Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 192 reacties
  • 41265 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


192 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De tarieven op de nieuwe locatie zijn duurder. Artikel 6.4 voorziet hierin. Zolang je niets wijzigt aan de bestaande situatie betaal je de oude prijs. Zodra je een andere snelheid, locatie of een formele verlenging aanvraagt stap je altijd over naar het actuele prijsplan.

Ik verhuis hemelsbreed 400 meter in dezelfde wijk. De tarieven voor beide adressen is op dit moment € 40,- maar ik betaal nog het oude tarief van € 25,50 (inflatie van 50 cent) voor de 1 GB aansluiting.

 

Het oude tarief was als ik het mij goed kan herinneren € 35,00 (of € 40,00) voor 1Gbit glasvezel, dit werd als je combineerde met klantvoordeel verlaagd naar € 25,00. Klantvoordeel is echter adres gebonden net als T-Mobile voor Thuis waardoor je dus bij verhuizing een nieuwe overeenkomst aangaat.

Omdat klantvoordeel ( in de huidige vorm ) geen € 10,00/15,00 korting op glasvezel biedt maar hooguit € 5,00, betaal je hierdoor meer dan eerst.

 

Het probleem is dus dat ik een nieuw contract met een nieuw tarief krijg… En dat lijkt me niet conform de voorwaarden…

Je screenshot laat heel simpel en duidelijk zien hoe het in elkaar zit en T-Mobile handelt in dezen volledig naar hoe ze hun voorwaarden hebben opgesteld;

Jij gaat verhuizen, de diensten zijn het zelfde en even duur (of duurder) dan betaal je dus de op dat moment geldende prijs. Als het goedkoper zou zijn geweest had je minder hoeven betalen.

Echter zijn in dit geval die tarieven en de Algemene Voorwaarden niet eens het uiteindelijke probleem vermoed ik, het gaat in dezen om klantvoordeel. 1Gbit was ten tijden dat jij je overeenkomst afsloot als het goed is € 35,00 (of € 40,00). Als je 2 of meer diensten combineerde, kreeg je ( afhankelijk van welke combinatie ) tot € 10,00/15,00 korting op je T-Mobile voor Thuis glasvezel aansluiting met daarbij de hoogste snelheid.

Omdat je verhuist en je T-Mobile voor Thuis overeenkomst wordt beëindigd, vervalt dus ook het voordeel daarop. Je kunt je wel aanmelden voor klantvoordeel op het nieuwe adres, alleen zijn de huidige klantvoordelen niet meer zoals deze tot 24 januari 2022 waren.

Nee de diensten zijn op het nieuwe adres even duur als op het oude adres. Op beide adressen 40 euro… Alleen is de prijs die ik betaal niet meer verkrijgbaar. Maar in de voorwaarden staat dat het alleen wijzigt als er op beide adressen verschil bestaat in de tarieven… 

 

Op mijn factuur staat ook een tarief van € 40,- echter met een korting van € 15,-. Ik wil die korting dus behouden op mijn nieuwe adres… 

 

Nee de diensten zijn op het nieuwe adres even duur als op het oude adres. Op beide adressen 40 euro… Alleen is de prijs die ik betaal niet meer verkrijgbaar. Maar in de voorwaarden staat dat het alleen wijzigt als er op beide adressen verschil bestaat in de tarieven… 

Je kijkt alleen naar de Algemene Voorwaarden maar vergeet hierbij dat er meer voorwaarden van toepassing zijn (de Aanvullende Voorwaarden). Je € 15,00 korting krijg je omdat je klantvoordeel hebt. De voordelen van klantvoordeel kunnen echter wijzigen of eindigen.

 

Op mijn factuur staat ook een tarief van € 40,- echter met een korting van € 15,-. Ik wil die korting dus behouden op mijn nieuwe adres… 

Wanneer je jou thuis aansluiting bijvoorbeeld van een hogere of lagere snelheid wilt voorzien, dan veranderd direct je klantvoordeel naar die van 24 januari 2022. Dit zelfde geldt ook voor een verhuizing, bij een verhuizing veranderd het e.e.a. waardoor je klantvoordeel nog hooguit een korting biedt van € 5,00 per maand op je T-Mobile voor Thuis aansluiting.

Hier kan en zal je dus hoe je het draait of keert niet aan ontkomen. Klantvoordeel is niet alleen verbonden aan de overige abonnementen die gekoppeld zijn, het is daarnaast ook adres gebonden.

