Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119525 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Hoi Jason,

Krijg een mail dat modem nog niet ontvangen is en jullie nu geld in rekening brengen. Modem en tv-ontvanger is al retour en aangekomen bij jullie.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wil-i-am 

Ik zie dat het pakketje 9 juli is afgeleverd, de verwerking van je retour kan tot 2 weken duren.

Daar tussen zullen ze je wel een herinnering sturen maar je kunt beter nog gewoon even afwachten. Als het goed is zal na verwerking de boete worden kwijtgescholden, zo niet laat het dan even weten aan de moderators.

 

Hoi, ik heb vandaag email gekregen waar staat dat ik heb nog niet aparatuur terugestuurd en krijgt ik 90 euro boete. Maar de pakket is al retour en aangekomen bij jullie. Ik stuurde het binnen de vereiste tijd. Het enige wat ik ben vergeten is om een retournummer in te voeren, maar ik zet mijn naam en adres erop.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@karol 

Voor jou geldt ook bovenstaand antwoord, verwerking kan tot 2 weken duren.

Reputatie 7
Badge +16

@wil-i-am en @Korus Zoals onze topper @Waqqas aangeeft, kan het retour proces twee weken duren. De herinneringen en waarschuwingen zijn ervoor bedoeld om mensen te helpen herinneren dat de apparatuur teruggestuurd kan worden naar het antwoordnummer van de distributie. Soms zitten hier wat haperingen en en kruisen de herinneringsmails en retour gestuurde apparatuur elkaar, in zo'n geval kun je die mails negeren. Jullie hebben het netjes teruggestuurd, thanks daarvoor! 😁👍

Dus dan toch die herinnering aanpassen zonder dreiging van de afkoopsom en er onder zetten dat binnenkomst apparatuur en mail elkaar gekruisd kunnen hebben.

Persoonlijk vind ik dit wel kort op de tijd van moeten verzenden en de mail, zeker als verwerken minimaal 2 weken of langer kan duren.

Reputatie 1

Beste,

 

ik krijg telkens een melding dat ik apparatuur nog moet terugsturen maar dat heb ik allang gedaan. 
ik heb geen zin in een boete van 250 euro terwijl ik alles netjes teruggestuurd heb. 
 

graag controleren. 
 

bedankt! 
 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Btjuh 

Wanneer had je het apparatuur precies teruggestuurd en heb je het verzendbewijs nog? Plaats hier een foto van het verzendbewijs zonder privé gegevens uiteraard, dan kunnen de moderators het nakijken.

De verwerking van je retour kan tot 2 weken duren, alle mails betreffend herinneringen die je in die 2 weken ontvangt kan je dan even "negeren".

Reputatie 1

Beste @Waqqas 

 

het is 7 juli al gearriveerd, dus vandaag precies 2 weken geleden 

heb alle gegevens in de doos toegevoegd incl ref nr etc


nog even wachten denk ik dan??

 

groetjes B

Reputatie 7
Badge +15

De moderators zijn er morgen weer en zullen dan voor je kijken 👍🏼

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Btjuh, je hebt de spullen netjes geretourneerd, bedankt voor het verzendbewijs! 😁 Dit staat bij ons ook volledig geregistreerd in het systeem. Ik denk dat er sprake is geweest van een kruising van e-mail met herinnering en retourmelding, sorry daarvoor! Je mag de e-mail als niet verzonden beschouwen, er zal geen afkoopbedrag in rekening worden gebracht.

Reputatie 1

Bedankt @Jason ! 
 

fijne dag 👋🏾 

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, jij ook een fijne dag! 😊🌞

Goedemiddag T-Mobile,

Heb mijn modem en decoders die retour moest naar jullie terug gestuurd, maar ik krijg nu afgelopen week weer een e-mail dat jullie spullen niet ontvangen hebben. Volgens PostNL is het pakket op  18 juli bezorgd.

 

ik ben in het bezit van het verzendbewijs.

 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ronaldspijksma 

Het proces om het apparatuur te verwerken neemt ongeveer 2 weken in beslag, de mails die je in de tussentijd ontvangt zou je even kunnen "negeren".

Goed dat je het verzendbewijs nog hebt en bewaar hem zeker totdat alles geregeld is!

