Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 201 reacties
  • 41702 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?

Toon eerste reactie

201 reacties

@avd

Voor het huis dat je binnenkort verlaat zou je 4G voor thuis kunnen kopen, het is maandelijks opzegbaar met 100 GB aan het begin van de maand daarna 5 GB per dag met 2 GB aanvullers. €42,50 voor sim en router en €35 voor alleen een sim.

Als je 2 vaste lijnen wilt voor thuis dan moet je 2 aparte bestellingen Plaatsen. Je zit er wel een jaar aan vast dus eerder beëindigen kost geld.

Thanks. Ik heb echter een compleet thuis pakket met TV, dat is volgens mij niet mogelijk bij 4g voor thuis?

Hoi @avdwerf, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Leuk dat we met je mee mogen verhuizen ook! :smile: Wat @Waqqas aangeeft klopt helemaal. We hebben niet de mogelijkheid om een tijdelijk internetcontract voor Thuis aan te vragen, maar wat je inderdaad wel kunt doen is voor de overbruggingsperiode 4G Voor Thuis te nemen. Je kunt dan het abonnement door laten lopen op je oude adres, en 1 maand voordat je volledig verhuisd bent naar je nieuwe adres, dat abonnement via een verhuizing verplaatsen. Zodra je dan weet wanneer je helemaal overgaat, heb je ook gelijk een einddatum voor het 4G abonnement op je nieuwe adres. Is dat een ideetje?

 

Heb even zitten kijken, maar kan ik dan niet beter gewoon een nieuw internetabonnement aanschaffen? Dan betaal ik 30 euro per maand, met 4g betaal ik 42,50 met router erbij. Dan breid ik het internetabonnement zodra we er gaan wonen uit met interactieve TV. Mijn huidige Thuis contract loopt tot 30-5-2020 en wordt daarna dacht ik per maand verlengd? Dan kan ik die opzeggen een maand voor we gaan verhuizen, en ben ik er volgens mij ook toch?

Reputatie 7
Badge +16

@avdwerf Dat is ook absoluut een optie, het enige is dat bij een verhuizing van abonnement het aansluit/activatieproces doorgaans sneller verloopt dan bij een nieuwe aanvraag. Bovendien betaal je dan extra aansluitkosten (€ 30,-) en eventuele installatiekosten, wanneer je Glasvezel zou nemen (€ 37,50). Aan jou de keuze natuurlijk! Als ik je ergens anders bij kan helpen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar. Succes met de keuze! :blush:

Reputatie 1

En toen was het 30 Maart, internet in oude woning afgesloten zoals verwacht. Jammer dat de guidion monteur de deur van de centrale niet openkreeg om de patch te zetten. Hierdoor nu helemaal geen verbinding. Ik hoef geen voucher maar zou wel graag zien dat er zsm de patch gezet wordt..Zou u dat kunnen bespoedigen svp zodat we weer verbonden zijn?

 

Vr. Gr. 

Hallo,

ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice i.v.m. Een verhuizing. Ik wou namelijk mijn contract opzeggen omdat ik ga verhuizen en snel al. Er werd mij gevraagd om een kopie van het huurcontract te sturen (ik vertelde dat ik die maandag zou hebben). Afgelopen maandag heb ik deze dan ook verstuurd. En er werd mij beloofd dat de persoon(ik heb je een naam zal deze hier niet zomaar in vermelden) waar ik mee heb gesproken dit direct maandag in behandeling zou nemen omdat er best wat spoed achter zit nu omdat ik per 4 mei mijn huidige woning al niet meer heb. 

Alleen heb ik nu nog steeds geen bericht terug, hoelang gaat dit nog duren? Want ik kom zo maar niet verder.. En dan zit ik straks zonder internet/tv omdat ik een nieuwe niet optijd heb kunnen regelen. 
 

Groeten, Annet

Hallo,

ik heb vorige week contact gehad met de klantenservice i.v.m. Een verhuizing. Ik wou namelijk mijn contract opzeggen omdat ik ga verhuizen en snel al. Er werd mij gevraagd om een kopie van het huurcontract te sturen (ik vertelde dat ik die maandag zou hebben). Afgelopen maandag heb ik deze dan ook verstuurd. En er werd mij beloofd dat de persoon(ik heb je een naam zal deze hier niet zomaar in vermelden) waar ik mee heb gesproken dit direct maandag in behandeling zou nemen omdat er best wat spoed achter zit nu omdat ik per 4 mei mijn huidige woning al niet meer heb. 

Alleen heb ik nu nog steeds geen bericht terug, hoelang gaat dit nog duren? Want ik kom zo maar niet verder.. En dan zit ik straks zonder internet/tv omdat ik een nieuwe niet optijd heb kunnen regelen. 
 

Groeten, Annet

Na nogmaals telefonisch contact is het nu opgelost en afgesloten. Ik wou dit bericht verwijderen maar dat kan ik helaas niet. 

Reputatie 7

Hey @nijhuisannet06,

Jammer dat je ons gaat verlaten! Maar wel top dat het alsnog is opgelost voor je. Vergeet ook niet het verzendbewijsje te bewaren wanneer je alle apparatuur naar ons retour stuurt. Ik wens je alvast heel veel succes met de verhuizing! :house_with_garden:

Reputatie 2

Goedemiddag,

Ik ben van plan om te verhuizen in de zelfde buurt. Zie ook dat T-Mobile internet weer heeft daar. Maar ik zie dat ik mijn huidige snelheid niet meer tussen staan? Kan ik de 500/500 mee nemen naar het nieuwe adres? Waarom is de 500/500 weg? Waarom wordt er alleen 100/100 aangeboden?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GhubozZ 

Dat is de nieuwe propositie van T-mobile 50 Mbit, 100 Mbit en 1000 Mbit via het eigen glasvezel netwerk van T-Mobile.

