Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 192 reacties
  • 41265 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


192 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RomaR 

Het beste kan je dit doorgeven via Facebook of Twitter zodat je ook meteen een officieel document van je verhuizing kan uploaden.

Mocht je bijvoorbeeld via Facebook Messenger je verhuizing doorgeven en je krijgt een bot te spreken, zeg dan ik wil een medewerker spreken. Je kunt dan een bericht voor een medewerker achterlaten.

Dank je Waqqas. Het is toch lachwekkend dat ik een facebook of twitter account moet aanmaken om een verhuizing door te geven aan mijn internet provider...

Reputatie 7
Badge +15

@RomaR

Een moderator zal er morgen weer zijn maar via de community zal het wat moeilijker gaan omdat je geen documenten kan uploaden in een privé chat.

De moderators kunnen je volgens mij wel vragen om het document te mailen.

De klantenservice heeft het drukker dan normaal.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RomaR, gefeliciteerd met je nieuwe woning!

We hebben het doorgeven van je verhuizing nog makkelijker gemaakt! Per 1 december 2020 kun je jouw verhuizing zelf regelen via: My T-Mobile Thuis. Je kunt de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres.

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door.

Goede dag,

Wat zijn de preciese regels omtrent verhuizing? Stel, ik neem aan jaarcontract Internet Thuis. Vervolgens verhuis ik na 6 maanden. Stel dat TMobile op het nieuwe adres dezelfde snelheid kan leveren als op mijn oude adres, maar ik wil niet opnieuw een jaarcontract aangaan, maar ben wel bereid om de 6 overige maanden internet via TMobile op mijn nieuwe adres te laten leveren om pas daarna een nieuw contract bij Tmobile of een andere provider aan te gaan. Kan dat zonder afkoopsom?

Ik lees als TMobile niet dezelfde snelheid op het nieuwe adres kan leveren, ik via een verhuisbewijs het contract kan opzeggen ook als deze nog binnen het eerste jaar zit. Wat geldt precies als 'niet dezelfde snelheid'? Als de nieuwe snelheid bijv. 80% van de oude snelheid is, kan ik dan het contract opzeggen zonder afkoopsom? Of als ik eerst glasvezel had, en op het nieuwe adres alleen dezelfde snelheid theoretisch gehaald kan worden met DSL?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @PPHel, wanneer jij ergens anders gaat wonen en besluit ons mee te verhuizen, wordt een nieuw jaarcontract opgesteld. Dat kan niet op een andere manier worden geregeld.

Wat echter wel mogelijk is: stel jij verhuist en zit nog in je jaarcontract, maar wij leveren niet hetzelfde abonnement op je nieuwe adres, dan kun jij aan de hand van een verhuisbewijs besluiten om je contract met ons te beëindigen. 

Wat als “niet dezelfde snelheid” geldt, is elke snelheid lager dan de aangeboden snelheid op je huidige adres. Stel je maakt nu gebruik van Internet Premium met 1000 Mbit/s (Glasvezel), maar op je nieuwe adres bieden wij enkel Internet Fast met 100 Mbit/s, dan mag jij de keuze maken om je abonnement elders onder te brengen, uiteraard te allen tijde met inachtneming van één maand opzegtermijn.

Is het zo helemaal helder uitgelegd? Mocht ik nog iets kunnen verduidelijken, weet dan dat ik altijd voor je klaarsta! 😊

Reputatie 2

 Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip.

Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.

 

Dit werkt kennelijk niet, of niet altijd. In mijn geval kan ik wel een andere dag/tijd kiezen, maar geen PostNL punt. Volgens de app is dat voor “dit type pakket” niet mogelijk.

Wel blijkt het mogelijk om de dag meermaals aan te passen, waardoor je steeds een paar dagen verder op kunt schuiven. Ik weet nog niet of daar een limiet op zit, maar met een beetje geluk kan het zo een paar weken vertragen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @xnpu 

Op het verschuiven zit wel een limiet, had ik laatst gedaan steeds verschuiven alleen herinner ik me niet meer wat de limiet was (lang geleden).

Verder kan de bezorglocatie worden aangepast naar een afhaalpunt maar dit is dus niet altijd mogelijk.