 

 

Als het goed is moet je zelfs als je verhuist bent, zelfs je T-Mobile voor Thuis aansluiting opnieuw aanmelden bij klantvoordeel omdat dit een geheel nieuwe aansluiting betreft. Een oude (bestaande) aansluiting 1 op 1 meenemen kan niet.

Nee de diensten zijn op het nieuwe adres even duur als op het oude adres. Op beide adressen 40 euro… Alleen is de prijs die ik betaal niet meer verkrijgbaar. Maar in de voorwaarden staat dat het alleen wijzigt als er op beide adressen verschil bestaat in de tarieven… 

Je kijkt alleen naar de Algemene Voorwaarden maar vergeet hierbij dat er meer voorwaarden van toepassing zijn (de Aanvullende Voorwaarden). Je € 15,00 korting krijg je omdat je klantvoordeel hebt. De voordelen van klantvoordeel kunnen echter wijzigen of eindigen.

 

 

Ik snap dat deze kunnen eindigen of wijzigen. Ik zie in de voorwaarden voor Klantvoordeel echter dat deze alleen op het oude adres eindigen, dit zou betekenen dat ze op het nieuwe adres doorlopen en we dus een gelijke situatie hebben.
 

 

Op mijn factuur staat ook een tarief van € 40,- echter met een korting van € 15,-. Ik wil die korting dus behouden op mijn nieuwe adres… 

Wanneer je jou thuis aansluiting bijvoorbeeld van een hogere of lagere snelheid wilt voorzien, dan veranderd direct je klantvoordeel naar die van 24 januari 2022. Dit zelfde geldt ook voor een verhuizing, bij een verhuizing veranderd het e.e.a. waardoor je klantvoordeel nog hooguit een korting biedt van € 5,00 per maand op je T-Mobile voor Thuis aansluiting.

Hier kan en zal je dus hoe je het draait of keert niet aan ontkomen. Klantvoordeel is niet alleen verbonden aan de overige abonnementen die gekoppeld zijn, het is daarnaast ook adres gebonden.

 

 

Als het goed is moet je zelfs als je verhuist bent, zelfs je T-Mobile voor Thuis aansluiting opnieuw aanmelden bij klantvoordeel omdat dit een geheel nieuwe aansluiting betreft. Een oude (bestaande) aansluiting 1 op 1 meenemen kan niet.


Ik wil geen andere snelheid, ik wil gewoon precies hetzelfde als ik nu heb. Alleen 1GB internet welke op beide adressen een zelfde tarief kent in dezelfde woonwijk. Er veranderd dus niets, het mobiele abonnement verhuist ook mee. Dus enige wat wijzigt is de plek van levering en dat er opnieuw aangesloten moet worden. Maar op basis van de voorwaarden zie ik niet waarom ik daarvoor een nieuw contract van € 15,- meer moet afsluiten. Echter is T-mobile niet per mail bereikbaar en telefonisch krijg je alleen “ja dat is zo” dus totaal niet onderbouwd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ferdel 

Sinds 24 januari 2022 is T-Mobile over op een nieuwe portfolio dus wanneer je een nieuwe contract aangaat dan ga je de nieuwe prijzen betalen.

Hier lees je daar meer informatie over.

Nu zit je dus nog op het oude portfolio.

Reputatie 7
Badge +14

De oude propositie is voor medewerkers ook niet meer in te voeren. 

Ik had inmiddels van webcare idd begrepen dat ik op het oude prijsplan zit en die ligt lager dan het nieuwe. Maar volgens de voorwaarden van mijn overeenkomst klopt het dus niet dat ik overgezet zal worden naar een nieuw prijsplan bij een verhuizing, zie artikel 6.4 van de eerder geposte voorwaarden. Maar maandag laat t-mobile webcare weten of ze me nog tegen de oude voorwaarden/prijs gaan verhuizen. En anders gooi ik t wel naar de rechtsbijstand kijken wat die er van vinden. 

Ik had inmiddels van webcare idd begrepen dat ik op het oude prijsplan zit en die ligt lager dan het nieuwe. Maar volgens de voorwaarden van mijn overeenkomst klopt het dus niet dat ik overgezet zal worden naar een nieuw prijsplan bij een verhuizing, zie artikel 6.4 van de eerder geposte voorwaarden. Maar maandag laat t-mobile webcare weten of ze me nog tegen de oude voorwaarden/prijs gaan verhuizen. En anders gooi ik t wel naar de rechtsbijstand kijken wat die er van vinden. 

