Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119508 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Reputatie 7

Hi @Mo_123, helemaal super dat je gelijk de verzendbewijsjes met mij deelt! Ik vermoed dat het wifi-punt nog niet binnen is, aangezien het momenteel nog erg druk is bij PostNL. Voor de zekerheid heb ik in ieder geval een aanpassing verricht achter de schermen, waardoor het systeem denkt dat het wifi-punt (al) bij ons is aangekomen. Jij hoeft je dus geen zorgen te maken. Top dat je zo snel aan de bel hebt getrokken. Mocht jij toch nog een e-mail hierover krijgen, dan is dat een automatische e-mail en kan je deze negeren. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen, laat je het dan aan me weten? Ik help je namelijk graag! 😁

Reputatie 1

Hi Lisa, onwijs bedankt voor je hulp en voor het regelen. Je bent een held! Ik wens je een fijne avond verder.

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Mo_123! 😁 Maak er een hele mooie dag van vandaag.

Hallo, goedemorgen.

 

Ik heb 9 december het complete pakket retour gestuurd. Ik heb echter al een paar keer een brief ontvangen dat er nog niets ontvangen is bij jullie. Ik heb de track and trace bekeken en daarin staat het als “afgeleverd”

Wat te doen?

 

Reputatie 7

Hi @Rickdaf55, super dat je meteen aan de bel trekt! Heel fijn dat je ook het verzendbewijsje alvast mee stuurt. Ik wilde gelijk een kijkje nemen achter de schermen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee! 💪

Reputatie 7

Hi @Rickdaf55, ook nog even via deze weg: ik heb geregeld dat alles weer juist in ons systeem staat!  Sorry voor de verwarring, want het is in december allemaal netjes bij ons aangekomen. Als jij hier nog een e-mail over binnenkrijgt, dan kan je deze negeren! 🎈

 

Hallo, zelfde probleem als de laatste reacties. 22 december het retourpakket verzonden en volgens track&trace 23 december ontvangen, maar waarschijnlijk nog niet goed verwerkt want ik krijg een maand later nog brieven over boetes. Kunnen jullie dit ook corrigeren? Alvast bedankt!


 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mathijs3213564883515, bedankt voor het meesturen van jouw verzendbewijs, ik heb deze meteen gekoppeld aan jouw klantprofiel. Ook heb ik de Zyxel afgemeld en retour gemeld zodat je geen onterechte e-mails en waarschuwingen meer ontvangt. Mocht dit onverhoopt toch nog het geval zijn, dan kun je deze compleet negeren en direct in de prullenmand deponeren.

Reputatie 2

Helaas hier ook wederom een e-mail dat de apparatuur nog niet teruggestuurd is…

 

zie:  https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SOPKL2586091-NL-1117ZZ

 

Reputatie 6

Hoi @RLeltz, dank dat je je verzendbewijs hebt toegevoegd. Ik heb je abonnement er direct bij gepakt en ik zie dat wij de apparatuur op 17 januari als ontvangen hebben geregistreerd. Waarom jij de e-mails ter herinnering ontvangt, is mij een raadsel. Ik voorzie geen problemen en verwacht niet dat je daadwerkelijk een boete op je factuur zult krijgen. Mocht dat onverhoopt wel het geval zijn, laat dan van je horen. Dan zorg ik er persoonlijk voor dat de boete direct ongedaan gemaakt wordt!

Reputatie 2

Hoi @RLeltz, dank dat je je verzendbewijs hebt toegevoegd. Ik heb je abonnement er direct bij gepakt en ik zie dat wij de apparatuur op 17 januari als ontvangen hebben geregistreerd. Waarom jij de e-mails ter herinnering ontvangt, is mij een raadsel. Ik voorzie geen problemen en verwacht niet dat je daadwerkelijk een boete op je factuur zult krijgen. Mocht dat onverhoopt wel het geval zijn, laat dan van je horen. Dan zorg ik er persoonlijk voor dat de boete direct ongedaan gemaakt wordt!

@Ginny Helaas, de factuur van €235 is zojuist daadwerkelijk afgeschreven.

Storneren of ga ik het snel van jullie teruggestort krijgen? :)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RLeltz, niet heel handig dat er toch besloten is om jou het bedrag in rekening te brengen, een vreemde gang van zaken. Ik zie dat onze collega's het bedrag al gelijk gecrediteerd hebben. Dit zal daardoor op een later moment vergoed worden aan je. Ik zou voor nu de rekening zeker niet storneren, dat zorgt voor problemen. Laat het alsjeblieft eventjes staan zoals het is - hoe rot ook. Sorry voor deze onterechte actie!

