Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 201 reacties
  • 41659 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?

Toon eerste reactie

201 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TheDoc, ik kijk graag als tweede paar ogen mee! Tommie heeft het administratieve voorwerk goed verricht. Omdat er al een opzegging van je internetlijn gepland stond voor 18-3 moeten we alleen ook nog de netwerkbeheerder informeren. Ik heb dit verzoek doorgestuurd naar onze technische dienst die contact hebben met de netwerkbeheerder en ik verwacht zij binnen een aantal werkdagen akkoord hebben van de netwerkbeheerder om de opzegging van je oude adres uit te stellen naar 30-3. Voor de zekerheid zal ik het nog voor je in de gaten houden maar ik kan je eigenlijk nu al vertellen dat dit gewoon goed geregeld zal worden.

Daarom wens ik je alvast een fijn weekend toe en succes nog met de voorbereidingen voor de verhuizing! 

Reputatie 7
Badge +14

De tarieven op de nieuwe locatie zijn duurder. Artikel 6.4 voorziet hierin. Zolang je niets wijzigt aan de bestaande situatie betaal je de oude prijs. Zodra je een andere snelheid, locatie of een formele verlenging aanvraagt stap je altijd over naar het actuele prijsplan.

Ik verhuis hemelsbreed 400 meter in dezelfde wijk. De tarieven voor beide adressen is op dit moment € 40,- maar ik betaal nog het oude tarief van € 25,50 (inflatie van 50 cent) voor de 1 GB aansluiting.

 

Het oude tarief was als ik het mij goed kan herinneren € 35,00 (of € 40,00) voor 1Gbit glasvezel, dit werd als je combineerde met klantvoordeel verlaagd naar € 25,00. Klantvoordeel is echter adres gebonden net als T-Mobile voor Thuis waardoor je dus bij verhuizing een nieuwe overeenkomst aangaat.

Omdat klantvoordeel ( in de huidige vorm ) geen € 10,00/15,00 korting op glasvezel biedt maar hooguit € 5,00, betaal je hierdoor meer dan eerst.

 

Het probleem is dus dat ik een nieuw contract met een nieuw tarief krijg… En dat lijkt me niet conform de voorwaarden…

Je screenshot laat heel simpel en duidelijk zien hoe het in elkaar zit en T-Mobile handelt in dezen volledig naar hoe ze hun voorwaarden hebben opgesteld;

Jij gaat verhuizen, de diensten zijn het zelfde en even duur (of duurder) dan betaal je dus de op dat moment geldende prijs. Als het goedkoper zou zijn geweest had je minder hoeven betalen.

Echter zijn in dit geval die tarieven en de Algemene Voorwaarden niet eens het uiteindelijke probleem vermoed ik, het gaat in dezen om klantvoordeel. 1Gbit was ten tijden dat jij je overeenkomst afsloot als het goed is € 35,00 (of € 40,00). Als je 2 of meer diensten combineerde, kreeg je ( afhankelijk van welke combinatie ) tot € 10,00/15,00 korting op je T-Mobile voor Thuis glasvezel aansluiting met daarbij de hoogste snelheid.

Omdat je verhuist en je T-Mobile voor Thuis overeenkomst wordt beëindigd, vervalt dus ook het voordeel daarop. Je kunt je wel aanmelden voor klantvoordeel op het nieuwe adres, alleen zijn de huidige klantvoordelen niet meer zoals deze tot 24 januari 2022 waren.

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

 

Vandaag ben ik verhuisd. Ik zou een signaal moeten hebben op mijn nieuwe adres. Maar er komt een kabel met RJ45-stekker uit de muur, maar op het oude adres had ik een RJ11-modem aangesloten. De oude eigenaren hadden internet bij KPN, ze konden het ISRA-punt niet vinden, dus de installateurs van KPN hebben het aangesloten. Mijn vraag is wat ik nu moet doen om de modem te kunnen aansluiten en te kunnen internetten met T-mobile.

