Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 192 reacties
  • 41262 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


192 reacties

Wij hebben ons huis verkocht, maar nog geen ander huis gekocht. We gaan, tot we een ander huis hebben gekocht, vanaf 3 december in een leegstaand kantorenpand wonen. Er is daar geen mogelijkheid om een internetaansluiting te realiseren, de eigenaar van het pand staat het niet toe.

Wat doen we met ons abonnement? We zitten nog binnen de contractperiode (tot april volgens mij).
Goedemorgen,



Ik ga verhuizen en t-mobile wil ik graag mee hebben. dit zou per 1 december moeten. Ik hoor graag wat ik moet doen.



Vriendelijke groet,

Camilla van Commenee
Reputatie 7
@Sjaalia Hoi Sjaalia. Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Jammer dat de eigenaar van het pand niet toestaat om internet aan te sluiten. Misschien is 4G voor Thuis iets voor jullie? Hier heb je alleen een stopcontact nodig, geen ISRA-punt.



Je kunt het T-Mobile Thuis contract in jouw geval gratis opzeggen, ik heb dan jouw verhuisbewijs nodig om dit in orde te maken. In de beginpost van dit topic lees je welke documenten voldoen aan de eisen. Omdat zo'n soort document persoonlijke informatie bevat en dit een openbare Community is, raad ik je aan om het document in een privébericht naar ons te sturen via Facebook , Twitter. Ik zie het graag tegemoet, dan ga ik voor je aan de slag!



@Camiltje YES! Wat leuk dat wij met je mogen meeverhuizen. 😃 Ik zorg er graag voor dat jouw T-Mobile Thuis abonnement op 1 december voor jou klaarstaat op je nieuwe adres. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Ook ontvang ik graag jouw nieuwe adres. Succes alvast met de verhuizing!
Ik heb een aantal weken terug doorgegeven dat ik op de 31e zou gaan verhuizen en graag t-mobile thuis mee zou willen nemen. Gelijk daarna werd contact opgenomen door guideon dat ik een afspraak moest maken voor de installatie. Ik had alleen nog lang niet de sleutels & ook nog geen router binnen. Dus afgesproken dat ik contact met hun op zou nemen zodra ik zeker weten de sleutels had.



Nu heb ik guideon gebeld en geven zij aan dat de eerstvolgende aspraak op z'n vroegst pas de 20e kan zijn (waarvan ze zelf ook aangaven dat dat best gek is)! Dat is wel vrij bont. Helemaal omdat het internet op mijn oude adres wel gewoon direct op de 31e is afgesloten.



Hoe komt het dat deze enorme vertraging er zit? En betekent dit dat ik wel vrolijk betaal voor internet dat ik dus nog helemaal niet heb?
Reputatie 7
Hi kingtim, ik geef je graag meer duidelijkheid! Jouw aanmelding voor de 31ste was in eerste instantie goedgekeurd en we wilden een monteur gaan inplannen maar bij controle bleek de lijn nog niet vrij te zijn. Er liep dus nog een ander contract op deze aansluiting waar wij op moesten wachten waardoor we je pas later aan kunnen sluiten. Maar wees gerust, je gaat uiteraard ook pas betalen zodra je aangesloten bent!



We hebben vanochtend het welkomstpakket naar je opgestuurd, op 19 november wordt je aangesloten vanaf de centrale en op 20 november komt de monteur om ook de modem aan te sluiten. Vanaf die datum ben je dan online! Excuses voor de vertraging en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Hallo,

Kan er een moderator met mij contact opnemen ivm onze aanstaande verhuizing. Wij willen weer verder gebruik maken van het Thuis abonnement in onze nieuwe woning.

Dank alvast.

Groet Dennisvl
Reputatie 7
Hoi @Dennisvl,



Wij verhuizen graag met je mee! Ik maak dit voor je in orde. Kun je mij in een privébericht jouw huidige postcode en huisnummer sturen, waarin ook jouw geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Ook hoor ik graag wat jouw nieuwe adres gaat worden en per wanneer je wenst dat jouw T-Mobile Thuis abonnement daar in gaat. Dan ga ik het voor je regelen!
Hallo,



Wij hopen binnen 4-5 weken te gaan verhuizen en in het nieuwe huis wil ik overstappen naar glasvezel.



Is het mogelijk om 1-2 weken overlap te hebben? Dus tijdelijk internet in zowel de oude als nieuwe woning?
Ik wil graag een verhuizing doorgeven. kunnen jullie mij daar mee helpen?
Reputatie 7
@Richard_d Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Ik zorg graag voor een T-Mobile glasvezelabonnement in jouw nieuwe huis. Ik kijk graag voor je na wat er mogelijk is wat betreft de overlap. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Ook hoor ik graag jouw nieuwe adres. Ik ga voor je strijden dit voor elkaar te krijgen!