Helaas kun je de snelheid van 500 Mbit niet meenemen.

Reputatie 2

Hallo @Waqqas,

 

Ik zie hier in Leidsche rijn geen optie voor 1000Mbit te nemen. 100Mbit is de max.
Waarom kan ik geen 1000mbit nemen?

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @TheDoc, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken! Alles is correct doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het weer doorzetten naar de externe netwerkbeheerder en er wordt vervolgens zo snel mogelijk een afspraak met je gemaakt. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

@Waqqas dank voor uw antwoord. Jammer dat dus de huidige abbo niet mee kan nemen naar mijn nieuwe woning.

 

Reputatie 7
Badge +15

Een nieuwe huis is een nieuwe aansluiting. Aansluiting is postcode gebonden, helaas..

Reputatie 1

Hi Ishana, bedankt voor je antwoord, we wachten t af. De ONT kan achterblijven in de oude woning en hoeft niet teruggestuurd te worden volgens mij

Is dat correct?

We hebben afgelopen maandag ons sleutels en contract gekregen voor onze nieuwe woning. Het is een tijdelijke woning op ongeveer 25meter afstand. Ik heb op de woensdag gebeld om aan te geven dat we gaan verhuizen, omdat ik daarvoor nog beetje druk was.

Nu zijn we al klaar met verhuizen, zoals ik al zei ons nieuwe woning is heel dichtbij. We hebben alles verhuisd, ons oude woning staat leeg. Alleen hebben we geen internet.

Ons werd verteld dat de datum wanneer de internet klaar staat in de nieuwe woning ongeveer 2 juli zal zijn. Maar ik ben nu 19-06 al klaar. Moet ik nu 13 dagen zonder internet zitten, dat is bijna onmogelijk voor ons. Ik heb kinderen die studeren en werken via het internet. Ook heb ik een kind die zich dood verveeld. 

Is er geen mogelijk om de internet sneller aan te sluiten op het nieuwe adres aub, dat het zo lang duurt is abnormaal en zeer vervelend voor ons.
@Waqqas @Brian 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Mehmet123, leuk dat je bent verhuisd! Ik snap helemaal dat jij en je gezin zo snel mogelijk van internet willen genieten in jullie nieuwe huis. Wel is het zo dat wij in de regel verzoeken je verhuizing 4 weken van te voren door te geven. Op die manier hebben wij alle tijd om je verbinding over te zetten. Het hoeft nooit daadwerkelijk 4 weken te duren, maar zo zorgen we ervoor dat je niet zonder internet komt te zitten. Een verhuizing heeft achter de schermen altijd veel voeten in de aarde. We zijn snel, maar een verbinding omzetten in twee dagen (je hebt de verhuizing op 17 juni doorgegeven) is technisch onmogelijk. Dit komt omdat wij in jouw regio afhankelijk zijn van een netwerkbeheerder.

We doen daarom ons best om je zo snel mogelijk online te krijgen op je nieuwe adres. KPN NetwerkNL heeft aangegeven dat de lijn op 2 juli gereed gemaakt kan worden. Vanaf die datum hebben wij groen licht om service te leveren op deze lijn. Ik had het graag in orde gemaakt als de mogelijkheid er was, maar een eerdere oplevering kan ik door eerdergenoemde niet voor je regelen Mehmet. Mocht je een mobiel abonnement bij T-Mobile hebben, kan ik checken of ik je twee weken van Unlimited data op je telefoon mag voorzien. Thuis kan dan vervolgens de hotspot worden aangezet, voor andere apparatuur. Je mag mij een privébericht sturen als je hiermee geholpen bent - ik sta voor je klaar!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TheDoc 

De ONT ontvangt Odido ook graag terug maar bij de ONT is het niet zo dat je hiervoor een boete ontvangt als het wat langer duurt omdat een ONT onder accessoires valt.

Goedenavond, 

 

Wij gaan volgende week verhuizen en vandaag heb ik gebeld betreft ons t-mobile thuis abonnement. Helaas kan deze pas vanaf 14 juli geleverd worden. Nu werk ik op dit moment thuis en ik vraag mij af of er hier voor een tussen oplossing is? 

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Nog niet verhuizen, wel kort dag om dit te regelen vind 2 weken al snel dat de verhuizing geregeld kan zijn.

Grappige reactie maar zeer nutteloos en geen aanvulling of antwoord op mijn vraag.  Ik had graag van die optie nog niet verhuizen gebruik gemaakt, helaas loopt het leven niet altijd zoals gepland! En ja 2 weken is inderdaad snel en heel fijn dat het geregeld kan worden alleen zoek ik nu een tussen oplossing. 

Via een mobiele hotspot van je mobiele telefoon.

Via vriendelijke nieuwe buren waar je gebruik mag maken van hun WiFi, tevens een goede reden om  kennis te maken, achteraf een bosje bloemen of flesje drank afgeven als dank.

Zo ben ik 2 maanden doorgekomen, kabel lag niet binnen, wel op tijd verhuizing doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +15

Hello @josephj 

Report your move via Facebook or Twitter so a official document can also be uploaded along.

Via Facebook if you get to speak a robot just say ik wil een medewerker spreken.

Hoi, ik ga verhuizen en wil mijn 'tmobile abonnement meenemen natuurlijk, nu is het probleem dat jullie op het nieuwe adres niet het pakket van 1000mbit aanbieden, maar maximaal tot 100mbit, wat nu?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kilowatt 

Dan zou je daar het 100 Mbit pakket moeten nemen helaas, je sluit tenslotte een nieuwe abonnement af voor je nieuwe woning.

Dat wordt dus een andere provider. 😉 KPN bied wel 1000mbit aan op het nieuwe adres

Reageer