Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119525 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Hallo, deze maandag stop ik mijn tv-abonnement, dus ik ga de TVbox retouren. Dinsdag kreeg ik email "Bevestiging van je apparatuur (deel)opzegging".
1. "Download het retourlabel via deze link". Maar die link werkt niet: "404! Deze pagina is er niet"!
2. "Lukt het niet om het retourlabel te downloaden? Ga dan met je 3S-code () naar het postkantoor en laat het daar printen". Maar nergens kan ik deze 3S-code vinden.
3."Je kunt ook naar My T-Mobile Thuis, daar vind je instructies als het niet lukt met het retourlabel". In mijn bestelling/Open bestelling staat  "TV-abonnement opgezegd". Maar ik kan geen retourlabel of 3s-code vinden, alleen "Zet het retournummer dat je van ons per e-mail hebt ontvangen op de buitenkant van de doos". Maar ik heb geen retournummer!
Kan Klantenservice T-Mobile Thuis zo vriendelijk zijn mij nogmaals een correcte e-mail te sturen met een werkbare link naar retourlabel, of 3s code, of retournummer?

Reputatie 7

Hi @pingma,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik zal je direct per privébericht op de hoogte brengen. Dit komt helemaal goed. Spreek ik je daar verder? Alvast heel erg bedankt! 

Reputatie 1

@Boris kun je mij er ook verder mee helpen? Ik heb exact hetzelfde probleem als @pingma. Ik wil graag mijn tv box retourneren.

Reputatie 7

Hi @Joriannn91,

Geen zorgen! Ook zonder het 3s label en retournummer zal met bovenstaande stappen het pakketje goed landen. Aan de hand van de productcode wordt in ons distributiecentrum de terugzending herkend en zodanig als retour gezien. Het pakketje komt hoe dan ook terecht! 

 

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! 😃 Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! 😞  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!

 


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! 😉 Per e-mail hebben we je een 3s verzendlabel gestuurd. Print het label uit en plak hem op de doos. Geen printer? Laat het label dan via je mobiele telefoon scannen bij het postkantoor.

Kun je het 3s label niet gebruiken, schrijf dan het adres en het retournummer op de doos. Mist het retournummer? Geen zorgen, ook zonder dit nummer zal het pakketje bij ons arriveren:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

 

 

 

Mogguh personen,

Ik heb even een vraag. De apparatuur krijg je in bruikleen en moet je retourneren bij opzegging van het abonnement. Nu heb ik mijn TV abonnement opgezegd omdat er toch niets meer op TV is wat de moeite waard is voor €15/maand. Ik krijg nu dus een mail met de vraag om de TV box, afstandsbediening en adapter in te leveren bij een E-waste inleverpunt.
Hoe kan ik dit later bewijzen bij opzegging van het gehele contract, afgezien van het mailtje?

Heeft T-mobile niet veel vertrouwen in zijn uitgeleende apparatuur dat het gerecycled moet worden of is er een andere reden voor?

Reputatie 6

Hoi @OpaGod, goede vraag! Op het moment dat je je TV abonnement opzegt, wordt de apparatuur uit je abonnement gehaald. De e-mail die je hebt ontvangen is inderdaad de bevestiging dat je deze apparatuur niet hoeft te retourneren maar naar een recyclepunt kunt brengen. De aanname die je doet is niet juist. De apparatuur werkt prima naar behoren. We willen echter graag dat apparatuur nog een lange tijd mee gaat wanneer we het uitleveren, daarom is ervoor gekozen om bepaalde types geen tweede leven meer te gunnen. We sturen bepaalde types niet meer opnieuw uit.

Hoi

 

Ik ga mijn apparatuur voor tmobile thuis opsturen. Moet ik het zwarte kleine bakje (geen idee hoe het noemt) die je eerst moet aanzetten voor je tv kan kijken ook mee opsturen? Ik begrijp dat de stroomvoorziening van de modem ook mee moet? Verder nog iets?

Reputatie 7
Badge +14

Ja, het modem, je tv decoder en alle voedingen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi

 

Ik ga mijn apparatuur voor tmobile thuis opsturen. Moet ik het zwarte kleine bakje (geen idee hoe het noemt) die je eerst moet aanzetten voor je tv kan kijken ook mee opsturen? Ik begrijp dat de stroomvoorziening van de modem ook mee moet? Verder nog iets?

Hoi @sylviev, alvast heel erg bedankt voor het retourneren van de apparatuur! 😄👍 

Zoals @eric al correct vermeldt, ontvangen we graag alle bijbehorende accessoires ook. Hiermee bedoelen we: alle apparatuur in bruikleen + alle kabels, voedingen en dergelijken. 

Reputatie 1

Ik heb vorige week terug gestuurd

1 wifipunt

2 tvboxen

Alle kabels en adapters

Krijg van de week email hebben ontvangen

1 wifi punt

0 tv boxen

En het zat allemaal in een doos

Reputatie 1

Ze hébben het gevonden alles is binnen

Reputatie 7

Hi @Katenhond, yay - heel fijn om te lezen dat dit mysterie is ontrafeld! Merci voor het delen en top dat het allemaal binnen is gekomen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten. 

