Blauwe vinkjes Whatsapp: aan of uit?

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
De blauwe vinkjes van Whatsapp, inmiddels bestaan ze alweer een tijdje. De introductie zorgde voor flink wat commotie. Sommigen beweerden dat het zelfs relaties op het spel zou zetten. Het excuus 'ik had je appje niet gelezen' werkte namelijk niet meer, help!

In een nieuwe update van Whatsapp voor iOS die sinds deze week wordt uitgerold krijgen ook iPhone gebruikers de mogelijkheid om de blauwe vinkjes uit te zetten.

Voor degene die willen weten hoe je dat dan kunt instellen: Ga naar Instellingen, klik op Account, daarna Privacy. Zet daar Leesbewijzen uit of aan.

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Lekker aan laten die blauwe vinkjes, handig toch! Of word je er helemaal gek van en zet je ze zo snel mogelijk uit?

15 reacties

LOL, relaties op het spel... Niet een relatie die de moeite waard is dan.

Vinkjes zijn handig, weet je tenminste dat je bericht is aangekomen. Iemand reageert maar wanneer ze een antwoord hebben, is het tenminste nog inhoudelijk ;)

Is dit een 0-de wereldland probleem? Commotie over niet bestaande commotie die voortkomt uit 1st wereldland problemen (luxe)?
Reputatie 4
Ik vind het ook onwijs handig. Ik heb ook weleens dat ik dan niet kan reageren. Als je gaat twijfelen of de ander je meteen niet wilt spreken dan is er inderdaad wat mis.

Wat doe jij Thalina? Zet jij ze aan of uit? En wat moet je partner doen?
Heb al meerdere keren gedoe gehad omdat ik het bericht wel gezien had, maar dacht; daar reageer ik wel op als ik wakker ben, of niet midden in de supermarkt loop. En er dan een bericht achteraan kreeg waarom ik niet antwoordde.

Ik vind het geen aanwinst, om te weten dat een bericht is aangekomen, dat heb je bij SMS of mail ook niet en als je voicemail inspreekt weet je ook niet of en wanneer iemand het hoort/leest.
Uh, sms kun je ook afleverbevestiging bij krijgen?

Overigens, als iemand mij zou sturen "waarom heb je nog niet gereageerd?" komt er een hard antwoord terug. Als het echt dringend is, dan bel je maar én leuk detail... Als ik met koptelefoon achter de pc zit, kun je ook daar pech mee hebben 😛

We zijn onze morele kompassen een beetje kwijt. Je ontvangt een antwoord, je dwingt dat niet af en je hebt zeker geen recht op een antwoord! Net zoals in sociale omgang / op het terras, geen mobiel nodig tenzij je iets wil opzoeken / tonen. Persoon waar je mee afsprak zit tegenover je 😉
Reputatie 6
Badge +17
@Bram

Ik heb de vinkjes op dit moment nog wel aan staan, maar wie weet zet ik ze binnenkort toch maar uit. Alhoewel het dan wel bijna voelt alsof je dan iets te verbergen hebt 😉
Ik vind het in sommige gevallen wel heel handig die vinkjes. Dan weet ik bijvoorbeeld dat iemand mijn berichtje dat ik later ben heeft gelezen. Een reactie is dan al bijna niet meer nodig.

En inderdaad wat Poco-Loco zegt, als het dringend is dan bel je maar. 🙂
Reputatie 4
Ik heb ze aan staan. Vind het handig om te zien of iemand het al gelezen heeft. Maar antwoorden hoeft van mij niet gelijk. Als ik dringend antwoord wil zal ik iemand gewoon bellen
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb er geen enkel probleem mee al zijn er die vinkjes, ook niet met huismussen en roodborstjes om maar wat te zeggen. :D:P
Mijn motto: leven en laten leven.
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb er ook geen probleem mee , en de blauwe vinkjes zijn niet zo betrouwbaar.
Als ik een bericht lees op mijn telefoon zonder te openen dan blijft deze groen.
Als ik open dan gaan de vinkjes pas blauw worden.
Kortom groene berichten kunnen zeker gelezen zijn.

Maar om op de TS terug te komen , bij mij staat het gewoon open , ik heb niets te verbergen en als iemand gaat zeuren dan weet ik gelijk wat ik aan die persoon heb.
Reputatie 4
Heb het al een hele tijd op android, maar....

Vind het maar onzin, allemaal wel leuk, maar ze wachten maar gewoon. Ook de reden waarom het bij mij permanent uifstaat.
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, haha!

Als iemand iets leest en niet gelijk reageert duik ik niet gelijk in een hoekje om te gaan huilen! ;)
Verder ben ik het eens met "Als het belangrijk is dan bel je maar", zoveel baanbrekende dingen komen er niet dagelijks voorbij op Whatsapp!
Reputatie 7
Badge +9
Ik trek mij niets van die dingen aan...

En als iemand gaat zeiken 'je hebt m'n app wel gelezen maar niet gereageerd', dan gaan ze uit mijn vriendenlijst.

Is het dringend, dan moet men maar bellen.

Voor mensen die denken dat ik alleen maar besta om hun op hun wenken te bedienen heb ik geen tijd en geen energie over.
Reputatie 5
Badge +9
Mijn online status staat al wel uit, ik hoef niet dat klasgenoten zien dat ik om 4:00 even naar de wc ben geweest en even mijn telefoon unlocked heb zodat mijn tijd weer eens is aangepast.

Vinkjes laat ik wel aanstaan, meer uit gemak, maar het voegt geen meerwaarde toe, klasgenoten enz. reageren niet als ik wel lees maar nog niet antwoord. We zijn sociaal, maar niet dat er dwangmatig antwoord gegeven moet worden. Eventueel kan je de volgende dag nog gewoon antwoord geven.

Als je in ieder geval door de vinkjes zonder antwoorden gaat twijfelen aan je relatiestatus, zal dat nu alleen nog maar erger worden onder het motto "Wat heb je te verbergen?"

Mijn vriendin weet dat ik op school met les/klasgenoten bezig ben, niet alleen met haar.
Reputatie 3
Aan. Maar het is wel lastig soms met een lange afstandsrelatie zoals ik heb ( 11000km tussen mij en mijn vriendin 😢 ) die daarnaast ook best jaloers is dus soms is er wel even frictie van het wel lezen maar niet reageren. Maar ik heb er verder geen moeite mee, eigenlijk ontzettend handig die vinkjes.
Reputatie 6
Ik vind het wel grappig eigenlijk allemaal. Een app voert 'blauwe vinkjes' in en relaties staan op spanning, mensen worden jaloers en de halve wereld op zijn kop. En dat voor iets wat een jaar geleden nog niet bestond en men dus ook niet beter wist.

Ikzelf heb er geen probleem mee. Zoals neeerdere al aangeven, is het dringend dan bel je maar. Zo niet, dan bepaal ikzelf wel wanneer, hoe en of ik reageer.
Reputatie 6
Badge +17
@Kurkdroog

Zo, dat is inderdaad niet om de hoek! Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? 🙂
Ik begrijp het stiekem wel dat ze graag een reactie wil van jou als je het gelezen hebt. 😉 Maar natuurlijk kan dat niet altijd. Misschien dus niet altijd handig die vinkjes in jullie geval, maar beter zo dan dat het haar niets uitmaakt of je reageert 😉

Reageer