Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 161 reacties
  • 33212 Bekeken


Toon eerste reactie

161 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hey @Myleneeee,



Leuk dat je gaat samenwonen met je vriend! 😄 Iets minder leuk dat we nu gedumpt worden. 😭



Ik zie inderdaad dat je contract tot 19 november loopt. Zal ik het abonnement per die datum voor je stopzetten? Zo ja, laat het me weten dan maak ik de opzegging voor je in orde.
Hallo,



Ik ga verhuizen vanuit Almere naar den helder, waar ik met mijn vriend ga samenwonen.

Hij heeft zelf al een internetaansluiting en daarom wil ik die van mij beëindigen.

Als het goed is loopt mijn contract in november af en wil ik hem om die reden ook niet meer verlengen.

Is dit mogelijk en wat moet ik er allemaal voor doen?





Met vriendelijke groet,



Mylene Sommers
Reputatie 6
Badge +2
Hey @JoritT,



Je TV Boxen kun je gerust meenemen naar je nieuwe adres. Deze TV Boxen hoef je dus ook niet retour te sturen. De opzegdatum kunnen we jammer genoeg niet meer wijzigen, hiervoor heb je zo te zien ook al contact opgenomen met mijn collega. Succes met de verhuizing!



Hey @Mossawi,



Ik wil je hier graag bij helpen! Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik al je gegevens erbij.
Op 1 oktober ga ik verhuizen naar een nieuw adres, maar helaas loopt dit niet zo soepel...



1e telefoongesprek, donderdag 12 september:

Ik heb gebeld met de klantenservice en alles leek goed te verlopen. Nadat ik had opgehangen, kreeg ik een mail van jullie ticket systeem dat mijn nieuwe adres niet goed was opgeslagen en of ik daarom wilde terug bellen.



2e telefoongesprek, donderdag 12 september:

Nieuwe medewerker aan de lijn. Zij wilde mijn verhuizing/bestelling opnieuw in het systeem zetten. Tijdens het proces kwam ze erachter dat dit niet lukte, omdat er al een bestelling open stond. Ik heb mijn gegevens achter gelaten en zij heeft beloofd om de verhuizing in gang te zetten.



Een weekend is voorbij gegaan en ik heb nog geen mail ontvangen.



3e telefoongesprek, maandag 16 september:

Opnieuw gebeld met een medewerker en het hele verhuisproces doorlopen. Ik ontvang nu wel een mail, maar de informatie in de mail klopt niet. In de mail staat dat mijn abonnement op 30 oktober beschikbaar word op mijn nieuwe adres. Dat is 1 maand later dan wanneer ik daar intrek. Ook is mijn internetsnelheid verhoogd naar 200MB, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik niets aan mijn pakket wil veranderen. Internet hoort dus op 100MB te staan.



4e telefoongesprek, maandag 16 september:

Weer gebeld met een medewerker. Hij heeft geprobeerd om de datum te veranderen naar een datum rond 1 oktober. Mijn internetsnelheid zou pas aangepast kunnen worden als de huidige bestelling is verwerkt (wanneer dat is, is niet bekend).



Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen om dit rond te krijgen. 🙂
@Brian Dubbele kosten snap ik. We zouden dan ons huidige abonnement door willen laten lopen tot 1 november. Router is verouderd daar zouden we al een nieuwe voor krijgen. Maar we hebben ook twee Tv boxen. Kunnen we die blijven gebruiken tijdens de overlappende periode?
Reputatie 7
Badge +8
Hi @JoritT, dat kan zeker! We kunnen de ingangsdatum voor je nieuwe adres en de einddatum van je oude adres apart van elkaar aanpassen. Op welke datum wil je het abonnement op het oude adres stopzetten? Dan pas ik dat voor je aan. Waarschijnlijk ten overvloede: Je betaalt in de periode dan dus wel voor beide abonnementen.
Ik heb mijn glasvezel account laten mee verhuizen naar mijn nieuwe huis. Maar ik bedenk me net dat het wel handig is als er nog internet is op mijn oude adres tijdens de overlappende weken. Zijn hier nog opties voor bij T-Mobile?
Reputatie 5
Badge +2
Hi @Guitoray, ik kijk graag met je mee naar de status! Stuur mij een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kom ik zo snel mogelijk bij je! 👋🏼
Ik ga verhuizen, maar de aansluiting op mijn nieuwe adres is nog niet bekend. De aansluiting zit al wel in de meterkast en de installatie is afgemeld.

