Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 192 reacties
  • 41262 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


192 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @B. Lewikowski 

Kun je eens op de T-Mobile postcodecheck kijken of er DSL of glasvezel beschikbaar is op jouw adres?

Je kan eens in de meterkast of woonkamer kijken of je iets van deze ISRA's tegen komt.

Bij een verhuizing sluit je een nieuwe contract af en krijg je ook nieuwe apparatuur, heb je dat ontvangen en klopt alles in je T-Mobile thuis account zoals het adres en of je diensten actief zijn?

Reputatie 1

@Waqqas

Alleen DSL is beschikbaar op mijn adres.

In de mail van T-Mobile stond dat ik oude apparaten mee kan nemen en aansluiten: "Apparatuur" Je hebt straks Standard (DSL) internet, daarom kun je al je T-Mobile Thuis apparatuur meenemen naar je nieuwe adres. Wel zo makkelijk! "

 

Ik vond er een in de woonkamer.

 

Er waren twee kabel binnen en geen enkele was vastgeschroefd. Helaas is er geen signaal op een van hen.

In deze kabel heb ik de stekker veranderd naar rj11 en het signaal is er.

Het internet werkt. Ik deed verschillende combinaties en er was internet op bijna elke combinatie. Kun je me uitleggen waarom er een rj45-stekker en 4-kabel was waarop het signaal zit?

 

Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Die onderste grijze kabel op foto 1 zou moeten werken volgens mij, Probeer eerst rood en blauw en als het niet werkt dan oranje en wit.

Die witte kabel heb je niet nodig, heb je niks kunnen vinden in de meterkast?

Reputatie 1

@Waqqas 

Ik heb met deze grijze kabel verschillende combinaties geprobeerd, maar de modem reageerde niet. Er is geen signaal op deze kabel. Misschien heeft de monteur van KPN een nieuwe aansluiting gemaakt op de kabel van foto 3, maar waarom voor de RJ45 stekker?

Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Een rj45 connector is niet voor DSL, weet je toevallig of die grijze kabel op foto 1 van buiten de woning komt of niet?

Volgens mij heb je die kabel nodig dus dan zou er een monteur moeten komen.

Reputatie 1

De vorige eigenaar zei dat ze een keer geen kabel van KPN konden vinden en een monteur kwam en ze hebben hem aangesloten en het werkte. Helaas weet ik niet welke router ze gebruikten. Als ik deze kabel nu op blauwe kabels heb aangesloten, werkt internet met T-mobile

Reputatie 7
Badge +15

De vorige eigenaar zei dat ze een keer geen kabel van KPN konden vinden en een monteur kwam en ze hebben hem aangesloten en het werkte. Helaas weet ik niet welke router ze gebruikten. Als ik deze kabel nu op blauwe kabels heb aangesloten, werkt internet met T-mobile.

Oh excuses, ik las er overheen maar je hebt dus wel internet.

Ik zou niet weten waarom er een rj45 connector op zat en volgens mij is er geen enkele router die een rj45 ingang heeft voor DSL @B. Lewikowski 

 

Reputatie 1

 @Waqqas 

Is de verbindingsmethode van belang? Dat wil zeggen, of blauw of oranje hebt gebruikt. Snelheid of op de een of andere manier zullen de verbindingen hetzelfde zijn?

Moet ik me er geen zorgen over maken en blij zijn dat het internet werkt?:-)

Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Als je nu een speedtest doet is de snelheid bekabeld en via de WiFi snel en stabiel?

Als dat zo is dan zou je het zo kunnen laten maar ik snap niet waarom er ook een actief signaal staat op de andere draden, wellicht dat iemand anders je hier een betere uitleg bij kan geven.

Het punt waarop deze kabel is aangesloten (dus waar de kabel vandaan komt), daar zijn misschien alle draden aangesloten op 1 aansluiting?

Reputatie 1

Ik zal proberen contact op te nemen met KPN, misschien komt er dan meer te weten waarom er zo'n verbinding is

Reputatie 7
Badge +15

@B. Lewikowski

Misschien kan je het ISRA punt eens opzoeken waar deze kabel vandaan komt want nu heb je loze draden aangesloten die je eigenlijk niet nodig hebt.

