Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119515 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Reputatie 1

Hallo @soepkip67 ,

 

Fijn, bedankt voor de snelle hulp

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Cstone,

Slim dat je het verzendbewijs hebt bewaard! Excuus voor de verwarring, omdat wij niet kunnen inzien wat er nog onderweg is kijkt ons systeem met de uiterlijke retourdatum of de apparatuur bij ons distributiecentrum binnen is. Geen zorgen, wij zijn de moeilijkste niet en ik zorg er graag voor dat ons systeem de datum iets opschuift. Hartelijk bedankt nog voor het retourneren, en ik verwacht dat wij je de komende week een bevestiging van ontvangst zullen mailen. :smile:

Goedemiddag,

Ik heb van de week mijn apparatuur geretourneerd. Alleen ben ik stom weg vergeten het retournummer te vermelden..

Ik heb het verzendbewijs wel van de verzending. Is dit op te lossen, zodat de apparatuur aan mijn retourzending gekoppeld kan worden?

mvg,

Joey

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @joeyzs, geen zorgen, dat kan natuurlijk gebeuren! Zolang je het verzendbewijs in dit topic wilt plaatsen, komt het helemaal in orde. Ik voeg deze dan toe aan jouw klantprofiel zodat we het bewijs altijd inzichtelijk hebben! 😉

Beste T-Mobile,

 

op 22 april heb ik een mail ontvangen om binnen 8 dagen de apparatuur terug te sturen. Op 28 april heb ik de doos met de apparatuur afgeleverd bij het post NL punt. Binnen de 8 dagen dus. Inmiddels heb ik een mail gekregen dat ik een boete moet gaan betalen voor het niet terugsturen van de apparatuur. Hieronder vindt u het verzendbewijs. Ik hoop u zo voldoende te hebben ingelicht.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Hegeman55, fijn dat je het verzendbewijs hebt gepost en sorry voor de verwarring. Aangezien ons systeem niet in kan zien wat er onderweg is, hanteert ons systeem de datum waarop de apparatuur binnen is gekomen bij ons distributiecentrum. Zo te zien is de apparatuur 2 uur vóór jouw bericht bij ons binnen gekomen en hebben wij jou hierover een automatische bevestiging per email verstuurd. Geen zorgen, wij zijn erg blij dat je de apparatuur hebt geretourneerd en daarom gaan wij geen enkele kosten in rekening brengen. Hartelijk dank voor het retourneren! :relaxed:

Ook ik  wordt via arrogante no-replay mail, en dreig en chantage post met boetes!!!! aangezet om met veel moeite toch deze mail te maken om aan te tonen dat ik het pakket al op 10 juni heb teruggestuurd.

Jullie no-replay mails, 3 stuks zijn van 11.05 uur 18-6-21.

Het is fijn dat er bij elke mail van jullie er altijd een onzin mail over tevredenheid en zou je aanbevelen achteraan komt. Hier zal ik elke keer graag gebruik van gaan maken.

Alle sorry's en excuses  is niks van gemeend dus die kunnen gewoon achterwege blijven aub.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @volkert12, bedankt voor het verzendbewijs. Ik heb deze toegevoegd aan jouw klantprofiel en heb de Draytek afgemeld zodat je geen onterechte waarschuwingen meer toegestuurd krijgt. Hiermee is dit boeteproces ten einde. Bedankt voor het retourneren van de apparatuur!

Reputatie 4

Ik krijg 180€ boete omdat twee boxen niet retour zijn gestuurd, terwijl dat al meer dan een week geleden is gedaan. Compleet zooitje bij jullie. Per direct zal ik mijn abonnement van 125€ per maand opzeggen als dit niet wordt opgelost. Dit hele verhaal heeft mij al vele uren gekost. Ook deze uren zal ik gaan verhalen.

 

Uiteraard heb ik de 3s codes bewaard. Een en ander heeft te maken met in etappes omruilen Aria boxen naar Amigo boxen.

 

Zie graag een excuus dat dit een misverstand is. 

Reputatie 7
Badge +14

@robbietobbie wat vervelend dat jouw retouren nog niet verwerkt zijn. Als je de verzendbewijzen even post kan een moderator dit voor je nakijken.

Reputatie 4

Ik heb op dezelfde dag twee dozen retour gezonden. In de ene doos zat een oude Aria. In de andere twee aria's waarvan één met opname functie. Op de buitenkant geplakt de retour codes. Alleen van de enkele box heb ik een bevestiging ontvangst gemaild gekregen. Van de andere doos met twee boxen niet. Daarover al eerder contact gehad, maar kreeg toen te horen dat er vertraging zat in de retour afmetingen bij jullie.

