Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119495 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Hi @kostas_and_senni, welcome to the Community and thanks for sharing your proof of postage with us! 😊👍

I've tried searching your account, but can't find anything relating to a status stating that the modem hasn't been received yet. Could you perhaps post a screenshot of said status? Please remove all personal and private information. That way I'll be able to check what causes this error.

No worries by the way, I also checked our distributor's system and the modem has been returned safe and sound. Sorry for the inconvenience and confusion this may have caused. Please ignore the status, you definitely won't be fined! 😉



Hey Jason,

Thank you for your quick response, here is a screenshot of my ‘’bestelling status’’. 
 :blush::blush::blush:

Have a lovely day.

 

Reputatie 7

Hi @kostas_and_senni Thank you for the screenshot, I've been able to find the status page. This message has to do with the way we completed the order in June and isn't correct. As Jason said everything is in order and you will not receive any fine! :slight_smile:

Hi @kostas_and_senni Thank you for the screenshot, I've been able to find the status page. This message has to do with the way we completed the order in June and isn't correct. As Jason said everything is in order and you will not receive any fine! :slight_smile:

Hi Brian, 

Thank you for your quick response again. That's alright then.

Cheers... 

Beste,

Ik heb ongeveer twee weken geleden de retourdoos gevuld met alles wat wij van jullie in huis hadden en op de post gedaan. Volgens jullie brief hoefden wij enkel het modem op te sturen. Echter hebben we alles maar teruggestuurd. Modem, tv-box, afstandsbediening, kabels en handleidingen.

We hebben nu al een aantal brieven en mailtjes gekregen met waarschuwingen voor boetes omdat het pakketje nog niet binnen is. Vandaag is het zover: we hebben een mailtje gekregen met het bericht dat we een boete á €75,- krijgen. Helaas is het verzendbewijs met 3S code verloren gegaan.

Wij zijn jaren klant bij jullie geweest. Naast dat ik het vreemd vind dat uitgerekend dit pakketje niet aankomt (of dat jullie administratie dat nog niet heeft opgepikt), vind ik het ook jammer dat er direct een onevenredig hoge boete wordt opgelegd. Met de beste bedoelingen is al het materiaal opgestuurd, niet enkel het modem.

Kunnen jullie bevestigen of het pakketje al is aangekomen, en/of hoe we dit het beste op kunnen lossen?

Vriendelijke groeten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bonnyvm 

Apart dat je alleen het modem moest terugsturen, de tv box met afstandsbediening is ook in bruikleen die teruggestuurd moet worden.

Het retourproces neemt ongeveer 2 weken in beslag en herinneringen die je in die tijd ontvangt kan je dan even negeren.

Jammer dat je het verzendbewijs niet meer hebt die zou je nu echt nodig hebben.

Hopelijk kunnen de moderators het nog in orde maken.

Apparatuur al lang teruggestuurd, verzendbewijs in huis en het is ook afgeleverd.

 

Maar ik blijf maar mail ontvangen dat er niks is ontvangen, en inmiddels willen jullie 160euro in rekening brengen .

 

Het gaat eigenlijke precies als dat ik verwacht had.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bonnyvm, goed dat je ermee voor de dag komt op de Community en tegelijkertijd van harte welkom hier! 😊

Ik heb het meteen uitgezocht: jouw retourpakket is netjes retour gemeld bij ons distributiecentrum. Hartstikke bedankt voor je medewerking! Zoals @Waqqas aangeeft, kan het tot twee à drie weken duren eer het retourproces verwerkt is. De e-mails en waarschuwingen met afkoopsom die we je toegestuurd hebben, mag je absoluut als niet verzonden beschouwen. Sorry voor het ongemak!

Hoi @HFvanderSluis, ook voor jou geldt: alles is retour gekomen en in ontvangst genomen. Sorry voor de overdadige berichtgeving, je mag de waarschuwingen negeren!

Ik heb een melding gekregen dat t-mobile mijn apparatuur niet heeft ontvangen:

Apparatuur niet ontvangen

We hebben je apparatuur niet ontvangen

We hebben je apparatuur niet ontvangen. Hier moeten we helaas kosten voor in rekening brengen.


