[Game] Movie Quotes

Daar onze [Game] Raad de film! leuk actief blijft, leek het ons een leuk idee om een andere variant toe te voegen. In deze game doen we niet aan makkelijk tot moeilijk, maar aan een enkele quote die een enkele en specifieke film linkt. Op deze wijze krijgen we een reeks films op basis van quote tot quote en mogelijk dus filmtips voor iedereen!

Iedereen kan natuurlijk meedoen en het spel is expres relatief simpel. Elke film mag, maar de quote moet wel herkenbaar / dusdanig duidelijk zijn dat we het draaiend houden. Er is geen 'winnaar', dit is echt puur om elkaar te herinneren aan films en dus geweldige momenten. Weet je de quote (of denk je dat), dan is het de bedoeling om de film (bij voorkeur met linkje IMDb) + scene te noemen en natuurlijk, dit gaat om de lol, zonder Google of andere hulpmiddelen! Bij correct lever jij de volgende quote aan.

Om een voorbeeldje te geven:
"The name is Bond, James Bond" is dus fout... het zijn er wel meer dan 1 en daarom niet goed 😉

"No mister Bond, I expect you to die!" is dus perfect, alleen Mr. Goldfinger die het zei en overigens een geweldige scene waar James Bond door Sean Connery gespeeld mooi onder een indrukwekkende laser ligt. Vele mannen zullen die scene de eerste keer met enige onrust hebben aanschouwd!

Om dan maar eens een prachtige foute ouwe als opening te leveren:
Oh no, you did not shoot that green shit at me!

24 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ha, dat is Independence Day.

Volgende:

Who's the more foolish, the fool or the fool who follows him?
Reputatie 6
Badge +17
''Star Wars New Hope'' 🙂

Volgende:

Mrs.Robinson, you're trying to seduce me, aren't you?
"The Graduate" (mede mogelijk gemaakt door mijn collega's)

Define irony. Bunch of idiots dancing on a plane to a song made famous by a band who died in a plane crash"
Reputatie 6
Sweet home Alabama!! 🙂 Con Air

De volgende is een makkelijke, mits je een beetje weet wie mijn 'Movie Hero' is:

"With great power comes great responsibility."
Reputatie 3
Badge +2
Spider-Man (met Tobey Maguire). Ben brengt Peter naar de stad en wil even praten.

'My name is Maximus Decimus Meridius, commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions and loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next.'
Gladiator
Russel Crowe als Maximus Decimus Meridius wanneer hij 'per se' zich bekend moet maken in de arena (overigens, je had me op die naam alleen al) en het blijft een mooie film. De extended versie heeft trouwens nog best meerwaarde om een keer te kijken, een paar aparte extra scenes die zeker in de film hadden mogen blijven (alsof die 10 min extra uit hadden gemaakt).

'We have nothing to declare, just a cello'
Extra hint; de cello is een bijzonder gevalletje en komt door de hele film heen terug als een soort running gag / cameo. Hij is wat moeilijker als quote, maar de quote komt na een vrij mooie achtervolging door een winters landschap 😉
Zal ik deze game dan ook maar eens her-activeren en een hint geven:

Het is 1 van de James Bond films....
Reputatie 7
Badge +18
Zonder te Googelen kom ik er niet uit 😃...
Fine... google, cheat and don't know your Bonds... buggers!
Reputatie 7
Badge +9
Ik had 'm in de chat destijds al, aangezien ik 'm toen net aan het kijken was. XD Dus of dat telt....
Meer dan google'n 😃
Aka, meer dan google'n betekent, akkoord 😛 Jij bent Lea, (nog wel braaf melden he :P)
Reputatie 7
Badge +9
The Living Daylights. Ik had hem toevallig net vlak ervoor gekeken. XD

"I am a leaf on the wind - watch how I soar."
"What does that mean??"

En nee, er moeten meer mensen deze weten 😃
Fine...

Serenity / Firefly

Duurde te lang mensen, foei!

He got Ajax from the dish soap
Haha dat is deadpool

oke deze dan.

Say hello to my litle friend
Reputatie 7
Badge +18
Inkoppertje! 'Scarface'! 😉

Next: Let's go to the Winchester, have a nice cold pint, and wait for this all to blow over.
Ohw shit.... zo ongeveer fav movie!

Shaun of the Dead

Tijd voor een foute
Get to the choppah

Eens kijken wie het snelste weet uit welke film die stiekem werkelijk komt!

Reputatie 7
Badge +9
Predator. 😛

Topic is een beetje dood... xD

"What year is it?!"
Oi, ik ken bijna te veel films met die vraag.

Back to the Future lijkt wel de meest toepasselijke, maar...
Reputatie 7
Badge +18
Ik zet in op Jumanji!
Reputatie 7
Badge +9
David schreef:

Ik zet in op Jumanji!

Bingo. 🙂

Kuch... David... Kuch.... Duurt lang!
Reputatie 7
Badge +18
Haha excuus, dit was me helemaal ontglipt! :S

Hierbij mijn quote: Scotland. This nation brought the world television, the steam engine, golf, whiskey, penicillin, and of course, the deep-fried Mars bar. It is great being Scottish. We're such a uniquely successful race.

Reageer