Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 373 reacties
  • 93489 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 681 reacties

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

Schrijf het volgende op de doos:

  • gegevens van de afzender
  • het retournummer
  • het retouradres:

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117ZZ Schiphol

 

Ga met de doos naar een PostNL afhaalpunt, daar kun je het gratis laten verzenden.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij de QR code/label is de retourzending via een DHL servicepunt helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


373 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Super, bedankt voor de Track & Trace code @kaljee80! Ik ga ervoor zorgen dat het met deze informatie helemaal rechtgezet wordt. Je ontvangt uiterlijk volgende week bericht van ons dat de TV Box binnen is. Dit komt helemaal goed! 😃

Hoi @kaljee80, geen zorgen! Stuur alsnog de apparatuur retour in, zoals @soepkip67 aangeeft een doos van de supermarkt of een schoenendoos, dan komt het helemaal in orde. Indien je toch twijfelt of je op tijd bent: plak het verzendbewijs in dit topic zodra het afgeleverd is bij een postpunt, dan zorg ik ervoor dat ik aan de hand van de track&trace-code de apparatuur meteen afmeld zodat er geen boete op de factuur komt!

Hi @Jason , dank voor je begripvolle reactie! Gisteren heb ik het terug gestuurd, hierbij het verzendbewijs: 3SCFUS6731844. Hoor het graag als ik nog iets kan doen verder. 

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @kaljee80, geen zorgen! Stuur alsnog de apparatuur retour in, zoals @soepkip67 aangeeft een doos van de supermarkt of een schoenendoos, dan komt het helemaal in orde. Indien je toch twijfelt of je op tijd bent: plak het verzendbewijs in dit topic zodra het afgeleverd is bij een postpunt, dan zorg ik ervoor dat ik aan de hand van de track&trace-code de apparatuur meteen afmeld zodat er geen boete op de factuur komt!

Reputatie 7
Badge +2

Hallo @kaljee80 ,

Zoals je in de beschrijving al kan lezen. T Mobile stuurt geen retourdoos op. Je mag zelf een doos (bijvoorbeeld een schoenendoos) gebruiken.

Ook kan je eventueel bij een supermarkt kijken of ze een lege doos voor je hebben.

Hi T-mobile, 

Zojuist heb ik een mail gekregen met een bericht over een boete, maar ik was nog aan het wachten op de retourdoos om mijn spullen in op te sturen. Is het wellicht mogelijk om nog een retourdoos te ontvangen zodat ik de spullen op kan sturen?

Inmiddels zie ik dat ik over het hoofd heb gezien dat er een retourdoos zou worden gestuurd, hier had ik om gevraagd met terug mailen naar het emailadres waar de oorspronkelijke mail van kwam, maar ik zag dat dat een no-reply adres is.

Is het wellicht mogelijk om bij uitzondering uitstel met een week te krijgen zodat ik zelf een doos kan vinden voor het retour sturen? 

Hoor het graag!
 

Alvast bedankt,

Chantalle

Reputatie 6
Badge +2

Hi @HGDrenth, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik heb zojuist alles aangemeld in mijn systeem. De e-mail kan je negeren. Ik wens je nog een fijne dag!

Reputatie 1

Ik heb 11 februari mijn modem teruggestuurd en krijg nu een mail van tmobile dat e.e.a. nog teruggestuurd moet worden.

DHL geeft wel aan dat er bezorgd is op 14 februari:
https://my.dhlparcel.nl/home/tracktrace/3STML010004850/1119ME?utm_source=cns

Hoe zit het nou?

Ja, het abo loopt tot 10 maart. Dus jij had 30 dagen tot na beëindiging van je abo? Dan ga ik daar ook maar van uit.

Wel een lesje voor de communicatie-afdeling van T-Mobile dit. Waarom wordt het woord “bestelling” gebruikt terwijl ik opzeg? Waarom niet gewoon “opzegging” gebruiken?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @luckyluke999 

Op 8 februari heb je de opzegging ingediend en op 10 maart stopt je abonnement daadwerkelijk?

