Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119520 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

@Lisa hierbij de gevraagde foto

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ertainl, je kunt het modem dat nog niet aangesloten is aan ons retourneren, bedankt voor de foto en de moeite die je erin wilt steken! 😄

Ook hier 2x een brief ontvangen (op het verkeerde adres) dat ik de apparatuur niet op tijd verstuur zou hebben. Het verzendbewijs heb ik niet meer. Wel de bevestiging dat het bij jullie binnengekomen is via de Post NL app. Deze heb ik ook al gemaild. 
 

Graag ontvang ik de bevestiging dat het nu afgehandeld is. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Evjali, bedankt voor het meesturen van je verzendbewijs en sorry dat je ten onrechte waarschuwende e-mails toegestuurd gekregen hebt! Ik heb alle apparatuur retour gemeld in ons systeem en eventuele extra mails kun je volledig negeren en in de prullenmand deponeren.

Goedendag, 

 

Ik heb de wifi versterker inmiddels terug gestuurd naar krijg nog steeds brieven dat deze nog niet is ontvangen en ik hiervoor een extra rekening krijg. Het retournummer is XXXX

 

Moderator edit: retournummer verwijderd, deze bevat jouw klantnummer. Graag geen persoonsgegevens plaatsen in een openbaar bericht.

 

Met vriendelijke groet,

Eric Druijff 

Reputatie 7
Badge +16

@Ericdruijff Het wifipunt is vanmorgen om 09:35 bij ons distributiecentrum retour gemeld, daarom kreeg jij in de tussentijd nog waarschuwende e-mails. Sorry voor de toon van die berichten, het is niet netjes om je een waarschuwing te geven gedurende de periode dat de afmelding nog verwerkt moet worden. Dit proces kan namelijk tot twee weken in beslag nemen. Onze collega's van de verantwoordelijke afdeling zullen het pakketje vandaag registreren als geretourneerd zodat het ook in onze systemen afgemeld kan worden. Daarna ontvang jij geen mails meer van ons. De eventuele berichten die je vanaf vandaag ontvangt, mag je linea recta in de prullenmand doen verdwijnen!

Reputatie 1

Dear T-mobile,

I ended my TV subscribtion, thus I returned the TV box via postnl last week. The case number is BDH76388-1.

Today I track the package and notice that nobody can receive the TV box package. It says the package will be sent back to me...

Could you please have a check? Thanks!

Moderator edit: please don't share personal data in public. 

The proof is appended.

Thanks!

Kind regards,

Li WANG

 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @LiWANG 

I don't think there is a problem since I had the same message while tracking, all should be okay.

Did you receive a reminder via email for example?

Reputatie 1

Hello @LiWANG 

I don't think there is a problem since I had the same message while tracking, all should be okay.

Did you receive a reminder via email for example?

Many thanks for your response, Waqqas! @Waqqas 

I have received no reminder from PostNL, but two emails from T-mobile reminding me to return the TV box and i will be charged on this Nov 25. 

I can understand that it may take several days for T-mobile to deal with my case. So I don’t complain anything. My only worry is that the TV package could be loose or lost if sent back and forth. To avoid the unnecessary problem if package lost, i hope T-mobile can receive the package as soon as possible. That’s why i’m here. Thanks! 

Reputatie 7
Badge +15

@LiWANG

I saw that T-Mobile received the package on the 19th of November, it could take up to a few working days for your returned box to be processed. A moderator should reply here soon and sort everything if there's still an issue 👍

Reputatie 1

@LiWANG

I saw that T-Mobile received the package on the 19th of November, it could take up to a few working days for your returned box to be processed. A moderator should reply here soon and sort everything if there's still an issue 👍

Thus you take my worry away, Waqqas, @Waqqas ,many thanks, nice day!

Reputatie 7

Hi @LiWANG, I'm so happy to see that @Waqqas reassured you! I can give an extra assurance, because I see that the equipment arrived at our distribution centre yesterday. You also received a confirmation email about this, yay. So nothing to worry about, but really great that you kept the shipping receipt. Please let me know if you have any further questions as well and enjoy the rest of your day! 😁

Reputatie 1

Bij mij het zelfde, zo snel de mail met de boete sturen, slechte service.

 

terwijl pakket allang is verstuurd, zie bewijs.

 

Reputatie 7

Hi @zlatan.112, super dat jij gelijk het verzendbewijsje hier deelt! Excuses dat dit is gebeurd, ik ga je hier gelijk bij helpen. Het is momenteel erg druk bij PostNL, dus ik zie dat het pakket nog niet bij ons is aangekomen. Zodra dit is binnengekomen, dan wordt dit rechtgezet in ons systeem. Ik wil je graag laten weten dat ik dit deze week voor je in de gaten houd. Wanneer het pakket niet bij ons binnenkomt, dan voer ik een aanpassing uit aan de achterkant zodat het systeem weet dat alle apparatuur netjes binnen is gekomen. Jij gaat dan ook geen boete krijgen! ❤️

Reputatie 1

Hoi Lisa, bedankt voor je snelle reactie en de oplossing, ik hoop dat het goed komt en daar twijfel ik nu niet meer aan. Nogmaals bedankt.

 

Ik ga ervanuit dat ik een mail krijg ter bevestiging hiervan. 

Reputatie 7

Heel graag gedaan! Yes, dat klopt als een bus. Zodra de apparatuur binnen is, dan ontvang jij per e-mail een bevestiging. Ik blijf het in de gaten houden! 💪

Reputatie 7

Hi @zlatan.112, zoals beloofd heb ik jouw profiel in de gaten gehouden! Hopelijk heb jij de e-mail van gisteren zelf ook al gespot: de apparatuur is bij ons binnen. Jij hoeft je dus geen zorgen te maken, want alles is goed aangekomen. Mocht jij nog andere vragen hebben, weet dan dat ik hier voor je klaarsta. Maak er een mooie dag van! 

Beste moderator,

Zojuist een mail ontvangen, dat mijn apparatuur nog niet retour is. Dit is echter op 07-12-2021 bij jullie afgeleverd volgens postnl.

Groetjes, 

Melanie 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @melego 

Misschien is je retourpakket nog niet verwerkt dus je kan het beter nog een paar dagen afwachten, heb je het verzendbewijs nog? Die zou je hier kunnen uploaden zodat de moderators het kunnen toevoegen aan je account/profiel.

Verzendbewijs heb ik idd.

 

Reputatie 7

Hi @melego, super dat jij het verzendbewijsje hebt bewaard en hier hebt gedeeld! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik ben erg blij om te lezen dat jij inmiddels het bericht hebt gekregen dat de apparatuur goed bij ons is binnengekomen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Excuses voor het ongemak! Mocht jij nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten. Ik help je graag! ✨

Reputatie 1

Hi T-Mobile,

 

Ik heb afgelopen week mijn Wi-Fi punt geretourneerd. Verzendbewijs heb ik bewaard.

Nu kreeg ik een mail met een herinnering om de Wi-Fi punt terug te sturen en met het bericht dat de € 70 in rekening gebracht zullen worden.

 

Kan dit nagekeken worden? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mo_123 

Zou je dat verzendbewijs hier kunnen uploaden? Dan kunnen de moderators het direct nakijken 👍

Reputatie 1

Hallo @Mo_123 

Zou je dat verzendbewijs hier kunnen uploaden? Dan kunnen de moderators het direct nakijken 👍


Natuurlijk! Het is 1 van deze 2:

 

Reputatie 1

Hallo @Mo_123 

Zou je dat verzendbewijs hier kunnen uploaden? Dan kunnen de moderators het direct nakijken 👍

Dit is de tweede

Reageer