Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119518 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mark den Elzen 

Heb je je profielgegevens bijgewerkt met je klantnummer? Zo kunnen de moderators meteen aan de slag.

Hallo @Mark den Elzen 

Heb je je profielgegevens bijgewerkt met je klantnummer? Zo kunnen de moderators meteen aan de slag.

Gedaan bij deze

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Mark den Elzen, bedankt voor je verzendbewijs, ik heb deze meteen gekoppeld aan jouw klantprofiel. Ook heb ik de apparatuur afgemeld, je zult nu geen boete ontvangen. Excuses voor het ongemak. Eventueel aankomende e-mails met waarschuwingen kun je volledig negeren. 

Indien ik je ergens anders mee kan helpen, dan ben ik altijd beschikbaar voor hulp. Stay safe!

Reputatie 1

I sent my Modem back 3 days! after you finally reconnected my internet, which was 8 weeks after I called to arrange my move. Hell no. You are not charging me 75eur for delayed return. This is laughable. I sent the box yesterday and it will arrive at your address on Monday, I would guess. I have a photo of the package number and box / etc. 

 

regards,

Joseph

Reputatie 7
Badge +15

Hello @josephj 

The procedure of returning your modem could take a bit longer but if you can upload the receipt here with the trace code I'm sure the moderators can put this straight for you.

In this period till they have processed the modem you could still get mails regarding this but you can simply ignore them.

 

Reputatie 1

Hi @Waqqas here is the receipt for the package. Sent yesterday. 

retournummer: XXXX

Many thanks,

Joseph

Moderator edit: please don't add personal and sensitive information to a public post.

Hoi,

Ik heb op 19-11-20 mijn TV-Box retour gestuurd en hij is afgeleverd door POSTNL op 20-11-20.
Echter heb ik gisteren een mail gekregen dat ik een boete moet betalen als de tv-box niet op tijd wordt teruggezonden. Kunnen jullie kijken waar het mis gaat?

 

 

De reis van je pakket

Volg het stap voor stap

  1. 20 november 21:30

    Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender

    Bezorgd op 20 november 21:30

  2. 20 november 3:57

    Zending is gesorteerd

  3. 19 november 11:40

    Zending is ontvangen door PostNL

  4. 19 november 11:38

    Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt

Reputatie 7
Badge +16

Hi @josephj, thank you for sending us the proof of shipment! I've added it to your customer profile. The Track & Trace code implies that your return package will be delivered by tomorrow, that means you won't be charged with a fine. Thanks again and stay safe!

Hoi @Donnyvb, bedankt voor je verzendbewijs! Ik heb de TV Box meteen afgemeld, je zult nu geen boete ontvangen. Eventuele extra e-mails met waarschuwingen kun je volledig negeren. Sorry voor het ongemak!

Goedenavond,

Ik heb op 1 december 2020 mijn modem en tv-box etc. retour gestuurd en hij zou op 8 december bezorgd moeten zijn.
Echter heb ik maandag een mail en vandaag een brief ontvangen, dat jullie niks ontvangen hebben en ik nu een boete moet betalen? Ik heb het toch echt op tijd terug gestuurd.

Kunnen jullie kijken waar het mis gaat?

Bvd

Reputatie 1

Hi @josephj, thank you for sending us the proof of shipment! I've added it to your customer profile. The Track & Trace code implies that your return package will be delivered by tomorrow, that means you won't be charged with a fine. Thanks again and stay safe!

Hoi @Donnyvb, bedankt voor je verzendbewijs! Ik heb de TV Box meteen afgemeld, je zult nu geen boete ontvangen. Eventuele extra e-mails met waarschuwingen kun je volledig negeren. Sorry voor het ongemak!

many thanks Jason. I appreciate your help.

 

cheers,

Joseph

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @MOosterbaan, bedankt voor het verzendbewijs! Deze heb ik meteen toegevoegd aan jouw klantprofiel zodat we die te allen tijde inzichtelijk hebben. De Track & Trace code geeft aan dat het pakket op 8 december aangekomen is bij de distributie. Het kan nog maximaal vier werkdagen duren voordat het pakket retour gemeld is bij ons. Ik houd je situatie in de gaten en zal indien nodig de apparatuur afmelden. Er zal geen boete komen.

Hi @josephj, you're welcome, no problem at all! 

Ik heb mijn modem op 7 december vertuurd en heb gister een email ontvangen dat ik een boete moet gaan betalen. Echter zie ik dat jullie hem op 9 december al hebben ontvangen 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MuRat_A, bedankt voor je verzendbewijs! Het bewijs is toegevoegd aan jouw klantprofiel, je zult nu geen boete ontvangen. Omdat de verwerkingstijd bij retournering gemiddeld zes werkdagen betreft, geef ik het nog tot woensdag voordat ik de apparatuur afmeld. Mocht het woensdag nog niet officieel retour gemeld zijn, dan zorg ik ervoor dat dit wel gebeurt. Eventuele extra e-mails met waarschuwingen kun je volledig negeren. Sorry voor het ongemak!

Goedemiddag,

Ik was van de week pas in de gelegenheid om mijn tv-box op te sturen, dit was nog net binnen de aangeven tijd zijn. Nu heeft het pakketje een paar dagen vetraging en heb ik toch bericht gehad dat ik de boete moet betalen. Hoe kan ik dit terug draaien?

