Info

Hoe stuur je jouw apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 354 reacties
  • 80770 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
  • T-Mobile Moderator
  • 2318 reacties

 

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! ūüėÉ Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! ūüė쬆 In¬†deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de¬†apparatuur terug te sturen. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!


 

 


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, m√°√°r gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur¬†terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! ūüėȬ†Per e-mail hebben we je een 3s verzendlabel gestuurd. Print het label uit en plak hem op de doos. Geen printer? Laat het label dan via je mobiele telefoon scannen bij het postkantoor.

Kun je het 3s label niet gebruiken, schrijf dan het adres en het retournummer op de doos. Mist het retournummer? Geen zorgen, ook zonder dit nummer zal het pakketje bij ons arriveren [moderator edit: momenteel kan het zijn dat voor sommige klanten het 3s label mist in de e-mail. Met onderstaand adres kun je toch gemakkelijk het pakketje retour sturen. Het retournummer is niet verplicht, schrijf wel altijd goed het retouradres op je pakket] :

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: ‚ÄúZie e-mail‚ÄĚ

 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaand adres is alleen bestemd voor T-Mobile voor thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van T-Mobile voor thuis.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je T-Mobile voor thuis mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van T-Mobile voor thuis
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
‚Äč‚Äč‚Äč
Media Converter
Kabels

 

 

 

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending via een PostNL punt helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


354 reacties

Hi,
Dankjewel ik heb gisteren klantenservice gebeld en alles geregeld

@LiWANG

I saw that T-Mobile received the package on the 19th of November, it could take up to a few working days for your returned box to be processed. A moderator should reply here soon and sort everything if there's still an issue ūüĎć

Thus you take my worry away, Waqqas, @Waqqas ,many thanks, nice day!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @kostas_and_senni Thank you for the screenshot, I've been able to find the status page. This message has to do with the way we completed the order in June and isn't correct. As Jason said everything is in order and you will not receive any fine! :slight_smile:

Hallo @soepkip67 ,

 

Fijn, bedankt voor de snelle hulp

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Joy22 

Het zou raar zijn als je de tv box al moet terugsturen terwijl je tv abonnement nog niet is be√ęindigd, deze moet je dan ook terugsturen nadat je tv abonnement is be√ęindigd¬† (na de opzegtermijn).

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Joy22,

Fijn dat je aan de mouw trekt! Sorry, ik ben het met je eens dat het dubbel geformuleerd is. Je hebt namelijk 30 dagen nádat het TV abonnement definitief is opgezegd. Hierdoor kan je de apparatuur met een gerust hart over een maand opsturen en zal de TV Box absoluut op tijd binnenkomen.

Daarom wil ik je in de tussentijd nog veel kijkplezier toewensen en alvast bedankt voor het retourneren!¬†ūüėÉ

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @loemban, slim dat je aan dit aanstipt! Geen zorgen, zo te zien is het¬†nieuwe label goed gekoppeld aan het oude label waardoor wij kunnen zien dat het pakket inmiddels retour is. Daarom weet ik dat dit helemaal goed zal komen. Hartelijk bedankt¬†nog voor het retourneren en geniet¬†nog van het heerlijke weer de komende dagen!¬†ūüėÉ

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tungnq, top dat jij mij ook gelijk hebt voorzien van jouw verzendbewijs! Maak je vooral geen zorgen, wij zorgen ervoor dat jouw pakket wat extra tijd krijgt. Dit gaat dus helemaal goedkomen. Dankjewel dat jij alsnog jouw apparatuur hebt geretourneerd! ūüėä

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @jevdwall, volkomen terecht dat je dit hier meldt, bedankt dat je gelijk het verzendbewijs meestuurt! 

Ik heb meteen een vergoeding aangemaakt die de openstaande afkoopsom/boete op 0 moet brengen. Je hebt het bedrag direct gestorneerd zie ik, dat kan ik absoluut begrijpen. Omdat de vergoeding pas over 32 dagen gecompenseerd zal worden met de openstaande boete, kan het zijn dat je nog aanmaningen, dan wel waarschuwingen binnenkrijgt: deze mag je negeren. Sorry voor de overlast!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rickdaf55, super dat je meteen aan de bel trekt! Heel fijn dat je ook het verzendbewijsje alvast mee stuurt. Ik wilde gelijk een kijkje nemen achter de schermen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een priv√©bericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee! ūüí™

Top! Hartelijk dank voor het uitzoeken en beantwoorden.
Reputatie 3
Badge +2
Hi @Ruben0s,

Goede vraag, maar dit is inderdaad niet nodig! Op jouw apparatuur zit namelijk een sticker, met hierop een serienummer van het apparaat. Dit serienummer is gekoppeld aan jou, zodat wij weten welk apparatuur van jou afkomstig is, handig h√©!? Zo hoef jij verder nergens over na te denken! ‚ėļÔłŹ Heb je nog meer brandende vragen, stel ze gerust.
Reputatie 6
Badge +3
Hoi Bob,

We zien graag de kabel waarmee je het modem van stroom voorziet terug. Ook de TV Box inclusief stroomkabel, HDMI-kabel en afstandsbediening ontvangen we graag. De UTP-kabel mag je houden. Bedankt voor het terugsturen!
Nevermind, the person on the chat helped ordering another one :)