@CoeSto Uiteraard. Ik help je graag. Kun je mij in een privébericht jouw huidige postcode en huisnummer sturen, waarin ook jouw geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Ook ontvang ik graag jouw nieuwe adres. Dan ga ik het voor je regelen!
Ik heb een maand geleden mijn verhuizing (per 3 november) doorgegeven. Op 13-11-2018 hebben jullie mijn diensten op het oude adres beëindigd en heb ik mijn router ook teruggestuurd. Nu moet ik tot 29 november wachten totdat er een monteur komt om de boel weer te activeren op mijn nieuwe adres en is het nieuwe modem nog niet binnen.Waarom duurt dat zo lang en waarom is het niet gewoon mogelijk om per 4 november of per 14 november op je nieuwe adres tv en internet te hebben? Ik heb nu een factuur van het oude adres gehad waar ik dus al 10 dagen geen tv meer kijk. Ga ik ook nog een factuur voor diensten op het nieuwe adres ontvangen waar ik dus pas vanaf 29 november gebruik van kan maken? Zouden jullie hier nog eens naar kunnen kijken?
Reputatie 7
Hoi Martin,



Leuk dat we met jou mee mogen verhuizen! Ik heb meteen met je meegekeken. Ik zie dat je intussen het nieuwe modem binnen hebt en een afspraak hebt kunnen maken met een monteur. Dat vind ik fijn om te zien. Wanneer jij een verhuizing aan ons doorgeeft, gaan wij aan de slag om een aantal zaken voor jou te regelen zodat de internetlijn op je nieuwe adres geactiveerd kan worden. Daarom moet een verhuizing altijd minstens een maand van tevoren doorgegeven worden. Ik zie dat we inmiddels jouw internetlijn op je nieuwe adres hebben kunnen activeren. Omdat je glasvezel hebt, komt een monteur komt jouw modem installeren en checken of jouw T-Mobile Thuis goed werkt. Zodra jij gebruik kunt maken van jouw T-Mobile Thuis abonnement op je nieuwe adres, gaat de rekening daarvoor lopen. Maak je dus geen zorgen, eerder dan 29 november hoef je hiervoor niet te betalen!
Hoi Martin,



Leuk dat we met jou mee mogen verhuizen! Ik heb meteen met je meegekeken. Ik zie dat je intussen het nieuwe modem binnen hebt en een afspraak hebt kunnen maken met een monteur. Dat vind ik fijn om te zien. Wanneer jij een verhuizing aan ons doorgeeft, gaan wij aan de slag om een aantal zaken voor jou te regelen zodat de internetlijn op je nieuwe adres geactiveerd kan worden. Daarom moet een verhuizing altijd minstens een maand van tevoren doorgegeven worden. Ik zie dat we inmiddels jouw internetlijn op je nieuwe adres hebben kunnen activeren. Omdat je glasvezel hebt, komt een monteur komt jouw modem installeren en checken of jouw T-Mobile Thuis goed werkt. Zodra jij gebruik kunt maken van jouw T-Mobile Thuis abonnement op je nieuwe adres, gaat de rekening daarvoor lopen. Maak je dus geen zorgen, eerder dan 29 november hoef je hiervoor niet te betalen!




Hoi Sterre,



De vraag was, waarom het ondanks dat ik jullie ruim van te voren heb laten weten dat ik ging verhuizen het niet mogelijk blijkt om aansluitend aan je beëindiging van de diensten op het oude adres deze in te laten gaan op het nieuwe adres? Nu zit ik alsnog 3 weken zonder tv en internet en betaal ik ook nog voor 2 weken op het oude adres waar ik vanaf 1 november niet meer woon. Als je in oktober laat weten dat je gaat verhuizen en jullie aangeven per 13 november de diensten te beëindigen dan verwacht ik 14 november op het nieuwe adres een monteur die de boel komt installeren en niet pas op 29 november.
Reputatie 7
Hoi @Martin78,



Hier geef ik je graag tekst en uitleg over. In dit topic geven we aan dat we ongeveer een maand van tevoren bericht nodig hebben als je gaat verhuizen. Ik heb het direct voor jou uitgezocht hoe het bij jou is gelopen. Je hebt op 2 november de verhuizing doorgegeven. We hebben daarop per 14-11 jouw abonnement op je oude adres opgezegd. Op 29-11 hebben we op jouw nieuwe adres kunnen leveren. Dat is binnen een maand gelukt!



