Vraag

Geen mobiel internet

• 10 februari 2017
  • 5 reacties
  • 556 Bekeken

Ik heb sinds gisteren geen mobiel internet met mijn toestel. Nergens niet. Trein station, thuis, werk, Artis.

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hallo Whatfun,

Dat is vervelend. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- Blokkade (door bijvoorbeeld factuur niet betaald of zelf ingeschakeld)
- Storing (al vermoed ik het niet, omdat je het op verschillende plekken hebt)
- Mobiele data uitgeschakeld in de instellingen
- Onjuiste APN

Check My T-Mobile > Instellingen > Blokkades voor eventuele blokkades.
Check de dekkingskaart als er een storing is.
Check je instellingen van je telefoon of je (per ongeluk) mobiele data hebt uitgeschakeld.
Welk toestel heb je? Dan kan ik even kijken hoe en waar je de APN instellingen moet configureren.

Groet,
Hi Whatfun,

Als je nergens internet hebt dan kan het aan je telefoon liggen of aan je simkaart. Heb je al een andere simkaart (van iemand anders) geprobeerd in je telefoon en doet die het dan wel? Heb je je huidige simkaart er al eens uitgehaald, met een schone theedoek even schoon gemaakt en weer terug in gedaan?

Laten we hier eerst eens mee beginnen en als dan nog niet lukt kunnen we verder kijken. Het kan natuurlijk ook aan je instellingen liggen, misschien staan die wel uit zodat je geen internet meer hebt. Of je hebt een blokkade op je internet gekregen, om wat voor reden dan ook. Wat voor toestel heb je?

En dan nog een laatste vraag, kan je er wel mee bellen?
Het probleem is opgelost door het vinkje aan te zetten bij " mobiele gegevens " onder het kopje instellingen. Ik kon tijdens mijn probleem met internet overigens gewoon bellen. Dankjewel aan jullie beiden voor de tips.Ik kan weer vooruit.
@Whatfun

Wat fijn dat het is opgelost. Zo zie je maar weer, het kan soms iets heel kleins zijn en nu is het verholpen. Gelukkig maar natuurlijk! Veel plezier weer met internet 🙂
Hoi Whatfun.

Fijn dat het ondertussen is opgelost, maar nogmaals: het is niet de bedoeling dat je meerdere topics opent over hetzelfde probleem. Je hebt in je eerste topic al reactie gehad, inclusief reactie van een T-Mobile Moderator. Zou je de huisregels van het forum gewoon in acht willen nemen en niet meermaals je probleem willen posten? Bedankt.

Ook dit topic gaat op slot.