Vraag

[Hulp gevraagd] Alzheimer en Sea Hero Quest

• 5 september 2016
  • 2 reacties
  • 712 Bekeken

Hey mensen!

Alvast excuses voor het lange verhaal. Ik ben Jesse en werk voor het brand management team. Zoals jullie waarschijnlijk hebben gezien, hebben we de laatste tijd veel aandacht besteed aan Sea Hero Quest, de door Deutsche Telekom ontwikkelde mobiele game die bijdraagt aan het onderzoek naar Alzheimer (https://liveforward.t-mobile.nl/gamen-tegen-dementie/). We steunen de game in onze tv-commercials, op de radio, online en via andere advertenties. De game wordt er goed ontvangen, en mensen die het verhaal begrijpen zijn super enthousiast.

Daar ligt alleen een probleem, want niet iedereen lijkt zich bewust te zijn van de impact die Alzheimer heeft op de levens van de mensen die erdoor geraakt worden. En nu wilden we graag hier vragen of jullie hiermee willen helpen. Al onze eigen ideeën stranden namelijk op het punt dat het ‘te emotioneel’ wordt en erop lijkt dat wij van TMNL over de rug van zieke mensen winst willen maken (beetje overtrokken, maar jullie begrijpen wat ik bedoel). Kenden we nou maar een groep klanten die ons merk goed kent, maar er niet werkt….

Zijn er hier misschien mensen die op wat voor manier dan ook ervaring hebben met Alzheimer, en mee zouden willen denken hoe we een (waarschijnlijk) video kunnen maken die authentiek overkomt? Dit kan op allerlei manieren (animatie, quotes, interview, cijfers, fictie, anoniem, in beeld), alle input is welkom. En dit kan hier op het forum of op een andere manier.

Alvast bedankt,

Jesse

2 reacties

hallo,

wat een goed initiatief zeg.
Mijn schoonmoeder had alzheimer en haar moeder en die van haar ook, het is een vreselijke ziekte.
Ik vind het altijd heel zielig hoe de patienten aftakelen, maar ook heel bijzonder en grappig soms.
Je beseft pas hoe een impact het heeft als je ermee te maken hebt.
ik ga actief meedenken hierover.
Thanks! We zijn er nog steeds niet uit namelijk:)

Reageer