Beantwoord

Forum niet meer bereikbaar via Firefox browser voor Android.

• 19 augustus 2020
  • 44 reacties
  • 1939 Bekeken

Vannacht een update gehad op de mobiel en nu kan ik dus het forum niet meer op komen, de site word door Firefox geblokt door X-Frame-Options Policy.

Schijnt aan jullie kant wat aangepast te moeten worden, tot die tijd kan ik via mobiel niet naar het forum, voor de PC is er een Add-On die het tegengaat, voor mobiel is die er (nog) niet.

Tot er een oplossing komt zal ik dus weinig kunnen posten of bijhouden, kijk meestal onderweg en thuis elke keer de PC aanslingeren heb ik weinig trek in, dan ga ik gezellig op de bank zitten met mijn wederhelft.

icon

Beste antwoord door Brian 31 augustus 2020, 15:02

Hi @soepkip67 Goed om te horen! We hebben de oorzaak nog niet gefixt maar wel een tijdelijke workaround toegepast (vandaar de lelijke header bovenaan de pagina) zodat de community weer voor iedereen toegankelijk is. Er wordt ondertussen gewerkt aan een permanente oplossing.

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Doornekamp33 

Je hebt nog steeds die Huawei P20 Lite? Mijn zusje heeft die toevallig ook en ik heb hem zojuist voorzien van een update EMUI 9.1.0 versie 9.1.0.355, community doet het gewoon via de standaard browser Chrome.

Ben ook verbonden via de WiFi van de T-Mobile Zyxel. Cookies wissen en cache legen wilt misschien ook helpen.

Ik ben zoveel mogelijk ont-Googled, een Chrome gebaseerde browser gebruik ik dus niet, is het Firefox of een onbeduidende Chinees browsertje, veel meer keus is er niet.

Dit is een beveiliging om foute websites te weren, T-Mobile moet iets meesturen wat dit triggert en doorlaat, heb bij alle websites die ik bezocht heb ook geen enkel probleem, alleen de community, de TM hoofdsite kom ik gewoon op.

Maar ik moet denk nog even wachten op de update, hang nog op 9.1.0.306 patch02, terwijl allang (mei/juni) Andriod 10 er had moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +19

@Doornekamp33

Je hebt gelijk, ik heb Firefox gedownloadt en wanneer ik de community open dan staat er boven een melding in zwarte letters met X-Frame-Options Policy.

Mocht je voorlopig nog wel gebruik willen maken van de community op je mobiel dan zit er niks anders op dan een andere browser uitkiezen. Je hebt wel een aantal niet Google mogelijkheden.

Ietsjes je verdiepen in de browser wereld @Waqqas , zijn niet zoveel varianten meer, meer afstammelingen van de twee, Chrome en Firefox, zelfs Microsoft is om op Chrome.

Zoiets als VW, een Seat of Audi of Skoda, allemaal VW met een ander jasje.

Reputatie 1

Jammer dat je deze situatie hebt @Doornekamp33, jij bent juist iemand die hier klaarstaat voor anderen. Echt heel aardig! Zou fijn zijn als T-Mobile jou zou assisteren dat te blijven doen en dat is naar mijn mening iets meer dan 'gebruik maar een andere browser'.

Ook denk ik dat er meerdere mensen dit probleem (zullen gaan) hebben. 

@Bridge Tap Dwaalspoor , voor sommigen jammer idd, maar sommigen zullen blij zijn.:wink:

We gaan wel zien hoelang dit aanhoud, heb nog een andere browser geprobeerd, DuckDuckgo browser en die heeft hetzelfde probleem, en bij alle sites die ik bezoek is T-Mobile community de enige die geblockt word, de hoofdsite kan ik gewoon op.

Voor de PC is er een work arround, voor mobiel (nog) niet, het zij zo, ik merk het wel hoe graag men mij hier terug wil zien.:kissing_closed_eyes::hugging:

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Doornekamp33, zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van de exacte melding die je ziet? Onze community wordt gehost door een externe partij en als onze website wel goed werkt dan zit het vermodelijk niet in het T-Mobile domein maar specifiek de community. Ik zal dan even schakelen met onze webhost of deze melding al bij ze bekend is! 

Reputatie 7
Badge +19

@Brian 

Dit is het, zo te zien niet alleen op een Huawei voor Firefox.

figure widget

@Brian , te laat thuis, @Waqqas heeft hem al geplaatst, dat is dus een laag over de site en je kan niks aanklikken, alleen de pagina die je hebt kun je doorscrollen.

Kon dit bericht al lezen, maar nu kan ik pas reageren.