Een nieuwe oplevering is altijd afhankelijk van de activatie van de lijn door de netwerkbeheerder, dat gaat niet over één nacht ijs. Daarnaast moet er nog een monteur ingepland worden. Dat is de reden waarom we altijd een maand ter indicatie aangeven.



Ik hoop dat ik het hiermee heb kunnen ophelderen, zodat het proces duidelijk is geworden!
Hoi @Martin78,



Hier geef ik je graag tekst en uitleg over. In dit topic geven we aan dat we ongeveer een maand van tevoren bericht nodig hebben als je gaat verhuizen. Ik heb het direct voor jou uitgezocht hoe het bij jou is gelopen. Je hebt op 2 november de verhuizing doorgegeven. We hebben daarop per 14-11 jouw abonnement op je oude adres opgezegd. Op 29-11 hebben we op jouw nieuwe adres kunnen leveren. Dat is binnen een maand gelukt!



Een nieuwe oplevering is altijd afhankelijk van de activatie van de lijn door de netwerkbeheerder, dat gaat niet over één nacht ijs. Daarnaast moet er nog een monteur ingepland worden. Dat is de reden waarom we altijd een maand ter indicatie aangeven.



Ik hoop dat ik het hiermee heb kunnen ophelderen, zodat het proces duidelijk is geworden!




Hoi Sander,



Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen al veel eerder aangegevendat ik per 1 november ging verhuizen maar de diensten op het oude adres konden niet eerder dan 14-11 beëindigd worden qua opzegtermijn. Ik heb hier meerdere keren over gebeld waaronder op 2 november. De eerste mogelijkheid bij Guidion om aangesloten te worden op het nieuwe adres was 29-11. Dat betekent dus in de praktijk 1 maand zonder tv en internet.
Hoi,

Zoek me rot maar kan niks vinden over het volgende: Ik ben verhuisd en wil dat het T-Mobile Thuisabonnement overgaat op mijn mede-huurder, die op het oude adres is blijven wonen. Hoe kan ik dit regelen?

Mvg,



Kai
Hi kion.stephen80, good to hear you want to stay with T-Mobile Home after moving! I'll gladly can arrange the move for you! In order to do that I need a private message:




  • Which subscription and bundles you want on the new address. You can find the availability for the new address here .
  • Your current address, your new address, your date of birth and the last four digits of your bank account number.
  • On what date you want to start on the new address

With this information I can make you new contract. Also, if you're using Customer benefits, do not forget to change the address for your mobile subscription as well. You can do this through My T-Mobile.

You will receive the 6 month discount for your new subscription!

I can also change the bill for you.



If you have any questions I'll be happy to help!




Hello, we moved houses on 22-10-2018, and we received our new package and our internet was successfully installed. However we didn't get around to running the wires to install the tv. Now it's a month later and finally decided to hook up the tv, however the cable box has disappeared! So I'm thinking it's possible I returned it by accident in the package where I returned the old cable box and modem to T-mobile. Is there a way I can find out if that's what happened? And is there a cost to replace the cable box so we can watch tv. Please let me know, thanks. - Kion.
Reputatie 7
Hoi @Kaih,



Ik ben meteen voor je gaan zoeken en heb dit topic gevonden: Overdragen aan nieuwe contractant.



Met deze informatie moet het lukken!
Reputatie 7
Hi @kion.stephen80,



I immediately took action. I noted in our administration that you send the TV Box back to us (I can see you did, we received it) and send out a new one rightaway! You'll receive it somewhere in the next week. In the meantime you can watch TV through TV Anywhere on our app or on your laptop, see this topic: TV Anywhere.
@Sander Was inderdaad precies wat ik zocht! Dank je wel.
Goedemorgen, afgelopen week heb ik alvast mijn verhuizing doorgegeven bij tmobile thuis. Ik kreeg daarna een bevestigingsmail waarin 2 dingen stonden die ik erg vervelend vond.

- mijn 2,50 korting stopte aangezien mijn telefoon abonnement een ander adres had? Ik dacht tmobile, dus telefoon pakt hij ook mee, maar dit klopt niet, dus moest ik zelf mijn verhuizing aan tmobile mobiel nog doorgeven. Hoe zit het dan met die 2,50 korting?



- Foxsports 1 zat niet meer in mijn abonnement, hier moet ik nu 7,50 per maand voor betalen, wil ik dit niet moet ik dit stopzetten.

Ik heb aangegeven mijn huidige abonnement mee te willen nemen naar mijn nieuwe woning, waarom moet ik dit dan extra betalen?



Tenslotte stond er dat dit alles vanaf 20 december inging, terwijl ik 1-1-2019 heb aangeven.



Volgens mij gaat hier heel veel mis!!!!

