan gaan in het doen van een verkeerde actie.

Succes,

Reputatie 1

Beste, Na het opzeggen van mijn abbonament heb ik op 18 april de 3 normale ontvangers en 1 ontvanger met hd recorder op gestuurd naar jullie, het pakket is afgeleverd op 21 april maar ik blijf nog steeds meldingen krijgen dat ik niets opgestuurd heb en daarvoor een boete van 570 euro zou krijgen.

 

Kunnen jullie aub nakijken wat er mis gegaan is? 

MVG Roger Beurskens

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RoGEK 

Heb je het verzendbewijs nog?

Eventueel kan je ook via Twitter of Facebook een bericht achterlaten in een privé chat en daar kan je dan ook meteen het verzendbewijs uploaden.

Als je eerst een bot spreekt zeg dan ik wil een medewerker spreken. Daarna kun je een bericht achterlaten voor een medewerker

Hier kan je natuurlijk ook wachten maar het zal lastig worden als je het verzendbewijs moet uploaden of je geeft de track & trace code op verzoek.

Reputatie 7

Hey @RoGEK,

Geen probleem, dit kunnen we oplossen voor je! Waqqas geeft hierboven al aan wat we daarvoor nodig hebben. Na het ontvangen van het verzendbewijs, dienen we direct een vergoeding voor je in voor de onterechte boete. Alvast bedankt!

Bij mij helaas het zelfde verhaal alles teruggestuurd maar dreigen met een boete. 

Heb het ontvangstbewijs en kan zien dat het al ontvangen is., en dus ook ruim binnen de afgesproken periode

Echter klantenservice geeft aan dat zij de procedure van de boete niet meer kunnen stoppen ze die dan weer crediteren wanneer ik dus een maand later weer mijn geld terug heb welke ten onrechte wordt afgeschreven

Dit is niet alleen fout maar waanzin ten top

Afschrijving zal dan ook door mij geblokkeerd worden en enige vorm van incasso buro door tmobile zoals boven beschreven zal dan waarschijnlijk de volgende stap zijn

Stop deze onzin jullie hebben de spullen terug zorg dat jullie je eigen fouten oplossen en maak niet de klant daarvoor verantwoordelijk

 

Bij mij helaas het zelfde verhaal alles teruggestuurd maar dreigen met een boete. 

Heb het ontvangstbewijs en kan zien dat het al ontvangen is., en dus ook ruim binnen de afgesproken periode

Echter klantenservice geeft aan dat zij de procedure van de boete niet meer kunnen stoppen ze die dan weer crediteren wanneer ik dus een maand later weer mijn geld terug heb welke ten onrechte wordt afgeschreven

Dit is niet alleen fout maar waanzin ten top

Afschrijving zal dan ook door mij geblokkeerd worden en enige vorm van incasso buro door tmobile zoals boven beschreven zal dan waarschijnlijk de volgende stap zijn

Stop deze onzin jullie hebben de spullen terug zorg dat jullie je eigen fouten oplossen en maak niet de klant daarvoor verantwoordelijk

 

Aanvulling vanmorgen eindelijk een mailtje van tmobile dat zij  de apparatuur binnen hebben ben benieuwd of het daarmee eindelijk opgelost is

Nu alleen nog wachten op mijn geld wat ik terug krijg ivm een halve maand storing

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kassaro, ik heb je topic beantwoord. Gelukkig is de situatie nu eindelijk opgelost. De boete is kwijtgescholden en het te vergoeden bedrag komt eraan! 

Check jouw eigen topic voor het lange antwoord. Stay safe! 💪

Hoi T-Mobile,

Ik heb mijn abonnement (alleen vast internet) opgezegd en heb een doos klaar staan met daarin: internetmodem, plastic plug voor in de vijfpuntsaansluiting in de muur en de zwarte voeding. Maar ik heb ook nog allerlei plastic dingen/doosjes/plaatjes en ethernet en telefoon kabels. Weet alleen niet meer precies wat nou van T-Mobile is en wat van een van m'n andere vorige providers. Ben bang dalijk een boete te krijgen omdat ik een snoertje ofzo niet heb teruggestuurd. Dus kunt u mij vertellen wat ik nou precies wél moet terugsturen en wat niét (en ik dus zelf mag houden)? Het gaat dus om een vast internet-only abonnement.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Deniesi, top dat je ernaar vraagt! Kabels zijn geen vereiste om te retourneren. We noemen dit ook wel accessoires, met andere woorden, het is aan jou om te beslissen wat je ermee doet. Je mag ze meesturen, maar het zal absoluut geen boetes opleveren. Modem, eventuele TV Box(en) en een eventuele Media Converter (die kreeg je enkel bij Glasvezel wanneer je geen Draytek modem hebt) zijn in bruikleen en willen we graag terug.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! Thanks voor je medewerking en het retourneren van de apparatuur. Kan ik je ergens anders bij helpen? 😄