 

Nee de diensten zijn op het nieuwe adres even duur als op het oude adres. Op beide adressen 40 euro… Alleen is de prijs die ik betaal niet meer verkrijgbaar. Maar in de voorwaarden staat dat het alleen wijzigt als er op beide adressen verschil bestaat in de tarieven… 

 

Op mijn factuur staat ook een tarief van € 40,- echter met een korting van € 15,-. Ik wil die korting dus behouden op mijn nieuwe adres… 

 

Nee de diensten zijn op het nieuwe adres even duur als op het oude adres. Op beide adressen 40 euro… Alleen is de prijs die ik betaal niet meer verkrijgbaar. Maar in de voorwaarden staat dat het alleen wijzigt als er op beide adressen verschil bestaat in de tarieven… 

Je kijkt alleen naar de Algemene Voorwaarden maar vergeet hierbij dat er meer voorwaarden van toepassing zijn (de Aanvullende Voorwaarden). Je € 15,00 korting krijg je omdat je klantvoordeel hebt. De voordelen van klantvoordeel kunnen echter wijzigen of eindigen.

 

Op mijn factuur staat ook een tarief van € 40,- echter met een korting van € 15,-. Ik wil die korting dus behouden op mijn nieuwe adres… 

Wanneer je jou thuis aansluiting bijvoorbeeld van een hogere of lagere snelheid wilt voorzien, dan veranderd direct je klantvoordeel naar die van 24 januari 2022. Dit zelfde geldt ook voor een verhuizing, bij een verhuizing veranderd het e.e.a. waardoor je klantvoordeel nog hooguit een korting biedt van € 5,00 per maand op je T-Mobile voor Thuis aansluiting.

Hier kan en zal je dus hoe je het draait of keert niet aan ontkomen. Klantvoordeel is niet alleen verbonden aan de overige abonnementen die gekoppeld zijn, het is daarnaast ook adres gebonden.

 

 

Als het goed is moet je zelfs als je verhuist bent, zelfs je T-Mobile voor Thuis aansluiting opnieuw aanmelden bij klantvoordeel omdat dit een geheel nieuwe aansluiting betreft. Een oude (bestaande) aansluiting 1 op 1 meenemen kan niet.

Nee de diensten zijn op het nieuwe adres even duur als op het oude adres. Op beide adressen 40 euro… Alleen is de prijs die ik betaal niet meer verkrijgbaar. Maar in de voorwaarden staat dat het alleen wijzigt als er op beide adressen verschil bestaat in de tarieven… 

Je kijkt alleen naar de Algemene Voorwaarden maar vergeet hierbij dat er meer voorwaarden van toepassing zijn (de Aanvullende Voorwaarden). Je € 15,00 korting krijg je omdat je klantvoordeel hebt. De voordelen van klantvoordeel kunnen echter wijzigen of eindigen.

 

 

Ik snap dat deze kunnen eindigen of wijzigen. Ik zie in de voorwaarden voor Klantvoordeel echter dat deze alleen op het oude adres eindigen, dit zou betekenen dat ze op het nieuwe adres doorlopen en we dus een gelijke situatie hebben.
 

 

Op mijn factuur staat ook een tarief van € 40,- echter met een korting van € 15,-. Ik wil die korting dus behouden op mijn nieuwe adres… 

Wanneer je jou thuis aansluiting bijvoorbeeld van een hogere of lagere snelheid wilt voorzien, dan veranderd direct je klantvoordeel naar die van 24 januari 2022. Dit zelfde geldt ook voor een verhuizing, bij een verhuizing veranderd het e.e.a. waardoor je klantvoordeel nog hooguit een korting biedt van € 5,00 per maand op je T-Mobile voor Thuis aansluiting.

Hier kan en zal je dus hoe je het draait of keert niet aan ontkomen. Klantvoordeel is niet alleen verbonden aan de overige abonnementen die gekoppeld zijn, het is daarnaast ook adres gebonden.

 

 

Als het goed is moet je zelfs als je verhuist bent, zelfs je T-Mobile voor Thuis aansluiting opnieuw aanmelden bij klantvoordeel omdat dit een geheel nieuwe aansluiting betreft. Een oude (bestaande) aansluiting 1 op 1 meenemen kan niet.


