Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 147 reacties
  • 32753 Bekeken


Toon eerste reactie

147 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @MichielT91, wat gaaf dat je gaat verhuizen, gefeliciteerd met je nieuwe woning! 😁

Je mag de Media Converter inpakken en meenemen en dan vervolgens retourneren inderdaad, thanks daarvoor alvast. Wil je weten hoe je het pakket kunt terugsturen, check dan ons speciale topic (de link is klikbaar). Succes en indien ik iets anders voor je kan doen, let me know. Stay safe!

Hi wij verhuizen van een huur appartement naar een koophuis moeten wij de media converter plus voeding ook meenemen en retourneren? 

Dat wordt dus een andere provider. 😉 KPN bied wel 1000mbit aan op het nieuwe adres

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Kilowatt 

Dan zou je daar het 100 Mbit pakket moeten nemen helaas, je sluit tenslotte een nieuwe abonnement af voor je nieuwe woning.

Hoi, ik ga verhuizen en wil mijn 'tmobile abonnement meenemen natuurlijk, nu is het probleem dat jullie op het nieuwe adres niet het pakket van 1000mbit aanbieden, maar maximaal tot 100mbit, wat nu?

Reputatie 7
Badge +20

Hello @josephj 

Report your move via Facebook or Twitter so a official document can also be uploaded along.

Via Facebook if you get to speak a robot just say ik wil een medewerker spreken.

Hi I’m trying to arrange a move but over the last 2 work days I’ve spent a total of 2.5 hrs on hold on your customer service line. At this rate it would be easier to cancel and go with a different provider. Can you please help? 

 

 

Via een mobiele hotspot van je mobiele telefoon.

Via vriendelijke nieuwe buren waar je gebruik mag maken van hun WiFi, tevens een goede reden om  kennis te maken, achteraf een bosje bloemen of flesje drank afgeven als dank.

Zo ben ik 2 maanden doorgekomen, kabel lag niet binnen, wel op tijd verhuizing doorgegeven.

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Grappige reactie maar zeer nutteloos en geen aanvulling of antwoord op mijn vraag.  Ik had graag van die optie nog niet verhuizen gebruik gemaakt, helaas loopt het leven niet altijd zoals gepland! En ja 2 weken is inderdaad snel en heel fijn dat het geregeld kan worden alleen zoek ik nu een tussen oplossing. 

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Goedenavond, 

 

Wij gaan volgende week verhuizen en vandaag heb ik gebeld betreft ons t-mobile thuis abonnement. Helaas kan deze pas vanaf 14 juli geleverd worden. Nu werk ik op dit moment thuis en ik vraag mij af of er hier voor een tussen oplossing is? 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Mehmet123, leuk dat je bent verhuisd! Ik snap helemaal dat jij en je gezin zo snel mogelijk van internet willen genieten in jullie nieuwe huis. Wel is het zo dat wij in de regel verzoeken je verhuizing 4 weken van te voren door te geven. Op die manier hebben wij alle tijd om je verbinding over te zetten. Het hoeft nooit daadwerkelijk 4 weken te duren, maar zo zorgen we ervoor dat je niet zonder internet komt te zitten. Een verhuizing heeft achter de schermen altijd veel voeten in de aarde. We zijn snel, maar een verbinding omzetten in twee dagen (je hebt de verhuizing op 17 juni doorgegeven) is technisch onmogelijk. Dit komt omdat wij in jouw regio afhankelijk zijn van een netwerkbeheerder.

We doen daarom ons best om je zo snel mogelijk online te krijgen op je nieuwe adres. KPN NetwerkNL heeft aangegeven dat de lijn op 2 juli gereed gemaakt kan worden. Vanaf die datum hebben wij groen licht om service te leveren op deze lijn. Ik had het graag in orde gemaakt als de mogelijkheid er was, maar een eerdere oplevering kan ik door eerdergenoemde niet voor je regelen Mehmet. Mocht je een mobiel abonnement bij T-Mobile hebben, kan ik checken of ik je twee weken van Unlimited data op je telefoon mag voorzien. Thuis kan dan vervolgens de hotspot worden aangezet, voor andere apparatuur. Je mag mij een privébericht sturen als je hiermee geholpen bent - ik sta voor je klaar!