 

Gaat om twee barcodes zoals op foto. 

 

Reputatie 7
Badge +15

 -

Reputatie 7
Badge +16

@robbietobbie Alles is nu officieel afgemeld. Ik plak mijn privébericht ter informatie nog in deze reactie zodat een ieder weet waar het misgegaan is:

De fout is ontstaan doordat het systeem niet begrijpt wanneer een TV Box van het oude model gemodificeerd wordt en in dezelfde order (vergeef me voor dit vakjargon) vervangen wordt voor een nieuwer model. Daarmee geeft die order een signaal af aan het retour systeem alsof er niets geretourneerd is. Ik heb dit nu rechtgezet zodat het ook bij modificaties netjes gecommuniceerd wordt en er geen waarschuwingen uitgestuurd worden wanneer de backlog ziet dat die bewuste boxen gewoon afgemeld zijn.

Sorry voor de fout en de onterechte aankondiging!

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

Er is vandaag €75 van mijn rekening afgeschreven, waarvan op de factuur staat aangegeven "Kosten niet retourneren modem". Ik heb de modem en alle bijbehorende apparatuur op 30-4-21 opgestuurd. Hierna heb ik nog contact met jullie opgenomen en een foto aangeleverd van het verzendbewijs. Ik kreeg toen bericht van jullie dat het goed zat (zie foto's). Ik vind dit wel een kwalijke zaak en zou graag het bedrag teruggestort willen hebben, gezien ik allang de apparatuur retour heb gestuurd. Kan hiernaar gekeken worden?

 

Mvg,

C. Stone

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Cstone,

Goed dat je hulp inschakelt! In lijn met mijn eerdere reactie had ik de retour datum uitgesteld, en hierom is het pakket binnen de retour termijn binnengekomen. Daarentegen heeft ons distributiecentrum voor de een of andere reden alleen de TV Box retour gemeld, en niet het modem. Mijn excuses voor deze verwarring! Met het verzendbewijs heb ik jouw modem gevonden, en vervolgens heb ik een creditering voor je ingediend. Hierover ontvang je spoedig een email ter bevestiging, en deze credit zal aan het eind van de maand uitbetaald worden. Mochten er verder nog vragen spelen, ik help je graag.

Hoi, ik krijg helaas ten onrechte melding dat ik tv-boxen moet terugsturen die ik al terug heb gestuurd (in gescand mij tpg-punt). Helaas geen verzendbewijs maar dus wel ingescand mij het retoursturen.

Kan je mij (moderator) even persoonlijk benaderen hiervoor ?

Ik denk dat dit ook bij mij van toepassing is:
De fout is ontstaan doordat het systeem niet begrijpt wanneer een TV Box van het oude model gemodificeerd wordt en in dezelfde order (vergeef me voor dit vakjargon) vervangen wordt voor een nieuwer model. Daarmee geeft die order een signaal af aan het retour systeem alsof er niets geretourneerd is. Ik heb dit nu rechtgezet zodat het ook bij modificaties netjes gecommuniceerd wordt en er geen waarschuwingen uitgestuurd worden wanneer de backlog ziet dat die bewuste boxen gewoon afgemeld zijn.

 

Wat is dit nu voor een reactie . .ik vraag juist om even contact … mijn mobiel nummer staat ook in het systeem van T-mobile…

 

Beste XXX,


Bedankt voor je e-mail aan T-Mobile Thuis.

Antwoord
Ik zie dat je met deze vraag eerder met onze klantenservice gebeld hebt. Hierbij ga ik er vanuit dat je vraag al is beantwoord.
 
Heb je toch nog een andere vraag, dan weet je ons te vinden.
 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rschu68, er was inderdaad sprake van dezelfde fout bij jouw retour zending, sorry voor het ongemak en de onterechte waarschuwing!

Dit is inmiddels rechtgezet, de desbetreffende TV Box is afgemeld en nu officieel te boek als zijnde retour. Mocht je toch nog in een later stadium mails met waarschuwingen of aankondigingen toegestuurd krijgen, negeer deze dan volledig alsjeblieft. Dat zal dan komen doordat de uitgaande mails de afmelding gekruist hebben - deze zouden dan eerder zijn aangemaakt dan het systeem herkent wanneer de box geretourneerd is, zeg maar.

Nogmaals sorry en thanks voor het terugsturen van de apparatuur!