Ik wil geen andere snelheid, ik wil gewoon precies hetzelfde als ik nu heb. Alleen 1GB internet welke op beide adressen een zelfde tarief kent in dezelfde woonwijk. Er veranderd dus niets, het mobiele abonnement verhuist ook mee. Dus enige wat wijzigt is de plek van levering en dat er opnieuw aangesloten moet worden. Maar op basis van de voorwaarden zie ik niet waarom ik daarvoor een nieuw contract van € 15,- meer moet afsluiten. Echter is T-mobile niet per mail bereikbaar en telefonisch krijg je alleen “ja dat is zo” dus totaal niet onderbouwd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @B. Lewikowski 

Kun je eens op de T-Mobile postcodecheck kijken of er DSL of glasvezel beschikbaar is op jouw adres?

Je kan eens in de meterkast of woonkamer kijken of je iets van deze ISRA's tegen komt.

Bij een verhuizing sluit je een nieuwe contract af en krijg je ook nieuwe apparatuur, heb je dat ontvangen en klopt alles in je T-Mobile thuis account zoals het adres en of je diensten actief zijn?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ferdel 

Sinds 24 januari 2022 is T-Mobile over op een nieuwe portfolio dus wanneer je een nieuwe contract aangaat dan ga je de nieuwe prijzen betalen.

Hier lees je daar meer informatie over.

Nu zit je dus nog op het oude portfolio.

Reputatie 7
Badge +14

De oude propositie is voor medewerkers ook niet meer in te voeren. 

Ik had inmiddels van webcare idd begrepen dat ik op het oude prijsplan zit en die ligt lager dan het nieuwe. Maar volgens de voorwaarden van mijn overeenkomst klopt het dus niet dat ik overgezet zal worden naar een nieuw prijsplan bij een verhuizing, zie artikel 6.4 van de eerder geposte voorwaarden. Maar maandag laat t-mobile webcare weten of ze me nog tegen de oude voorwaarden/prijs gaan verhuizen. En anders gooi ik t wel naar de rechtsbijstand kijken wat die er van vinden. 

Ik had inmiddels van webcare idd begrepen dat ik op het oude prijsplan zit en die ligt lager dan het nieuwe. Maar volgens de voorwaarden van mijn overeenkomst klopt het dus niet dat ik overgezet zal worden naar een nieuw prijsplan bij een verhuizing, zie artikel 6.4 van de eerder geposte voorwaarden. Maar maandag laat t-mobile webcare weten of ze me nog tegen de oude voorwaarden/prijs gaan verhuizen. En anders gooi ik t wel naar de rechtsbijstand kijken wat die er van vinden. 

Nogmaals, je haalt de zaken door elkaar. Je prijsplan veranderd niet en is “blijft” € 40,00. 1Gbit kost al vanaf het moment dat het werd geïntroduceerd € 40,00 en heeft in de tussentijd geen andere prijsstellingen gehad.

1Gbit is geïntroduceerd per 2019 en vind terug in het prijsplan van 29-10-2019 tot 29-06-2020, 29-06-2020 tot en met 04-08-2020, 04-08-2020 tot en met 01-08-2021, 01-08-2021 tot en met 04-10-2021, 04-10-2021 tot en met 24-01-2022 en 24-01-2022 tot en met 03-06-2022.

Voor 29-10-2019 was de maximum snelheid van internet 750Mbit met een prijs van € 50,00 per maand en was 1Gbit niet leverbaar. Kijkende naar de prijsplannen is één ding opvallend, de snelheid van 1Gbit kent sinds de introductie één vaste prijs van € 40,00 per maand en is niet anders geweest.

Deze prijsplannen zijn overigens allen te vinden via “deze pagina”.

 

Waar het prijsverschil 'm in zit is klantvoordeel, deze was tot 24 januari 2022 € 15,00 per maand en is sinds die datum verlaagd naar maximaal € 5,00 per maand. De Aanvullende Voorwaarden die betrekking hebben op klantvoordeel tref je aan op deze pagina.