Enig idee hoe lang het duurt voor de aansluiting zichtbaar is in jullie systeem? Ik kan nu geen glasvezel afsluiten voor mijn nieuwe woning.
Reputatie 2
Hallo,



Ook ik ga verhuizen en wel ergens eind mei. Datum is nog niet helemaal bekend maar gegeven de problemen die ik in het verleden had met T-Mobile Thuis wil ik zeker weten dat de verhuizing nu goed gaat. Het nieuwe huis heeft ook glasvezel maar een glasvezelmodem (Genexis) met een andere 'kap' erop geloof ik.



Kan ik alles vanuit de meterkast qua router meenemen en blijft het huidige modem achter? Of moet ik die kap meenemen en zelf terugzetten op het nieuwe modem? Zijn er kosten aan de verhuizing? Blijft mijn abbo hetzelfde?



Dank voor de antwoorden 😉



Jean-Paul




Een update op mijn eigen vraag: ik heb op tijd de verhuizing aangevraagd en een verhuisdatum afgesproken. Dacht ik 😡 Nu blijkt dat het pas 2 weken na de beloofde datum wordt opgeleverd door Guidion... En ik moet dat dan zelf regelen??? Kom op zeg! Hoe lost T-Mobile dit op?
Reputatie 7
Badge +8
Hi @jiepiewie, altijd spannend een verhuizing, ik geef je graag meer informatie! Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarabonnement aan. Via de postcodechecker op onze website zie je direct wat er beschikbaar is op jouw nieuwe adres. Als de snelheid beschikbaar is dan kan je hetzelfde abonnement gewoon blijven gebruiken óf uiteraard aanpassen hoe je wil! Met het nieuwe jaarabonnement ontvang je ook opnieuw 6 maanden korting en je betaalt geen aansluitkosten. Wij regelen de aansluiting op je nieuwe adres dus je hoeft zelf niets aan het aansluitpunt te doen! Bij Glasvezel kan je eventuele TV Boxen meenemen, de modem kan je terugsturen en er komt een monteur langs op je nieuwe adres om daar een nieuwe modem aan te sluiten.



Ik maak de verhuizing graag in orde voor je, als je mij via een privébericht onderstaande informatie door wil geven dan doe ik de rest voor je! ;)




  • De postcode en huisnummer van je oude adres
  • De postcode en huisnummer van je nieuwe adres
  • Per wanneer het abonnement op je nieuwe adres in moet gaan en per wanneer je het huidige abonnement stop wil zetten
  • Of en wat je eventueel nog aan wil passen aan je abonnement voor je nieuwe adres
Reputatie 2
Hallo,



Ook ik ga verhuizen en wel ergens eind mei. Datum is nog niet helemaal bekend maar gegeven de problemen die ik in het verleden had met T-Mobile Thuis wil ik zeker weten dat de verhuizing nu goed gaat. Het nieuwe huis heeft ook glasvezel maar een glasvezelmodem (Genexis) met een andere 'kap' erop geloof ik.



Kan ik alles vanuit de meterkast qua router meenemen en blijft het huidige modem achter? Of moet ik die kap meenemen en zelf terugzetten op het nieuwe modem? Zijn er kosten aan de verhuizing? Blijft mijn abbo hetzelfde?



Dank voor de antwoorden 😉

Jean-Paul
Reputatie 6
Badge +2
Hey Richard,



Jammer dat je op je huidige adres zoveel problemen ervaart! 😥 Speelt dit probleem nog steeds na het vervangen van je modem? Zo ja, dan moeten we hier werk van maken om het voor je op te lossen!