Hieronder verzendbewijs:
Track and trace: 3SLFVZ650982646

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Susandb, allereerst hartelijk bedankt voor het retourneren van de apparatuur! Geen zorgen, ik heb ervoor gezorgd dat de deadline uitgesteld is, aangezien wij graag met je meedenken tijdens deze extreem drukke tijden bij PostNL. Hierdoor zou ik je verder niet meer om het pakket bekommeren, dat gaat helemaal goedkomen namelijk. Mocht je nog verdere vragen hebben, ik beantwoord ze graag voor je. Voor nu alvast een mooie kerst gewenst!

Goedenavond, 

 

ik heb een nieuwe tv recorder ontvangen en moest de oude terug sturen, netjes gedaan alleen nu krijg ik bericht dat deze nog niet is ontvangen maar mijn track & trace geeft aan dat het pakker 12-12 al is afgeleverd. Wat moet ik nu doen?? 
 

ik hoor het graag

 

mvg Bert de Bode

 

Bij deze het bewijs 

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile Thuis diensten mee? Yay! 😃 Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! 😞 Of misschien wil je wel gewoon de TV Box omruilen voor eentje met/zonder harddiskrecorder? In al deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!
 


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! 😉 Het pakket mag je vervolgens opsturen naar:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”
 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaand adres is alleen bestemd voor T-Mobile Thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, Wifi-punten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Wil je een TV Box terugsturen, vergeet dan niet de adapter, kabels en afstandsbediening. Heb je opgezegd, stuur dan ook het modem, inclusief adapter en kabels aan ons terug. Ook is het fijn als je een kort briefje met je retournummer en klantgegevens erbij stopt. Geen retournummer ontvangen? Vergeet dan zeker niet om je klantgegevens toe te voegen in de retourdoos. Alvast bedankt!

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Stel ze in dit topic!


Ik blijf emails en brieven ontvangen over het retoursturen van apparatuur nadat de TV receiver was vervangen.
De oude apparatuur is inmiddels al lang verstuurd en ontvangen!!
 


​​​Graag zsm de boel bijwerken. Ik zou het heel vervelend vinden een boete van €90.- te ontvangen terwijl het bij T-Mobile niet op orde is.

Al vast bedankt.

Mvgr,

Rense

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rense01,

Handig dat je ons inlicht! Excuus, ik zie dat jouw retourpakket inmiddels is binnengekomen, alleen heeft dit vanwege de vertragingen bij PostNL langer geduurd dan doorgaans gebruikelijk is. Hierover vind je meer informatie in het volgende topic: [Info] Drukte bij PostNL en vertraging pakketten. Ik zorg ervoor dat alles hier op orde wordt gesteld!

Goedenavond!

Afgelopen februari heb ik mijn T-Mobile Thuis abonnement opgezegd. Ik ben een tijd niet thuis kunnen zijn wegens privé omstandigheden. Vandaar dat ik ook zo laat ben met het terugsturen van het apparatuur. 5 maart heb ik een reminder gekregen of ik het apparatuur alsnog binnen 8 dagen kon opsturen. Ik heb deze op 12 maart (gister) opgestuurd, maar het is volgens PostNL nog niet bezorgd.

Ik heb daarom vandaag een e-mail ontvangen dat er helaas een boete wordt opgelegd, wegens het nog niet ontvangen van het apparatuur door T-Mobile. Maar het onderwerp van de e-mail is wel ‘Je bestelling is onderweg. Volg ‘m online.’ Het is mij dan niet helemaal duidelijk óf ik een boete krijg.

Kunnen jullie mij helderheid bieden hierover. Ik zou natuurlijk graag die boete willen vermijden. In de bijlage heb ik een screenshot van het verzendbewijs bijgevoegd. Zit ik veilig of ben ik de Sjaak?

Groeten,

Tung

 

Reputatie 7

Hi @Tungnq, top dat jij mij ook gelijk hebt voorzien van jouw verzendbewijs! Maak je vooral geen zorgen, wij zorgen ervoor dat jouw pakket wat extra tijd krijgt. Dit gaat dus helemaal goedkomen. Dankjewel dat jij alsnog jouw apparatuur hebt geretourneerd! 😊

Hello,

I have sent the modem with the return number as specified in the email to 

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

 

PostNL tracking says that

20 maart 21:30

Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender

Bezorgd op 20 maart 21:30

 

I’m not sure whether that means that it was delivered to you or not. Could you please confirm?

 

Here’s the tracking info:

 

Thanks in advance!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rencevio,

Smart that you provided a lot of detailed information! Yes, it certainly means that the package has been delivered at our distribution center. Please be aware that it could take a few days before the package is processed, especially because it was delivered Saturday in the late evening. As soon as the package has been processed, you will get a confirmation email from us. 

Thanks for returning the hardware! :)

Reputatie 1

Beste, 

Ik heb vanochtend een mail ontvangen dat ik een boete van €165 krijg omdat jullie mijn apparatuur nog niet binnen hebben. Echter had ik tot gister 30-04 de tijd om deze retour te doen en is deze gister ook op de post gedaan. Het lijkt mij niet te kloppen dat ik een boete krijg terwijl ik de apparatuur voor de uiterlijke retourdatum heb opgestuurd. Bijgevoegd bewijs van verzending. 

 

Mvg, C. Helstone 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Cstone ,

Wat vervelend dat je die mail hebt ontvangen. Dit is een probleem wat nog niet helemaal is opgelost. Maar geen zorgen!! Je hebt het verzendbewijs meegezonden. Nu kan een moderator dit oppakken en in je klantdossier zetten. Als het goed is kun je deze mails als niet verzonden beschouwen. 

Reageer