Info

Wat betekenen de lampjes op het modem?

  • 16 September 2021
  • 12 reacties
  • 19777 Bekeken
Wat betekenen de lampjes op het modem?
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel zoomen we in op de lampjes die zich op het modem begeven. Zo heeft elk lampje weer een andere betekenis. Wat die betekenis is, dat leggen we je hier per modem uit.

 

Ervaar je problemen met je verbinding? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Internet | Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.
Mobiel | Volg deze stappen om je mobiele telefoon weer aan de praat te krijgen.


Zyxel T-50

Power

Brandt continue: modem staat aan.
Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom. 

 

WAN

Brandt continue of knippert: er is verbinding met het internet
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet

 

Internet

Brandt continue of knippert: er is een actieve verbinding en er wordt data overgezet
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet 

 

2.4 WLAN

Brandt continue of knippert: Wifi 2.4 GHz staat aan. Knipperen betekent dat er data wordt overgezet.

 

5 WLAN

Brandt continue of knippert: Wifi 5 GHz staat aan. Knipperen betekent dat er data wordt overgezet.

 

WPS

Dit knopje is voor klanten die een wifipunt in huis hebben. Wanneer dit knopje wordt ingedrukt, kan er verbinding worden gemaakt met het wifipunt. 


Zyxel T-54

 

Power

Brandt continue: modem staat aan.
Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom. 

 

WAN

Brandt continue of knippert: er is verbinding met het internet
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet

 

Internet

Brandt continue of knippert: er is een actieve verbinding en er wordt data overgezet
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet 

 

LAN

Brandt continue of knippert: er is een actieve verbinding en er is een apparaat op aangesloten
Uit: er is geen directe LAN-verbinding. Controleer de kabel of het apparaat

 

Wi-Fi 2.4G

Brandt continue of knippert: Wifi 2.4 GHz staat aan. Knipperen betekent dat er data wordt overgezet

 

Wi-Fi 5G

Brandt continue of knippert: Wifi 5 GHz staat aan. Knipperen betekent dat er data wordt overgezet.

 

Phone

Brandt continue of knippert: er is een actieve verbinding en er wordt data overgezet naar de VoIP-poort

 

SFP (niet in gebruik)

Deze poort is niet in gebruik.


Huawei

Power

Brandt continu: Modem staat aan.
Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom.

 

WAN

Brandt continu: Er is verbinding met het internet.
Knippert: Bezig met verbinden met het internet.
Uit: Er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet.

 

Internet

Brandt continu of knippert: Er is een actieve verbinding en er wordt data overgezet.
Uit: Er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet.

 

WLAN

Brandt continu: Wifi staat aan.
Knippert snel: Er wordt data overgezet.
Knippert langzaam: Er wordt een verbinding opgezet. 
Uit: WiFi-functie van het modem staat uit. Let op, voor het gebruik van Wifi Plus kan het advies zijn om deze functie uit te schakelen.

 

VoIP

Brandt continu: Er is een telefoonkabel aangesloten in deze poort.
Knippert: Er wordt data overgezet.

 

LAN 1,2,3,4

Brandt continu of knippert: Er is een apparaat verbonden met deze LAN-poort. Knipperen betekent dat er data wordt opgezet.

 

USB

Brandt als er een USB-aansluiting in gebruik is. Geen ondersteuning.


Draytek 2132 FVn

ACT

Brandt continue of knippert: modem staat aan.
Uit: modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom.

 

USB 1/2

Brandt als er een USB-aansluiting in gebruik is. Geen ondersteuning. 

 

WAN

Brandt continue: er is verbinding met het internet.
Knippert: er wordt data overgezet.
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet.

 

WLAN

Brandt continue: wifi staat aan.
Knippert: er wordt data overgezet.
Uit: WiFi-functie van het modem staat uit. Let op, voor het gebruik van Wifi Plus kan het advies zijn om deze functie uit te schakelen.

 

VPN

Brandt als er een VPN actief is. Geen ondersteuning.

 

Fiber

Brandt continue of knippert: Er is verbinding met het netwerk.
Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet 

 

Phone 1/2

Brandt continue:Er is een telefoonkabel aangesloten in deze poort.
Knippert: Er wordt data overgezet.


Hopelijk weet je hierdoor nu de betekenis per lampje en kan jij op het moment zelf beter inschatten wat er bij jou speelt. Vragen? Stel ze gerust! 


12 reacties

Hi, what's the problem if in a Zyxel modem the 3 light (world symbol) is red continuously. I tried everything that is stated in the steps. I unplugged the cable, reset de modem. And i do not have a media converter in my house, only the modem so, what do you suggest? Thanks! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Carmen Castillo, I immediately checked for you. I can't instantly see what exactly is going on. I have therefore forwarded this to our technicians for further investigation. I will await their response, you will be contacted as soon as we know more about this! 

Hi, 

I’ve got a Zypel Modem and the 3rd lamp from the left (internet) is continuously red. I followed the instructions but still no internet. What can I do? Thanks for help! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kikiblo, welcome to our Community!

 

 From a distance, the connection seems fine. Have you performed a full powerflip yet? This is how you do it: 

 

  1. Unplug the modem and Media Converter/ONT.
  2. Wait for at least 10 seconds
  3. First reconnect your Media Converter/ONT and let it boot up for 30 seconds. Only then reconnect the modem to the power.
  4. Plug the modem back in and let everything boot up completely 
  5. Check if the connection is stable.

 

Did this not help? If so, please let us know.

 

Wat betekent het als internet knippert bij T-56. Wordt er data overgezet? Waarnaartoe??

Reputatie 7
Badge +6

@Suusentom Een knipperend internetlampje betekent inderdaad dat er data verstuurd/ontvangen wordt. Waarnaartoe? Dat kan van alles zijn. Alles binnen je netwerk dat op dat moment communiceert met internet zorgt voor een knipperen lampje. Daar is dus niets mis mee.

Ik heb een t-54 modem ontvangen en vermoed een DOA (dead on arrival). Als ik de voeding aansluit en het modem aanzet brand power en gaan nog een paar lampjes aan maar heel snel knippert enkel het power lampje 5 a 6 keer en dan gaat die uit en reageert helemaal niet. Als ik dan aan de voedingskabel zit knippert het power lampje weer 5 a 6 keer en dan reageert die niet meer. Kan dit een kapotte voedingsadapter/voedingskabel zijn?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @PatrickZadelaar, ik heb voor de zekerheid een nieuwe voedingskabel verstuurd. Kun je mij laten weten of dit heeft geholpen? Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido helaas geeft de nieuwe adapter geen oplossing. Ik heb beide adapters nagemeten en deze functioneren zonder problemen. Het probleem zit helaas in de connector van het modem.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @PatrickZadelaar, ik wilde direct een nieuw modem voor je opsturen, echter zie ik dat je een aanvraag hebt gedaan bij een andere provider voor 04-12-2023. Hierdoor kan ik geen aanpassingen meer doen op je abonnement. Klopt het dat je op 02-11 een aanvraag gedaan hebt bij een andere provider?

Klopt. Ik denk dat een nieuw modem inderdaad geen optie is. Voor die paar weken reset ik de oude modem wel als die weer problemen geeft. Moet ik op het nieuwe modem een post it doen dat de voedings aansluiting defect is?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @PatrickZadelaar, dat mag je doen. Dan weten de mensen van onze logistiek ook dat het modem niet in orde is. Ik wens je alvast veel succes bij je nieuwe provider!

Reageer