Afscheid van het forum!

Reputatie 3
Beste allemaal,

Vele kennen mij als klantexpert op dit forum, die net als de andere klantexperts jullie zo goed mogelijk proberen te helpen bij vragen of problemen.
Misschien heb ik jouw al een keer geholpen met een vraag of een probleem, en was je daar ook tevreden over.

Helaas ga ik mijn werkzaamheden op dit forum staken.
Dit heeft alles te maken met een meningsverschil tussen mij en de moderators, waardoor de verhoudingen zijn verslechtert en ik mede hierdoor ook geen motivatie meer heb om op het forum door te gaan.

Ik heb met erg veel plezier iedereen mogen helpen met hun vragen of problemen de afgelopen jaren, maar laat dit nu verder over aan de andere klantexperts en mede-klanten.
Wie weet kom ik later nog terug op het forum, maar dat zal sterk afhangen of de moderators nog terug komen op hun gemaakte besluit.
Waar ik verder niet inhoudelijk op in zal gaan!!

Het gaat jullie zeer goed!
En natuurlijk alvast een fijne en mooie vakantie toegewenst.

12 reacties

Het ga je goed
Reputatie 2
Respect MichelD4. 👍
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt en veel succes MichelD4 !
Hopelijk komt het later allemaal weer in orde en zien we je weet als KE hier!
Badge +9
Ook jammer, dat de overige klantexperts niet even reageren op mijn aangekondigde afscheid.
Want dat had ik zeker gewaardeerd.

Hoi Michel,

Ten eerste is het natuurlijk jammer dat je weggaat, om welke reden dat dan ook mag zijn. Ik vang in de wandelgangen* wel wat op, maar daar probeer ik me niet zo veel mee bezig te houden.
Ik had hier voorheen nooit op gereageerd omdat mijn filters enkel bestaan uit "Stel-je-vraag: Beantwoord" & "Stel-je-vraag: Onbeantwoord" (en natuurlijk onze geheime Area51). Daarom check ik andere delen zeer sporadisch.

*Theoretisch bedoeld natuurlijk, ik loop niet vaak rond op het T-Mobile hoofdkantoor, ongeveer 1 keer per jaar, soms 2.

Naar mijn weten zijn de mods altijd erg meegaand en open. Toen het een tijdje minder ging omdat ik het erg druk had met examens vroegen ze ook of alles nog goed ging en of ik ergens hulp bij kon gebruiken. Toen ik net verhuisd was naar een omgeving waar ik werkelijk niemand kende, en niet meer dan GPRS kreeg op mijn nieuwe adres, mocht ik zelfs op het kantoor in Arnhem langskomen zodat ik daar internet kon aanvragen. Ik heb maar weinig collega's gekend in mijn vroegere werk die zoveel voor me hebben gedaan dan mijn (sort of) collega's van T-Mobile.
Deze sfeer is erg goed merkbaar op de chat die wij er naast houden om onderling te overleggen, op de expert-dagen die we houden als team-bonding dagen en om expertise uit te wisselen.

Omdat ik niet weet op welk forum-onderdeel jij actief was (en dat weet ik van meerdere experts niet hoor, don't worry 😉 ) heb ik je daar ook niet vaak voorbij zien komen, dus ik zal eerlijk zijn: Ik ken je misschien niet zo goed als ik zou willen.

Hopelijk dat de moderatoren eindelijk gaan inzien, dat zij de verkeerde besluit hebben genomen.
Toch vind ik deze uitspraak dan wel jammer, want of je nou elke dag ingelogd bent en vragen beantwoord, of een keer per week een antwoordenbom lost of zelfs even inactief was in verband met persoonlijke redenen. De titel van KlantExpert en/of ToestelExpert is immers een privilege die verleend wordt en geen recht wat eenieder van ons team heeft. Aan dit privilege zitten enkele voorwaarden verbonden. Denkt T-Mobile dat die geschaad is, dan hebben zij helaas het recht om dit te ontnemen. Aan jou dan echter om het tegendeel te bewijzen. Is dat omdat je enkele onjuiste antwoorden gaf? Dan kun je vragen of je meer mag weten over een bepaald onderwerp. Was je inactief? Toon dan interesse in de community en ga samen met de experts en de gewaardeerde antwoordgevers en super-users vragen beantwoorden.

