GEZOCHT: Heb jij mooie foto’s, die passen bij jouw beeld van T-Mobile?

• 29 januari 2014
  • 9 reacties
  • 1513 Bekeken

Reputatie 5
Heb jij mooie foto’s, die passen bij jouw beeld van T-Mobile? Wil jij dit graag delen met een groot publiek?

Volgende week gaat de nieuwe T-Mobile website live. Persoonlijk en relevant, voor jou als klant, zijn hierbij belangrijke thema's!
Speciaal voor jou alvast een sneak preview!

http://i60.tinypic.com/2rh4sxl.jpg

Persoonlijk en relevant, dat kan natuurlijk niet in scene gezet worden met professionele modellen. We willen daarom graag foto’s uit het echte leven, met echte mensen. Daaruit is bij ons het idee ontstaan om samen met jullie het beeld op de website te bepalen. Help jij mee?

Heb jij mooie foto’s, die passen bij jouw beeld van T-Mobile?
In ruil voor de foto's bieden wij jou ons bereik (potentieel 5 miljoen bezoeken per maand). Uiteraard wordt jij met naam en bron vermeld. Voor ons is dit iets nieuws en we zijn dan ook benieuwd of jij je op deze manier gewaardeerd voelt? Vul vooral bovenstaande poll in als je hier aanvullende ideeën of suggesties voor hebt?

Deel jouw foto’s met ons en wie weet staat jouw foto straks op onze mooie nieuwe site te schitteren!!!
Stuur jouw beeldmateriaal naar [email]foto@t-mobile.nl[/email].

Nieuwsgierig? Hieronder lees je meer over de praktische details:

Suggesties voor de sfeer van de foto’s
Een aantal steekwoorden als uitgangspunt voor al onze nieuwe website: Eerlijk, sociaal, toegankelijk en een relevant voor de klant. Maar wat bedoelen we daar nu mee?
Wij zijn op zoek naar beelden van verschillende soorten communicatie, de rol van je mobiel of T-Mobile in je leven, mensen die met onze producten of diensten bezig zijn, jouw ‘onverwachte’ kijk op normale zaken, samen met je vrienden. En natuurlijk kun je je ook altijd laten inspireren door onze magenta kleur.

Wensen
- Minimaal 1120 x 1680px
- Geen overbelichte of te donkere foto’s
- Bij voorkeur mensen in beeld

Uitsluitingen
Beelden met geweld, aanstootgevende beelden of beelden in strijd met de Nederlandse wet zijn uitgesloten en worden direct vernietigd.

Selectie en vervolg
Natuurlijk zetten we je foto niet zomaar online. We zullen na het ontvangen van het beeld een selectie maken. Indien jouw materiaal passend is, nemen we contact op over de voorwaarden en alleen na auteursrechtelijke toestemming de beelden gebruiken. De beelden die we niet willen of kunnen gebruiken, zullen wij niet langer dan een maand in onze inbox bewaren.

Wij zijn heel erg benieuwd naar wat je met ons wilt delen.
Dus stuur jouw beeld naar [email]foto@t-mobile.nl[/email].

Stel jij deelt jouw foto’s. Op welke manier voel jij je gewaardeerd?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
'bij voorkeur mensen in beeld'

Ah, ik pas in dat geval. Sorry, ik ben abstract conceptueel fotograaf, documentair bak ik niets van. :(

Wel een leuk idee 🙂
Reputatie 5
@ShadowLea, dat dacht ik inderdaad al te herinneren :(
Voor medestudenten op jouw opleiding wellicht wel cool?

We hebben de briefing net iets opener ingestoken. Wat vind je ervan?

feedback is welkom. het is voor ons ook nieuw!
Reputatie 7
Badge +9
Ik zal het komende week eens voorstellen op de Fotovakschool, lijkt me inderdaad echt wat voor hun :)

Uitgeprint op 't mededelingenbord hangen, maybe. (Die eigen ik mij toe ik in voor m'n tentamenpresentatie, dus kan er mooi bij!) 🙂 (schijnbaar mag ik inpikken niet zeggen van het filter! xD)

Mag ik nog wel voorstellen wat extra eisen toe te voegen?