Bij een verhuizing ben je niet verplicht om je abonnement over te nemen. Mocht je nog binnen jaarcontract zitten dan hebben we alleen een officieel verhuisbewijs nodig. Dit kan een kopie van een huur/koopcontract, uit/inschrijving gemeente of een uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) zijn. Zodra we dit hebben ontvangen, kunnen we je abonnement met één maand opzegtermijn annuleren. Het liefst hoop ik natuurlijk dat je je abonnement meeneemt en dat we op je nieuwe adres met een schone lei gaan beginnen. ☺️
Beste,



IS het ook mogelijk om je contract na verhuizing te beeindigen. Sinds 3 maanden heb ik belaberde verbindingen, met als tragisch dieptepunt dat ik sinds 2 weken minimaal 15 to 20 x storing per dag heb. Dan krijg ik geen enkel signaal meer binnen. Aangezien ik binnen kort ga verhuizen, zit er sterk aan te denken om alles op te zeggen en over te gaan stappen. Op mijn nieuwe huisadres is het wel mogelijk om t mobile thuis te ontvangen, maar ik heb geen enkel vertrouwen meer in de thuisdiensten vanT mobile.

Momenteel bel ik dagelijks met de klantenservice. Maar enige urgentie is geen sprake van. Er is al een nieuw modem geplaatst, maar niemand weet nog hoelang deze ellende nog moet blijven duren.



Eerlijk gezegd vind ik dat bij een verhuizing het contract opgezegd kan worden, zeker bij zulke ongelooflijke zwakke verbindingen.



Richard
Reputatie 6
Badge +3
Hoi Judithveen90,



Leuk dat we met jou mee mogen verhuizen! Ga je groter wonen, of juist knusser? Ik help je graag om het verhuizen wat betreft T-Mobile Thuis wat makkelijker te maken.



Ik kan aan de hand van jouw Community-profiel jouw abonnement niet inzien, dus ik kan op dit moment niet specifiek met je meekijken naar de ingangsdatum. Maar op de andere vragen kan ik je wel alvast antwoord geven!



- Je adreswijziging van jouw T-Mobile Mobiel kun je doorgeven via My T-Mobile. Let op: doe dit op de dag dat jouw T-Mobile Thuis actief is op je nieuwe adres, anders verlies je alle voordelen. Tot de dag van verhuizing blijf je de €2.50 korting houden. De dag dat jouw T-Mobile Thuis actief is op je nieuwe adres, gaat namelijk jouw abonnement daar in. Met de verhuizing ben je akkoord gegaan met een nieuw jaarabonnement met daarbij ook de nieuwste acties en prijzen. Daarom ga jij profiteren van Klantvoordeel. Dat betekent dat die €2.50 vervalt, maar dat je allerlei andere supervoordelen ontvangt!



- Bovenstaande uitleg heeft ook te maken met het betalen voor jouw FOX Sports abonnement. Dit kreeg je gratis bij Mobiel + Thuis voordeel. Aangezien je overgaat naar Klantvoordeel, zal dit komen te vervallen. Maar geen zorgen: je krijgt met Klantvoordeel €7.50 TV-tegoed dat je kunt inzetten op een premium- of themapakket naar keuze. Je dit bedrag dus inzetten op FOX Sports!



Over het algemeen geldt dat jouw abonnement, dus ook jouw actievoordelen van Mobiel + Thuisvoordeel, doorloopt tot het moment dat jouw T-Mobile Thuis actief is op je nieuwe adres. Dat zou dan betekenen dat je tot 1-1-2019 gebruikmaakt van de €2.50 korting en gratis FOX Sports. Ik kijk dit graag voor je na hoe dit specifiek bij jou ingepland staat. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan kijk ik het voor je na.



Mocht je nog vragen hebben, laat me die gerust weten!
Goedemorgen, afgelopen week heb ik alvast mijn verhuizing doorgegeven bij tmobile thuis. Ik kreeg daarna een bevestigingsmail waarin 2 dingen stonden die ik erg vervelend vond.