Goedemiddag T-Mobile,

Heb mijn oude modem die retour moest naar jullie terug gestuurd, maar ik krijg nu afgelopen week weer een e-mail dat jullie het modem nog niet ontvangen hebben. Volgens PostNL is het pakket nog niet bij jullie bezorgd (2 juni verstuurd) status 8 juni: “Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender".

Reputatie 7

Hey @Fremen053,

Dat zoek ik graag voor je uit! Ben je nog in het bezit van een verzendbewijs? Zo ja, wil je dit dan naar ons sturen met je gegevens? Zodra je dit hebt gedaan, kun je mij gerust een privébericht sturen en dan ga ik voor je op onderzoek uit. :relaxed:

Reputatie 1

Hallo TMobile,

Onlangs zijn we overgestapt naar een andere aanbieder. De apparatuur is teruggestuurd maar vandaag kreeg ik een brief dat het niet ontvangen is en dat er een boete aan vast zit. Zouden jullie nog eens kunnen checken? Ik heb het verzendbewijs nog. 

Vriendelijke groet,

Pieter Pas

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pieter Pas 

De verwerking van het apparatuur kan tot 2 weken duren. Wanneer heb je het apparatuur teruggestuurd? 

Goed dat je het verzendbewijs hebt, wacht het nog even af en indien er toch kosten worden afgeschreven dan worden die na verwerking teruggestort.

Reputatie 1

@Waqqas 

ik heb het even nagezocht, 10 juni was er de mail dat ik het terug moest sturen, uiterlijk 8 dagen na die mail. En 16 juni is het verstuurd.

Reputatie 7
Badge +15

@Pieter Pas 

Je zou het verzendbewijs hier alvast ook kunnen plaatsen zonder privé gegevens uiteraard. Mochten de moderators het nodig hebben kunnen ze er meteen naar kijken. 👍

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Pieter Pas, geen zorgen, het gebeurt vaker dat de aanmelddatum en de brief met eventuele boete elkaar kruisen onderweg. Hierdoor krijg je soms ten onrechte een waarschuwend bericht terwijl je het netjes geretourneerd hebt.

Vaak duurt de verwerking ook twee weken of net iets langer, zoals @Waqqas correct aangeeft. Het komt vast goed en mocht het toch misgaan, geef mij een seintje in een privébericht. Dan pak ik het voor je op en zorg ervoor dat het kwijtgescholden wordt. Het verzendbewijs in dit topic posten, kan ook nooit kwaad. Zorg er dan wel voor dat al jouw privégegevens onleesbaar zijn.

Voor nu: geniet van de zon en een prachtige woensdag toegewenst! 😎🌞

Reputatie 1

Hey @Jason @Waqqas 

Hier een foto van het verzendbewijsje en van wat postnl ervan weet.

Vriendelijke groet,

Pieter

 

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal super, bedankt voor het verzendbewijs @Pieter Pas! Ik voeg het bewijs toe aan jouw klantprofiel zodat mijn collega's ook kunnen zien dat je het verstuurd hebt.

Reputatie 1

Hallo T-Mobile,


Mijn abonnement bij T-Mobile Thuis wordt per 10 augustus 2020 stopgezet vanwege de overstap naar een andere glasvezel internet aanbieder. Dit is per email netjes bevestigd door jullie. Kan ik echter nu al mijn T-Mobile apparatuur al terugsturen? Ik gebruik namelijk mijn eigen router, modem/mediaconverter.

 

Of gaat het administratief mis als ik het al terugstuur terwijl ik nog een lopend abonnement heb?
Verneem het graag.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Soundwork08, goed dat je ernaar vraagt en top dat je het alvast wilt retourneren! 😄 Het is echter niet aan te raden om dit te doen voordat je abonnement eindigt, dan loopt het administratief namelijk inderdaad verkeerd. Ons systeem kan dan niet de link leggen tussen de reeds teruggestuurde apparatuur en wat er nadien, officieel, zou moeten worden teruggestuurd. 

We zullen je oprecht gaan missen, maar veel plezier bij je nieuwe Glasvezelprovider! Mocht je je bedenken, dan ben je altijd meer dan welkom bij de club! 😉

 

Reageer