We hebben afgelopen maandag ons sleutels en contract gekregen voor onze nieuwe woning. Het is een tijdelijke woning op ongeveer 25meter afstand. Ik heb op de woensdag gebeld om aan te geven dat we gaan verhuizen, omdat ik daarvoor nog beetje druk was.

Nu zijn we al klaar met verhuizen, zoals ik al zei ons nieuwe woning is heel dichtbij. We hebben alles verhuisd, ons oude woning staat leeg. Alleen hebben we geen internet.

Ons werd verteld dat de datum wanneer de internet klaar staat in de nieuwe woning ongeveer 2 juli zal zijn. Maar ik ben nu 19-06 al klaar. Moet ik nu 13 dagen zonder internet zitten, dat is bijna onmogelijk voor ons. Ik heb kinderen die studeren en werken via het internet. Ook heb ik een kind die zich dood verveeld. 

Is er geen mogelijk om de internet sneller aan te sluiten op het nieuwe adres aub, dat het zo lang duurt is abnormaal en zeer vervelend voor ons.
@Waqqas @Brian 

Reputatie 7
Badge +20

Een nieuwe huis is een nieuwe aansluiting. Aansluiting is postcode gebonden, helaas..

Reputatie 2

@Waqqas dank voor uw antwoord. Jammer dat dus de huidige abbo niet mee kan nemen naar mijn nieuwe woning.

 

Reputatie 7
Badge +20

1000 Mbit is alleen beschikbaar op het T-mobile glasvezel netwerk. Je zit dus op het KPN netwerk.

Het doel van T-mobile is wel om alle glasvezel klanten aan te sluiten op het eigen netwerk zodat iedereen 1000 Mbit kan nemen maar dat zal nog lang duren.

Reputatie 2

Hallo @Waqqas,

 

Ik zie hier in Leidsche rijn geen optie voor 1000Mbit te nemen. 100Mbit is de max.
Waarom kan ik geen 1000mbit nemen?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @GhubozZ 

Dat is de nieuwe propositie van T-mobile 50 Mbit, 100 Mbit en 1000 Mbit via het eigen glasvezel netwerk van T-Mobile.

Helaas kun je de snelheid van 500 Mbit niet meenemen.

Reputatie 2

Goedemiddag,

Ik ben van plan om te verhuizen in de zelfde buurt. Zie ook dat T-Mobile internet weer heeft daar. Maar ik zie dat ik mijn huidige snelheid niet meer tussen staan? Kan ik de 500/500 mee nemen naar het nieuwe adres? Waarom is de 500/500 weg? Waarom wordt er alleen 100/100 aangeboden?

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @nijhuisannet06,

Jammer dat je ons gaat verlaten! Maar wel top dat het alsnog is opgelost voor je. Vergeet ook niet het verzendbewijsje te bewaren wanneer je alle apparatuur naar ons retour stuurt. Ik wens je alvast heel veel succes met de verhuizing! :house_with_garden:

Hallo,

ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice i.v.m. Een verhuizing. Ik wou namelijk mijn contract opzeggen omdat ik ga verhuizen en snel al. Er werd mij gevraagd om een kopie van het huurcontract te sturen (ik vertelde dat ik die maandag zou hebben). Afgelopen maandag heb ik deze dan ook verstuurd. En er werd mij beloofd dat de persoon(ik heb je een naam zal deze hier niet zomaar in vermelden) waar ik mee heb gesproken dit direct maandag in behandeling zou nemen omdat er best wat spoed achter zit nu omdat ik per 4 mei mijn huidige woning al niet meer heb. 

