Zyxel T-54: hoe werkt het?

Zyxel T-54: hoe werkt het?

Toon eerste reactie

131 reacties

Ik ben bezig om over te stappen naar T-Mobile thuis vanaf Tele2 adsl en in de status van de bestelling staat al aangegeven dat er een T-50 opgestuurd gaat worden. De Zyxel zal wel beter zijn dan die Comtrend2 die eens per maand vast loopt.  Als het pakket binnen is laat ik weten wat er in zit.

Reputatie 4

Alle klanten die van Tele2 komen krijgen de T50, dit is intern bij T-mobile afgesproken maar nooit naar de nieuwe glasvezelklant gecommuniceerd en staat haaks op het bericht van T-mobile zelf dat alle nieuwe glasvezelklanten een T54 krijgen.

Reputatie 7

Hi @Erwin05, dankjewel voor de aanvulling! Als dit is kortgesloten met jouw ouders, dan ga ik ervan uit dat zij inderdaad de Zyxel T-54 in huis krijgen. Dit check ik met liefde voor ze. Kun je mij in een privébericht voorzien van hun postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van hun rekeningnummer? Dan kan ik dit nagaan. Ik heb in ieder geval ook nagevraagd waarom niet standaard de T-54 wordt geleverd bij klanten die van Tele2 komen. Zodra ik hier een antwoord op heb, dan laat ik dat aan je weten.  

Hi @Cabber, super leuk dat je gaat overstappen naar T-Mobile voor thuis! 😁 Ik ben meteen met je mee gaan kijken en je krijgt inderdaad een Zyxel T-50. Als ik je nog ergens bij kan helpen, laat het dan zeker even weten. 

Reputatie 7

Hi @Erwin05, super dat je mij zo snel een privébericht hebt gestuurd - merci! Ik zie dat mijn collega Isabel de aanvraag heeft uitstaan voor een T-54 voor jouw ouders, maar ik zie nog niet of dit verzoek is geaccepteerd. Ze heeft dus haar best gedaan om dit te realiseren, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of jouw ouders het T-54 modem ook gaan krijgen. Fingers crossed dat dit lukt. 

Van mijn collega heb ik zojuist ook een terugkoppeling gekregen die ik graag hier met jullie deel. De reden dat momenteel nog niet iedereen een Zyxel T-54 modem krijgt, komt door de beperkte voorraad vanwege een chip tekort. Hierdoor kunnen we jammer genoeg nog niet iedereen van een T-54 voorzien. De T-54 modems die we nu leveren,  zijn allemaal al reeds gereserveerd voor levering. Het is dus niet zo dat we deze modems niet willen verschaffen, maar het is simpelweg niet mogelijk momenteel. We streven er uiteindelijk naar dat iedereen een T-54 krijgt. Weet je zo voldoende? 😊

Reputatie 4

Hoi @Lisa 

Dus klanten die van Tele2 komen en nu een T50 krijgen, krijgen later alsnog de T54?

Moeten ze hier om vragen of wordt dit door jullie gefaseerd gedaan?

En klanten die al langer een T50 hebben dus oude klanten krijgen deze ook de T54?

Reputatie 4

Mijn ouders ontvangen de T-54 niet.

Reputatie 7
Badge +14

Mijn ouders ontvangen de T-54 niet.

Wees gerust, > 90% van de T-Mobile klanten werkt met een T-50. Op wifi-6 na is het functioneel hetzelfde.

Reputatie 7

Hi @Erwin05, ik hoop dat @eric jou een beetje gerust heeft kunnen stellen! Er is inderdaad niks mis met een Zyxel T-50. Graag kom ik nog terug op jouw overige vragen. Klanten moeten uiteindelijk zelf vragen om een Zyxel T-54 en op de langere termijn willen we klanten sowieso voorzien van de laatste technologie. Maar voorlopig zijn klanten die nu een T-50 hebben uitgesloten voor een T-54 door de reden die ik hierboven al aanstipte. Weet jij zo voldoende? 

Reputatie 4

Hi @Lisa en @eric het onderwerp ging ook niet over of er iets mis was met de T-50, maar dat klanten afkomstig van Tele2 nooit zijn ingelicht dat zij geen T-54 krijgen.