- Scherpe foto's
- Geen ruis (Het liefste een ISO waarde onder de 400 voor smartphones, Digitale Camera's en budget DSLR's, onder de 1600 als het afkomstig is van een medium of high-range DSLR.)
- Insturen in JPG of PNG, geen RAW formaat! (RAW zijn digitale negatieven, daarvoor heb je speciale programma's nodig en moet je zelf dus weer omzetten tot goede foto.)
- sRGB kleurruimte. (Alleen relevant voor degenen die werken met Photoshop, maar ze zullen langskomen.) Omzetten van Adobe RGB naar sRGB in photoshop kan gedaan worden onder "Bewerken --> Profiel omzetten". Selecteer hier sRGB en vink aan: ICC-Profiel opnemen.) Adobe RGB wordt namelijk gebruikt door Spiegelreflex camera's, en het internet geeft weer in sRGB, dus ga je kleurfouten krijgen (Bijvoorbeeld dus ook in dat oh zo belangrijke Magenta ;)) . Dit is ook direct op de camera in te stellen in het menu.

Ook is het relevant te melden dat als er mensen herkenbaar in beeld zijn, je voor publicatie óók de schriftelijke toestemming tot publicatie nodig hebt van deze mensen. Zo werkt helaas de Nederlandse Privacywet.

🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb de vestigingsleider van de FotoVakSchool Rotterdam gesproken, en met zijn toestemming het bericht op het mededelingenbord gehangen 🙂 (Ook even vorm gegeven natuurlijk! Het moet wel opvallen :))
Reputatie 5
@ShadowLea, lekker bezig jij!!!
Wat gaaf om te horen dat het op het mededelingen bord hangt van de FotoVakSchool!

Foto, ik ben benieuwd naar jouw creatie :)

Ik zal maandag jouw suggesties even overleggen met Sanne. We willen ook niet fotografen aantrekken.
Daarvoor moet de taal niet te technisch.
Reputatie 7
Badge +9
Zal morgen er een fototje van maken :)

Snap ik. Voor de niet-fotograven zijn de laatste twee ook niet relevant, want die moet je eerst handmatig instellen, en kan alleen op een DSLR(Spiegelreflex). Daar zullen ze dus ook niets mee te doen hebben. ;)

De eerste twee zijn wel relevant, want de meesten maken de foto's altijd op de 'Auto'  stand, en bij wat slechter licht gooit de camera dan de ISO omhoog en krijg je korrelige foto's. Da's natuurlijk jammer, vooral als het een verder hele goede foto is!
Reputatie 7
Badge +9
Foto's:

http://i122.photobucket.com/albums/o270/Lea_Nikkaya/06554749-8eae-4e04-aa78-2c5548c4a02a_zps28e4fe6f.jpg?t=1391423632
http://i122.photobucket.com/albums/o270/Lea_Nikkaya/458c2992-ef4b-4074-a028-7a7bde65b53a_zps600cbd86.jpg?t=1391423164
Reputatie 5
ShadowLea, wat ziet het er top uit!
Leuk om op de FotoVakSchool te hangen!

Wellicht een keer een kennismaking om te kijken hoe we kunnen samenwerken met jouw opleiding?
Idee?
Reputatie 5
Kort geleden zijn wij dit topic gestart. Inmiddels pronken de eerste foto's van een klant en een medewerker op de T-Mobile website.
Deze wil ik graag met jullie delen.

Klant Monique: "Dit is Stacey. Een goedlachse studente met oog voor detail, verantwoordelijkheidsgevoel en lekker apart! Een out of the box denker en doener. Net als T-Mobile! Daarom past deze foto perfect bij mijn beeld van T-Mobile."
http://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim

Collega Kenny: Mijn collega Kenny, verantwoordelijk voor de My T-Mobile App, en nogal een snowboard fan. Hij is net terug en ook zijn foto is te bewonderen. Oke, ik geef het toe de magenta broek was eigenlijk oranje ;)
http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/travel-en-surf

Wil jij ook zelf of met jouw foto's pronken op de T-Mobile site?
https://Mail dan jouw foto's naar foto@t-mobile.nl

Reageer