Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119531 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marcel van Fessem 

Het verzendbewijs kan je hier ook gewoon uploaden, is veel sneller.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marcel van Fessem, hartelijk dank voor het delen van het verzendbewijs, hiermee heb ik de TV Box kunnen afmelden zodat je geen onterechte e-mails meer ontvangt. Mocht je toch nog e-mails met waarschuwingen ontvangen, dan kun je deze linea recta in de prullenmand werpen, sorry voor het ongemak!

Ik heb mijn tv abonnement opgezegd. De opzegtermijn is 1 maand. Het terugsturen van de apparatuur moet binnen een maand. Dat is toch gek? Ik betaal nog voor een hele maand terwijl de apparatuur eerder terug moet zijn.

Of begrijp ik het verkeerd?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Joy22 

Het zou raar zijn als je de tv box al moet terugsturen terwijl je tv abonnement nog niet is beëindigd, deze moet je dan ook terugsturen nadat je tv abonnement is beëindigd  (na de opzegtermijn).

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Joy22,

Fijn dat je aan de mouw trekt! Sorry, ik ben het met je eens dat het dubbel geformuleerd is. Je hebt namelijk 30 dagen nádat het TV abonnement definitief is opgezegd. Hierdoor kan je de apparatuur met een gerust hart over een maand opsturen en zal de TV Box absoluut op tijd binnenkomen.

Daarom wil ik je in de tussentijd nog veel kijkplezier toewensen en alvast bedankt voor het retourneren! 😃

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Beste klantenservice,

ook ik heb hetzelfde probleem als bijna alle posts hiervoor. 
Het pakket met apparatuur is teruggestuurd met een ander verzend nummer (omdat ik geen  printer heb). Hier heb ik afgelopen week met de klantenservice over gebeld. Maar nu ontving ik vandaag toch een herinnering dat de apparatuur nog niet retour was gezonden. 
 

Hierboven vind je het verzend bewijs. 
Dank voor je hulp. 
Paulien

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PG79, jouw retourpakket is op 22 juni op de post gegaan en vervolgens twee dagen later op 24 juni bij de distributie aangekomen, dat is mooi. Nu hanteren onze partners (PostNL en distributie) altijd een verwerkingstijd van minstens zes werkdagen op retourpakketten. Indien het pakketje daarom op vrijdag 1 juli aanstaande nog niet retour gemeld is, zullen wij de TV Box los afmelden. Laat vrijdag eventjes een berichtje achter in dit topic, dan pakken wij het verder op voor je! 😄👍

Reputatie 1

Dank Jason! Ik stuur vrijdag even een berichtje. 

Reputatie 7
Badge +16

@PG79 Geen dank, graag gedaan! Top dat je gelijk het verzendbewijs meestuurde, dat helpt enorm straks - indien het toch nog niet retour gemeld wordt. Geen zorgen, wat er ook gebeurt: wij zullen ervoor zorgen dat je geen boete/onterechte waarschuwingen ontvangt en kunnen de apparatuur altijd nog afmelden, mocht het zover komen. Tot vrijdag! 🙋‍♂️

Reputatie 1

Goedenavond,

Vanmiddag heb ik op verzoek van T-Mobile mijn TV Box met accessoires retour gestuurd. Bij het PostNL punt ging er echter iets mis bij het uitprinten van het adreslabel, waarna de PostNL medewerker een nieuw retourlabel heeft uitgeprint, naar achteraf blijkt met een andere 3S code dan degene die ik via de email van T-Mobile had ontvangen.

Omdat er geen retour nummer in of op de doos zit, vraag ik me nu af, hoe u gaat herkennen, dat de opgestuurde TV Box die van mij is.

Indien u wilt, kan ik u via een DM de oude en nieuwe 3S code toesturen, tezamen met mijn klantnummer. Graag hoor ik of er dan nog meer gegevens nodig zijn.

Met vriendelijke groet,
John.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @loemban, slim dat je aan dit aanstipt! Geen zorgen, zo te zien is het nieuwe label goed gekoppeld aan het oude label waardoor wij kunnen zien dat het pakket inmiddels retour is. Daarom weet ik dat dit helemaal goed zal komen. Hartelijk bedankt nog voor het retourneren en geniet nog van het heerlijke weer de komende dagen! 😃

Reputatie 1

Hoi @loemban, slim dat je aan dit aanstipt! Geen zorgen, zo te zien is het nieuwe label goed gekoppeld aan het oude label waardoor wij kunnen zien dat het pakket inmiddels retour is. Daarom weet ik dat dit helemaal goed zal komen. Hartelijk bedankt nog voor het retourneren en geniet nog van het heerlijke weer de komende dagen! 😃


Hoi @Cal bedankt voor je reactie!

Klopt het dat de nieuwe 3S code van de PostNL label eindigt op 20149 (de oude 3S code eindigde op 39160)?

Ik zie dat die op 2 juli is bezorgd.

Mvg,
John.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @loemban, ik weet niet of dat voor alle 3S-labels geldt, maar in jouw geval klopt het als een bus! 😄

Ik zie in de track&trace nog niet dat deze op 2 juli bezorgd is, maar wel dat er op 1 juli een update vanuit PostNL kwam met de melding dat de zending wegens drukte vertraagd is. Nu zal het ongetwijfeld zo zijn dat dit inmiddels verwerkt wordt dus geen enkele zorgen, maar houd het voor alle zekerheid nog eventjes in de gaten. Thanks!

Reputatie 1

Hoi @loemban, ik weet niet of dat voor alle 3S-labels geldt, maar in jouw geval klopt het als een bus! 😄

Ik zie in de track&trace nog niet dat deze op 2 juli bezorgd is, maar wel dat er op 1 juli een update vanuit PostNL kwam met de melding dat de zending wegens drukte vertraagd is. Nu zal het ongetwijfeld zo zijn dat dit inmiddels verwerkt wordt dus geen enkele zorgen, maar houd het voor alle zekerheid nog eventjes in de gaten. Thanks!