De modem is echter al een hele tijd geleden terug gestuurd (aantal maanden), ik vroeg me dus af of er misschien iets mis is gegaan in dit proces.. Na veel zoeken heb ik gelukkig de track en trace code nog kunnen vinden, geheel onverwacht aangezien het al zo'n tijd geleden is. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Track en trace: 3SLFVZ517062063

 

Beste,

 

Ik heb inmiddels ruim een maand geleden de hardware retour gezonden. Helaas ontvang ik nog steeds berichten dat jullie e.e.a. niet ontvangen hebben. Nu ben ik geloof ik niet de enige die daar last van heeft… ;-). Desondanks hoor ik graag hoe het zit. Zou je dit voor mij kunnen nakijken?

T&T code: 3SLFVZ605801945

 

Dank op voorhand.

Groet,

Ramon

Goeiemorgen, 

Ik zie dat ik niet de eerste ben en verwacht ook zeker niet de laatste te zijn die problemen ondervindt met het retour sturen van de apparatuur. 

Enkele maanden terug overgestapt na meerdere bezoeken van een monteur in korte tijd en aanhoudende problemen. Modem was destijds door monteur omgeruild voor een nieuwe (oorzaak probleem?)

Netjes van jullie een doos ontvangen, apparatuur volledig en netjes opgestuurd en doir jullie ontvangen. 

Enige tijd later mail dat modem niet ontvangen was en dat er kosten in rekening gebracht werden daarvoor. 

Contact gehad via de mail, verzendbewijs verzonden en geruststelling gekregen van collega van jullie dat alles goed ontvangen was, maar door het geautomatiseerde proces er toch nog mails of rekeningen konden volgen.. 

En inderdaad, zo geschiedde.. Inmiddels al een incassopoging van jullie kant geweest voor die 75 euro. Deze heb ik gestorneerd omdat het een onterechte rekening/boete is.

Wederom gemaild, geen reactie tot op heden, maar

Aanvulling:

Maar wel inmiddels een sms en mail ontvangen met betaallinken. 

Ik denk dat jullie mij nu gaan verzoeken deze boete te betalen en het vervolgens terug te storten. 

Kortom, mijn vraag is tweeledig: kunnen jullie:

1. er nu eindelijk voor zorgen dat dit even uitgezocht en vooral opgelost wordt, en

2. dat jullie die boete nu intrekken ipv het later weer te verrekenen. Ik ben inmiddels al enkele maanden elders voor mijn tv en internet en nog steeds doe ik ongewenst zaken met jullie over iets wat van mijn kant al lange tijd geleden juist en correct is afgehandeld.

Dank alvast

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bmw1, klasse dat je het verzendbewijs alsnog gevonden hebt en gelijk meestuurt! Ik heb het bewijs inclusief de vergoeding samengevoegd en direct in het systeem verwerkt. 

Je zult het afkoopbedrag dat al afgeschreven is, à € 125,00, teruggestort krijgen over 32 dagen. Het verwerken van de terugbetaling zal dan nog één tot drie werkdagen in beslag nemen - dit heeft te maken met de onderlinge verwerkingstijd tussen banken. 

Sorry voor het ongemak en dat je hierdoor wat langer wacht op een terugbetaling!

Hoi @rlambert, met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel kan ik geen contract bij Thuis vinden. Graag check ik voor je wat de status is van de retourzending! Mag ik alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfer van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen hoe ik je ga helpen! 😉

Hoi @KamHui, ik ben op onderzoek uit, je hoort spoedig meer van! Er komt een update aan, dat beloof ik! UPDATE: jouw verzendbewijs dat op 11 juni jongstleden meegestuurd is met de e-mail die je stuurde, geeft aan dat het gewicht overeenkomt met het verwachte gewicht van een retourzending waar twee TV Boxen en één modem in zitten. Bedankt voor je enorme geduld en medewerking en tegelijkertijd uitvoerig sorry voor hoe het gelopen is. Ik ga de boete direct compenseren zodat er geen bedrag betaald hoeft te worden. Eventuele buitengerechtelijke incassokosten en aanmaningen, kun je negeren, die herstellen we vanuit ons systeem!

@Jason

Heel erg bedankt voor het uitzoeken. 