Nogmaals, je haalt de zaken door elkaar. Je prijsplan veranderd niet en is “blijft” € 40,00. 1Gbit kost al vanaf het moment dat het werd geïntroduceerd € 40,00 en heeft in de tussentijd geen andere prijsstellingen gehad.

1Gbit is geïntroduceerd per 2019 en vind terug in het prijsplan van 29-10-2019 tot 29-06-2020, 29-06-2020 tot en met 04-08-2020, 04-08-2020 tot en met 01-08-2021, 01-08-2021 tot en met 04-10-2021, 04-10-2021 tot en met 24-01-2022 en 24-01-2022 tot en met 03-06-2022.

Voor 29-10-2019 was de maximum snelheid van internet 750Mbit met een prijs van € 50,00 per maand en was 1Gbit niet leverbaar. Kijkende naar de prijsplannen is één ding opvallend, de snelheid van 1Gbit kent sinds de introductie één vaste prijs van € 40,00 per maand en is niet anders geweest.

Deze prijsplannen zijn overigens allen te vinden via “deze pagina”.

 

Waar het prijsverschil 'm in zit is klantvoordeel, deze was tot 24 januari 2022 € 15,00 per maand en is sinds die datum verlaagd naar maximaal € 5,00 per maand. De Aanvullende Voorwaarden die betrekking hebben op klantvoordeel tref je aan op deze pagina.

In alle Aanvullende Voorwaarden aangaande klantvoordeel over de afgelopen jaren wordt continue duidelijk vermeld dat de diensten die worden opgegeven voor klantvoordeel actief moeten zijn. Omdat bij een verhuizing T-Mobile voor Thuis (glasvezel) niet direct actief is en dit ook niet kan zijn, is dit dus een nieuwe aansluiting die je opnieuw zal moeten aanmelden voor klantvoordeel.

Bij de nieuwe aansluiting gelden dan dus ook de nieuwe Aanvullende Voorwaarden (lees; voorwaarden) behorende bij klantvoordeel maar tevens ook Algemene Voorwaarden en Prijsplan aangaande T-Mobile voor Thuis.

Of te wel, nieuwe overeenkomst en dus geen aanspraak mogelijk op oude voorwaarden, tarieven, voordelen etc. ook een rechtsbijstandverzekering zal je hier direct op wijzen.

De vergelijking verhuizen van T-Mobile voor Thuis met mobiel gaat niet op, bij mobiel heb je namelijk niet te maken met een fysieke verbinding aan een glasdraadje. Een verhuizing met DSL en glasvezel werkt anders dan met een provider die via kabel levert (Ziggo).

 

Ik had inmiddels van webcare idd begrepen dat ik op het oude prijsplan zit en die ligt lager dan het nieuwe. Maar volgens de voorwaarden van mijn overeenkomst klopt het dus niet dat ik overgezet zal worden naar een nieuw prijsplan bij een verhuizing, zie artikel 6.4 van de eerder geposte voorwaarden. Maar maandag laat t-mobile webcare weten of ze me nog tegen de oude voorwaarden/prijs gaan verhuizen. En anders gooi ik t wel naar de rechtsbijstand kijken wat die er van vinden. 

Nogmaals, je haalt de zaken door elkaar. Je prijsplan veranderd niet en is “blijft” € 40,00. 1Gbit kost al vanaf het moment dat het werd geïntroduceerd € 40,00 en heeft in de tussentijd geen andere prijsstellingen gehad.

1Gbit is geïntroduceerd per 2019 en vind terug in het prijsplan van 29-10-2019 tot 29-06-2020, 29-06-2020 tot en met 04-08-2020, 04-08-2020 tot en met 01-08-2021, 01-08-2021 tot en met 04-10-2021, 04-10-2021 tot en met 24-01-2022 en 24-01-2022 tot en met 03-06-2022.

Voor 29-10-2019 was de maximum snelheid van internet 750Mbit met een prijs van € 50,00 per maand en was 1Gbit niet leverbaar. Kijkende naar de prijsplannen is één ding opvallend, de snelheid van 1Gbit kent sinds de introductie één vaste prijs van € 40,00 per maand en is niet anders geweest.

Deze prijsplannen zijn overigens allen te vinden via “deze pagina”.

 

 

Waarom is de prijs nu dan € 45,-?

 

 

 

Waar het prijsverschil 'm in zit is klantvoordeel, deze was tot 24 januari 2022 € 15,00 per maand en is sinds die datum verlaagd naar maximaal € 5,00 per maand. De Aanvullende Voorwaarden die betrekking hebben op klantvoordeel tref je aan op deze pagina.

