Beantwoord

Doorschakelen werkt niet Samsung

  • 2 augustus 2019
  • 25 reacties
  • 2640 Bekeken

De codes 21 met en zonder ** of # werken niet om door te schakelen. Ik heb vandaageen oplossing nodig.
icon

Beste antwoord door Hajar 15 augustus 2019, 11:26

Hi @DTHS

Ik heb een wijziging doorgevoerd kun je je toestel opnieuw starten en nogmaals proberen? Als dit ook niet werk dan zet ik dit door naar onze technische afdeling. Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Martinprima

Dit zijn de enige juiste doorschakel codes die voor alle toestellen zouden moeten werken:

Doorschakeling activeren:
Toets een code in met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld, en daarna de 'bel'-toets.
• Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer# (uitzetten: ##61#)
• Bij geen bereik: **62*telefoonnummer# (uitzetten: ##62#)
• Bij in gesprek: **67*telefoonnummer# (uitzetten: ##67#)
• Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*telefoonnummer# (uitzetten: ##21#)

Voorbeeld: Als je alle inkomende gesprekken wilt doorschakelen naar telefoonnummer 06 1234 5678, toets je in: **21*0612345678# en dan de beltoets.


Doorschakeling verwijderen:
Met code ##002# kun je alle doorschakelingen in één keer opheffen.

Houd er rekening mee dat jij de kosten van het doorgeschakelde gesprek betaalt.

Groet, Folkert
Dank je, maar die codes werken nu niet. Ik wil die met 21 gebruiken. Heb ik ook altijd zo gedaan. Maar nu zonder succes.
*21*06nummer# werkt niet
**21*06nummer# werkt niet
##21# werkt niet
##002# werkt niet
Tien dagen geleden niet en nu nog niet! Kom op T-Mobile, fix dit!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DTHS,

Ik zie dat je 2 dagen geleden met mijn collega hebt gesproken. Heb je haar tip nog opgevolgd?
Hoi Jaimy,

Ja,nog diverse keren geprobeerd de doorschakeling te wijzigen:

  1. Door de SIM-kaart in een andere telefoon te stoppen > geen resultaat, zelfde foutmelding
  2. Door voor dat nummer een My T-Mobile-account aan te maken en in te loggen. Vervolgens naar Instellingen wijzigen > Nummer doorschakelen. Dan krijg ik deze melding: Je kunt hier geen doorschakeling instellen, omdat dit voor jouw bedrijf op een andere manier is geregeld. Voor meer informatie over doorschakelingen, neem contact op met je telecombeheerder. > Wie is dat? Niemand hier heeft een idee hoe dit op te lossen.
Kortom, nog niet gelukt.
Groet,
GJ
Reputatie 7
Badge +20
Hi @DTHS

Ik heb een wijziging doorgevoerd kun je je toestel opnieuw starten en nogmaals proberen? Als dit ook niet werk dan zet ik dit door naar onze technische afdeling. Ik hoor graag van je!
Hoi Hajar,

Meteen getest: Top! Doorschakelen werkt weer!
Dank!

Groet,
GJ
Hoi Hadjar,

Lees op het forum dat je dit probleem kunt tackelen. Heb hetzelfde probleem doorschakelen werkt niet en krijg een foutmelding, verbindingsproblemen of ongeldige mmi code.

Vriendelijke groet
Iltrunco
Beste Hadjar,
Heb ook privemail met gegevens verzonden
Vriendelijke groet,
Iltrunco
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @iltrunco,

Het is niet de bedoeling om ongevraagd privébericht te versturen, zie hierover ook onze huisregels.

Zou je eerst kunnen aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd, dan weten we in ieder geval wat er al getest is en waar het aan kan liggen.
Beste David,

Mijn excuses over de privé e-mails. Op het forum kwam ik het verzoek om meer gegevens zeer vaak tegen zodat ik hierdoor op het verkeerde been werd gezet. Ben een praktisch ingesteld mens en ik kende de huisregels niet vandaar.

Wat heb ik gedaan:
  1. Een samsung S4 schoongemaakt door terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
  2. Mijn nieuwe simkaart in de Samsung S4 geplaatst. (We hebben meerdere abo's en dit was het laatste abo wat nog verhuisd diende te worden naar T Mobile)
  3. Een abo zonder data dus alleen bellen.
  4. Wilde bij dit nummer alle inkomende gesprekke doorschakelen conform jullie instructie op dit platform *21*mobile nummer waar naar toe #
  5. Iedere keer de melding zoals eerder omschreven en waar kennenlijk meer klanten last van hebben.
  6. Ook nog andere sites bezocht dus alles van aan en uit tot en met ++ En,,,plaatsen
  7. Ben geen expert dus ga niet beginnen aan MSI codes aan te passen.
Vraagje voor David,

Begrijp niet zo goed de status van dit platform. Is dit een platform waar T mobile eigenaar van is en zijn de moderators in dienst van Tmobile?

Of is het platform opgezet door abonnees van T Mobile en wordt het beheert door vrijwilligers. Voor mij belangrijk om te weten want ik heb een probleem die ik graag voor volgende week opgelost wil zien en weet niet goed of ik hier op de goede plek zit.

Ik hoop op een spoedig antwoord van iemand.