- mijn 2,50 korting stopte aangezien mijn telefoon abonnement een ander adres had? Ik dacht tmobile, dus telefoon pakt hij ook mee, maar dit klopt niet, dus moest ik zelf mijn verhuizing aan tmobile mobiel nog doorgeven. Hoe zit het dan met die 2,50 korting?



- Foxsports 1 zat niet meer in mijn abonnement, hier moet ik nu 7,50 per maand voor betalen, wil ik dit niet moet ik dit stopzetten.

Ik heb aangegeven mijn huidige abonnement mee te willen nemen naar mijn nieuwe woning, waarom moet ik dit dan extra betalen?



Tenslotte stond er dat dit alles vanaf 20 december inging, terwijl ik 1-1-2019 heb aangeven.



Volgens mij gaat hier heel veel mis!!!!

Hoe zit die allemaal?
@Sander Was inderdaad precies wat ik zocht! Dank je wel.
Reputatie 7
Badge +6
Hi @kion.stephen80,



I immediately took action. I noted in our administration that you send the TV Box back to us (I can see you did, we received it) and send out a new one rightaway! You'll receive it somewhere in the next week. In the meantime you can watch TV through TV Anywhere on our app or on your laptop, see this topic: TV Anywhere.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Kaih,



Ik ben meteen voor je gaan zoeken en heb dit topic gevonden: Overdragen aan nieuwe contractant.



Met deze informatie moet het lukken!
Hi kion.stephen80, good to hear you want to stay with T-Mobile Home after moving! I'll gladly can arrange the move for you! In order to do that I need a private message:




  • Which subscription and bundles you want on the new address. You can find the availability for the new address here .
  • Your current address, your new address, your date of birth and the last four digits of your bank account number.
  • On what date you want to start on the new address

With this information I can make you new contract. Also, if you're using Customer benefits, do not forget to change the address for your mobile subscription as well. You can do this through My T-Mobile.

You will receive the 6 month discount for your new subscription!

I can also change the bill for you.



If you have any questions I'll be happy to help!




Hello, we moved houses on 22-10-2018, and we received our new package and our internet was successfully installed. However we didn't get around to running the wires to install the tv. Now it's a month later and finally decided to hook up the tv, however the cable box has disappeared! So I'm thinking it's possible I returned it by accident in the package where I returned the old cable box and modem to T-mobile. Is there a way I can find out if that's what happened? And is there a cost to replace the cable box so we can watch tv. Please let me know, thanks. - Kion.
Hoi,

Zoek me rot maar kan niks vinden over het volgende: Ik ben verhuisd en wil dat het T-Mobile Thuisabonnement overgaat op mijn mede-huurder, die op het oude adres is blijven wonen. Hoe kan ik dit regelen?

Mvg,



Kai
Hoi @Martin78,



Hier geef ik je graag tekst en uitleg over. In dit topic geven we aan dat we ongeveer een maand van tevoren bericht nodig hebben als je gaat verhuizen. Ik heb het direct voor jou uitgezocht hoe het bij jou is gelopen. Je hebt op 2 november de verhuizing doorgegeven. We hebben daarop per 14-11 jouw abonnement op je oude adres opgezegd. Op 29-11 hebben we op jouw nieuwe adres kunnen leveren. Dat is binnen een maand gelukt!



Een nieuwe oplevering is altijd afhankelijk van de activatie van de lijn door de netwerkbeheerder, dat gaat niet over één nacht ijs. Daarnaast moet er nog een monteur ingepland worden. Dat is de reden waarom we altijd een maand ter indicatie aangeven.



Ik hoop dat ik het hiermee heb kunnen ophelderen, zodat het proces duidelijk is geworden!