Volgeñs mij stuur je het apparatuur pas terug na 10 maart omdat je tot die tijd gebruik maakt van de diensten en ook betaald 👍

Was bij mij trouwens ook zo, apparatuur terugsturen wanneer je abonnement daadwerkelijk stopt.

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?

Schrijf het volgende op de doos:

  • gegevens van de afzender
  • het retournummer
  • het retouradres:

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117ZZ Schiphol

 

Ga met de doos naar een PostNL afhaalpunt, daar kun je het gratis laten verzenden.

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij de QR code/label is de retourzending via een DHL servicepunt helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

 

Ik heb T-mobile thuis opgezegd op 8 februari. Op die dag kreeg ik ook de bevestiging daarvan en las ik dat ik alles aan jullie moet terugsturen binnen 30 dagen “nadat mijn bestelling verwerkt is". Maar wat is dan “mijn bestelling” bij jullie? Is dat mijn opzegging (die op 10 maart ingaat)?

Kortom, ik hoor graag op welke datum jullie alles terug willen hebben. Bedankt alvast.

Ik krijg een reminder voor retour sturen echter is alles reeds geretourneerd ( volgens track trace ook bij u binnen gekomen) 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Katenhond, yay - heel fijn om te lezen dat dit mysterie is ontrafeld! Merci voor het delen en top dat het allemaal binnen is gekomen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten. 

Reputatie 1

Ze hébben het gevonden alles is binnen

Reputatie 1

Ik heb vorige week terug gestuurd

1 wifipunt

2 tvboxen

Alle kabels en adapters

Krijg van de week email hebben ontvangen

1 wifi punt

0 tv boxen

En het zat allemaal in een doos

Reputatie 7
Badge +15

Hoi

 

Ik ga mijn apparatuur voor tmobile thuis opsturen. Moet ik het zwarte kleine bakje (geen idee hoe het noemt) die je eerst moet aanzetten voor je tv kan kijken ook mee opsturen? Ik begrijp dat de stroomvoorziening van de modem ook mee moet? Verder nog iets?

Hoi @sylviev, alvast heel erg bedankt voor het retourneren van de apparatuur! 😄👍 

Zoals @eric al correct vermeldt, ontvangen we graag alle bijbehorende accessoires ook. Hiermee bedoelen we: alle apparatuur in bruikleen + alle kabels, voedingen en dergelijken. 

Reputatie 7
Badge +17

Ja, het modem, je tv decoder en alle voedingen. 

Hoi

 

Ik ga mijn apparatuur voor tmobile thuis opsturen. Moet ik het zwarte kleine bakje (geen idee hoe het noemt) die je eerst moet aanzetten voor je tv kan kijken ook mee opsturen? Ik begrijp dat de stroomvoorziening van de modem ook mee moet? Verder nog iets?

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @OpaGod, goede vraag! Op het moment dat je je TV abonnement opzegt, wordt de apparatuur uit je abonnement gehaald. De e-mail die je hebt ontvangen is inderdaad de bevestiging dat je deze apparatuur niet hoeft te retourneren maar naar een recyclepunt kunt brengen. De aanname die je doet is niet juist. De apparatuur werkt prima naar behoren. We willen echter graag dat apparatuur nog een lange tijd mee gaat wanneer we het uitleveren, daarom is ervoor gekozen om bepaalde types geen tweede leven meer te gunnen. We sturen bepaalde types niet meer opnieuw uit.

 

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! 😃 Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! 😞  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!

 


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! 😉 Per e-mail hebben we je een 3s verzendlabel gestuurd. Print het label uit en plak hem op de doos. Geen printer? Laat het label dan via je mobiele telefoon scannen bij het postkantoor.

Kun je het 3s label niet gebruiken, schrijf dan het adres en het retournummer op de doos. Mist het retournummer? Geen zorgen, ook zonder dit nummer zal het pakketje bij ons arriveren:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

 

 

 

Mogguh personen,

Ik heb even een vraag. De apparatuur krijg je in bruikleen en moet je retourneren bij opzegging van het abonnement. Nu heb ik mijn TV abonnement opgezegd omdat er toch niets meer op TV is wat de moeite waard is voor €15/maand. Ik krijg nu dus een mail met de vraag om de TV box, afstandsbediening en adapter in te leveren bij een E-waste inleverpunt.
Hoe kan ik dit later bewijzen bij opzegging van het gehele contract, afgezien van het mailtje?