Reputatie 7
Badge +19

@Doornekamp33 

Het is dus niet alleen op de Huawei na een update, op een Samsung via Firefox zelfde melding.

Reputatie 6
Badge +2

Samsung Xcover4 (SM-G390F)

Android versie 9

One UI versie 1.0

Firefox 79.0.5

Geen xFrame policy options meldingen. Ik kan het forum gewoon bereiken. Ra ra?

Reputatie 7
Badge +19

Misschien speelt het vooral bij nieuwere software versies..

Firefox is bijgewerkt op 17 augustus 2020, kan hieraan liggen.

17-08-2020 is de versie 79.0.5, op de Nokia 6.2 van de vrouw werkt de site ook niet, zelfde melding.

Ben ik benieuwd of @yalerta wat in de Firefox instellingen heeft gewijzigd op beveiligings-gebied, ben alles nagelopen maar heb het niet gevonden.

Dit heb ik gevonden als oplossing, alleen de oplossing is er niet voor mobiel.

https://www.helpmegeek.com/blocked-by-x-frame-options-policy-error-firefox/

Reputatie 6
Badge +2

Mijn firefox wordt wel gesynced met firefox op pc.

Deze reactie plaats ik via de telefoon.

Door de instellingen gegaan maar geen vreemde instellingen gezien

Reputatie 6
Badge +2

Gevonden.

Links op de adresbalk staat een blauw schildje,  daarop tikken kun je beschermingsinstellingen aantikken. Op standaard alles oké, op streng zelfde blokkade scherm zoals vermeld door @Doornekamp33 en @Waqqas 

Die staat bij op standaard, en zelfs als ik hem helemaal uitzet komt die nog opzetten.

Is het toch een bug in Firefox die niet bij iedereen voorkomt, las ik ook ergens op het WWW.

Reputatie 6
Badge +2

Pff, probeer het nogmaals te reproduceren. Lukt niet! Scherm blijft nu normaal.

Reputatie 6
Badge +2

In Firefox PC zijn als extensies uBlockOrigin en PrivacyBadger geinstalleerd. Of deze ook actief zijn door het synchronisatie weet ik niet.

Nee, extensies zijn niet allemaal gelijk actief, uBlock heb ik er ook op, de rest is nog niet geschikt voor Android die ik gebruik.

Reputatie 3

Beste forumleden en/of moderators,

sinds een week ongeveer krijg ik in Chrome de melding “www.t-mobile.nl heeft de verbinding geweigerd” en in Edge “www.t-mobile.nl weigert om verbinding te maken”, zie screenshots.

Ik moet dan naar de klantenservice pagina gaan, daar op de link Naar de Thuis-community klikken om naar de community te kunnen gaan.
Community link staat bij de favorieten als https://community.t-mobile.nl.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Cache, cookies etc verwijderen lost het probleem niet op.

Gebruikte browsers:
Google Chrome: versie 84.0.4147.135 (Officiële build) (64-bits).
Microsoft Edge: Versie 84.0.522.63 (Officiële build) (64-bits)

Google Chrome
Microsoft Edge

Reputatie 7
Badge +8

Hi allen, dank voor de meldingen, @Timo78 ik heb jouw post ook aan dit topic toegevoegd. Even een dubbelcheck, speelt het op dit moment nog? Dan ga ik dit doorzetten naar de beheerder(s) van onze website en de community!

Mijn probleem speelt nog steeds, ik krijg nog steeds de X-Frame melding.

En jullie zijn tot nog de enige waar ik dat krijg, heb Firefox ook opnieuw geïnstalleert zonder resultaat.

Ben dus nu weinig actief door deze malaise, en aan een chrome browser ga ik niet beginnen, als het nu overal was zou ik er misschien over nadenken.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo allemaal,

Heb hier hetzelfde probleem zowel met de laptop zowel in firefox en met Google Chrome en met mijn mobiel alleen in firefox:

1. Huawei P30 lite
  2. Android 10
  3. Firefox 79.0.5     
Reputatie 7
Badge +8

Hi all, we zijn er inmiddels achter dat de oorzaak ligt in de implementatie van X-Frame op de t-mobile website wat issues geeft op het community domein. We hebben hierover contact gehad met onze partner voor de community en er ligt inmiddels een verzoek bij onze IT-afdeling voor een aanpassing. Ik verwacht dat het binnen een aantal dagen verholpen is. Bedankt voor jullie meldingen en informatie!

We gaan het meemaken @Brian , vandaag lukte nog niet, denk zal eens Edge proberen, krijg ik de melding dat T-Mobile deze verbinding niet toelaat, Edge maar gelijk verwijderd, wilde veel te veel gegevens delen.

Reageer