[Game] Raad de film!

Reputatie 6
In dit nieuwe topic kun je je eigen filmkennis testen. Door middel van screenshots en eventueel hints vragen we je om de film te raden.

We hebben drie niveau's verzonnen, van makkelijk naar moeilijk. Aan de hand van het niveau worden er wel of geen hints gegeven.

De volgende niveau's dienen per opgave ingevuld te worden:

Niveau 1 (Makkelijk):
Je krijgt een screenshot te zien van een film. Dit screenshot zal al grotendeels (voor de kenners) de film verklappen, echter geven we er ook een hint bij.

Niveau 2 (Moeilijk):
Je krijgt een screenshot te zien van de film, echter zal dit screenshot niet veel verklappen en mag niet te makkelijk zijn. Bij deze foto géén uitgebreide hint, maar slechts één 'help-woord'.

Niveau 3 (Het zogeheten 'Hajar-niveau'):
Er wordt een screenshot geplaatst van een film. Hierbij worden geen letterlijke hints gegeven. De hint moet verwerkt worden in het screenshot.

Wanneer alle drie de opgaven correct geraden zijn, mag diegene een nieuwe opgave opgeven.

Voorbeeld:

Niveau 1:

De eerste film waarin 'Pater Merrin' een bezeten meisje probeert te redden.

Niveau 2:

1977

Niveau 3:

127 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@KoenM, correct. Ja, ik zit er nu nog eens naar te kijken en moet toegeven dat er niet echt een hint in verwerkt zit, of in ieder geval vrij vergezocht is. Sorry, I'm new to this game. 😳
Reputatie 4
Badge +3
1. Gone with the Wind
2. Argo
3. The Departed
Reputatie 4
Badge +3
3. Hint: Vuurtorenwachter
Reputatie 7
Badge +20
Volgens mij weet ik ze alledrie!

1. Raging Bull
2. La Haine
3. 12 Angry Men

How did I do?!
Reputatie 7
Badge +20
3. Incendies!

@Mitch, 2 out of 3... You're up!
Shit it's alive again!
Zo... massieve minpunten voor überhaupt denken Star Wars!!!!

Ik zeg Koen, Amy is nu voor de volgende aan de beurt he 😉 Nog los of we het op 1+2 = volgende beurt of 3 = volgende beurt, wie er ook eerder is... De dame is binnen 😃
Reputatie 7
Badge +20
1. Mean girls DUH!!
2. Mad Max fury road
3. Demolition

BOEM!
Reputatie 6
1. Braveheart (gibson my man)
2. Rust and bone (geweldige film van marion cottilard)
Hajar niveau......???? :?:? damn!

3: Joy Division :D

Edit: Filmnaam is 'Control'
Ding ding ding... Ik zeg, leef je uit op de volgende ronde jsheikens!
Ja ik stel toch dat men wel de volledige naam goed moet doorgeven :P

Dus om het lekker irritant te doen (en omdat ik deze als enige zeker wist) bij deze de antwoord puzzel op wie er straks mag!

2. Pirates of the Caribbean - On Stranger Tides (aka deel 4)
Reputatie 6
1. Green Street Hooligans
2. Coraline
3. Iets met engelse studenten??? 😃
Reputatie 7
Badge +9
Dat is de Bullingdon Club, maar als film...? (Don't ask me why I know things like that, yet can't remember the names of half our own government.)

Oh! The Riot Club! Die is daar soort van -maar niet officieel- op gebaseerd.
Reputatie 7
Badge +20
Ik had deze ronde zo makkelijk kunnen winnen! 😞
Reputatie 7
Badge +9
@Hajar Moet je wel antwoorden 😛

Goed! Komen de volgende 3!

Het probleem is meer dat ik een gigantische collectie obscure films heb voor dit spel. Maar buiten de blockbusters om weinig 'herkenbaardere' films. xD Dus we bewaren alle obscure films lekker voor alle 3's die nog komen gaan! :p

1. I'm a leaf on the wind... (Heeft deze serieus een hint nodig? Als je antwoord 'Ja' is, ga je schamen.)

2. Crash (Heb je enig idee hoe onmogelijk het is een screenshot te nemen van deze film zonder dat het meteen obvious is?)

3.

Succes!
Argh....

1. "watch how I sore..."
2. ..... dat was een leuke rit qua films die ik hiervoor overwoog, maar uiteindelijk niet geheel op eigen kracht dus ik verdien hem niet... Weet niet of "crash" nou de beste hint is hoor 😛 Is zo wel een flinke pil om te raden!
3. Desert Sword Chick... nee werkelijk, ik zie echt 0 hint hier 😃
Reputatie 7
Badge +9
Ik verwacht ook niet dat iemand 3 eruit pikt 😛 Zelfs als ik de hoofdpersoon (de desert sword chick) vol in beeld zou doen, want het is een Indie Fantasy film 😉

Hij moest moeilijk en obscuur zijn, daar vroeg je zelf om :P

En het was een behoorlijk spectaculaire crash! XD That said, het hoofdplot zit in de screenshot. 😉
Goed...

1. Serenity - de closer na een kort afgebroken doch briljant seizoen Firefly
2. Star Trek Beyond (maar daar had ik op vals gespeeld
3. Nog steeds geen idee, maar ik weigert dit dood te laten bloeden :P

Ik claim iig 1 eerlijk goed antwoord en kom morgen met 3 nieuwe films 😃
Reputatie 7
Badge +9
Ik zal 3 maar weggeven 😛 Het was een Independent Fantasy film die behoorlijk goed was in verhouding met de shit die Hollywood meestal onze kant op gooit in dit Genre.

SAGA - Curse of the Shadow,
Ook uitgebracht onder de naam Dragon Lore: The Shadow Cabal.

3. Iets met politie en ecstasy, maar deze specifieke scene is waar elke vader (met dochter) vanaf de geboorte zich op voorbereid. Klassiek voorbeeld!

2. September 1944

1. (ik doe een Lea... maar deze mag men echt wel herkennen!)

Reputatie 4
Badge +3
3. Bad Boys 2
2. A Bridge too Far
1. Blade Runner

Final answer.
Reputatie 4
Badge +3
Level 1:

'Stand on the line if you've lost a friend to gang violence.'

Level 2:

'The Source!'

Level 3:

Reputatie 6
1) Werkelijk geen idee
2) 9
3) Remember the Titans?? (mis de hint in het plaatje)
1. Gang Violence 2 😛 Nee ook echt geen idee 😃
Reputatie 7
Badge +20
Freedom Writers?

Reageer