Die loze draden kunnen na verloop van tijd misschien voor problemen met de verbinding zorgen.

Beste T-mobile,

Binnenkort gaan mijn man en ik waarschijnlijk verhuizen.

We hebben een T-mobile thuis abonnement (op naam van mijn man) en we willen deze ook meeverhuizen naar de nieuwe woning. 

In de huidige woning delen we de modem/tvkastjes met huisgenoten.

Is het mogelijk de huidige aangesloten apparatuur aan hen over te dragen met een nieuw abonnement en dat wij voor het nieuwe huis nieuwe apparatuur kunnen ontvangen? Beide woningen hebben een glasvezel aansluiting.

Zo kunnen we in beide huizen doorgaan met T-mobile thuis.

Alvast bedankt voor de informatie

Groet Daniëlle Stavenuiter-Reep

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DanielleSR,

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe Thuis! :smiley: Leuk ook om te horen dat jullie ons graag meenemen naar het nieuwe adres.

Omdat de apparatuur gekoppeld is aan één specifiek abonnement kan ik dit niet voor je om laten zetten. Wél kan je overwegen om een contractovername te regelen waarbij een van jouw (ex-)huisgenoten het huidige abonnement overneemt. Voor het nieuwe adres kan je dan gewoon een nieuw abonnement aanvragen.

Mochten jullie liever jullie oude vertrouwde abonnement mee willen nemen naar het nieuwe adres, dan raad ik jullie aan om de apparatuur ook mee te nemen naar het nieuwe adres en vervolgens zullen jouw huisgenoten vervangende apparatuur ontvangen als zij een nieuw abonnement aanvragen.

Ik weet dat er veel bij een verhuizing komt kijken, vraag er gerust op los als ik jullie nog ergens mee kan helpen! Succes alvast met verhuizen gewenst.

Reputatie 1

Goedenavond,

 

Ik heb mijn verhuizing aan T-Mobile doorgegeven en daarbij aangegeven dat ik deze verhuizing graag per 14 maart wil laten ingaan. Ik krijg nu echter een mail waarin staat dat T-Mobile Thuis op 17 maart beschikbaar zal zijn…? Gaat er iets fout in de verhuizing of staat de datum in de mail die ik heb ontvangen niet goed?

 

Groet,

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RTigg 

De datum die je doorgeeft is een wensdatum, de definitieve installatiedatum kan hiervan afwijken.

Reputatie 1

Hmm dat is wel een beetje onhandig. Dan zit ik dus een aantal dagen zonder internet

Reputatie 7
Badge +14

Als het DSL is en er zit nu geen aanbieder van de vorige bewoner op de lijn is de kans weer aanwezig dat je op 14 maart het modem al kan aansluiten en de verbinding dan werkt. Mocht er een provider swap moeten plaatsvinden, dan zal er op 17 maart echt een kabel worden omgezet in de centrale.

Reputatie 7
Badge +15

@RTigg

Tot 17 maart blijft het internet in de oude woning actief of woon je daar nu niet meer?

Reputatie 1

@RTigg

Tot 17 maart blijft het internet in de oude woning actief of woon je daar nu niet meer?

Ik ga 14 maart verhuizen, dus vanaf dan woon ik niet meer in mijn oude woning.

 

 

Als het DSL is en er zit nu geen aanbieder van de vorige bewoner op de lijn is de kans weer aanwezig dat je op 14 maart het modem al kan aansluiten en de verbinding dan werkt. Mocht er een provider swap moeten plaatsvinden, dan zal er op 17 maart echt een kabel worden omgezet in de centrale.

Momenteel is er geen aanbieder (we zijn het huis al een paar maanden aan het verbouwen).

 

Reputatie 7
Badge +14

ok, nou, dan zou ik zodra je het modem hebt deze alvast aansluiten. Grote kans dat hij het eerder doet dan de 17e.