Thanks!
Reputatie 7
Badge +8
Hi @Sanh, geen zorgen, dit is een foutje in de e-mail! Je kan de apparatuur binnen 30 dagen n√° het stopzetten van je abonnement terug sturen, niet 30 dagen na ontvangst van de e-mail 😉 We hebben recent wat aangepast in het terug sturen waardoor deze e-mail niet klopt en dit gaan we aanpassen. Je mag dit bericht beschouwen als een bevestiging en ik heb hier ook een aantekening van gemaakt in ons systeem, excuses voor de verwarring!
Reputatie 7
Badge +20

Hallo @brod 

Je kan het adres gewoon op de doos schrijven en afgeven, een antwoordnummer is gratis en daar hoef je verder niks voor te betalen.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @rencevio,

Smart that you provided a lot of detailed information! Yes, it certainly means that the package has been delivered at our distribution center. Please be aware that it could take a few days before the package is processed, especially because it was delivered Saturday in the late evening. As soon as the package has been processed, you will get a confirmation email from us. 

Thanks for returning the hardware! :)

Hi @josephj, thank you for sending us the proof of shipment! I've added it to your customer profile. The Track & Trace code implies that your return package will be delivered by tomorrow, that means you won't be charged with a fine. Thanks again and stay safe!

Hoi @Donnyvb, bedankt voor je verzendbewijs! Ik heb de TV Box meteen afgemeld, je zult nu geen boete ontvangen. Eventuele extra e-mails met waarschuwingen kun je volledig negeren. Sorry voor het ongemak!

many thanks Jason. I appreciate your help.

 

cheers,

Joseph

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Hurkie,

 

Sorry voor de verlate reactie! 

 

Je hoeft je geen zorgen te maken, ik heb alles hier voor je nagekeken en alle apparatuur is goed binnengekomen. Ik vermoed dat het binnenkomen van de apparatuur en de mail elkaar net hebben gekruist, sorry voor de verwarring. Alles is hier in ieder geval in orde en je mag de mail als niet verzonden beschouwen. Laat je het even weten als je nog andere vragen hebt?

Reputatie 1

Hoi @Shebje, ik schaar me volledig achter jouw standpunt en ben het met je eens. Zonder een bewijs van verzending wordt het echter lastig te bewijzen dat je het geretourneerd hebt, zeker omdat er aan onze kant geen melding gemaakt is van retourneren.

Wat ik ga doen, is een specialist bellen en om hulp vragen. Er is misschien nog één mogelijkheid om na te gaan of het pakket binnengekomen is. Sorry voor al het gewacht, maar ik breng het liefst goed nieuws!

UPDATE: ik heb gesproken met onze huisspecialist en zij heeft via de distributie en een achterliggend systeem gezocht, maar er is nog niets retour gemeld. Ik ga weer verder alles doorspitten, zodra ik een nieuwe update heb, hoor je direct van me. Beloofd!

Tot nu toe bedankt voor alle moeite zover. Ik ga er vanuit dat alles goedkomt. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @dluf,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je oude modem netjes retour is gekomen, bedankt! Het komt regelmatig voor dat ons systeem dit pas later verwerkt. Mocht je om de één of andere reden alsnog een boete ontvangen wegens het niet retourneren, dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Geef ons een seintje en we herstellen dit zo snel mogelijk voor je!

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen @MOosterbaan, bedankt voor het verzendbewijs! Deze heb ik meteen toegevoegd aan jouw klantprofiel zodat we die te allen tijde inzichtelijk hebben. De Track & Trace code geeft aan dat het pakket op 8 december aangekomen is bij de distributie. Het kan nog maximaal vier werkdagen duren voordat het pakket retour gemeld is bij ons. Ik houd je situatie in de gaten en zal indien nodig de apparatuur afmelden. Er zal geen boete komen.

Hi @josephj, you're welcome, no problem at all! 

Reputatie 7
Badge +13

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld. Dit is al in werking gezet tijdens ons vorige contact. Wellicht had ik daar wat specifieker over kunnen uitweiden, sorry voor het ongemak! Om de boel helemaal op zeker te zetten, maak ik een creditering aan die het bedrag te niet doet. Sorry voor deze onterechte e-mail en het feit dat je hiermee onheus bejegend wordt! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Peter71, geen zorgen, dat gaan we regelen! Ik zie dat het pakketje nooit daadwerkelijk door ons geregistreerd is maar ik ga het handmatig afmelden. Je ontvangt dan een e-mail bevestiging dat we het pakketje wél ontvangen hebben (deze wordt automatisch verstuurd), dus zodra je deze e-mail ziet weet je dat het gelukt is. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

Hi @Peter71, geen zorgen, dat gaan we regelen! Ik zie dat het pakketje nooit daadwerkelijk door ons geregistreerd is maar ik ga het handmatig afmelden. Je ontvangt dan een e-mail bevestiging dat we het pakketje wél ontvangen hebben (deze wordt automatisch verstuurd), dus zodra je deze e-mail ziet weet je dat het gelukt is. Excuses voor het ongemak!

Dank je Brian, zag de mail al inderdaad. Fijn dat het is afgehandeld ūüĎć.

Reageer