Reputatie 2

Krijg nu ook een 4e mail van jullie dat ik mijn tv box retour moet sturen. Dit heb ik natuurlijk allang gedaan.(14-07-2020) Nu wordt er 90€ in rekening gebracht! Nou ik dacht het niet. Zie de bijgevoegde foto’s met bewijs. Ik heb dit ook al een week geleden gemeld bij de klantenservice van jullie, u krijgt binnen 6 dagen een bericht terug, nog niks gehoord. Jullie moeten echt hier eens naar jullie proces/service kijken, echt waardeloos. Als die 90€ toch ingehouden wordt is het klaar, TV kijken op die krengen was al een drama, vandaar retour gestuurd en kijk nu via Apple TV naar NL ziet enz. Ik hoor graag dat ze zijn ontvangen dan wel dat die 90€ niet wordt ingehouden. Gr, Peter

 

Reputatie 7

Hi @Peter71, geen zorgen, dat gaan we regelen! Ik zie dat het pakketje nooit daadwerkelijk door ons geregistreerd is maar ik ga het handmatig afmelden. Je ontvangt dan een e-mail bevestiging dat we het pakketje wél ontvangen hebben (deze wordt automatisch verstuurd), dus zodra je deze e-mail ziet weet je dat het gelukt is. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 2

Hi @Peter71, geen zorgen, dat gaan we regelen! Ik zie dat het pakketje nooit daadwerkelijk door ons geregistreerd is maar ik ga het handmatig afmelden. Je ontvangt dan een e-mail bevestiging dat we het pakketje wél ontvangen hebben (deze wordt automatisch verstuurd), dus zodra je deze e-mail ziet weet je dat het gelukt is. Excuses voor het ongemak!

Dank je Brian, zag de mail al inderdaad. Fijn dat het is afgehandeld 👍.

 

Hoi T-Mobile,

Wij hebben alle appartuur terug gestuurd 

Reputatie 7
Badge +15

@Kostasiakovakis 

Bewaar het verzendbewijs goed totdat alles bij T-Mobile geregeld is, de verwerking kan tot 2 weken duren en de herinneringen die je in die tijd ontvangt kan je dan even "negeren".

Reputatie 2

Wat ik bedoelde met het “proces” is dat het voor een klant heel vervelend overkomt. Ik heb het net even gecontroleerd, ik heb er 14 e-mailtje en 2 brieven over gehad. Volgens mij moeten jullie daar eens goed naar kijken / verbeteren. Kans is erg groot dat er straks 90€ wordt afgeboekt omdat het proces niet op elkaar aansluit. (brief over gehad gisteren) En dan kan ik er zelf weer achteraan. Klantvriendelijkheid is echt ver te zoeken. Gr Peter

Het pakket is all gestuurd op16/07 en naa twee weeken heb ik het bonnetje van het pakket all weggegooid omdat ik dacht Dat het pakket all bij jullie aangekomen is maar nou krijg ik brieven van jullie dat het pakket niet is aangekomen maar het lijkt me een beetje sterk dat jullie het pakket niet hebben ontvangen anders was het bij teruggekomen  

Reputatie 7

Hey @Peter71,

Je hoeft je geen zorgen te maken over de boete. We hebben er alles aan gedaan om de onterechte boete niet bij je te incasseren. Mijn oprechte excuses dat het terugsturen van je apparatuur niet soepel is verlopen en bedankt voor je geduld in deze!


Hi @Kostasiakovakis,

Oef jammer dat je niet meer in het bezit bent van een verzendbewijs. Ik wil graag controleren wat ik voor je kan betekenen. Daarvoor wil ik je allereerst vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag!

Dear TMobile Customer Service, 

About three months ago I have sent the modem as instructed, but on my account the status says that the modem has not been received. Please advise us on what to do, as we do not want to be fined for something that we already complied with. 
Attached is the proof of postage.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @kostas_and_senni, welcome to the Community and thanks for sharing your proof of postage with us! 😊👍

I've tried searching your account, but can't find anything relating to a status stating that the modem hasn't been received yet. Could you perhaps post a screenshot of said status? Please remove all personal and private information. That way I'll be able to check what causes this error.

No worries by the way, I also checked our distributor's system and the modem has been returned safe and sound. Sorry for the inconvenience and confusion this may have caused. Please ignore the status, you definitely won't be fined! 😉

Reageer