Beste T-Mobile,

 

Op 1 juli heb ik een mail ontvangen om binnen 30 dagen de apparatuur terug te sturen. Op 15 juli heb ik de doos met de apparatuur afgeleverd bij het post NL punt. Binnen de 30 dagen dus. Inmiddels op 23 juli en 1 augustus heb ik 2 keer mail gekregen dat ik een boete moet gaan betalen voor het niet terugsturen van de apparatuur. Hieronder vindt u het verzendbewijs en retourzending info van postnl. Ik hoop u zo voldoende te hebben ingelicht.

 

Reputatie 1

Dag, ik heb het TV abonnement opgezegd en dit loopt nog t/m 19 augustus. Echter, iemand heeft onze tv boxen al op zwart gezet een paar dagen na opzegging. Klantenservice gebeld, werd prima geholpen en is opgelost/geheractiveerd. Maar nu lijkt een paar dagen later de backoffice fix ook weer eens “stuur maar een nieuwe tv box” te zijn want ik krijg weer eens een mail dat er een nieuwe box onderweg is voor die twee weken die ons nog rest, terwijl ik die niet nodig heb en/of wil (dit is een 2e ongewenste vervanging al).

Ik ben bang dat dit met terugsturen een ramp gaat worden. Ik heb geen zin om dit kastje nog te installeren maar verwacht ook dat jullie systeem het niet aankan als ik een niet geactiveerd kastje terugstuur en/of niet terugstuur wat ik nu heb, hoewel de laatste mail ineens spreekt van naar een inzamelpunt brengen ipv terugsturen. Dus, om het allemaal vast voor te zijn; wat is wijsheid en moet ik gewoon alle Entone en Amino kastjes die wij hebben en krijgen de komende twee weken in de doos terug sturen of zijn er nog extra handelingen nodig om systemen niet in de soep te laten lopen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sahin27, bedankt dat je jouw verzendbewijs meteen erbij plaatst, top! Uiteraard excuses voor de overlast en verwarring vanuit ons - ik heb het modem afgemeld zodat deze te boek staat als retour, hierdoor zal je geen onterechte e-mails met aankondiging van de boete meer ontvangen. Mocht het onverhoopt zo zijn dat je deze toch nog krijgt, dan kun je die communicatie rechtstreeks in de prullenmand deponeren! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HuubH, klasse dat je ernaar vraagt en probeert proactief mee te denken. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk niet heel netjes dat wij jou ongevraagd een extra TV Box toesturen, sorry daarvoor!

Je kunt wat mij betreft de “oude” box(en), oftewel de harddiskrecorder, bij een inzamelpunt inleveren of bij het grofvuil zetten inderdaad. De Aria’s (zwarte, kleine kastje zonder opnamefunctie) zien we wel graag terug. Ik kan de nieuw opgestuurde box jammer genoeg niet meer terughalen, sorry. Wat ik wel kan beloven: stuur jouw trac&trace-code in een bericht in dit topic zodra de boxen onderweg zijn, dan meld ik ze af zodra ze gearriveerd zijn bij ons distributiepunt - dat voorkomt boetes, waarschuwingen en andere onterechte communicatie. Alvast bedankt voor je medewerking!

Reputatie 1

Wat ik wel kan beloven: stuur jouw trac&trace-code in een bericht in dit topic zodra de boxen onderweg zijn, dan meld ik ze af zodra ze gearriveerd zijn bij ons distributiepunt - dat voorkomt boetes, waarschuwingen en andere onterechte communicatie. Alvast bedankt voor je medewerking!


Ik wilde de boxen net klaar maken om te verzenden maar zag net op tijd dat het al mis was gegaan voor verzending... Ik denk dat door de activatie van de nieuw gestuurde box (niet door mij overigens) de annulering geannuleerd is. Heb het inmiddels al rechtgezet met de telefonische helpdesk en weer ge-herannuleerd met nieuw retournummer. Ik hoop alleen dat we nu niet 4 boxen terug verwachten van mij want ik kan niet toveren :wink:.

(en fijne vakantie @Jason )

Ik heb 2 routers ontvangen. Ik wil er een terug sturen, maar komt dat dan goed met de administratie?

Reputatie 7

Hi @ertainl, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Zou jij mij misschien een foto kunnen sturen van beide modems? Dan kan ik aan de hand daarvan bepalen wat jij het beste kunt doen. Ik wil namelijk graag even dubbelchecken of jij inderdaad twee modems hebt binnengekregen. Lukt het jou om hier een foto van te delen? Dan ga ik voor je aan de slag. Dankjewel alvast! 😊

Reageer