Ik krijg een reminder voor retour sturen echter is alles reeds geretourneerd ( volgens track trace ook bij u binnen gekomen) 

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

Schrijf het volgende op de doos:

  • gegevens van de afzender
  • het retournummer
  • het retouradres:

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117ZZ Schiphol

 

Ga met de doos naar een PostNL afhaalpunt, daar kun je het gratis laten verzenden.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij de QR code/label is de retourzending via een DHL servicepunt helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

 

Ik heb T-mobile thuis opgezegd op 8 februari. Op die dag kreeg ik ook de bevestiging daarvan en las ik dat ik alles aan jullie moet terugsturen binnen 30 dagen “nadat mijn bestelling verwerkt is". Maar wat is dan “mijn bestelling” bij jullie? Is dat mijn opzegging (die op 10 maart ingaat)?

Kortom, ik hoor graag op welke datum jullie alles terug willen hebben. Bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @luckyluke999 

Op 8 februari heb je de opzegging ingediend en op 10 maart stopt je abonnement daadwerkelijk?

Volgeñs mij stuur je het apparatuur pas terug na 10 maart omdat je tot die tijd gebruik maakt van de diensten en ook betaald 👍

Was bij mij trouwens ook zo, apparatuur terugsturen wanneer je abonnement daadwerkelijk stopt.

Ja, het abo loopt tot 10 maart. Dus jij had 30 dagen tot na beëindiging van je abo? Dan ga ik daar ook maar van uit.

Wel een lesje voor de communicatie-afdeling van T-Mobile dit. Waarom wordt het woord “bestelling” gebruikt terwijl ik opzeg? Waarom niet gewoon “opzegging” gebruiken?

 

Reputatie 1

Ik heb 11 februari mijn modem teruggestuurd en krijg nu een mail van tmobile dat e.e.a. nog teruggestuurd moet worden.

DHL geeft wel aan dat er bezorgd is op 14 februari:
https://my.dhlparcel.nl/home/tracktrace/3STML010004850/1119ME?utm_source=cns

Hoe zit het nou?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HGDrenth, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik heb zojuist alles aangemeld in mijn systeem. De e-mail kan je negeren. Ik wens je nog een fijne dag!

Hi T-mobile, 

Zojuist heb ik een mail gekregen met een bericht over een boete, maar ik was nog aan het wachten op de retourdoos om mijn spullen in op te sturen. Is het wellicht mogelijk om nog een retourdoos te ontvangen zodat ik de spullen op kan sturen?

Inmiddels zie ik dat ik over het hoofd heb gezien dat er een retourdoos zou worden gestuurd, hier had ik om gevraagd met terug mailen naar het emailadres waar de oorspronkelijke mail van kwam, maar ik zag dat dat een no-reply adres is.

Is het wellicht mogelijk om bij uitzondering uitstel met een week te krijgen zodat ik zelf een doos kan vinden voor het retour sturen? 

Hoor het graag!
 

Alvast bedankt,

Chantalle

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @kaljee80 ,

Zoals je in de beschrijving al kan lezen. T Mobile stuurt geen retourdoos op. Je mag zelf een doos (bijvoorbeeld een schoenendoos) gebruiken.

Ook kan je eventueel bij een supermarkt kijken of ze een lege doos voor je hebben.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kaljee80, geen zorgen! Stuur alsnog de apparatuur retour in, zoals @soepkip67 aangeeft een doos van de supermarkt of een schoenendoos, dan komt het helemaal in orde. Indien je toch twijfelt of je op tijd bent: plak het verzendbewijs in dit topic zodra het afgeleverd is bij een postpunt, dan zorg ik ervoor dat ik aan de hand van de track&trace-code de apparatuur meteen afmeld zodat er geen boete op de factuur komt!

Hoi @kaljee80, geen zorgen! Stuur alsnog de apparatuur retour in, zoals @soepkip67 aangeeft een doos van de supermarkt of een schoenendoos, dan komt het helemaal in orde. Indien je toch twijfelt of je op tijd bent: plak het verzendbewijs in dit topic zodra het afgeleverd is bij een postpunt, dan zorg ik ervoor dat ik aan de hand van de track&trace-code de apparatuur meteen afmeld zodat er geen boete op de factuur komt!

Hi @Jason , dank voor je begripvolle reactie! Gisteren heb ik het terug gestuurd, hierbij het verzendbewijs: 3SCFUS6731844. Hoor het graag als ik nog iets kan doen verder. 

Reputatie 7
Badge +4

Super, bedankt voor de Track & Trace code @kaljee80! Ik ga ervoor zorgen dat het met deze informatie helemaal rechtgezet wordt. Je ontvangt uiterlijk volgende week bericht van ons dat de TV Box binnen is. Dit komt helemaal goed! 😃

Hallo!

Wij kregen vandaag een mail dat van de te ontvangen goederen alleen de modem was ontvangen. 

Ik heb alles in 1 doos gestopt. Jullie hebben dus, zonder gekkigheid, alles in 1 doos ontvangen...

Ik vind het raar dat alleen de modem als ontvangen geregistreerd staat. Alles zat dus, zoals je misschien al kunt raden, bij elkaar in 1 doos.

Graag een reactie.

Hartelijke groet,

Berry

Reputatie 7
Badge +9

Hi @B. Kool, welkom op onze Community! Ik kijk graag met je mee, alleen kan ik geen abonnement vinden bij ons. Zou je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht kunnen sturen? Dan kijk ik met je mee.

Reageer