Alle liefde van Lisa maakt het dan toch weer goed dat er geen T-54 komt.

In mijn pakket ook een T-50 inderdaad. Is vast prima voor mijn "normale" internet gebruik.

@Erwin05, dat stond ook al bij mijn bestelling dat ik een T-50 zou krijgen. Niet dat ik ooit van een T-54 gehoord had natuurlijk als (17 jaar!) Tele2/Versatel klant.

Nu eerst wachten op Guidion en dan zal Lisa wel weer moeten helpen, tot dan. 

Reputatie 1

Weet iemand of er een optie is om het modem als access point te configureren.

Ik gebruik mijn eigen router en dit werkt prima.

Maar zou op zolder graag het t-mobile modem als access point gebruiken.

(Wifi 6 en mijn quest werken wel leuk samen)

 

Momenteel werkt dit door dhcp uit te zetten en mijn lan via een lan verbinding te verbinden, maar het zou soepeler zijn als ik het modem in ap mode kan zetten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @m.s.krijgsman 

Op de T-Mobile router is er helaas geen Acces Point Mode aanwezig.

Ik stap binnenkort over en heb vandaag het T-54 modem binnengekregen. Gelijk WiFi 6 even getest (lan to lan verbinding gemaakt) en het is duidelijk dat ik 1 of 2 extenders nodig heb.
Weet iemand of je dan ook WiFI 6 extenders (de WX3401-B0) krijgt als je de T-54 hebt? Zo niet zij deze al wel ergens verkrijgbaar (of zijn er eventueel compatible extenders)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ronald_V 

Met WiFi Plus breidt je het mesh netwerk van de Zyxel-T54 uit, deze hebben geen WiFi 6 ondersteuning.

Ik heb de T-54 gekregen, echter kan ik WPS niet uitzetten. De schakelaar is grijs. Ik heb voor 2.4 en 5GHz alle WPS methodes uitgezet, maar nogsteeds kan het niet uit.

 

Verder zie ik dat er een verborgen netwerk uit de modem komt:

Enig idee waarom?

 

Ten slotte, zou het mogelijk zijn dat T-Mobile de 160MHz band vrijgeeft op kanaal 114? Zoals je ziet gebruiken mijn buren de lage kanalen, de kanalen na 64 zijn allemaal leeg.

Het enige wat ik nu dus kan doen is 80MHz op de hogere kanalen, maar dan kan ik weer geen optimaal gebruik maken van de 160MHz die mijn Intel AX200 en AX210 wifi kaarten ondersteunen.

Reputatie 3

Twee vragen:

  • Kunnen “jullie” het login scherm zo aanpassen dat het werkt met password managers? Het uitzetten van autocomplete e.d. werkt de keuze van zwakke / makkelijk te onthouden wachtwoorden in de hand.
  • Waar kan ik de clients zien die connected zijn aan mijn guest wifi? Ik meen het ooit gevonden te hebben, maar klik me nu suf en vind niks. Bij connectivity vind ik wel alle devices connected to WiFi maar onduidelijk is op welk netwerk ze zitten omdat alle netwerken gebruik maken van dezelfde dhcp range.
Reputatie 7
Badge +6

Hoi @PKS,

Welkom op de Community!

Je kunt WPS uitzetten door eerst bij Netwerkinstelling > Draadloos > EasyMesh het schuifje uit te zetten. Daarna kun je het schuifje bij WPS uitzetten. Standaard staat dit aan omdat de WiFi Plus-versterkers hier gebruik van maken, maar als je die niet gebruikt, kun je het zonder problemen uitzetten.

Je tweede vraag sluit hierbij aan. Dat verborgen netwerk wordt gebruikt als je de WiFi Plus-versterkers draadloos met de T-54 verbindt. De onderlinge verbinding gaat dan via dat netwerk. Dit kun je niet uitzetten, ook niet als je hier geen gebruik van maakt, maar het kan ook geen kwaad.

Hey @TMTV 

Bedankt voor de antwoorden.