Vandaag een mail ontvangen dat ik de apparatuur niet terug gestuurd heb??? Terwijl ik het spul kon afgeven op het milieu park(wecycle) , omdat het niet terug hoefde. Word de opzegging nu gewoon niet afgerond? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Davecaenen, heel slim dat je het dubbelcheckt, gelukkig staat er vrij duidelijk in het mailtje beschreven dat je de apparatuur niet hoeft te retourneren! 😉

 

Goedemorgen, we kunnen het retourlabel niet openen. Er word aangegeven dat de link niet bestaat.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @brod 

Je kan het adres gewoon op de doos schrijven en afgeven, een antwoordnummer is gratis en daar hoef je verder niks voor te betalen.

Reputatie 7

Hi @brod, helemaal top dat @Waqqas jou al verder heeft geholpen! Ik ben voor de zekerheid even met je mee gaan kijken en deze e-mail is tijdens de livegang van het retourlabel niet helemaal goed gegaan. Sorry daarvoor! Daarom mag jij in dit geval inderdaad nog op de andere manier de apparatuur retourneren: 

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol
Retournummer: “Zie e-mail”

Goedemiddag,

Ik heb mijn tv-box begin van de week teruggestuurd. In de mails over het terugsturen stond niets over een retournummer (wat ik hier in dit topic nog wel voorbij zie komen) en ik ben ook niet slim genoeg geweest om mijn klantnummer op het pakket te schrijven. Ik ging ervan uit dat het pakket via de code op het retourlabel aan mij zou worden gekoppeld, maar itt wat in de mail stond, konden ze met het retourlabel bij het pakketpunt niks. Geen probleem natuurlijk, het is toch een antwoordnummer, dus ze hebben gewoon een nieuwe 3S-code uitgeprint en erop geplakt, maar nu maak ik me zorgen dat mijn pakket min of meer anoniem bij t-mobile is bezorgd.

 

Vandaar alvast dit berichtje, waarschijnlijk overdreven vroeg, maar het pakket is als het goed is gister aangekomen, misschien is het nodig om de track & trace code aan mijn account te koppelen oid?

 

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @btimmer, ach maak je geen zorgen, zoiets kan altijd gebeuren en ik vind het juist super dat je er nu al mee komt. Ik zal de track&trace in de gaten houden en de TV Box afmelden zodra deze binnengekomen is bij de distributiepartner. Bedankt voor het melden en het komt helemaal goed, dat beloof ik! 😄👍

Goededag,

 

ik krijg e-mails van jullie dat ik de TV-box nog niet heb teruggestuurd. Tevens staat in de mail dat als ik dat niet op tijd doe ik een boete van €180 krijg.

het pakket is al geruime tijd geleden verstuurd (op 6 mei) en is volgens de track&trace nog onderweg bij PostNL. Ik heb ook het verzendbewijs in bezit. 
 

Kunnen jullie dit vastleggen in het systeem zodat ik straks niet wordt verrast met deze boete? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @GCH,

Slim dat je aan de bel trekt, dat ga ik zeker voor je regelen! Dat is een een flinke vertraging bij PostNL zeg. De uiterlijke binnenkomst datum is nu eind juni, waardoor je pakket meer dan een maand de tijd heeft om alsnog binnen te komen. Ik had heel graag ook de herinneringsmails voor je stopgezet, alleen heb ik hier geen mogelijkheid toe. Geen zorgen, je kan de dreigmails met een gerust hart weggooien, dit komt helemaal goed.

Hartelijk bedankt nog voor het retourneren! 😃

Hallo, 

20 mei heb ik apparatuur terug gestuurd via post.nl

Ik heb een verzendbewijs.

Nu blijf ik emails krijgen dat ik de spullen terug moet sturen anders wordt er 90 euro in rekening gebracht.

Is dit een verdienmodel of zo?

Reputatie 7

Hoi @Marcel van Fessem ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Ik ben meteen gaan kijken en zie dat we de apparatuur die retour diende te worden gestuurd, maar deels is ontvangen. Het gaat daarbij om de tweede TV Box die niet bij ons is gearriveerd. Begrijp ik goed aan jouw verhaal dat deze ook terug is gekomen? In dat geval wil ik je vragen het verzendbewijs met ons te delen, zodat we dit voor je in orde kunnen maken. 

Zaten samen in de originele doos, dus bijzonder vreemd dat je er maar 1 aantreft.

Wel goed gekeken in de doos?

Marcel

Ik heb het verzendbewijs inmiddels gemaild naar klantenservice@t-mobilethuis.nl

Reageer