In alle Aanvullende Voorwaarden aangaande klantvoordeel over de afgelopen jaren wordt continue duidelijk vermeld dat de diensten die worden opgegeven voor klantvoordeel actief moeten zijn. Omdat bij een verhuizing T-Mobile voor Thuis (glasvezel) niet direct actief is en dit ook niet kan zijn, is dit dus een nieuwe aansluiting die je opnieuw zal moeten aanmelden voor klantvoordeel.

Bij de nieuwe aansluiting gelden dan dus ook de nieuwe Aanvullende Voorwaarden (lees; voorwaarden) behorende bij klantvoordeel maar tevens ook Algemene Voorwaarden en Prijsplan aangaande T-Mobile voor Thuis.

Of te wel, nieuwe overeenkomst en dus geen aanspraak mogelijk op oude voorwaarden, tarieven, voordelen etc. ook een rechtsbijstandverzekering zal je hier direct op wijzen.

De vergelijking verhuizen van T-Mobile voor Thuis met mobiel gaat niet op, bij mobiel heb je namelijk niet te maken met een fysieke verbinding aan een glasdraadje. Een verhuizing met DSL en glasvezel werkt anders dan met een provider die via kabel levert (Ziggo).

 

Ik had inmiddels van webcare idd begrepen dat ik op het oude prijsplan zit en die ligt lager dan het nieuwe. Maar volgens de voorwaarden van mijn overeenkomst klopt het dus niet dat ik overgezet zal worden naar een nieuw prijsplan bij een verhuizing, zie artikel 6.4 van de eerder geposte voorwaarden. Maar maandag laat t-mobile webcare weten of ze me nog tegen de oude voorwaarden/prijs gaan verhuizen. En anders gooi ik t wel naar de rechtsbijstand kijken wat die er van vinden. 

Nogmaals, je haalt de zaken door elkaar. Je prijsplan veranderd niet en is “blijft” € 40,00. 1Gbit kost al vanaf het moment dat het werd geïntroduceerd € 40,00 en heeft in de tussentijd geen andere prijsstellingen gehad.

1Gbit is geïntroduceerd per 2019 en vind terug in het prijsplan van 29-10-2019 tot 29-06-2020, 29-06-2020 tot en met 04-08-2020, 04-08-2020 tot en met 01-08-2021, 01-08-2021 tot en met 04-10-2021, 04-10-2021 tot en met 24-01-2022 en 24-01-2022 tot en met 03-06-2022.

Voor 29-10-2019 was de maximum snelheid van internet 750Mbit met een prijs van € 50,00 per maand en was 1Gbit niet leverbaar. Kijkende naar de prijsplannen is één ding opvallend, de snelheid van 1Gbit kent sinds de introductie één vaste prijs van € 40,00 per maand en is niet anders geweest.

Deze prijsplannen zijn overigens allen te vinden via “deze pagina”.

 

 

Waarom is de prijs nu dan € 45,-?

 

 

 

Waar het prijsverschil 'm in zit is klantvoordeel, deze was tot 24 januari 2022 € 15,00 per maand en is sinds die datum verlaagd naar maximaal € 5,00 per maand. De Aanvullende Voorwaarden die betrekking hebben op klantvoordeel tref je aan op deze pagina.

In alle Aanvullende Voorwaarden aangaande klantvoordeel over de afgelopen jaren wordt continue duidelijk vermeld dat de diensten die worden opgegeven voor klantvoordeel actief moeten zijn. Omdat bij een verhuizing T-Mobile voor Thuis (glasvezel) niet direct actief is en dit ook niet kan zijn, is dit dus een nieuwe aansluiting die je opnieuw zal moeten aanmelden voor klantvoordeel.

Bij de nieuwe aansluiting gelden dan dus ook de nieuwe Aanvullende Voorwaarden (lees; voorwaarden) behorende bij klantvoordeel maar tevens ook Algemene Voorwaarden en Prijsplan aangaande T-Mobile voor Thuis.