Hoop dat het nu in orde is en blijft. Thnx. 

Hoi @bmw1, klasse dat je het verzendbewijs alsnog gevonden hebt en gelijk meestuurt! Ik heb het bewijs inclusief de vergoeding samengevoegd en direct in het systeem verwerkt. 

Je zult het afkoopbedrag dat al afgeschreven is, à € 125,00, teruggestort krijgen over 32 dagen. Het verwerken van de terugbetaling zal dan nog één tot drie werkdagen in beslag nemen - dit heeft te maken met de onderlinge verwerkingstijd tussen banken. 

Sorry voor het ongemak en dat je hierdoor wat langer wacht op een terugbetaling!

Hoi @rlambert, met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel kan ik geen contract bij Thuis vinden. Graag check ik voor je wat de status is van de retourzending! Mag ik alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfer van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen hoe ik je ga helpen! 😉

Hoi @KamHui, ik ben op onderzoek uit, je hoort spoedig meer van! Er komt een update aan, dat beloof ik! UPDATE: jouw verzendbewijs dat op 11 juni jongstleden meegestuurd is met de e-mail die je stuurde, geeft aan dat het gewicht overeenkomt met het verwachte gewicht van een retourzending waar twee TV Boxen en één modem in zitten. Bedankt voor je enorme geduld en medewerking en tegelijkertijd uitvoerig sorry voor hoe het gelopen is. Ik ga de boete direct compenseren zodat er geen bedrag betaald hoeft te worden. Eventuele buitengerechtelijke incassokosten en aanmaningen, kun je negeren, die herstellen we vanuit ons systeem!

Super, heel erg bedankt!

Ik heb brief ontvangen dat ik mijn modem nog niet heb teruggestuurd maar dat dus wel heb gedaan. Het Barcodenummer van PostNL is : 3SLFVZ106545740. Graag hoor ik of het  pakket in goede orde is aangekomen.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Cgeesink 

Het retourproces kan 2 tot 3 weken in beslag nemen dus alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kun je negeren.

Wanneer had je het pakketje opgestuurd? Het advies is om die 2 tot 3 weken even af te wachten.

Edit hij was 4 augustus ontvangen zie ik via de barcode.

Het pakketje in doos verstuurd op 2-8 

Reputatie 7
Badge +15

@Cgeesink 

Hij was afgeleverd op 4 augustus en kan 2 a 3 weken duren het proces. Die tijd is nu wel voorbij, wacht even op de reactie van een moderator.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Cgeesink, bedankt voor je verzendbewijs! Het gewicht van jouw geretourneerde pakket komt overeen met het gewicht dat een pakket zou moeten hebben waar één Zyxel modem in zit. 

We ervaren nog een nasleep van verzendissues waarbij afgeleverde pakketjes inderdaad niet retour gemeld worden bij de distributie - sorry voor het ongemak. De problemen lijken inmiddels grotendeels verholpen, maar we werken nog aan een definitieve oplossing om de workaround overbodig te maken. Nogmaals bedankt en negeer alsjeblieft de waarschuwingen en e-mails met aankondigingen afkoopsom/boete die je straks ontvangt. Een prachtig weekend toegewenst! 😎🌞

@Waqqas Thanks voor je reactie en hulp! 😄

Hallo,

 

Ik heb volgens jullie website en emails het volgende nog niet terug gestuurd:

1 modem
1 Interactieve TV Box(en)

Alleen klopt dit niet, ik heb een week geleden dit al terug gestuurd.

Volgens postNL:
 

Zie ook het bewijs van postNL zelf:

Zou graag willen dat ik niet de “boete” krijg voor te laat inleveren.

Groeten Mike

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Miken88, sorry voor de overlast: jouw retourzending is gewoon correct aangekomen en netjes verwerkt, maar onze systemen lopen achter. Het is helemaal in orde, hartstikke bedankt voor het verzendbewijs! De eventuele toekomstige waarschuwing en e-mail kun je negeren. Nogmaals, bedankt en een prachtige maandag toegewenst! 😄

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Is dit bewijs genoeg dat ik de apparatuur heb terug gestuurd?

 

Reputatie 1

 

Bewijs van inlevering bij Bruna Heyhoef Tilburg

Reageer