Reputatie 1

Hi,

so I put in a request to move my current home wifi connection to a new address in Amsterdam. I was sent a mail saying I would get a package delivered at my new address that would have new equipment and I would be informed when it’s on the way. it seems I never got an sms or email about it coming and all I saw at the new address was a post nl slip saying it was delivered to the neighbour. I checked with the neighbour and it seems they never got anything. so now I'm assuming it has been misplaced. of course I checked the post NL site and it says delivery was made to the neighbour . So I'm a bit stuck as what to do. 

additionally, I'm still at the old address where my wifi is working, and I've got the mail saying I can connect my wifi device at the new address. does that mean when I take my wifi box to the new address, it will automatically stop working at the old one? also what does the lost package actually have in it?

Please let me know in case I need to share more details .

Thank you!

Reputatie 7
Badge +15

Hello @rohanmalhotra88 

Your connection will stop on the date you gave while submitting your move and on the same date the connection on the new address will be active i guess.

And for your package have you checked at other neighbours aswell?

Reputatie 1

Hi @Waqqas 

thanks for your quick reply. noted and understood about the connection timing.  I the two and neither had a package. hence I was wondering what to do now :(

Reputatie 6

Hi @rohanmalhotra88, I immediately checked your profile and I see that we didn't send you a package. You can move the modem to your new place, we only ask you to send the Media Converter back to us. You will receive an email with instructions about that around the moving date!

Hallo

ik heb nu T-mobile via koper in een huurhuis. 

ik verhuis binnenkort naar een nieuwbouw woning. Daar ligt een glasvezel aansluiting. Met zo’n kartonnen doosje van KPN erop. Blijkbaar kan ik daar ook T-mobile op krijgen. Ik weet echter niet of, en zo ja wanneer, T-mobile die aansluiting kan activeren. Ik wil dat graag weten voordat ik een verhuizing afsluit.  Ik wil er niet later achter komen dat het maaaaaanden gaat duren omdat er iets is met de technologie van KPN die nog niet door T- mobile ondersteunt word. 
kunnen jullie dit controleren voor mij?

Flere

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Flere 

Met de overstapservice heb je te maken met een opzegtermijn van 1 maand, geef de verhuizing ook ongeveer 4 weken van tevoren door zodat er genoeg tijd is om alles te regelen.

Reputatie 1

@Ginny thanks for getting back to me. 

let me quickly summarise my current situation.

about 20 days before moving to my new address , I arranged via the T-mobile site everything.

I was immediately informed that I would receive a package in the mail at my new address. few days later I get a post NL slip (without any email notification of a delivery) that my package is at a neighbour. When I checked, my neighbour had received nothing. I then spoke to a customer care at T-mobile who confirmed that I actually did not need any package and that this was perhaps some miscommunication. 

then I was informed that my internet would only start at the new address when I plug my modem in. this is also when I was informed about my new place having DSL and my old place having fiber optic. I had in my first communication with T-mobile submitted 22nd march as my start date at the new address. So yesterday the 22nd , I wake up to no wifi at the old address. which is fine. so I take the modem to the new address and it doesn't work there either. I call customer care, we try a few things and your colleague says she will call me back but I never get a call. Towards the end of the day I call back and this time your colleague says that since my original package was for fiber optic that means I would never have never received a cable for DSL. so now she has ordered a DSL cable for me which will take a week to deliver. Meanwhile I have no wifi at any of my addresses. I just had to update my mobile internet with 15 euros for more internet. these are costs that I would not have needed to make if my wifi was working. I’m a bit disappointed with the service if I'm being honest. More so with all the confusion and miscommunication. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @rohanmalhotra88, sorry for the inconvenience!

Our technician will come over and fix the issue on the 29th. To help you with a temporary solution, you may use our 4G-network for free with an Unlimited Internet voucher. Do you perhaps have a T-Mobile sim card? A prepay or subscription will do. If you do, please let me send you an Unlimited Internet voucher for the coming week. That way you'll be able to use the Internet via hotspot.

Of course your cellphone isn’t the only device which uses Internet, but no worries! Set up your phone as a mobile hotspot to create a Wifi network for your laptop and other devices. You can find the steps to set up your phone as a hotspot on our website: www.t-mobile.nl/toestelhulp.