Of te wel, nieuwe overeenkomst en dus geen aanspraak mogelijk op oude voorwaarden, tarieven, voordelen etc. ook een rechtsbijstandverzekering zal je hier direct op wijzen.

De vergelijking verhuizen van T-Mobile voor Thuis met mobiel gaat niet op, bij mobiel heb je namelijk niet te maken met een fysieke verbinding aan een glasdraadje. Een verhuizing met DSL en glasvezel werkt anders dan met een provider die via kabel levert (Ziggo).

 


In de voorwaarden van klantvoordeel waar je naar verwijst staat ook dat ze de voordelen op het nieuwe adres activeren en op het oude beëindigen. Dus hoezo is het niet mogelijk om de verhuizing van mobiel en thuis gelijktijdig te doen? 
 

En dat het een nieuwe aansluiting is betekend niet dat het een nieuw contract is, daar kan ik in de voorwaarden niets over vinden. Dat ze zo werken uit praktische overwegingen is prima, maar ik vraag niet om een nieuw contract…  

En ik kan nergens vinden dat een verhuizing in mijn situatie (prijs nieuwe/oude adres gelijk) zou moeten leiden tot een nieuw contract. Dus als er geen nieuw contract komt zie ik niet in waarom de klant voordelen beëindigd moeten worden. Want als ik een verhuizing doorgeef dan zouden ze gewoon in staat moeten zijn dit voor alle diensten gelijktijdig over te zetten. De voorwaarden van klantvoordeel suggereren namelijk ook dat dat kan. Anders zou je moeten opnemen dat bij een verhuizing de klantvoordelen vervallen en opnieuw aangevraagd moeten worden.

Reputatie 1

@Waqqas

Alleen DSL is beschikbaar op mijn adres.

In de mail van T-Mobile stond dat ik oude apparaten mee kan nemen en aansluiten: "Apparatuur" Je hebt straks Standard (DSL) internet, daarom kun je al je T-Mobile Thuis apparatuur meenemen naar je nieuwe adres. Wel zo makkelijk! "

 

Ik vond er een in de woonkamer.

 

Er waren twee kabel binnen en geen enkele was vastgeschroefd. Helaas is er geen signaal op een van hen.

In deze kabel heb ik de stekker veranderd naar rj11 en het signaal is er.

Het internet werkt. Ik deed verschillende combinaties en er was internet op bijna elke combinatie. Kun je me uitleggen waarom er een rj45-stekker en 4-kabel was waarop het signaal zit?

 

Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Die onderste grijze kabel op foto 1 zou moeten werken volgens mij, Probeer eerst rood en blauw en als het niet werkt dan oranje en wit.

Die witte kabel heb je niet nodig, heb je niks kunnen vinden in de meterkast?

Reputatie 1

@Waqqas 

Ik heb met deze grijze kabel verschillende combinaties geprobeerd, maar de modem reageerde niet. Er is geen signaal op deze kabel. Misschien heeft de monteur van KPN een nieuwe aansluiting gemaakt op de kabel van foto 3, maar waarom voor de RJ45 stekker?

Ik heb 4 weken geleden gebeld om mijn verhuizing door te geven. Toen werd me inderdaad gezegd dat het 4 weken zou duren. Op de vraag waarom kreeg ik te horen dat er officieel 2 weken bedenktijd bij zit. Dat hoefde van mij niet want ik was op dat moment al bezig met de vloeren leggen en ik wilde bij tmobile blijven.

Ik kreeg toen ooit eh oren dat verhuizen van het contract niet mogelijk was en dat mijn lopende contract dan werd afgesloten en dat ik een nieuw jaarcontract zou krijgen. Dit zou inclusief de korting zijn dus ik vond dat geen probleem.

Modem teruggestuurd ( dat moest) en de interactieve box kon ik gewoon meenemen.

Afgelopen maandag werd internet weer aangesloten door de monteur en tot mijn verbazing kwam dinsdag een nieuwe interactieve box binnen.