Met vriendelijke groet,
Iltrunco
Reputatie 7
Badge +18
Beste @iltrunco

T-Mobile is eigenaar en beheerder van dit platform. Klanten kunnen hier vragen en/of problemen voorleggen waar andere klanten op kunnen reageren. Als meer hulp nodig is vanuit T-Mobile dan reageren de T-Mobile Moderators want zij kunnen bij klantgegevens. Ze zijn makkelijk te herkennen omdat ze een officieel T-Mobile logo naast hun naam hebben staan. Ze gaan regelmatig alle topics na om te kijken of hulp nodig is. Ze zijn officiële T-Mobile medewerk(st)ers.

In de praktijk blijkt dat veel vragen eenvoudig beantwoord kunnen worden door andere klanten. Elke klant heeft een bepaalde ranking waaraan je kunt zien hoe actief de klant is op deze community. Variërend van "heeft eerste post geplaatst" tot "Superuser".

Als je een spoedvraag hebt kun je beter bellen of chatten via de T-Mobile website.

Groet, Folkert
Beste Folkert,

Bedankt voor je reactie hier kan ik wat mee. Ga morgen chatten. Nogmaals bedankt,

Vriendelijke groet,
Il trunco
Goedemorgen

ik zie dat anderen met succes hebt geholpen zijn met het probleem waar ook ik tegenaan loop: ik kan mijn toestel niet doorschakelen. Ik krijg een foutmelding 'Er is een fout opgetreden. Controleer uw SIM-kaart of netwerkverbinding en probeer opnieuw'. Ik heb het toestel opnieuw opgestart, de simkaart overnieuw geïnstalleerd, maar dit helpt allemaal niet.
Zou iemand mij verder kunnen helpen?
(het betreft een werktoestel en het is van zakelijk belang dat dit op korte termijn ingeschakeld kan worden)

Dank alvast!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Rotjeknor

Ik heb voor jou ook een wijziging doorgevoerd. Kun je controleren of het nu wel werkt? Mocht dat niet het geval zijn, kun je mij dan voorzien van 3 voorbeelden met datum en tijdstip waarop je dit ervaart? Graag ook het toestel dat je gebruikt. Ik hoor graag van je!
Hoi @Hajar,

dank je wel.
Het werkt helaas nog steeds niet naar behoren en ik krijg nog dezelfde melding.
Het betreft een Galaxy 5S. En ik heb het 't afgelopen uur een aantal keer geprobeerd en afgelopen vrijdag ook idem. (ook de telefoon een opnieuw afgesloten en opgestart) Ik weet de exacte tijdstippen niet. (ben ook aan het werk tussendoor)
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Rotjeknor,

Ik begrijp dat het lastig is om dan de voorbeelden te verzamelen, maar zonder deze voorbeelden kunnen we dit niet doorzetten naar onze collega's van de technische dienst. We hebben deze dus echt nog even van je nodig. Hopelijk lukt het spoedig!
Ik ervaar hetzelfde probleem als vele anderen hier. Doorschakelen via de telefoon als via de codes van tmobile werken niet. Krijg of mmi foutcode of "kan gegevens niet lezen"
Zou ik een prive bericht mogen sturen zodat dit hopelijk ook voor mij aangepast kan worden?
Heb alle andere oplossingen die op de fora genoemd worden al geprobeer en niks daar van werkt. Ook doorschakelen op ja zetten onder "blokkades" werkt niet aangezien ik alleen wil doorschakelen bij "geen antwoord" of bij "niet bereikbaar"
Ik heb momenteel ook ruzie met mn samsung s10plus. Donderdag kon ik hem nog door schakelen naar de mobiel van mijn man maar vanaf gisteren niet meer. Opnieuw op gestart, ##002# gedaan, opnieuw opgestart, nu nieuwe simkaart erin en nog steeds geen succes. In instellingen de reset gedaan van de instellingen.
Wie heeft de gouden tip?
Ik heb momenteel ook ruzie met mn samsung s10plus. Donderdag kon ik hem nog door schakelen naar de mobiel van mijn man maar vanaf gisteren niet meer. Opnieuw op gestart, ##002# gedaan, opnieuw opgestart, nu nieuwe simkaart erin en nog steeds geen succes. In instellingen de reset gedaan van de instellingen.
Wie heeft de gouden tip?
Vis de app van t mobile kan ik mn telefoon wel doorzetten en uitzetten maar via het menu van de telefoon niet.

Ik heb momenteel ook ruzie met mn samsung s10plus. Donderdag kon ik hem nog door schakelen naar de mobiel van mijn man maar vanaf gisteren niet meer. Opnieuw op gestart, ##002# gedaan, opnieuw opgestart, nu nieuwe simkaart erin en nog steeds geen succes. In instellingen de reset gedaan van de netwerk instellingen gedaan.
Wie heeft de gouden tip?
Via de app van t mobile kan ik mn telefoon wel doorzetten en uitzetten maar via het menu van de telefoon niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @olga34

Kun je mij voorzien van 3 voorbeelden met datum en tijdstip waarop je dit ervaart? En ook het toestel dat je gebruikt dan kan ik dit doorzetten naar onze technische afdeling. ik hoor graag van je!
Ik heb het op zowel vrijdag als zaterdag op verschillende tijden geprobeerd. Op vrijdag ben ik rond 8.15 begonnen met werken en wilde hem toen doorzetten. Ik heb tot ongeveer 9.15 geprobeerd, toen nog in mijn pauze Russen 13.45 en 14.30 en daarna rond 18 uur toen ik weer thuis was. Ook op zaterdag in de t mobile winkel met hulp van een verkoper. Maar niets werkt. Ik heb een Samsung S10 plus.
En op maandag 30 september heb ik eren update gehad.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @olga34

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb voor jou een case aangemaakt en dit doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dit verder onderzoeken en oplossen!

Reageer