Hoi Sander,



Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen al veel eerder aangegevendat ik per 1 november ging verhuizen maar de diensten op het oude adres konden niet eerder dan 14-11 beëindigd worden qua opzegtermijn. Ik heb hier meerdere keren over gebeld waaronder op 2 november. De eerste mogelijkheid bij Guidion om aangesloten te worden op het nieuwe adres was 29-11. Dat betekent dus in de praktijk 1 maand zonder tv en internet.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Martin78,



Hier geef ik je graag tekst en uitleg over. In dit topic geven we aan dat we ongeveer een maand van tevoren bericht nodig hebben als je gaat verhuizen. Ik heb het direct voor jou uitgezocht hoe het bij jou is gelopen. Je hebt op 2 november de verhuizing doorgegeven. We hebben daarop per 14-11 jouw abonnement op je oude adres opgezegd. Op 29-11 hebben we op jouw nieuwe adres kunnen leveren. Dat is binnen een maand gelukt!



Een nieuwe oplevering is altijd afhankelijk van de activatie van de lijn door de netwerkbeheerder, dat gaat niet over één nacht ijs. Daarnaast moet er nog een monteur ingepland worden. Dat is de reden waarom we altijd een maand ter indicatie aangeven.



Ik hoop dat ik het hiermee heb kunnen ophelderen, zodat het proces duidelijk is geworden!
Hoi Martin,



Leuk dat we met jou mee mogen verhuizen! Ik heb meteen met je meegekeken. Ik zie dat je intussen het nieuwe modem binnen hebt en een afspraak hebt kunnen maken met een monteur. Dat vind ik fijn om te zien. Wanneer jij een verhuizing aan ons doorgeeft, gaan wij aan de slag om een aantal zaken voor jou te regelen zodat de internetlijn op je nieuwe adres geactiveerd kan worden. Daarom moet een verhuizing altijd minstens een maand van tevoren doorgegeven worden. Ik zie dat we inmiddels jouw internetlijn op je nieuwe adres hebben kunnen activeren. Omdat je glasvezel hebt, komt een monteur komt jouw modem installeren en checken of jouw T-Mobile Thuis goed werkt. Zodra jij gebruik kunt maken van jouw T-Mobile Thuis abonnement op je nieuwe adres, gaat de rekening daarvoor lopen. Maak je dus geen zorgen, eerder dan 29 november hoef je hiervoor niet te betalen!




Hoi Sterre,



De vraag was, waarom het ondanks dat ik jullie ruim van te voren heb laten weten dat ik ging verhuizen het niet mogelijk blijkt om aansluitend aan je beëindiging van de diensten op het oude adres deze in te laten gaan op het nieuwe adres? Nu zit ik alsnog 3 weken zonder tv en internet en betaal ik ook nog voor 2 weken op het oude adres waar ik vanaf 1 november niet meer woon. Als je in oktober laat weten dat je gaat verhuizen en jullie aangeven per 13 november de diensten te beëindigen dan verwacht ik 14 november op het nieuwe adres een monteur die de boel komt installeren en niet pas op 29 november.
Reputatie 6
Badge +3
Hoi Martin,



Leuk dat we met jou mee mogen verhuizen! Ik heb meteen met je meegekeken. Ik zie dat je intussen het nieuwe modem binnen hebt en een afspraak hebt kunnen maken met een monteur. Dat vind ik fijn om te zien. Wanneer jij een verhuizing aan ons doorgeeft, gaan wij aan de slag om een aantal zaken voor jou te regelen zodat de internetlijn op je nieuwe adres geactiveerd kan worden. Daarom moet een verhuizing altijd minstens een maand van tevoren doorgegeven worden. Ik zie dat we inmiddels jouw internetlijn op je nieuwe adres hebben kunnen activeren. Omdat je glasvezel hebt, komt een monteur komt jouw modem installeren en checken of jouw T-Mobile Thuis goed werkt. Zodra jij gebruik kunt maken van jouw T-Mobile Thuis abonnement op je nieuwe adres, gaat de rekening daarvoor lopen. Maak je dus geen zorgen, eerder dan 29 november hoef je hiervoor niet te betalen!

Reageer