In alle Aanvullende Voorwaarden aangaande klantvoordeel over de afgelopen jaren wordt continue duidelijk vermeld dat de diensten die worden opgegeven voor klantvoordeel actief moeten zijn. Omdat bij een verhuizing T-Mobile voor Thuis (glasvezel) niet direct actief is en dit ook niet kan zijn, is dit dus een nieuwe aansluiting die je opnieuw zal moeten aanmelden voor klantvoordeel.

Bij de nieuwe aansluiting gelden dan dus ook de nieuwe Aanvullende Voorwaarden (lees; voorwaarden) behorende bij klantvoordeel maar tevens ook Algemene Voorwaarden en Prijsplan aangaande T-Mobile voor Thuis.

Of te wel, nieuwe overeenkomst en dus geen aanspraak mogelijk op oude voorwaarden, tarieven, voordelen etc. ook een rechtsbijstandverzekering zal je hier direct op wijzen.

De vergelijking verhuizen van T-Mobile voor Thuis met mobiel gaat niet op, bij mobiel heb je namelijk niet te maken met een fysieke verbinding aan een glasdraadje. Een verhuizing met DSL en glasvezel werkt anders dan met een provider die via kabel levert (Ziggo).

 


In de voorwaarden van klantvoordeel waar je naar verwijst staat ook dat ze de voordelen op het nieuwe adres activeren en op het oude beëindigen. Dus hoezo is het niet mogelijk om de verhuizing van mobiel en thuis gelijktijdig te doen? 
 

En dat het een nieuwe aansluiting is betekend niet dat het een nieuw contract is, daar kan ik in de voorwaarden niets over vinden. Dat ze zo werken uit praktische overwegingen is prima, maar ik vraag niet om een nieuw contract…  

En ik kan nergens vinden dat een verhuizing in mijn situatie (prijs nieuwe/oude adres gelijk) zou moeten leiden tot een nieuw contract. Dus als er geen nieuw contract komt zie ik niet in waarom de klant voordelen beëindigd moeten worden. Want als ik een verhuizing doorgeef dan zouden ze gewoon in staat moeten zijn dit voor alle diensten gelijktijdig over te zetten. De voorwaarden van klantvoordeel suggereren namelijk ook dat dat kan. Anders zou je moeten opnemen dat bij een verhuizing de klantvoordelen vervallen en opnieuw aangevraagd moeten worden.

Reputatie 7

Hi @Ferdel, allereerst: gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Ik voorzie je graag nog van een aanvulling. Het meeste is al gezegd in deze conversatie, maar graag rond ik het met deze reactie af. Ik waardeer het dat jij met zo'n kritische blik naar de verhuizing kijkt. Echter zie je op onze website terug dat je een nieuw jaarcontract aan gaat bij een verhuizing: Verhuizing doorgeven | T-Mobile Thuis.

Met een nieuw jaarcontract komt ook het nieuwe prijsplan kijken. Je zult hier met een verhuizing dus sowieso op overstappen. Verder verwijs ik je naar de andere reacties in dit topic wat betreft Klantvoordeel. Ook wat betreft deze korting, ontvang je nu de oude versie. Met je nieuwe abonnement zal deze korting komen op standaard € 5,00 korting, in plaats van de € 15,00 die je nu ontvangt.

Er staat nu sowieso een migratie van de lijn gepland, deze zal worden overgenomen door de nieuwe bewoner, dit mogen wij niet betwisten. Het verhuizen van het abonnement is met deze geplande migratie geen optie. Je kunt er dus voor kiezen om een nieuw abonnement af te sluiten op het nieuwe adres. Natuurlijk hoop ik dat je bij ons blijft, maar dan zou een nieuw abonnement (met een nieuwe korting) de enige optie zijn!

 

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet, TV en telefonie nodig en neem je het liefste toch T-Mobile voor thuis mee!

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen.

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen!


Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via My T-Mobile Thuis. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres.

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door.

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan het Thuis van T-Mobile abonnement niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij T-Mobile? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in My T-Mobile.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺️

Wij gaan binnenkort verhuizen. Nu zou ik graag wat overlap hebben tussen de internetverbinding op mijn huidige adres en het nieuwe adres. Moet ik dan een nieuwe verbinding aanvragen voor het nieuwe adres of kan ik een overlap doorgeven bij het regelen van de verhuizing? Als ik een nieuwe verbinding aanvraag ipv de huidige verhuis, zijn daar extra (aansluit) kosten aan verbonden? 