Ik sluit me inderdaad aan bij @Valentijn77, ik kan namelijk niet mijn wachtwoord automatisch invullen door middel van Bitwarden. Nogal vervelend, maar gelukkig hoef ik niet elke dag in te loggen, dus dat scheelt.

Aangezien de WiFi plus versterkers alleen als bruikleen te verkrijgen zijn (en zover ik gezien heb zijn ze gratis bij KPN, maar het kan natuurlijk zo zijn dat KPN een ander systeem gebruikt, dit ter vergelijking).

Is het mogelijk om eigen access points te gebruiken in combinatie met de T-54 waarbij de APs gebruik kunnen maken met het mesh netwerk die de router aanbied? (Aanname dat welke AP je kiest wel gebruik kan maken van een mesh netwerk, volgensmij kunnen Ubiquity APs dat).

Reputatie 7
Badge +6

@PKS De Wifi-versterkers zijn inderdaad in bruikleen en kosten €2,50 per stuk per maand. Je kunt ook een eigen mesh-systeem aansluiten op de T-54, maar elke fabrikant heeft zo zijn eigen interpretatie van mesh. Die systemen werken niet altijd samen, maar worden dan gewone AP's. Wat je ook kunt doen, is de wifi op de T-54 uitzetten en daar bekabeld een mesh-unit aansluiten die de andere bedient. Dan gebruik je de T-54 alleen als router en voor de wifi heb je dan (bijvoorbeeld) de Ubiquity AP's.

Reputatie 6
Badge

Ha @Waqqas, terugsturen van hardware die ik heb liggen, wordt inmiddels wel een goed idee. Ik geloof dat ik met alle testen (ook andere types die we van Zyxel gekregen hebben om te testen) en verschillende hardwareversies inmiddels zo'n 15 modems thuis heb liggen 🤣 Maar specifiek deze hoef ik niet terug te sturen omdat ik 2 lijnen actief heb.

Op de voeding van mijn T54 zit een sticker met de text T-54 / T-53. Dat suggereert dat er ook een T53 bestaat? Iemand enig idee waar dat op slaat?

Reputatie 7
Badge +15

@louisL 

De Zyxel-T54 is er nog maar net en nu alweer een nieuwe? Lijkt me sterk maar wie weet..

Reputatie 4

Ha @Waqqas, terugsturen van hardware die ik heb liggen, wordt inmiddels wel een goed idee. Ik geloof dat ik met alle testen (ook andere types die we van Zyxel gekregen hebben om te testen) en verschillende hardwareversies inmiddels zo'n 15 modems thuis heb liggen 🤣 Maar specifiek deze hoef ik niet terug te sturen omdat ik 2 lijnen actief heb.

Op de voeding van mijn T54 zit een sticker met de text T-54 / T-53. Dat suggereert dat er ook een T53 bestaat? Iemand enig idee waar dat op slaat?

 

@louisL Misschien dat de modem type T-54 heeft als naam en de voeding naam is T-53.

Hopelijk kan iemand mij een stukje wijzer maken.

Ook ik heb een T54 modem ontvangen en wil graag 2 of 3 bekabelde punten aanleggen om zowel LAN als Mesh netwerk uit te breiden.

In mijn oude setup deed ik dit met een fritzbox modem in bridge modes en 2 repeaters. 

 

Ik wil niet de wifi apparaten van Tmobile huren. 

Moet ik dan access points of repeaters hebben ? Hoe weet ik dat het merk een beetje fatsoenlijk samenwerkt met Zexyl 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @2022Robert 

Welke Fritzbox heb je? Je zou de Zyxel weg kunnen laten, de Fritzbox op de mediaconverter aansluiten en de 2 repeaters bekabeld aansluiten om dezelfde setup te behouden 

Hallo @2022Robert 

Welke Fritzbox heb je? Je zou de Zyxel weg kunnen laten, de Fritzbox op de mediaconverter aansluiten en de 2 repeaters bekabeld aansluiten om dezelfde setup te behouden 

Ik HAD een Fritzbox 4040 en 2x Fritz 3000 repeaters. 

Echter; deze al een tijd geleden verkocht aangezien het Zyxel modem niet in bridge modus kon werken. 

Reageer