Heeft T-mobile niet veel vertrouwen in zijn uitgeleende apparatuur dat het gerecycled moet worden of is er een andere reden voor?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Joriannn91,

Geen zorgen! Ook zonder het 3s label en retournummer zal met bovenstaande stappen het pakketje goed landen. Aan de hand van de productcode wordt in ons distributiecentrum de terugzending herkend en zodanig als retour gezien. Het pakketje komt hoe dan ook terecht! 

@Boris kun je mij er ook verder mee helpen? Ik heb exact hetzelfde probleem als @pingma. Ik wil graag mijn tv box retourneren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @pingma,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik zal je direct per privébericht op de hoogte brengen. Dit komt helemaal goed. Spreek ik je daar verder? Alvast heel erg bedankt! 

Hallo, deze maandag stop ik mijn tv-abonnement, dus ik ga de TVbox retouren. Dinsdag kreeg ik email "Bevestiging van je apparatuur (deel)opzegging".
1. "Download het retourlabel via deze link". Maar die link werkt niet: "404! Deze pagina is er niet"!
2. "Lukt het niet om het retourlabel te downloaden? Ga dan met je 3S-code () naar het postkantoor en laat het daar printen". Maar nergens kan ik deze 3S-code vinden.
3."Je kunt ook naar My T-Mobile Thuis, daar vind je instructies als het niet lukt met het retourlabel". In mijn bestelling/Open bestelling staat  "TV-abonnement opgezegd". Maar ik kan geen retourlabel of 3s-code vinden, alleen "Zet het retournummer dat je van ons per e-mail hebt ontvangen op de buitenkant van de doos". Maar ik heb geen retournummer!
Kan Klantenservice T-Mobile Thuis zo vriendelijk zijn mij nogmaals een correcte e-mail te sturen met een werkbare link naar retourlabel, of 3s code, of retournummer?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @BeMu, top dat je dit hier aankaart en fijn dat je zo snel de apparatuur hebt geretourneerd! Excuses voor de verwarring en dat jij nu al deze e-mail hebt ontvangen, maar je hoeft je hier geen zorgen om te maken. Zodra het pakket bij ons is binnengekomen doet ons distributiecentrum er maximaal vijf werkdagen over om het pakket te verwerken. Ik vermoed dan ook dat jij heel snel de bevestigingsmail van ons gaat ontvangen. Wil je dit deze week nog even aankijken? Dan ga ik checken of het helemaal in orde komt. Aan onze kant zie ik ook dat het pakketjes netjes is aangekomen, dus hier gaan wij zeker geen kosten voor in rekening brengen. Het is alleen nog net iets te vroeg om hier actie op te ondernemen. 

Reputatie 7
Badge +2

Vandaag een mail gekregen dat de apparatuur nog niet terug gestuurd zou zijn, echter is deze op 2 augustus reeds door T-Mobile ontvangen,  zie onderstaande .

Hier is je pakket

T-Mobile Thuis (Retouren)

Antwoordnummer 15021

 

1117ZZ SCHIPHOL-RIJK

Nederland

De reis van je pakket

  1. 2 augustus 3:00

    Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender

    Bezorgd op 2 augustus 3:00

  2. 1 augustus 2:57

    Zending is gesorteerd

  3. 30 juli 15:30

    Zending is ontvangen door PostNL

Toon alles

Gegevens van je pakket

Bezorgadres

T-Mobile Thuis (Retouren)

Antwoordnummer 15021

 

1117ZZ SCHIPHOL-RIJK

Nederland

Afzender

OnbekendDit is een tooltip

 

Track & trace-code

3SCFUS8079055

Gegevens

Gewicht: 1,72 kg

Details: 23,5 x 21 x 28,5 cm

Beschrijving

0010191111

 

 

Reageer