Alvast bedankt voor de hulp. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Minimarsje 

Je wilt tijdelijk internet op beide adressen? Dan is het beter om voor het nieuwe huis een nieuwe aanvraag te doen en later de aansluiting op je huidige adres laten opzeggen.

Momenteel zijn er de GoGoGo deals bij T-mobile dus je betaalt geen aansluitkosten en eventuele installatiekosten bij glasvezel.

Beste,
 

Ik heb voor het weekend een verhuisbericht doorgegeven. 
In de e-mail staat eerst, dat ik het modem mee over mag nemen. 
In het 2e deel van de e-mail staat juist, dat de apparatuur retour moet ..?
Ook heb ik zojuist een e-mail van DHL gekregen, dat er een pakket onderweg is …

Zouden jullie voor mij helder kunnen en willen maken, wat ik nu wel of niet mee overneem naar het nieuwe adres ?

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

C.1992

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @C.1992 

Heb je toevallig iets gewijzigd aan je abonnement en zou je de mail hier eens kunnen uploaden zonder persoonlijke gegevens uiteraard.

Hoi @Waqqas,

In t abonnement zelf niks gewijzigd, enkel adres wijziging en dan krijg je automatisch een nieuw abonnement las ik hier…
 

Maar aan de telefoon zei die meneer, dat ik alles mee over kon nemen, en enerzijds in de mail ook anderzijds weer niet .. 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@C.1992 

Het kopje retour sturen is misschien gewoon een standaard tekst, een moderator moet dat dan even bevestigen.

Heb je ook glasvezel in je nieuwe woning? Je krijgt dan een nieuwe ONT kastje.

@Waqqas

Daar ging ik ook vanuit ..

In de nieuwe woning zit inderdaad ook glasvezel. Het ONT kastje is het kastje wat de woning inkomt voor de glasvezel, toch ? Die hangt er al .. 

Pakket is net gekomen, ga het zo zien wat erin zit 😅

 

edit: dit zat er in het pakket ;

 

Reputatie 7
Badge +15

@C.1992

In de doos zit een patchkabel en ONT, het kastje waarin de glasvezelkabel is aangesloten is het glasvezelaansluitpunt. Op dit punt wordt de ONT middels de patchkabel aangesloten.

Ahh oké :)

moet ik dan het huidige ont kastje terug sturen, of hoe gaat dat ? 😅

Reputatie 7
Badge +15

@C.1992

Een ONT valt onder accesoires maar die zal je niet meer nodig hebben dus die mag je retour sturen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @C.1992, gefeliciteerd met je nieuwe thuis, dat is een leuk vooruitzicht! 😃 Het klopt volledig wat @Waqqas aangeeft: je modem kan je gewoon meenemen en als er al een ONT hangt dan heb je deze ook niet nodig. Ik wil alleen nog kleine toevoeging doorgeven: mocht de ONT in je nieuwe huis van een ander merk of kaliber zijn dan raad ik je aan om de nieuwe ONT pas terug te sturen ná de komst van onze installatiemonteur. Niet elke ONT werkt namelijk even goed met onze apparatuur en daarom kan de installatiemonteur het nodig achten om alsnog onze ONT te plaatsen. 

Ik wens je nog heel veel succes met verhuizen toe!

@Cal , ik wil inderdaad even afwachten tot de monteur geweest is en even kijken hoe en wat. Op dit gebied ben ik een leek ..

Moet ik de ONT die nu in mijn woning (oude woning zegmaar) hangt terug sturen ?

Dankjewel, hopelijk komt t goed ☺️

Reputatie 7
Badge +15

@C.1992 

Je kan die terugsturen want die staat geregistreerd op je oude woning en zal dus niet werken in je nieuwe woning.

Reputatie 7
Badge +4

Logische vragen die je stelt @C.1992! Geen zorgen, gelukkig is het niet de eerste keer dat de monteur een verbinding zal aansluiten. 😉 In principe hoef je de ONT niet terug te sturen. Omdat wij niet zo snel de ONT die we gebruiken noch het type glasvezelverbinding naar je huis zullen aanpassen kan de toekomstige bewoner hier nog lang gebruik van maken. Hoewel ik het iedereen zou aanraden is het alleen geen garantie dat de nieuwe bewoner T-Mobile neemt. 😜 Mocht je daarom het liefst zeker weten dat de ONT hergebruikt wordt dan mag je ook zeker de ONT kosteloos naar ons opsturen. Hiervoor kan je de DHL QR code gebruiken die wij per mail naar je toegestuurd hebben op 3 februari.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, de Community en ik helpen je graag!

Reageer