Ik ben misschien zelf ook niet de meest actieve op de voorgrond bijvoorbeeld. Ik beantwoord wel vragen, maar ik ruim ook erg vaak op op de achtergrond. Dan verplaats ik topics naar andere subcategorieën, verwijder 06-nummers en andere gevoelige data uit posts (nadat ik een onzichtbare kopie maak voor medewerkers), of zorgde ik er samen met mijn geweldige collega's Thalina en David ervoor dat de Chinese spambots niet het forum overspoelden.

Ik hoop je later nog eens terug te mogen verwelkomen in ons team, waarbij je dan ook welkom bent op onze team-building dagen om een paar biertjes achterover te tikken of te discussiëren in het Expert-chatkanaal. Daar worden we immers allemaal slimmer van.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Michel,

Over de redenen waarom je geen Klantexpert meer bent op dit moment is al uitvoerig gediscussieerd, dus daar ga ik verder niet op in. Zoals ook aangegeven is, is de keus natuurlijk helemaal aan jezelf, maar we hebben ook aangegeven dat we de deur niet dicht hebben geslagen, maar gewoon nog open is. Je bent nu misschien geen Klantexpert meer, maar kunt dit allicht later weer worden. Dit doen we bij iedereen die om welke reden dan ook geen Klantexpert meer is, dus ook bij jou. Je geeft zelf aan dat je daar nu de motivatie niet meer voor hebt, dat is erg jammer en we hopen dat dit ooit nog eens terugkomt. Hetzelfde geldt voor de activiteit op het forum, dat is natuurlijk altijd welkom!
Reputatie 3
Hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik voel mij zeker gesteund door jullie, en dat doet mij goed.

Hopelijk dat de moderatoren eindelijk gaan inzien, dat zij de verkeerde besluit hebben genomen.
Ik wacht het rustig af, en tot die tijd staak ik de activiteiten op dit forum, en neem ik dus afscheid.

Ook jammer, dat de overige klantexperts niet even reageren op mijn aangekondigde afscheid.
Want dat had ik zeker gewaardeerd.
Reputatie 7
Badge +20
Je weet niet half hoeveel.
😤 Personelijk vind ik dit een heel naar verhaal.
Iemand die graag zijn best doet voor een forum moet je niet op deze manier laten gaan.
Wist niet dat een forum zoveel impact op iemand kon hebben :8
Kom op moderatoren, niet zo star zijn. Er is al zoveel onenigheid in deze wereld.
Reputatie 3
Beste Cristien & Serviceweb,

Hartelijk dank voor jullie fijne reactie.

Cristien, ik ben het volledig met je eens dat meningsverschillen opgelost kunnen worden, door met elkaar te praten, wat altijd mijn insteek is geweest.
Alleen wil dat in dit geval niet lukken, en blijven de moderators als één muur tegenover mij staan, waardoor er dus niets veranderd aan de huidige situatie.
Ik was en ik ben nog steeds kwaad op de moderators (waarvan ze ook op de hoogte zijn), omdat er maar weinig beweging is vanuit hun kant.

Serviceweb, je hebt het mooi verwoord.
Je omschrijft mooi de huidige situatie, zoals hij momenteel is.
Heb geen energie en motivatie meer, om nu nog verder te gaan op dit forum, zeker niet zolang dit meningsverschil niet is opgelost.
Had zeker nog willen door gaan op dit forum, maar heb helaas geen andere keuze dan deze.
En of dit nog gaat veranderen, ik weet het niet, dat hangt ook sterk af van de moderatoren.
Gelukkig zijn er nog andere forums, waar ik met mijn kwaliteiten terecht kan, al heb ik daar momenteel ook weinig zin in.
Even geen forums voor mij!

Wens jullie beide ook een hele fijne en mooie vakantie toe!
Met uiteraard mooi weer.
Jeetje, dat klinkt best een beetje heftig.
Kan me goed voorstellen dat wanneer er een meningsverschil is dat je er dan geen zin meer in hebt. Het moet tenslotte wel goed voelen en beide kanten moeten het wel eens zijn, anders werkt het gewoon niet. Dan is het lastig als alleen jij er anders over denkt en alle andere moderatoren het niet met je eens zijn. Maar gelukkig, er is meer dan alleen een T-Mobile Forum :)

Wie weet komt het allemaal nog op z'n pootjes terecht, je weet het maar nooit.
In ieder geval bedankt voor al je hulp en doe rustig aan, geniet van je mooie vakantie 😛
Reputatie 7
Badge +20
Jammer meningsverschillen zijn er om opgelost te worden van beide kanten.
Een goed gesprek kan wonderen doen.
Veel succes.

Reageer