Ik ga verhuizen,

Aangegeven dat ik 15 april internet daar wil. Krijg net een mail dat dat vervroegd wordt naar 8 april. Dit wil ik niet want ik ga pas  16 april daadwerkelijk verhuizen.

 

Hoe zit dit?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Daaaaaaaaaaan, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Op de één of andere manier kwam jouw wensdatum op 7 april te staan waardoor de netbeheerder de plandatum voor oplevering expres vervroegd heeft om hieraan te kunnen voldoen. Ik heb dit nu rechtgetrokken en uitgesteld naar 15 april aanstaande - in principe moet de netbeheerder dit overnemen, alleen zal jij hier geen informatie over verkrijgen omdat de geautomatiseerde e-mail al gestuurd is. Ik doe mijn best om dit alsnog in orde te maken, maar kan niet beloven dat je nogmaals geïnformeerd wordt, sorry.

Heel veel succes en plezier met verhuizen en als ik je nog eens kan helpen, let me know! 😄 

Als ik een verhuizing wil regelen dat krijg ik aanbod voor een nieuw contract welke € 15,- duurder is. Kijk ik echter in de algemene voorwaarden van toen dan zou er alleen verhoging zijn als de tarieven op het nieuwe adres hoger zijn dan op het oude adres. Dit is niet het geval. Hoe kan ik dus mijn oude tarief behouden?

 

 

Als ik een verhuizing wil regelen dat krijg ik aanbod voor een nieuw contract welke € 15,- duurder is. Kijk ik echter in de algemene voorwaarden van toen dan zou er alleen verhoging zijn als de tarieven op het nieuwe adres hoger zijn dan op het oude adres. Dit is niet het geval. Hoe kan ik dus mijn oude tarief behouden?

Als je een verhuizing wilt regelen en het aanbod € 15,00 duurder is, dan verhuis je mogelijk naar een adres waar gebruik gemaakt wordt van KPN en T-Mobile hier geen eigen apparatuur heeft. In dat geval wordt er een heffing van € 15,00 gerekend omdat het gebruik van het KPN Netwerk de nodige kosten met zich mee brengt.

Wat zie je als je kijkt op de website van T-Mobile en hier een postcode check op het nieuwe adres uitvoert? Als ik het mij goed kan herinneren is de uiteindelijke totaalprijs (exclusief kortingen) van toepassing. D.w.z. als deze € 15,00 hoger is dan klopt het en geldt artikel 6.4 welke je zelf al benoemt.

Als ik een verhuizing wil regelen dat krijg ik aanbod voor een nieuw contract welke € 15,- duurder is. Kijk ik echter in de algemene voorwaarden van toen dan zou er alleen verhoging zijn als de tarieven op het nieuwe adres hoger zijn dan op het oude adres. Dit is niet het geval. Hoe kan ik dus mijn oude tarief behouden?

Als je een verhuizing wilt regelen en het aanbod € 15,00 duurder is, dan verhuis je mogelijk naar een adres waar gebruik gemaakt wordt van KPN en T-Mobile hier geen eigen apparatuur heeft. In dat geval wordt er een heffing van € 15,00 gerekend omdat het gebruik van het KPN Netwerk de nodige kosten met zich mee brengt.

Wat zie je als je kijkt op de website van T-Mobile en hier een postcode check op het nieuwe adres uitvoert? Als ik het mij goed kan herinneren is de uiteindelijke totaalprijs (exclusief kortingen) van toepassing. D.w.z. als deze € 15,00 hoger is dan klopt het en geldt artikel 6.4 welke je zelf al benoemt.

 

 

Ik verhuis hemelsbreed 400 meter in dezelfde wijk. De tarieven voor beide adressen is op dit moment € 40,- maar ik betaal nog het oude tarief van € 25,50 (inflatie van 50 cent) voor de 1 GB aansluiting.

 

Het probleem is dus dat ik een nieuw contract met een nieuw tarief krijg… En dat lijkt me niet conform de voorwaarden…

Reageer