Goedemiddag,

Kan iemand mij uitleg geven over dit verhaal, ik lees overal op de community dat vroegtijdig het contract stopzetten prima mogelijk is met een officieel verhuisbericht en nu opeens zou het niet meer kunnen?

Bedankt alvast!
 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sj0kkie 

Volgens mij is dit van invloed voor jou.

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan het T-Mobile Thuis pakket niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

Bij jou is dezelfde snelheid via dezelfde techniek beschikbaar op je nieuwe adres.

Ik zie toch meerdere topics in de community van mensen welke het contract vroegtijdig hebben kunnen ontbinden door middel van een verhuisbewijs. De techniek / snelheid op het nieuwe adres was daar compleet irrelevant.

 

Waar staat dit in de voorwaarden dat dit niet meer mogelijk is? Ik kan het nergens terugvinden. De klantenservice medewerker geeft aan dat dit sinds halverwege februari 2021 is aangepast, maar ik heb het contract in November 2020 afgesloten met diens voorwaarden. 
 


 

Reputatie 1

Hi @Jason , thanks for getting back to me.

the technician coming on the 29th is something I had to arrange myself via T-mobile customer care. Hopefully that solves the problem and confusion. I do use T-mobile Sim as well, and I already purchased an unlimited internet data bundle that should last me for my current cycle. I’m assuming I will be comped for that? as well as not charged for no internet availability for T-mobile Thuis for the duration it is not active. Is that something you can arrange, so is that something I need to call customer care for again? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Sj0kkie,

Allereerst gefeliciteerd met jouw nieuwe huis! Het klopt inderdaad dat wij in het verleden hiervoor een ander beleid hadden. Ik had je heel graag het antwoord gegeven waar je op hoopte, alleen ons nieuwe beleid is nog steeds in lijn met onze oude voorwaarden. Zou ik je mogen vragen (om via een privébericht) te delen om welke reden je het abonnement niet mee wil verhuizen? Hoewel ik niet altijd iets aan de situatie kan veranderen, denk ik wel erg graag met je mee en wil ik zeker mijn best doen om wat voor je geregeld te krijgen!

Hey @rohanmalhotra88,

Like @Jason said it's good to hear that a technician is coming over! We'll certainly not charge you up until the connection is established and I will also send you the voucher code which Jason propagated in his previous message. With this code, you'll have all the data you could wish for in the coming 7 days. 

Reputatie 1

@Cal I've already spent 15 euros to get 5 GB extra mobile data, so I don’t need to use the code you are sending, thank you. I will speak to T-mobile customer care to get the 15 euros debited back once I have wifi installed.

Reputatie 1

Hi guys! I just thought i’d follow up since it’s been 9 days after my last message and no response. 
The package delivered to me for the move wasn’t correct. Even though this was repeatedly mentioned via me on phone and here. The technician who came somehow fixed the wifi by cutting up wires and leaving a hole in my wall which he said will be fixed in another appointment he would make. It’s been a week since then. And i got an email from T mobile saying they are closing my case/complaint number since everything is fixed. I got a 7 day voucher for free Mobile data , 2 weeks after i lost all wifi from my place. What happens to the extra costs of the mobile data i had to buy myself this month because of this? And the calling minutes i lost because of calling tmobile repeatedly? I’m very disappointed in the service this time after years of using tmobile. Shoddy , mismanaged and no real resolution. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rohanmalhotra88, I'm very sorry to hear how unstructured the connection process enveloped. On the other hand, I am quite happy to see that you have been online for more than a week without disruption. Don't worry, our customer care number is free of charge and thus did not impact your bundle. I'll also definitely make sure that the € 15,- are credited to the invoice of your Thuis account for the month of April. Soon, you will receive a confirmation email about this. I hope that this brought some light to your day and I hope you enjoy your weekend!

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

 

Vandaag ben ik verhuisd. Ik zou een signaal moeten hebben op mijn nieuwe adres. Maar er komt een kabel met RJ45-stekker uit de muur, maar op het oude adres had ik een RJ11-modem aangesloten. De oude eigenaren hadden internet bij KPN, ze konden het ISRA-punt niet vinden, dus de installateurs van KPN hebben het aangesloten. Mijn vraag is wat ik nu moet doen om de modem te kunnen aansluiten en te kunnen internetten met T-mobile.

 

Reageer