Moet ik die terugsturen? Mag ik hem houden voor eventueel een 2e tv? Kost me dat dan extra geld?

We have also bought a house, and for the time that we have both the current and the new houses, it would be good to have internet in both. In the Odido dashboard, I can only specify one transfer date. I don’t want it to happen on a single day. I want to have internet switched on at the new location and then switched off at the old one, after a month. But it doesn’t seem to be possible. I wonder how others manage it. It seems to be a reasonable approach, doesn’t it? With smart doorbells, security cameras, monitoring of energy production by solar panels, and, most importantly, temperature control, it’s hard to survive without internet these days! So, is it possible to switch on internet at the new location, and switch it off at the old one, later? Of course, I am happy to pay for both locations during this overlap.

Reputatie 7
Ha Ruijten R!



Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Is het verhuizen een beetje gelukt? Je bent druk bezig geweest zo te lezen. Leuk dat wij mee mochten verhuizen! Gek dat je een nieuwe TV Box hebt gekregen, dit was inderdaad niet de bedoeling aangezien je geen extra Box besteld hebt. Sorry voor de verwarring! Je hebt het goed begrepen, de TV Box uit je oude woning kun je gewoon meenemen! Een extra TV Box kost €5,- per maand. Als je wilt mag je hem dus houden, dan zit dat prijskaartje eraan. Wil je hem niet gebruiken, dan kun je hem terugsturen. Kun je jouw beslissing aan mij doorgeven? Mocht je hem terug willen sturen, dan zorg ik dat er een retourdoos jouw kant op komt.
Reputatie 7
Badge +14

Than order a new line, as a 'new customer '. Than once you are ready to stop the line in the old house, you terminate that subscription.  The only disadvantage is that the old subscription will need to be run for 1 year, the minimum contract term.

Hoe geef ik via dit medium een verhuizing door?
Reputatie 7
Hoi Shipmate!



Wat leuk dat je gaat verhuizen! Per wanneer ga je over? Als jouw jaarcontract al afgelopen is, kun je mij via een privébericht je oude en nieuwe adres doorgeven. Is jouw contract nog lopende, dan hebben we een verhuisbewijs nodig. Via onze Community wordt het echter lastig een verhuisbewijs te sturen. Dat kan wel, maar dan staan al je gegevens openbaar. Dat is niet veilig, dus dat ga ik je ook niet aanraden. Je kunt een afbeelding sturen via Facebook of Twitter . Ik hoor graag van je, via welke weg dan ook, dan kan ik het voor je regelen!

Than order a new line, as a 'new customer '. Than once you are ready to stop the line in the old house, you terminate that subscription.  The only disadvantage is that the old subscription will need to be run for 1 year, the minimum contract term.

My current contract ends in May 2024.  Canceling it in January would mean paying for five extra months, wouldn’t it?  

Beste,

Ik wil een verhuizing doorgeven en begrijp dat ik na mijn verhuizing verplicht een nieuw jaarcontract krijg. Een alternatief zou volgens de klantenservice zijn om mijn huidige contract op te zeggen en elders een nieuw contract aan te gaan. Ik vind dit onzin. Ik heb juist voor T-Mobile gekozen omdat overal op jullie website staat dat de verhuizing simpel en kosteloos is. Ik krijg een nieuw jaarcontract terwijl ik elders al eerder een goedkoper abonnement kan krijgen. Het aangeboden alternatief leidt ook weer tot kosten, namelijk dat ik bij een andere aanbieder aansluitkosten moet gaan betalen. Hierdoor wordt het verhuizen bij T-Mobile eigenlijk helemaal niet gratis. De klantenservice heeft overigens nergens in de algemene voorwaarden terug kunnen vinden dat bij verhuizing een nieuw jaarcontract wordt aangegaan. Graag zou hier een oplossing voor willen ontvangen. Mvg, Yunus
Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Een rj45 connector is niet voor DSL, weet je toevallig of die grijze kabel op foto 1 van buiten de woning komt of niet?

Volgens mij heb je die kabel nodig dus dan zou er een monteur moeten komen.

Reageer