Hoi @Jason dank je wel voor je snelle reactie!

Kijk je dan wel naar de nieuwe 3S-label?

Met de oude 3S-label (3SC….639160) zie ik inderdaad “1 juli...Wegens drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd”. Wat klopt, want de barcode daarvan was wel ingescand door PostNL, maar is niks mee verstuurd, omdat er iets mis ging bij het uitprinten van het plaklabel. Dus die zal nooit worden bezorgd.

Met de nieuwe 3S-label (3SL…….20149), zie ik echter “Bezorgd op 2 juli”. Hiermee is de TV Box verstuurd.

Dus mijn TV Box moet afgelopen zaterdag al bij jullie binnen zijn gekomen?

Mvg,
John.

Reputatie 7
Badge +16

@loemban Zo pardon, pardon, pardon! Ik keek inderdaad verkeerd; niet slim! 😅

Je hebt helemaal gelijk, thanks voor je scherpte! 

Reputatie 1

@loemban Zo pardon, pardon, pardon! Ik keek inderdaad verkeerd; niet slim! 😅

Je hebt helemaal gelijk, thanks voor je scherpte! 


😂 geen enkel probleem hoor, zolang jullie de nieuwe 3S-label (3SL…….20149) maar in jullie systeem hebben, zal het wel goed komen!

Omdat ik op de bestelling pagina nog steeds “In behandeling” zag staan, maakte ik me een beetje zorgen😉

Mvg,
John.

Hoi @GCH,

Slim dat je aan de bel trekt, dat ga ik zeker voor je regelen! Dat is een een flinke vertraging bij PostNL zeg. De uiterlijke binnenkomst datum is nu eind juni, waardoor je pakket meer dan een maand de tijd heeft om alsnog binnen te komen. Ik had heel graag ook de herinneringsmails voor je stopgezet, alleen heb ik hier geen mogelijkheid toe. Geen zorgen, je kan de dreigmails met een gerust hart weggooien, dit komt helemaal goed.

Hartelijk bedankt nog voor het retourneren! 😃


Vandaag, maanden na bovenstaande conversatie, wordt alsnog €180 geïncasseerd. Ik begrijp niet hoe dit nu kan gebeuren. Kan hier aub naar gekeken worden want ik heb de incasso nu gestorneerd. Ik vind het echt niet kunnen. Graag spoedig een reactie en een oplossing!

ik heb alles opgestuurd, zie bovenstaande foto.

Reputatie 7

Hi @GCH,

Goed dat je het bij ons aangeeft! Ik heb het direct gecheckt en het lijkt erop dat het pakketje zoek is geraakt tijdens de afhandeling hiervan bij PostNL. Geen zorgen - ik heb direct de boete vergoed. Deze zal worden verrekend aan het eind van de maand, maar komt er zeker aan. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. 

Hi @GCH,

Goed dat je het bij ons aangeeft! Ik heb het direct gecheckt en het lijkt erop dat het pakketje zoek is geraakt tijdens de afhandeling hiervan bij PostNL. Geen zorgen - ik heb direct de boete vergoed. Deze zal worden verrekend aan het eind van de maand, maar komt er zeker aan. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. 

Bedankt voor je reactie, maar kan je nog een keer kijken of het goed gaat? Ik zie in mijn online overzicht nog steeds de rekening van €180 en kreeg vandaag weer een mail hierover.

ik heb het bedrag gestorneerd dus er heeft geen afboeking plaatgevonden. Ik hoor het graag, groet

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GCH, de vergoeding wordt verrekend op een eindfactuur, niet direct, sorry voor de verwarring!

Reputatie 7
Badge +1

Vandaag een mail gekregen dat de apparatuur nog niet terug gestuurd zou zijn, echter is deze op 2 augustus reeds door T-Mobile ontvangen,  zie onderstaande .

Hier is je pakket

T-Mobile Thuis (Retouren)

Antwoordnummer 15021

 

1117ZZ SCHIPHOL-RIJK

Nederland

De reis van je pakket

  1. 2 augustus 3:00

    Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender

    Bezorgd op 2 augustus 3:00

  2. 1 augustus 2:57

    Zending is gesorteerd

  3. 30 juli 15:30

    Zending is ontvangen door PostNL

Toon alles

Gegevens van je pakket

Bezorgadres

T-Mobile Thuis (Retouren)

Antwoordnummer 15021

 

1117ZZ SCHIPHOL-RIJK

Nederland

Afzender

OnbekendDit is een tooltip

 

Track & trace-code

3SCFUS8079055

Gegevens

Gewicht: 1,72 kg

Details: 23,5 x 21 x 28,5 cm

Beschrijving

0010191111

 

 

Reputatie 7

Hi @BeMu, top dat je dit hier aankaart en fijn dat je zo snel de apparatuur hebt geretourneerd! Excuses voor de verwarring en dat jij nu al deze e-mail hebt ontvangen, maar je hoeft je hier geen zorgen om te maken. Zodra het pakket bij ons is binnengekomen doet ons distributiecentrum er maximaal vijf werkdagen over om het pakket te verwerken. Ik vermoed dan ook dat jij heel snel de bevestigingsmail van ons gaat ontvangen. Wil je dit deze week nog even aankijken? Dan ga ik checken of het helemaal in orde komt. Aan onze kant zie ik ook dat het pakketjes netjes is aangekomen, dus hier gaan wij zeker geen kosten voor in rekening brengen. Het is alleen nog net iets te vroeg om hier actie op te ondernemen. 

Reageer