Hoe zit die allemaal?
Reputatie 7
Hoi Judithveen90,



Leuk dat we met jou mee mogen verhuizen! Ga je groter wonen, of juist knusser? Ik help je graag om het verhuizen wat betreft T-Mobile Thuis wat makkelijker te maken.



Ik kan aan de hand van jouw Community-profiel jouw abonnement niet inzien, dus ik kan op dit moment niet specifiek met je meekijken naar de ingangsdatum. Maar op de andere vragen kan ik je wel alvast antwoord geven!



- Je adreswijziging van jouw T-Mobile Mobiel kun je doorgeven via My T-Mobile. Let op: doe dit op de dag dat jouw T-Mobile Thuis actief is op je nieuwe adres, anders verlies je alle voordelen. Tot de dag van verhuizing blijf je de €2.50 korting houden. De dag dat jouw T-Mobile Thuis actief is op je nieuwe adres, gaat namelijk jouw abonnement daar in. Met de verhuizing ben je akkoord gegaan met een nieuw jaarabonnement met daarbij ook de nieuwste acties en prijzen. Daarom ga jij profiteren van Klantvoordeel. Dat betekent dat die €2.50 vervalt, maar dat je allerlei andere supervoordelen ontvangt!



- Bovenstaande uitleg heeft ook te maken met het betalen voor jouw FOX Sports abonnement. Dit kreeg je gratis bij Mobiel + Thuis voordeel. Aangezien je overgaat naar Klantvoordeel, zal dit komen te vervallen. Maar geen zorgen: je krijgt met Klantvoordeel €7.50 TV-tegoed dat je kunt inzetten op een premium- of themapakket naar keuze. Je dit bedrag dus inzetten op FOX Sports!



Over het algemeen geldt dat jouw abonnement, dus ook jouw actievoordelen van Mobiel + Thuisvoordeel, doorloopt tot het moment dat jouw T-Mobile Thuis actief is op je nieuwe adres. Dat zou dan betekenen dat je tot 1-1-2019 gebruikmaakt van de €2.50 korting en gratis FOX Sports. Ik kijk dit graag voor je na hoe dit specifiek bij jou ingepland staat. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan kijk ik het voor je na.



Mocht je nog vragen hebben, laat me die gerust weten!
Beste,



IS het ook mogelijk om je contract na verhuizing te beeindigen. Sinds 3 maanden heb ik belaberde verbindingen, met als tragisch dieptepunt dat ik sinds 2 weken minimaal 15 to 20 x storing per dag heb. Dan krijg ik geen enkel signaal meer binnen. Aangezien ik binnen kort ga verhuizen, zit er sterk aan te denken om alles op te zeggen en over te gaan stappen. Op mijn nieuwe huisadres is het wel mogelijk om t mobile thuis te ontvangen, maar ik heb geen enkel vertrouwen meer in de thuisdiensten vanT mobile.

Momenteel bel ik dagelijks met de klantenservice. Maar enige urgentie is geen sprake van. Er is al een nieuw modem geplaatst, maar niemand weet nog hoelang deze ellende nog moet blijven duren.



Eerlijk gezegd vind ik dat bij een verhuizing het contract opgezegd kan worden, zeker bij zulke ongelooflijke zwakke verbindingen.



Richard
Reputatie 7
Hey Richard,



Jammer dat je op je huidige adres zoveel problemen ervaart! 😥 Speelt dit probleem nog steeds na het vervangen van je modem? Zo ja, dan moeten we hier werk van maken om het voor je op te lossen!



Bij een verhuizing ben je niet verplicht om je abonnement over te nemen. Mocht je nog binnen jaarcontract zitten dan hebben we alleen een officieel verhuisbewijs nodig. Dit kan een kopie van een huur/koopcontract, uit/inschrijving gemeente of een uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) zijn. Zodra we dit hebben ontvangen, kunnen we je abonnement met één maand opzegtermijn annuleren. Het liefst hoop ik natuurlijk dat je je abonnement meeneemt en dat we op je nieuwe adres met een schone lei gaan beginnen. ☺️
Reputatie 3
Hallo,



Ook ik ga verhuizen en wel ergens eind mei. Datum is nog niet helemaal bekend maar gegeven de problemen die ik in het verleden had met T-Mobile Thuis wil ik zeker weten dat de verhuizing nu goed gaat. Het nieuwe huis heeft ook glasvezel maar een glasvezelmodem (Genexis) met een andere 'kap' erop geloof ik.



Kan ik alles vanuit de meterkast qua router meenemen en blijft het huidige modem achter? Of moet ik die kap meenemen en zelf terugzetten op het nieuwe modem? Zijn er kosten aan de verhuizing? Blijft mijn abbo hetzelfde?



Dank voor de antwoorden 😉

Jean-Paul

Reageer