Alleen heb ik nu nog steeds geen bericht terug, hoelang gaat dit nog duren? Want ik kom zo maar niet verder.. En dan zit ik straks zonder internet/tv omdat ik een nieuwe niet optijd heb kunnen regelen. 
 

Groeten, Annet

Na nogmaals telefonisch contact is het nu opgelost en afgesloten. Ik wou dit bericht verwijderen maar dat kan ik helaas niet. 

Hallo,

ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice i.v.m. Een verhuizing. Ik wou namelijk mijn contract opzeggen omdat ik ga verhuizen en snel al. Er werd mij gevraagd om een kopie van het huurcontract te sturen (ik vertelde dat ik die maandag zou hebben). Afgelopen maandag heb ik deze dan ook verstuurd. En er werd mij beloofd dat de persoon(ik heb je een naam zal deze hier niet zomaar in vermelden) waar ik mee heb gesproken dit direct maandag in behandeling zou nemen omdat er best wat spoed achter zit nu omdat ik per 4 mei mijn huidige woning al niet meer heb. 

Alleen heb ik nu nog steeds geen bericht terug, hoelang gaat dit nog duren? Want ik kom zo maar niet verder.. En dan zit ik straks zonder internet/tv omdat ik een nieuwe niet optijd heb kunnen regelen. 
 

Groeten, Annet

Reputatie 7
Badge +12

@avdwerf Dat is ook absoluut een optie, het enige is dat bij een verhuizing van abonnement het aansluit/activatieproces doorgaans sneller verloopt dan bij een nieuwe aanvraag. Bovendien betaal je dan extra aansluitkosten (€ 30,-) en eventuele installatiekosten, wanneer je Glasvezel zou nemen (€ 37,50). Aan jou de keuze natuurlijk! Als ik je ergens anders bij kan helpen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar. Succes met de keuze! :blush:

Hoi @avdwerf, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Leuk dat we met je mee mogen verhuizen ook! :smile: Wat @Waqqas aangeeft klopt helemaal. We hebben niet de mogelijkheid om een tijdelijk internetcontract voor Thuis aan te vragen, maar wat je inderdaad wel kunt doen is voor de overbruggingsperiode 4G Voor Thuis te nemen. Je kunt dan het abonnement door laten lopen op je oude adres, en 1 maand voordat je volledig verhuisd bent naar je nieuwe adres, dat abonnement via een verhuizing verplaatsen. Zodra je dan weet wanneer je helemaal overgaat, heb je ook gelijk een einddatum voor het 4G abonnement op je nieuwe adres. Is dat een ideetje?

 

Heb even zitten kijken, maar kan ik dan niet beter gewoon een nieuw internetabonnement aanschaffen? Dan betaal ik 30 euro per maand, met 4g betaal ik 42,50 met router erbij. Dan breid ik het internetabonnement zodra we er gaan wonen uit met interactieve TV. Mijn huidige Thuis contract loopt tot 30-5-2020 en wordt daarna dacht ik per maand verlengd? Dan kan ik die opzeggen een maand voor we gaan verhuizen, en ben ik er volgens mij ook toch?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @avdwerf, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Leuk dat we met je mee mogen verhuizen ook! :smile: Wat @Waqqas aangeeft klopt helemaal. We hebben niet de mogelijkheid om een tijdelijk internetcontract voor Thuis aan te vragen, maar wat je inderdaad wel kunt doen is voor de overbruggingsperiode 4G Voor Thuis te nemen. Je kunt dan het abonnement door laten lopen op je oude adres, en 1 maand voordat je volledig verhuisd bent naar je nieuwe adres, dat abonnement via een verhuizing verplaatsen. Zodra je dan weet wanneer je helemaal overgaat, heb je ook gelijk een einddatum voor het 4G abonnement op je nieuwe adres. Is dat een ideetje?

Reageer